Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 januari 2013, 15:40   #1
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard de lieveling van de vlaamse pers

is BDW, al zal dat niemand verwonderen denk ik. Tenzij dan diegenen die nooit een krant lezen. En diegenen die liever lullen over regime pers, linkie-winkie pers, of fonne die overal rioolkranten ontwaart. Bij de partijvoorzitters haalt hij een score van 6 op 10. Zijn ex kartelpartner haalt 11,2%...
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...rs-samen.dhtml

Bij de vlaamse ministers is het vooral George Clooney die de pers haalt, een score van 22,9% maar hier is de dominantie toch echt veel kleiner dan bij de partijvoorzitters.

Laatst gewijzigd door peter1962 : 15 januari 2013 om 15:40.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2013, 15:42   #2
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

De vraag is of hij negatief of positief in de pers komt.
Oud 15 januari 2013, 15:42   #3
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Dat hij vaak vermeld wordt, geloof ik graag.
Maar als je de manier ziet waarop (verwijzingen naar de jaren '30, populisme, enz... ), kan je hem moeilijk de lieveling van de Vlaamse pers noemen.
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2013, 15:48   #4
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Ja, geen wonder ook. Ironisch genoeg was de titel van dat artikel eerst 'CD&V kwam het vaakst in de pers' of iets dergelijks. Nu gaat het plots in de eerste plaats over Bart De Wever.

Gisteren was het ook zoiets, je zou denken dat BDW zich moedwillig in de controverse rond die procureur had gestort, maar zijn citaat was gewoon een antwoord dat hij had gegeven op een vraag die hem gesteld werd tijdens een chatsessie. En daar maken ze dan een heel artikel rond. Bedenkelijke journalistieke praktijken.

Laatst gewijzigd door Vlaanderen Boven : 15 januari 2013 om 15:48.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2013, 15:53   #5
d2012
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
De vraag is of hij negatief of positief in de pers komt.
Dikke, dikke, dikke 2. Ik vermoed dat ik het antwoord ken.
d2012 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2013, 15:54   #6
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

N-VA is natuurlijk wel even groot als alle Oude-Belgen partijtjes samen natuurlijk.
En als de anderen eens aan bod mogen komen, dan gaat het voor 90% nog altijd over Bart De Wever en de N-VA. Tja, wat wilt ge met mensen die geen eigen verhaal hebben
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2013, 15:56   #7
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Ik dacht dat dat Peter Mertens, Bruno Tobback of Meyrem Almaci was.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2013, 16:05   #8
Helias
Gouverneur

Helias's schermafbeelding

Standaard

Ik denk, als je hier een telling zou doen, dat De Wever ook veruit de meest vernoemde partijvooorzitter van hetj aar zou blijken.

Daar zijn twee redenen voor: hij was politiek ook de meest relevante van het jaar en hij wordt vooral bij naam genoemd door zijn tegenstanders. Het zou in de kranten ook wel eens zo kunnen zijn.
Helias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2013, 16:10   #9
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Maar als je de manier ziet waarop (verwijzingen naar de jaren '30, populisme, enz... ), kan je hem moeilijk de lieveling van de Vlaamse pers noemen.
De pers geeft uitlatingen van iemand weer, of de uitlatingen die over hem gedaan worden. De inhoud van die uitlatingen zijn voor rekening van diegene die ze maakt.
De pers trekt graag naar BDW omdat hij duidelijke en krachtige taal spreekt, met korte quote's werkt en zijn cynisme en humor slaagt aan bij de lezers. Als ze naar Beke gaan krijgen ze een uitleg waarvan slechts twee zinnen bruikbaar zijn. Saai. Tobback is al bijna even onzichtbaar als Van Besien.
De partijen doen er zeer veel aan om hun standpunten in de pers te krijgen, dat lukt meestal enkel via de voorzitter, en in die competitie wint BDW.
Oud 15 januari 2013, 16:15   #10
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Helias Bekijk bericht
Ik denk, als je hier een telling zou doen, dat De Wever ook veruit de meest vernoemde partijvooorzitter van hetj aar zou blijken.

