![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Erfrecht?
Langs de ééne kant wil men "stiefkinderen" evenveel laten erven als de gewone kinderen? Weet niet, in bepaalde gevallen van lange relaties lijkt me dat een uitgemaakte zaak dat dit dan zo maar is, langs de andere kant? Enfin problemen op komst? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Stel , een gezin met pa & stiefma , ma heeft bv 2 kinderen ,
pa heeft een kind waar die nooit iets van gehoord heeft , bv de afgelopen 30 jaar !! Of een kind ter adoptie afgestaan aan een pleeggezin , het kind weet wie zijn ouders zijn , zijn echte pa & ma bv allebei gescheiden & hertrouwd , beide hebben een ander partner met stief & eigen kinderen !! Wat nu ??
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
U slagen ze over en erven de kleinkinderen rechtstreeks. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ikzelf niet
![]() Citaat:
Maar zou je dit dan als eigen "verloren" kind kunnen aanvechten ??
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar wat indien dit "verloren" kind niet terugvinden ??
Of door toeval pas 10 jaar later ??
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() Bon, mijn vader weigert al 15 jaar alle contact met al zijn kinderen en kleinkinderen. Ik denk dat de zoon van zijn nieuwe vrouw heel blij gaat zijn met deze regeling
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En ja dat wordt een kluwen waar alleen advocaten rijk van worden. Typisch voor dit land. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() De efficiëntie van België kennende zullen daar wellicht welproblemen van komen ja.
Maar dat het hele erfrecht in Belgie dringend aan een update nodig is om verouderde denkpatronen (standaard en onveranderlijke erfgenamen, onafhankelijk van hoe je relatie met die personen is) en diefstal (de taxaties) eruit te halen, is nogal wiedes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Komen dan enkel de stiefkinderen van het moment in aanmerking, of allen die ooit stiefkinderen geweest zijn? Laat het toch gewoon zoals het is.
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens mij is hier veel miserie op komst met die aanpassing. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mensen met kinderen die seriële monogamische relaties hebben gehad gaan zo een hele poespas tegemoet. Zo ken ik een man die al een relatie of vier achter de rug had met telkens vrouwen met kinderen (waar hij dan drie - zes jaar toch mee in de opvoedersrol zat), en die uiteindelijk is terechtgekomen bij een gefortuneerd iemand (ook met kinderen) die hem waarschijnlijk een deel zal laten, in ieder geval het afkoopbaar vruchtgebruik (ten nadele van haar eigen twee kinderen). Gaat hij d�*t erfdeel dan moeten verdelen tussen al die "stief" kinderen waar hij ooit even papatje bij gespeeld heeft?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |