![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Voor het eerst is er in Vlaanderen een meerderheid die vindt dat het koningshuis mag worden afgeschaft. In Wallonië is met nog verknocht aan de Saksen-Coburgs.
Is dit een teken aan de wand? Lees het hier http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20130129_073
![]() |
#2 |
Burger
|
![]() Vlamingen zijn dus verstandiger
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Als die cijfers kloppen - wat ik niet geloof - zou dat de eerste keer in de geschiedenis van België dat een peiling aangeeft dat één taalgroep vindt dat het Koningshuis mag afgeschaft worden.
Een week geleden vonden - nog volgens een peiling van VTM - méér dan 90% van de zogenaamde "Vlamingen" dat de Koning en Kroonprins hun dotaties mogen behouden. Een republikein vindt zoiets niet. IVOX is een ook een uiterst onbetrouwbaar bureau. Op 24 augustus 2007 "bleek" uit een peiling uitgevoerd door IVOX dat 45,8% van de zgn. "Vlamingen" voor separatisme zou zijn. Die nonsens werd ook door VTM verspreid.
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() "De uitslag van die peiling bevalt mij niet. Dus is het een slechte peiling". ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ieder mens, rechtgeaarde democraat, met gezond verstand en zonder masochistische persoonlijkheidskenmerken, vindt deze gratuite overheidssteun voor mensen behorende tot een hoog-adellijke kaste ontoelaatbaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ²
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tijdje geleden toen dat ter sprake kwam aan de tafel, ging ik bijna een weddenschap aan met mijn lieftallige moeder in de zin van:
Ik beweerde dat Filip nooit koning zou worden. Mijn moeder was een andere mening toegedaan. Al ik dit alles een beetje nalees denk ik dat ik het ga winnen. ![]() ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 30 januari 2013 om 11:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() De Koningskwestie ging wel niet over het al-dan-niet-afschaffen van de monarchie he
![]()
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De eerste minister neemt gewoonweg de protokolaire en symbolische funkties van de koning over!
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 30 januari 2013 om 12:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
Cf. wat republikein Clisthenes hier zei: "Ieder mens, rechtgeaarde democraat, met gezond verstand en zonder masochistische persoonlijkheidskenmerken, vindt deze gratuite overheidssteun voor mensen behorende tot een hoog-adellijke kaste ontoelaatbaar." ![]()
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister
|
![]() Zeer goed nieuws! Het belgisch koningshuis - ik gebruik bewust geen hoofdletters - is duidelijk een fransgezind gesubsidieerd familietheater. De koning is politiek totaal niet neutraal; getuige zijn kwade toespraak op 21 juli. Hoeveel keer gunde hij de N-VA ook het initiatief?
fabiola krijgt zonder daarvoor enige verantwoording af te hoeven leggen op de kap van de belastingbetaler een schandalig hoge dotatie die ze vervolgens in een fonds steekt om successierechten te ontwijken en het naar verwanten in Spanje te versluizen. Vervolgens wordt dit fonds opgedoekt om via nieuwe fondsen toch exact hetzelfde te verwezenlijken. ![]() De dotaties zouden drastisch verlaagd moeten worden en het koningshuis zou beter een louter protocollaire functie krijgen, maar het beste is natuurlijk die bende parasieten meteen opdoeken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Vreemdeling
|
![]() Neen, over het al dan niet terugkeren van het staatshood in kwestie... doch, ook toen waren er significante verschillen tussen beide landsdelen. Alleen lag de verhouding toen omgekeerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Op welk democratisch beginsel baseert u zich dan om een staadshoofd + familie levenslang te onderhouden en miljoenen euro's belastinggeld toe te stoppen? Ik neem aan: geen enkel. En toch verdedigt u de monarchie en acht u de burger onderhoudsplichtig voor deze hoogadellijke leden die reeds tot de rijkste families van ons land behoren. Daarenboven sponseren we die kaste nog een keer, door hen niet te belasten... zelfs BTW en accijnzen hoeven deze hoogadellijke heren en dames niet te betalen. En nog een keer doordat de regie der gebouwen tussenkomt in de onderhoudskosten voor hun kasteeltjes en paleizen die zijn betrekken... waarop geen KI, noch onroerende voorheffing wordt betaald. Vindt u dit dan niet verwerpelijk? Zo neen, hoe verenigt u dit "voorrecht" dan met het principe van een (democratische) rechtsstaat? Laatst gewijzigd door Clisthenes : 30 januari 2013 om 13:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Men is in Vlaanderen tegen het Belgisch koningshuis omdat de familie enkel voor de Franstaligen is, in het bijzonder de PS.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |