Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 september 2023, 07:09   #1
Vlad
Secretaris-Generaal VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: Toxandrië
Berichten: 23.681
Standaard Fietsleasing

Sinds de werkgever op het werk fietsleasing promoot en financieel ondersteunt zijn er een pak collega's op de fiets overgestapt.

In Wallonië wil het echter minder goed lukken. Ligt het aan de geografie of aan de werkloosheidscijfers ? Vermits het meestal om dure pedelecs gaat zal geografie minder een rol spelen vermoed ik ?
__________________
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2023, 09:35   #2
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 69.990
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Geografie en gebrek aan werknemers. En een iets vriendelijker auto-beleid.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2023, 09:46   #3
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 33.378
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Geografie en gebrek aan werknemers. En een iets vriendelijker auto-beleid.
Walen hebben gemiddeld genomen een lagere pendeltijd dat Vlamingen volgens onderzoek van SD Worx, dus geografie lijkt me niet meteen de reden. Met een speedpedelec maakt het niet veel uit of er hier en daar eens een helling in zit.

Gebrek aan werknemers kan het ook niet zijn want we hebben het over procenten, niet over absolute aantallen.

Beleid van de werkgever lijkt me een belangrijke factor. Volgens mij hebben Vlamingen meer toegang tot het systeem dan Walen.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2023, 08:08   #4
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.517
Standaard

Ook mijn werkgever doet dat ....mijn NIEUWE werkgever,want we zijn overgenomen en ondervinden dat iedere dag een beetje meer,andere cultuur,andere wetten....


Bibi hier zal dus niet intreden in dat leasplan gezien mijn zelf gekochte "Fiets met hulpmotor" eigenlijk geen twee jaar oud is en prima dienst doet...Reeds 8000 km gereden en met DIE fiets(kheb er nog een oudere ook) zijn dat effectieve autokilometers die niet gereden zijn....

Samen met de "fietsvergoeding" is dat best OK...

Bemerk dat het voor werkgevers in Belgie steeds moeilijker wordt om enige vorm van "premie" (zeg maar getrouwheidspremie) te geven op straffe van de staat die ofwel de helft inpikt ofwel dwingt in een van die maffieuze "cheque" systemen in te stappen....


Van die fietsplannen openen nieuwe mogelijkheden...in dezelfde categorie als verzekeringen,kortingsbonnen bij bepaalde winkels,.....


o ja,het milieu.....wat was dat ook alweer met dat milieu????

Laatst gewijzigd door kelt : 17 september 2023 om 08:10.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2023, 17:09   #5
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.855
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Walen hebben gemiddeld genomen een lagere pendeltijd dat Vlamingen volgens onderzoek van SD Worx, dus geografie lijkt me niet meteen de reden. Met een speedpedelec maakt het niet veel uit of er hier en daar eens een helling in zit.

Gebrek aan werknemers kan het ook niet zijn want we hebben het over procenten, niet over absolute aantallen.

Beleid van de werkgever lijkt me een belangrijke factor. Volgens mij hebben Vlamingen meer toegang tot het systeem dan Walen.
Kan het ook niet aan de fietsinfrastructuur liggen? Op tweebaanswegen tussen auto's rijden is niet echt plezierig hoor. Omdat Wallonië relatief (ten opzichte van bevolkingsaantal) uitgestrekter is, is aanleg van comfortabele fietspaden relatief veel duurder. En zeker als dat enkel voor elektrische fietsen is. Wallonië heeft door zijn geografie niet dezelfde fietscultuur als Vlaanderen of Nederland.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2023, 18:37   #6
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.221
Standaard

Dat is zo. Wallonië heeft niet zo een fietstraditie als hier in Vlaanderen om de fiets van jongs af aan gebruiken als dagelijks vervoermiddel.
Dat heeft inderdaad zeker te maken met de geografie.

En omdat Wallonië die traditie niet heeft en met de uitgestrekte geografie werd er maar heel beperkt geïnvesteerd in fietspaden.

Trouwens, vanaf ongeveer de taalgrens helemaal tot aan de Middellandse Zee is die fietstraditie er bijna nergens.

