Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juni 2009, 16:52   #1
Jan Rap en z'n maat
Burger

Jan Rap en z'n maat's schermafbeelding

Standaard Kimberley '56 sterretjes' Vlaeminck

KORTRIJK - De 18-jarige Kimberley Vlaeminck uit Kortrijk heeft een klacht ingediend tegen een tatoeëerder uit Kortrijk. 'Ik had drie sterretjes gevraagd, maar die gek zette er zonder mijn toestemming 56 op mijn gezicht!'

'Zie me hier nu zitten: ik ben lelijk. Zelfs verminkt! Zo durf ik alleszins niet te gaan werken.' Kimberley Vlaeminck (18) uit Kortrijk zit er verslagen bij. Ze is in shock. 'Ik heb dit niet gewild. Echt niet', zucht ze. Zondag trok ze samen met haar vader Diego, haar vriend en haar zus naar Tatoo Box in de Steenpoort in Kortrijk. 'Ik heb altijd gekleurde puntjes naast mijn linkeroog gewild. Mijn vader wilde die betalen. Omdat iedereen in onze familie toch een tatoeage heeft.'

Bij de tatoeëerder liet kapster Kimberley Vlaeminck zich overhalen om sterretjes te kiezen in plaats van puntjes. 'Ik zei die man dat ik er drie wilde.'

Volgens Kimberley verliep de communicatie niet bijster vlot. 'Die man sprak enkel Frans. En dat was een probleem: ik spreek enkel Nederlands en een heel klein beetje Engels.'

Toen haar familie en vriend een ijsje gingen halen, bleef Kimberley alleen achter op de tatoeagestoel. 'Die man had een tekening gemaakt met meerdere sterren. Ik had hem gezegd dat ik er maar drie moest hebben. Maar hij bleef maar bezig. Zeker drie keer heb ik hem gevraagd om te stoppen. Maar hij zei telkens dat hij nog een klein beetje werk had met inkleuren. En plots vroeg hij of hij de laatste twee grote sterren ook moest inkleuren. Ik viel uit de lucht, wist niet over welke grote sterren hij het had. En net op dat moment kwam mijn vader terug binnen.'

Vader Diego kon er niet mee lachen. 'Ik vond het zelf ook niet goed. Ik denk dat ik tijdens de hele sessie even ingedut moet zijn. Ik was die ochtend dan ook al om 5 uur gaan werken', zegt Kimberley Vlaeminck.

De geviseerde tatoeëerder Rouslain Toumaniantz (37), een uitgeweken Parijzenaar die nog maar enkele maanden een shop heeft in Kortrijk, wuift dat argument weg. 'Slapen als je in je gezicht wordt getatoeëerd, dat is onmogelijk. Omdat het gewoon te veel pijn doet. Dit is een heel vreemd verhaal. Dat meisje heeft die sterren gevraagd. En ik heb ze haar gegeven. Punt aan de lijn. Ze was er overigens aanvankelijk ook héél blij mee. Alleen: dat veranderde toen ze haar vader zag.'

De tatoeëerder zegt dat hij het foutje niet zelf kan rechtzetten. 'Als ze écht van die sterren af wilt kan ze die met een laser laten weghalen. Maar ik kan het niet. Want ik heb zo'n duur toestel niet. En ik zal die behandeling ook niet betalen. De enige toegeving die ik wil doen, is korting geven. Omdat ze zo ontevreden is, moet ze van mij maar 50 euro betalen. Dat is de kostprijs voor vier sterren.'

Kimberley Vlaeminck diende zondagavond nog een klacht in bij de politie. 'Als die man inderdaad opzettelijk méér sterretjes dan gevraagd op haar gezicht zette, dan valt dat onder opzettelijke slagen en verwondingen', zegt Tom Janssens, woordvoerder van het parket van Kortrijk. 'Maar misschien gaat het om een communicatiestoornis of veranderde het meisje van mening toen haar familie het resultaat afkeurde. Dat moet het onderzoek uitwijzen.'

