![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vandaag sprak ik met een vroegere kennis. Vrouw, 44j, gescheiden en nog 2 kinderen thuis. Ze werkt nu sinds 6 maanden als poetshulp met dienstencheques (DC). Ik werd even niet goed toen ik haar verhaal hoorde. Ten eerste: brutoloon: 10,45 euro/uur. Ten tweede: uurregeling. Van 8u-12u bij 1ste gezin, dan van 12u30 tot 16u30 bij 2de gezin. Om tijdens haar "middagpauze" van gezin 1 naar gezin 2 te rijden, is gemiddeld 20 minuten. Kan, afhankelijk welke dag het is en bij welke gezinnen ze die dag moet poetsen, 5 minuten korter of langer zijn. Toen ik haar vroeg wanneer ze dan haar lunch kan eten antwoordde ze: achter het stuur van mijn auto. Ik heb helemaal geen tijd om te lunchen, dat moet maar onder het rijden gebeuren.
Verder vertelde ze nog een heleboel dingen over sommige van haar klanten: van die omhooggevallen chichimadammen die eisen dat op 4u tijd héél hun chique villa spic & span is. En owee als het niet zo is: die bellen gelijk met het kantoor. Ook blijken sommige -dikwijls dezelfde klanten- te "vergeten" hun cheques klaar te leggen. Moet die vrouw NA haar werkuren nog maar eens terug naar die klanten rijden want anders wordt ze niet uitbetaald. Toen ik alles aangehoord had vroeg ik mij serieus af hoe zulke praktijken nu nog mogelijk zijn. Anno 2013. Daarom mijn vraag: worden DC-medewerkers uitgebuit volgens jullie? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eigenlijk, kunt ge zo'n DC-poetsvrouw een beetje kiezen? Allee, da ge een vree knappe in huis krijgt die in zo'n minikleedje of zo komt zuigen? (stofzuigen met ne stofzuiger hé
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Seks met de poetshulp
![]()
Laatst gewijzigd door Demper : 5 januari 2013 om 00:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En eten tijdens het werk. Maarja dan moet je werk zoek waar je wel shof in't café kunt pakken he.
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wil haar wel eens poetsen
![]() Ikzelf heb DC die hier komt kuisen , wegens mijn handicap !! Voor mij part mag ze zoveel rusten als ze wil , zolang mijn kot geen vilbeluik 2 wordt ![]() Muziek tijdens het kuisen ?? Moet zij weten !! Indien ze goede tips heeft ivm inrichten , of verbeteringen , waar mankementen zijn , of een vijs los (8o = ik ??) , mag ze die gerust melden !! ![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is niet te vergelijken met werkloos worden door omstandigheden en dan min of meer gedwongen poetshulp worden om toch maar een beetje uw dopke te kunnen opvijzelen!
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit is een ernstig onderwerp, eigenlijk beter geschikt voor het subforum Maatschappij en Samenleving dan voor Koetjes en Kalfjes.
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zei toch dattek ne schone stiel heb met veel op de baan zijn en ook redelijk wat buiten ben.
![]()
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mss moet ik is gaan zien of ze nog chauffeurs nodig hebben, dan kan'k ook zo'n poetsvrouw betalen... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een tekort aan tijd om te lunchen is de fout van het organizerende bureel.