Het bedrijf waar ik voor werk biedt ook zo een systeem van fietsleasing aan. Ik weet niet hoe het juist werkt want ik ben sowieso niet van plan om die 53km naar het werk met een fiets af te leggen.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2023, 02:38   #7
Vlad
Secretaris-Generaal VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: Toxandrië
Berichten: 23.681
Standaard

Wat ik me ondertussen afvraag: is fietsleasing geen vorm van discriminatie ? Fietsleasing zorgt voor meer netto-inkomen maar in tegenstelling tot bedrijfswagens hangt dit niet samen met de functie en verdiensten. Mensen die hetzelfde werk doen in eenzelfde bedrijf en evengoed, slechter of misschien beter presteren verdienen op deze manier dus onrechtevenredig ongelijk. Dat kan toch ook niet echt de bedoeling zijn vermoed ik ? Uw loon hangt straks meer af van hoe goed je de 'linkse' en groene dogma's volgt en niet meer van hoe goed of slecht je presteert. Rare toestanden niet ?
__________________
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 21 september 2023 om 02:40.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2023, 05:49   #8
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 69.990
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Wat ik me ondertussen afvraag: is fietsleasing geen vorm van discriminatie ? Fietsleasing zorgt voor meer netto-inkomen maar in tegenstelling tot bedrijfswagens hangt dit niet samen met de functie en verdiensten. Mensen die hetzelfde werk doen in eenzelfde bedrijf en evengoed, slechter of misschien beter presteren verdienen op deze manier dus onrechtevenredig ongelijk. Dat kan toch ook niet echt de bedoeling zijn vermoed ik ? Uw loon hangt straks meer af van hoe goed je de 'linkse' en groene dogma's volgt en niet meer van hoe goed of slecht je presteert. Rare toestanden niet ?
Als men discriminatie naar eigen keuze brengt, is het dan discriminatie? Niemand wordt verboden gebruik te maken van fietsleasing. (wat ook privé kan).


De leasing zelf is gewoon een belastingstechnisch trukje, waarbij de werkgever een paar euro's kan winnen, de werknemer betaalt een stuk van de fiets netto.
Daar ga je geen gezinsbezoek frituur per week mee "inkleuren".
Op 3 jaar tijd €1200 "winnen". Om dan te mogen kiezen, een nieuwe leasefiets, of de oude overnemen voor een derde van de nieuwprijs.... Oftewel, de "winst" omzetten in een fiets die je dan zelf mag onderhouden, en/of verzekeren.

In dit geval vind ik het geen slechte zet, dat hele systeem. Nu nog de verkeersinfrastructuur er bruikbaar voor maken, en we komen een stukje verder om de zandbakkiestanen hun olie zelf laten op te zuipen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 21 september 2023 om 05:51.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2023, 11:20   #9
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 7.989
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Wat ik me ondertussen afvraag: is fietsleasing geen vorm van discriminatie ? Fietsleasing zorgt voor meer netto-inkomen maar in tegenstelling tot bedrijfswagens hangt dit niet samen met de functie en verdiensten. Mensen die hetzelfde werk doen in eenzelfde bedrijf en evengoed, slechter of misschien beter presteren verdienen op deze manier dus onrechtevenredig ongelijk. Dat kan toch ook niet echt de bedoeling zijn vermoed ik ? Uw loon hangt straks meer af van hoe goed je de 'linkse' en groene dogma's volgt en niet meer van hoe goed of slecht je presteert.
Rare toestanden niet ?
Inderdaad.
Je nettoloon hoort een verloning te zijn voor het werk dat je presteert.