Daar zijn twee redenen voor: hij was politiek ook de meest relevante van het jaar en hij wordt vooral bij naam genoemd door zijn tegenstanders. Het zou in de kranten ook wel eens zo kunnen zijn.
Dat klopt volgens mij zeker in de pers maar minder op een forum, het is dan ook één van de grootste blunders van andere partijverantwoordelijken om het steeds over n-va of bdw te hebben. Allemaal gratis reklame.
Hier op het forum is dat deels waar, maar je kunt er ook niet naast kijken dat een heel grote meerderheid van de aktiefste deelnemers n-va fans zijn.
Oud 15 januari 2013, 16:34   #11
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
is BDW, al zal dat niemand verwonderen denk ik. Tenzij dan diegenen die nooit een krant lezen. En diegenen die liever lullen over regime pers, linkie-winkie pers, of fonne die overal rioolkranten ontwaart. Bij de partijvoorzitters haalt hij een score van 6 op 10. Zijn ex kartelpartner haalt 11,2%...

Bij de vlaamse ministers is het vooral George Clooney die de pers haalt, een score van 22,9% maar hier is de dominantie toch echt veel kleiner dan bij de partijvoorzitters.
Het is niet omdat je het meest vermeld werd dat je de lieveling bent.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2013, 17:10   #12
mkb
Parlementsvoorzitter

Standaard

De anderen partijen zeveren meer over BDW en N-VA dan zichzelf, dus zo verwonderlijk is dat niet...
mkb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2013, 17:14   #13
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mkb Bekijk bericht
De anderen partijen zeveren meer over BDW en N-VA dan zichzelf, dus zo verwonderlijk is dat niet...
Vooral de SP.A en PVDA...
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2013, 17:26   #14
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat klopt volgens mij zeker in de pers maar minder op een forum, het is dan ook één van de grootste blunders van andere partijverantwoordelijken om het steeds over n-va of bdw te hebben. Allemaal gratis reklame.
Hier op het forum is dat deels waar, maar je kunt er ook niet naast kijken dat een heel grote meerderheid van de aktiefste deelnemers n-va fans zijn.
U verwart fan zijn van een idee, met fan zijn van een partij.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2013, 17:28   #15
system
Banneling

Standaard

Citaat:

Alwéér zo'n zeverdraad over Bart De Wever. Hoe is het bij God mogelijk.

Laatst gewijzigd door system : 15 januari 2013 om 17:28.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2013, 17:48   #16
Nvalid
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
toch wel,vanuit commercieel oogpunt scoort dezever nog steeds goed voor de vlaamse pers,anders zou hij ook niet de lieveling zijn
Nvalid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2013, 17:50   #17
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Alwéér zo'n zeverdraad over Bart De Wever. Hoe is het bij God mogelijk.
Ik vind hem Goddelijk, met een keizerlijk brein en een koninklijke uitstraling.
Mijn slaapkamer hangt vol met verkiezingspamfletten, T-shirts met zijn afbeelding (een waar hij gezellig koninklijk dik op staat en een waar hij nu mager en verzuurd op staat).
Verder heb ik alle exemplaren van de boekskes waar hij instaat en s'avonds als ik slapen ga, kniel en aanbid ik hem voor een Indisch schrijn waar mijn Godheid Bardaweva beeltenis in staat.
Vroeg in de morgen offer ik rijst en bid tot hem, dat hij mij met alle middelen die hij ter beschikking heeft zal beschermen.
En hij heeft me fantastisch beschermd, want ik kreeg een smsje dat mijn huis zou afbranden en dat is niet gebeurd.
En nu jij weer.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2013, 17:51   #18
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Ik vind hem Goddelijk, met een keizerlijk brein en een koninklijke uitstraling.
Mijn slaapkamer hangt vol met verkiezingspamfletten, T-shirts met zijn afbeelding (een waar hij gezellig koninklijk dik op staat en een waar hij nu mager en verzuurd op staat).
Verder heb ik alle exemplaren van de boekskes waar hij instaat en s'avonds als ik slapen ga, kniel en aanbid ik hem voor een Indisch schrijn waar mijn Godheid Bardaweva beeltenis in staat.
Vroeg in de morgen offer ik rijst en bid tot hem, dat hij mij met alle middelen die hij ter beschikking heeft zal beschermen.
En hij heeft me fantastisch beschermd, want ik kreeg een smsje dat mijn huis zou afbranden en dat is niet gebeurd.
En nu jij weer.
Niet opgeven, blijf met vuur spelen.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2013, 17:58   #19
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

dat is niet verwonderlijk. Dewever speelt graag met de media: typisch voor een populist

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 15 januari 2013 om 18:03.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2013, 18:00   #20
Nvalid
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
dat is niet veronderlijk. Dewever speelt graag met de media: typisch voor een populist
..
Bijgevoegde afbeelding(e)

Laatst gewijzigd door Nvalid : 15 januari 2013 om 18:02.
Nvalid is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be