![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||||||
Parlementslid
|
![]() De klacht:
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20130114_010 Het interview in kwestie: http://www.standaard.be/artikel/deta...30111_00430783 Eventjes de klacht analyseren. Er worden 4 punten opgenoemd: Citaat:
In tegendeel, er wordt hier een oproep gedaan. Herman Dams legt de vinger op de wonde en is vragende partij voor verbetering. Mag dat soms niet meer? De vinger op de wonde leggen? Citaat:
Citaat:
Ge moet niet komen klagen dat het lang duurt, als gij het zelf zijt die tegenwerkt. Meneer Van Besien klaagt over het principe van onschuld. Maar hoe zit het met het mogen onderzoeken van een mogelijke misdaad? Dat is de basis van hoe de politie werkt dacht ik? Of moet de politie nu alle bewijzen hebben voor dat ze het onderzoek beginnen, meneer Van Besien? Pure kafka. Citaat:
Er zijn wel rotte appels, maar de hele appelboom omzagen is niet de oplossing. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van Biesen gedraagt zich hier als een sufferd. Hetgeen Daems heeft gezegd komt erop neer dat de gewone mens direct het meest wordt geconfronteerd met de straatcriminaliteit en er dan ook de meeste directe hinder van ondervindt. Maar dat wil volstrekt niet zeggen dat diezelfde gewone man/vrouw zich geen moreel oordeel vormt wanneer hij/zij via de media verneemt dat er in de Antwerpse haven massa's cocaïne, hash, heroïne enz. wordt binnengesmokkeld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Hij moet inderdaad weer (?) leren begrijpend lezen..... 't Zelfde als wat hij anderen verwijt.....
![]() Hoe je uit die tekst zo'n conclusies kan trekken ? Blijkbaar enkel door alles uit de context te trekken. En dat moet wetsvoorstellen maken/indienen/bespreken ???? ![]()
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En diegenen die zich daar vragen bij stellen zijn tegenwoordig de abnormalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Knappe tekst van Wouter van Besien. Ik ben eerlijk gezegd verrast om zijn lef en doorzicht. Erg moedig dat hij zo tegen het establishment durft aan te trappen. Daarbij verdient hij al onze steun.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Van Bessien aanziet zichzelf als de burgemeester van Borgerhout en heeft er ook de streken naar.
Ooit dacht ik dat hij wel menselijk was op gebied tegen de rotte appels onder de allochtonen De enige rotte appel in Borgerhout is hijzelf |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
We gaan nog lachen met borgerokko en hopeliujk NIET groen Laatst gewijzigd door Pin en Puk : 14 januari 2013 om 16:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Parlementslid
|
![]() Weet iemand nog waar die tekening is, van die vader die met zijn kind wandelt en het kind vraagt, nu dat Obama de Amerikaanse verkiezingen gewonnen heeft, Romney gaat doen alsof hij de winnaar is en Obama gaat vertellen wat hij moet doen. Waarop de vader zegt: "Nee, hoe kom je daar bij"(ofzoiets) en het kind zegt "zomaar". En op de achtergrond zie je het standbeeld van Brabo.
Het is van lectrr, maar ik vind het niet terug. Heel toepasselijk hier.
