![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() In plaats van CO2 te bevechten
blijft Vlaanderen zijn bossen slechten. Maar onze transfers staven de commerce met de Ardeense emissierechten. ![]() Kettingzagen beleven gouden tijden Gelukkig is er papa De Croo ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() We betalen nu wel 4 cent voor een plastiekzak in de G.B. en extra taks op scheermesjes.
Proficiat, Groen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tot zelfs dode bomen !!
Destijds mijn vader , samen een kennis , wou in het bos van mijn grootouders een dikke dode boom opruimen ; .... en wie stond daar binnen 5 minuten ???? Rond die dode boom groeide jonge zaadlingen , maar .... die dode boom verwijderen was blijkbaar natuurvernieling !! Die zaadlingen maakten geen schijn van kans zolang die dikke dode boom niet was verwijderd !!!! Achteraf .... hebben ze ook klacht neergelegd tegen de klager , nadat hij een boom was aan't omkappen in zijn tuin !!!! De zaak werd gewonnen door mij pa , in BEIDE gevallen !!!! Dit is al heeeel lang geleden , nog in den AGALEV-tijd !!!! Achteraf heeft die kerel niet , zelfs nooit meer iets gezegd of gedaan !!!!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Awel , hier ben ik het met u eens !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moeten we zomaar aannemen wat een belangenvereniging als natuurvereniging Bos+ zegt over ontbossing? Oppassen dat het niet gaat om een actie om nog meer bosgronden over te hevelen van private eigenaars naar de overheid en vzw's.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben noch groen , noch blauw !!
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() De regels zijn dan ook danig absurd, dat een eigenaar zich liever de moeite zal getroosten om een perceel te bebossen. Ik spreek uit ervaring : ik heb enkele jaren 2ha landbouwgebied willen bebossen met canadabomen. Dat mocht niet want op die manier werd het landschap verstoort. Na veel vijven en zessen heb ik er dan schietwilgen op mogen planten ... Ik heb nog vele hectaren weilanden waar ik best bomen wil op zetten (ik hou toch geen beesten), maar de hele administratieve mallemolen, het gedoe met vergunningen, de bemoeienissen qua beplanting en onderhoud .... doen mij daar liever van afzien. Waarom de moeite doen als men er zeker van is dat men alleen maar tegengewerkt kan worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() er wordt mijns inziens ook teveel ontbost in natuurgebieden omwille van nostalgiek heidebeheer, fijn stof wordt niet tegengehouden door heide maar door bos.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 22 december 2012 om 12:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die klager had geen sikkepit besef van ECHT natuuronderhoud/behoud !! Hij wist het zelfs beter dan de boswachters !! ![]() (AGALEV ....) GROEN , nee , bedankt !!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is inderdaad een tendens die je hier en daar ziet.......bossen definitief (en niet curatief)kappen om "natuur-redenen"...en niet altijd gepast... vb: Polygoonbos Zonnebeke: dit bos is zo beperkt dat het mij niks minder dan waanzin toeschijnt om er "woestijngebieden" in te maken,zoals recent gebeurd is...Wat paarse bloemekes kunnen de vernieling amper goedmaken in mijn ogen....(een vorige vernieling op dergelijke schaal was gedurende WO1 toen dit stukje grond zeer hevig betwist werd... ![]() Of dit dan ook als "ontbossing" in de statistieken komt weet ik niet,maar het IS ontbossing! Laatst gewijzigd door kelt : 23 december 2012 om 09:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik dacht nochtans dat er nu veel meer bomen waren dan enkele eeuwen geleden.
|
![]() |
![]() |