Indien dezen zorgen dat er ipv om 12.30 om 13.00h. wordt begonnen bij klant 2, dan heeft mevrouw tijd om ergens rustig haar lunch op te eten. Echter, sommigen gaan dat dan weer minder aangenaam vinden omdat er dan natuurlijk tot 17.00 h. moet gepoetst worden terwijl men anders de kinderen een half uur vroeger van school kan halen. De 10.45 euro per uur, is dat niet netto? Zelf zou ik die job nooit full time kunnen doen, dan is het wel heel erg zwaar. Maar er zijn weldegelijk mensen die dit als een goede tussenoplossing zien om een parttime job te combineren met het gezinsleven.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat: Je loon hangt af van je uren en je contract Je loon is afhankelijk van het aantal uren dat in je contract is opgenomen. Hoewel jij zelf kunt bepalen hoeveel uren per week je wenst te werken, zegt de wet dat je als dienstencheque werknemer een contract van minstens 10 uur per week moet hebben. Geniet je naast je loon ook van een uitkering van de RVA, een leefloon of sociale hulp van het OCMW, dan moet je contract minstens 13 uren tellen. http://www.tempo-team.be/nl/diensten...eel-verdien-ik Heeft die vrouw daarnaast nog een uitkering ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn vrouw heeft een tijdje (als bijverdienste) gepoetst met dienstencheques.
Om kort te gaan; niks dan miserie heb je ermee. Ze heeft 2 jaar op twee verschillende plaatsen gepoetst, de ene week op plek A (4u) de andere week op plek B (4u). Nooit heeft er iemand gezegd dat dat eigenlijk te weinig was. Tot ze om allerlei redenen plek B opzegde (het eigen huishouden moet immers ook nog gerund worden). Toen kwam haar werkgever plots met de 'minstens 10u per week'-maatregel af.... Soit, ze kon op die manier niet blijven werken met dienstencheques dus ze mocht haar ontslagbrief komen halen. Geen probleem want ze heeft vast part-time werk maar toen ik haar ontslagbrief even bekeek bleek dat ze geen ontslag gekregen had maar er in onderlinge toestemming akkoord mee was gegaan. Tuurlijk is dat ook haar eigen fout maar het was gewoon smerig dat de werkgever daar niks van zei toen ze kwam tekenen. Verdere miserie; de mensen waar ze gaat poetsen bellen op de laatste moment af. (kinderen zijn aan't studeren, er wordt een nieuwe badkamer geplaatst,...). Paar keer gebeurd waarna er op haar loonbrief nadien plots verlofdagen ingevuld werden. Ik vind dat op zijn minst gezegd raar. Als mijn baas geen werk voor me heeft moet ik toch geen verlof pakken? Nog? Ok! Toen mijn vrouw poetsplaats B opzegde kreeg ze van haar werkgever te horen dat zij moest zorgen voor vervanging daar. Omdat dat helemaal van de pot gerukt is heeft ze dat niet gedaan. Probleem was dat haar werkgever dat ook tegen de klant gezegd had. Jarenlange goeie relatie ei zo na verkloot omdat de klant dacht dat mijn vrouw hen zo maar liet stikken. Als ik ontslag neem moet ik dan zelf zorgen voor een vervanger? Nog een gaatje over? Here we go. Toen ze begon te werken met dienstencheques tekende ze bij een bedrijf hier in de buurt. De voorwaarden waren volgens hen overal dezelfde want dienstencheques zijn immers wettelijk geregeld. Tot bij haar eerste loonbrief bleek dat ze geen maaltijdcheques kreeg. Dat was raar want bij een ander bedrijf hier in de buurt stond er in't groot op de raam dat je daar wel dienstencheques kreeg. Bleek dat het bedrijf waar ze getekend had pas dienstencheques gaf na 3 (drie!!) jaar dienst. Op zich geen probleem maar dan moeten ze niet in haar oor blazen dat de voorwaarden overal dezelfde zijn. Dessertje? De al eerder aangehaalde problemen met betaling. Cheques liggen niet klaar. Elektronische cheques doorbellen werkte niet waarna ze thuis nog een halve namiddag moest liggen te bellen om dat in orde te krijgen. En later op haar loonbrief merkte dat die uren blijkbaar toch niet aangegeven waren... Kortom; wil je wat bijverdienen? Prima, maar als je het met je klant geregeld kan krijgen doe het dan gewoon in't zwart. Veeeel minder miserie.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 5 januari 2013 om 12:53. |
![]() |
![]() |