![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Staatssecretaris
|
![]() http://www.futuretimeline.net/index.htm
Voor dit jaar mogen we verwachten:
In pakweg 2025 is dat dan:
Er staat telkens wat uitleg bij. We moeten helaas wachten op de eerste Dyson-sphere tot na 10.000 NC. Maar de eerste lang-leventherapie komt eraan in 2065. Net op het nippertje voor mij hoop ik. Als jij het loodje moet leggen voordien, kan je je troosten met een blik in de toekomst hier. ![]() http://www.futuretimeline.net/index.htm Laatst gewijzigd door Liederik : 3 januari 2013 om 12:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() In 1830 was er een futuroloog die voorspelde dat tegen 1950 de straten van de stad New York bedekt zouden zijn met een laag van 1,5 m paardenstront, door de toename van de vervoersbehoefte die toen enkel door paardenkracht kon worden ingevuld.
Zelf voorspelde ik zo'n 30 jaar geleden dat de toekomst zou gekenmerkt worden door een voortdurend verlies van persoonlijke vrijheid... De toename van begluurcamera's en afluistersystemen gaven mij intussen wel gelijk.
![]() |
#3 | |
Staatssecretaris
|
![]() Keerzijdes van dezelfde medaille misschien.
De verhoogde mobiliteit gepaard met verlies van sociale cohesie en controle. En de maatregelen daarvoor. Hetzelfde zal waarschijnlijk komen met communicatie. Veel meer communicatie, maar misschien een gebrek aan inhoud, of een verminderde controle over de confidentialiteit of onderliggende bedoeling. En daaruit volgen dan maatregelen om dat op te vangen. Eén van de dingen in die timeline die mij bijzonder aanspreken zijn die vertical farms. Citaat:
![]() Het wordt alleen maar dichtbevolker, en de aanvoerlijnen worden zo lang dat ze een significant deel van de prijs worden. Ik denk dat dat een interessante investering kan zijn. |
|
![]() |
![]() |