Het is van de pot gerukt dat je (netto)loon afhankelijk wordt gemaakt van de manier waarop je van en naar je werk komt en welk vervoer je gebruikt.
Dat is toch pure waanzin.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2023, 12:07   #10
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 7.989
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Als men discriminatie naar eigen keuze brengt, is het dan discriminatie? Niemand wordt verboden gebruik te maken van fietsleasing. (wat ook privé kan).
Je kunt toch ook vanzelf kiezen om altijd met de fiets te gaan werken?
Natuurlijk wordt het niet verboden want ze willen iedereen immers uit de auto en op de (e-)fiets.
Men wordt daarom gestimuleerd en gelokt met voordelen om gebruik te maken van fietsleasing.
Het is toch wel discriminatie als voor de keuze van de fietsleasing loon-voordeel geboden wordt die je anders niet krijgt.(voor je werk)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
De leasing zelf is gewoon een belastingstechnisch trukje, waarbij de werkgever een paar euro's kan winnen, de werknemer betaalt een stuk van de fiets netto.
Daar ga je geen gezinsbezoek frituur per week mee "inkleuren".
Op 3 jaar tijd €1200 "winnen". Om dan te mogen kiezen, een nieuwe leasefiets, of de oude overnemen voor een derde van de nieuwprijs.... Oftewel, de "winst" omzetten in een fiets die je dan zelf mag onderhouden, en/of verzekeren.
Zoals met de bedrijfswagen maar dat fiscaal truukje voor de werkgever werd reeds afgeschaft voor de indirecte dwang - "aanmoediging" - om elektrisch te rijden waarna het melken kan beginnen met in het vooruitzicht een forse winst door een heel bedrijfs-/salaris e-wagenpark, dat ziet zelfs een blinde al aankomen als je bedenkt hoe het met de diesel gegaan is.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
In dit geval vind ik het geen slechte zet, dat hele systeem. Nu nog de verkeersinfrastructuur er bruikbaar voor maken, en we komen een stukje verder om de zandbakkiestanen hun olie zelf laten op te zuipen.
De verkeersinfrastructuur bruikbaar maken?
Je houdt geen rekening met wat praktische problemen:
Wel ja, we gaan nog wat woningen onteigenen en afbreken om plaats te maken voor fietssnelwegen, waarom niet? We hebben toch woningen op overschot en ons wegennet neemt nog niet genoeg plaats in beslag?
En wat met de werknemers:
- pendelaars naar brussel of op verre afstanden vh werk
- beroepen waarvoor de fiets geen optie is
- ouderen tegen het einde van hun loopbaan
- of in minder goede of met wankele gezondheid

Allen op de e-fiets door sneeuw, storm, weer en wind....leuk in de zomer, niet zo leuk in de winter.....
Gaan de werkgevers dan ook douches (moeten?) voorzien op het werk of moeten werknemers, stinkend naar natte hond, de hele dag in natte kloffies werken?
Dat zal het ziekteverzuim dan weer doen pieken, dan kunnen ze daar weer over zagen. (Of nog wat preventief vaccineren )

We zullen de winter eens afwachten, hoeveel fietsliefhebbers dan nog zo vrolijk pendelen van en naar hun werk door gebruik te maken van de fietsleasing voor een kruimeltje meer loon en om de planeet te redden door klimaat- en co2-neutraal dat voor de mens niet leefbaar is.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2023, 12:12   #11
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.466
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Inderdaad.
Je nettoloon hoort een verloning te zijn voor het werk dat je presteert.

Het is van de pot gerukt dat je (netto)loon afhankelijk wordt gemaakt van de manier waarop je van en naar je werk komt en welk vervoer je gebruikt.
Dat is toch pure waanzin.
Eigenlijk is het logisch daar werknemers die naar het werk fietsen productiever zijn, minder vaak afwezig zijn door ziekte en de werkgever ook geen infrastructuur dient te voorzien om auto's te stallen bijvoorbeeld. Los hiervan past het ook perfect in het kader van het verduurzamen van de mobiliteit. Fietsen is immers stil en milieuvriendelijk waar de maatschappij wel bij vaart. Men zet ook stevig in op de fiets voor verplaatsingen om een op termijn een volledig verkeersinfarct te vermijden. Als je automobilisten immers laat doen zonder stimuli, dan doen die gewoon iedere dag hetzelfde en staan ze dus telkens opnieuw in de file aan te schuiven, hopend op een andere resultaat.
De definitie van waanzin volgens Albert Einstein.

In ieder geval is het potentieel van de fiets nog gigantisch.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2023, 14:15   #12
Vlad
Secretaris-Generaal VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: Toxandrië
Berichten: 23.681
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Eigenlijk is het logisch daar werknemers die naar het werk fietsen productiever zijn, minder vaak afwezig zijn door ziekte en de werkgever ook geen infrastructuur dient te voorzien om auto's te stallen bijvoorbeeld. Los hiervan past het ook perfect in het kader van het verduurzamen van de mobiliteit. Fietsen is immers stil en milieuvriendelijk waar de maatschappij wel bij vaart. Men zet ook stevig in op de fiets voor verplaatsingen om een op termijn een volledig verkeersinfarct te vermijden. Als je automobilisten immers laat doen zonder stimuli, dan doen die gewoon iedere dag hetzelfde en staan ze dus telkens opnieuw in de file aan te schuiven, hopend op een andere resultaat.
De definitie van waanzin volgens Albert Einstein.