Laatst gewijzigd door Nexer : 14 januari 2013 om 16:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Burgemeester
|
![]() Toen enkele maanden geleden op klaarlichte dag om 9 uur 's morgens ingebroken is bij een kleindochter, had een buurvrouw die met haar hondje ging wandelen, voor de deur een auto met roemeense plaat zien staan, die trok bijna haar haren uit van spijt dat ze niet naar de politie had gebeld. men had de daders op heterdaad kunnen betrappen. Is Besien een onnozelaar of erger
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heeft Herman ook zijn buitenlandse rekeningen en onroerend netjes opgegeven trouwens? Die van zijn vrouw ook? Of heeft , indien niet, ''de gewone burger daar geen overlast van'' volgens Herman? Het is maar een vraag hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ²
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Burgemeester
|
![]() Wat hebben de buitenlandse rekeningen (al of niet waar) van Herman Dams te maken met het beteugelen van inbraken en andere criminelen feiten en de burgers attent maken dat ze zelf veel kunnen voorkomen door uit hun ogen te kijken
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Even wat context:
Een tijdje geleden (max twee weken maar mogelijk minder) vond ik een recent artikel waarin stond dat er wegcontrole was geweest langs één of andere belangrijke as in de buurt van Gent (ofzo, E19 of E17 of god weet het, ik ken niets van wegen). Men had zeer veel overtreders aangehouden (of wat men dan ook doet), maar stond erbij, een heel hoog percentage had buitenlandse nummerplaten (!) (ik dacht dat het ging om 80%, iig +60% volgens mij, ik vond het een schokkend hoog getal, sowieso ook al omdat het vreemd is dat er zoveel buitenlandse nummerplaten rondrijden hier, terwijl die niet van migranten zijn, want die hebben vanzelfsprekend een Belgische nummerplaat, zelfs al hebben ze nog niet officieel de Belgische nationaliteit (dat staat daar los van). Volgens mij kadert de uitspraak van Dams absoluut in dat onderzoek. Dams uitspraak is trouwens niet meer dan een pleidooi voor het terug controleren van de grenzen in de Schengenzone. Een maatregel die ook de Belgische transportsector absoluut ten goede zou komen. Ik begrijp Van Besiens klacht, strikt geïnterpreteerd heeft hij zelfs gelijk. Maar ik vrees, hoor en zie rondom mij dat zeer veel mensen dat niet doen en dat begrijp ik ergens ook ... dit vooral omdat hij de indruk wekt het maatschappelijk belang (veiligheid voor iedereen) ondergeschikt te maken aan een soort politiek rond gedachtengoed waar ik zelf een beetje van huiver nl. het niet mogen discrimineren of oproepen tot discriminatie ... (iets wat er overigens zeker niet toe zal leiden dat mensen die nu al vinden dat criminaliteit opvallend vaak door vreemdelingen gepleegd wordt - wat ook blijkt uit de criminaliteitscijfers dus dat is geen mening maar een wetenschappelijk onderbouwd feit - dat plots minder zullen vinden. En als we inderdaad moeten doen alsof het niet zo is dat bepaalde groepen sterker vertegenwoordigd zijn in de misdaad, leidt dat tot geld- en middelenverspilling waar vooral die groepen misdadigers van kunnen profiteren, want er wordt niet actief naar hen gezocht, noch door de burger, noch door de politie, want het mag niet gezegd worden, al zijn het feiten ... Het gevolg is dat die groep kan doorgaan met oververtegenwoordigd blijven in de statistieken, en dat de samenleving net nog discriminerender gedachtengoed erop na zal houden, mogelijk zelfs racistisch zal worden en rechts of laat het uit, extreemrechts zal stemmen ... Of hoe een oproep tot non-discriminatie kan leiden tot een voedingsbodem voor racisme. Dat neemt niet weg dat V.B. gelijk heeft dat dit in se een oproep is die in ons land in het strafwetboek staat denk ik ...
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 14 januari 2013 om 17:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Systeempartij Groen komt op voor de allochtone kiezer...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Maar daar gaat het mij niet om. Het gaat hem om de verliezende partij die de winnende partij de les probeert te spellen. En dat Dams niet verkozen is, is van geen belang. Zijn partij is verkozen en hij werkt volgens dat programma. Begrijpend lezen: 0/10 U zoekt stokken om een hond mee te slaan. En dat is een gezegde. Dat moet u uitgelegd worden want begrijpend lezen kunt ge blijkbaar niet.
Laatst gewijzigd door Nexer : 14 januari 2013 om 18:21. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Zoiets als een tekst uit een andere taal letterlijk vertalen, met veel fouten als gevolg, en dat dan als correct beschouwen?
![]() |
![]() |