Het 'sterrenmeisje' heeft weinig zin in een lange procedure. 'Die sterren moéten weg. Hoe sneller, hoe liever. Want iedereen die me ziet, zegt het: zo kun je niet gaan werken. Ik durf zó niet naar buiten. Omdat ik te lelijk ben.'

http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...leID=G062BFKCI

Ook volgens de VRT nieuwsredactie belangrijk genoeg om "één en ander" te analyseren: http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw.../090616_Tattoo

Facebookpagina: http://www.facebook.com/group.php?gi...id=92339175980

Buitenlandse pers: http://www.dailymail.co.uk/news/worl...-ended-56.html

Bij het zien van deze familiefoto kunnen we maar één iets zeggen: "het stond in 'de sterren' geschreven..."
“Jullie zijn verstoten door God. En daarom is het niet meer dan rechtvaardig dat jullie het licht Gods moeten missen. Het is rechtvaardig dat jullie behandeld worden als de ontaarde beesten die jullie zijn. Want jullie moeten boete doen voor jullie aardse gruweldaden, alvorens kennis te maken met de eeuwige pijn van het berouw, onder de plengen van alle tranen van de hel.” – Dokter Johansson
Jan Rap en z'n maat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2009, 16:58   #2
giserke
Banneling

Standaard

woehahaha

Een stomme koe kan maar 1 ding: gras kouwen.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2009, 16:58   #3
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

BWaha!!

Wedden dat ze niet is ingeslapen. Ze willen gewoon geld. That's it.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2009, 17:10   #4
Jan Rap en z'n maat
Burger

Jan Rap en z'n maat's schermafbeelding

Standaard

lol
“Jullie zijn verstoten door God. En daarom is het niet meer dan rechtvaardig dat jullie het licht Gods moeten missen. Het is rechtvaardig dat jullie behandeld worden als de ontaarde beesten die jullie zijn. Want jullie moeten boete doen voor jullie aardse gruweldaden, alvorens kennis te maken met de eeuwige pijn van het berouw, onder de plengen van alle tranen van de hel.” – Dokter Johansson
Jan Rap en z'n maat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2009, 17:23   #5
Jedd
Banneling

Standaard

als dit geen hoax is, verdient die tatoeëerder een berufsverbot

in het gezicht tatoeëren doe je niet, zeker niet bij 18-jarigen.

Laatst gewijzigd door Jedd : 16 juni 2009 om 17:23.
Jedd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2009, 17:25   #6
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jedd Bekijk bericht

En waarom dan wel niet?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2009, 17:33   #7
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jedd Bekijk bericht

Precies! Een beetje zichzelf respecterend tatoeëerder zal zo'n opdracht dan ook niet aanvaarden en het kind wandelen sturen.
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2009, 17:43   #8
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Als het waar is ik vind ik het eigenlijk wel triestig ...
Oud 16 juni 2009, 17:45   #9
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Ook als het niet waar is vind ik het triestig.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2009, 17:51   #10
Tavek
Banneling

Standaard

Lomp kalf...
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2009, 17:52   #11
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
woehahaha

Een stomme koe kan maar 1 ding: gras kouwen.
Ik vind dat helemaal niet om mee te lachen. dit is verschrikkelijk voor dat meisje! Wat heeft die man bezield om haar zo te verminken?

Verder vraag ik me ook af wat hij als Parijzenaar naar hier komt doen? Allé, Parijs.....Kortrijk, het is een hemelsbreed verschil eh.

Missch had hij ginder een barslechte reputatie opgebouwd dat hij zn bestaan elders moest gaan zoeken. Of missch beter gezegd: missch verlegde hij zn terrein om zich aan dergelijke foeilijke daden verder te kunnen uitleven? Missch kikte hij erop jonge meisjes te verminken?
Oud 16 juni 2009, 17:58   #12
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Toch is het een vreemd verhaal.

Ik geloof niet dat ze in slaap is gevallen, ze heeft zelfs sterren op haar neus. Dat doet m.i. toch echt wel pijn.