In ieder geval is het potentieel van de fiets nog gigantisch.
En wat met de mensen die altijd al met de fiets kwamen en geen leasefiets nemen omdat ze er al een hebben ?
__________________
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2024, 06:46   #13
Vlad
Secretaris-Generaal VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: Toxandrië
Berichten: 23.681
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Walen hebben gemiddeld genomen een lagere pendeltijd dat Vlamingen volgens onderzoek van SD Worx, dus geografie lijkt me niet meteen de reden. Met een speedpedelec maakt het niet veel uit of er hier en daar eens een helling in zit.

Gebrek aan werknemers kan het ook niet zijn want we hebben het over procenten, niet over absolute aantallen.

Beleid van de werkgever lijkt me een belangrijke factor. Volgens mij hebben Vlamingen meer toegang tot het systeem dan Walen.
Nochtans werkt men daar meer voor de overheid (die decennia lang in handen van groenrood was) en zou je dus verwachten dat die overheden het fietsen al lang een duwtje in de rug zouden gegeven hebben, meer dan in het meer privaat werkende Vlaanderen ...
__________________
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2024, 05:38   #14
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 69.990
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
En wat met de mensen die altijd al met de fiets kwamen en geen leasefiets nemen omdat ze er al een hebben ?
Zoals ik dus, ik kan mijn soort van fiets nog niet eens leasen, wegens te duur.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2024, 06:54   #15
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.317
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Wat ik me ondertussen afvraag: is fietsleasing geen vorm van discriminatie ? Fietsleasing zorgt voor meer netto-inkomen maar in tegenstelling tot bedrijfswagens hangt dit niet samen met de functie en verdiensten. Mensen die hetzelfde werk doen in eenzelfde bedrijf en evengoed, slechter of misschien beter presteren verdienen op deze manier dus onrechtevenredig ongelijk. Dat kan toch ook niet echt de bedoeling zijn vermoed ik ? Uw loon hangt straks meer af van hoe goed je de 'linkse' en groene dogma's volgt en niet meer van hoe goed of slecht je presteert. Rare toestanden niet ?
Bij ons kies je of je wil instappen of niet, zogenaamd cafetaria plan waar je deel van je 13' maand afstaat voor die leasing of 1' klasse abonnement of verzekeringen of extra verlof etc. af te kopen

ik krijg mijn verlof nu al niet op, nen velo heb ik en een gsm zal ik mij ook wel zelf kopen zonder in allerhande lease formules te moeten stappen, dus betaal ik maart meer belastingen, maar dat is mijn eigen keuze, dik tegen mijn princippes, maar ik zie niet in waarom ik voor een eerste klas ga betalen die op sommige treinen op niks trekt of als ze overvol zitten er toch mensen uit de tweede klas in gedumpt worden. trouwens eerste klas op forensen treinen dat is iets uit de 19' eeuw he, schaf dat eens af.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2024, 07:04   #16
Vlad
Secretaris-Generaal VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: Toxandrië
Berichten: 23.681
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Bij ons kies je of je wil instappen of niet, zogenaamd cafetaria plan waar je deel van je 13' maand afstaat voor die leasing of 1' klasse abonnement of verzekeringen of extra verlof etc. af te kopen

ik krijg mijn verlof nu al niet op, nen velo heb ik en een gsm zal ik mij ook wel zelf kopen zonder in allerhande lease formules te moeten stappen, dus betaal ik maart meer belastingen, maar dat is mijn eigen keuze, dik tegen mijn princippes, maar ik zie niet in waarom ik voor een eerste klas ga betalen die op sommige treinen op niks trekt of als ze overvol zitten er toch mensen uit de tweede klas in gedumpt worden. trouwens eerste klas op forensen treinen dat is iets uit de 19' eeuw he, schaf dat eens af.
Ik zou net derde klasse terug willen invoeren op de treinen.
__________________
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2024, 09:32   #17
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 69.990
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ik zou net derde klasse terug willen invoeren op de treinen.
Met de hoofdmoot van de niet betalende gebruikers die met moeite mens genoemd kunnen worden.

Misschien daarvoor terug beestenwagens invoeren. Kunnen ze tegen elkaars benen pissen als het uitkomt.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2024, 10:50   #18
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.317
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ik zou net derde klasse terug willen invoeren op de treinen.
ja maar die klasse dan invoeren en daar pedalen voorzien om stroom op te wekken.

Dan kan je daar veroordeelde criminelen inzetten om de co2 norm te halen.

(kijk ik ben weer meerdere problemen tegelijk aan het oplossen).
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be