Wie laat zich nu in het gezicht tatoeëren?
Wie laat zijn kind zich nu in het gezicht tatoeëren?
Wie tatoeëert er nu een meisje van die leeftijd in het gezicht? En dan ook nog zo veel?
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2009, 18:03   #13
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Nomen omen est! De Romeinen wisten het al. Welke Vlaming heeft zijn dochter nu de marginale, lelijke naam van "Kimberly"? Helaas zijn het er velen. Daarvoor moet men al tot de ontkerkelijkte, veramerikaniseerde onderbuik van de samenleving behoren. Dat kalf heeft zelfs een marginale blik in haar doffe, levensloze ogen. Allez, nu komen ze toch nog eens "in de boekskes", het overtreft hun stoutste dromen allicht. Hoe men zichzelf als mens zo kan laten gaan, ik zal het wel nooit verstaan. Wat is de secularisering toch plezant! Die mensen maken van zichzelf een commercieel product. En dat ventje achter "Kimberly" heeft duidelijk ook een identiteitscrisis: het denkt dat het een neger is, blijkbaar, en dan nog een van op MTV. Hoe zou zijn naam luiden? Kevin? Benny?

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2009, 18:07   #14
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Nomen omen est! De Romeinen wisten het al. Welke Vlaming heeft zijn dochter nu de marginale, lelijke naam van "Kimberly"? Helaas zijn het er velen. Daarvoor moet men al tot de ontkerkelijkte, veramerikaniseerde onderbuik van de samenleving behoren. Dat kalf heeft zelfs een marginale blik in haar doffe, levensloze ogen. Allez, nu komen ze toch nog eens "in de boekskes", het overtreft hun stoutste dromen allicht. Hoe men zichzelf als mens zo kan laten gaan, ik zal het wel nooit verstaan. Wat is de secularisering toch plezant! Die mensen maken van zichzelf een commercieel product. En dat ventje achter "Kimberly" heeft duidelijk ook een identiteitscrisis: het denkt dat het een neger is, blijkbaar, en dan nog een van op MTV. Hoe zou zijn naam luiden? Kevin? Benny?
...en kijk 'ma' dan eens 'trots' kijken - 'pa' loenst maar vals uit zn ogen vind ik
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2009, 18:08   #15
Jedd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
En waarom dan wel niet?
omdat je dan krantenartikels krijgt waarin de 18-jarigen blèren dat ze verminkt zijn
Jedd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2009, 18:11   #16
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Dit verhaal moet ge sowieso toch met een paar scheppen zout nemen. Het is zo van de pot gerukt en hangt met haken en ogen aan mekaar. Dat "in slaap gevallen"-gedeelte is bijna fysisch onmogelijk.
moser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2009, 18:13   #17
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
...en kijk 'ma' dan eens 'trots' kijken - 'pa' loenst maar vals uit zn ogen vind ik
Zou dat niet eerder mémé zijn? En "pa" lijkt eerder op de broer van Kimberly, welke volwassen man doet er nu gel in zijn haar zoals de "minderheden" op tv? En dan nog die puberale kleding, die armtattoeages! Dat zo'n farce moest gebeuren, het stond inderdaad in de sterren geschreven.

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2009, 18:16   #18
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Die tatoeëerder heeft precies wel talent
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2009, 18:17   #19
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Zou dat niet eerder mémé zijn? En "pa" lijkt eerder op de broer van Kimberly, welke volwassen man doet er nu gel in zijn haar zoals de "minderheden" op tv? En dan nog die puberale kleding, die armtattoeages! Dat zo'n farce moest gebeuren, het stond inderdaad in de sterren geschreven.
Ze zal wél sterren gezien hebben als ze je hele halve gezicht vol tatoeëren.
Oh boy - dat moet toch zeer gedaan hebben.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2009, 18:18   #20
laurensje
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Die tatoeëerder heeft precies wel talent
Ge kunt inderdaad niet ontkennen dat de tatoeëerder veel talent heeft.

Laatst gewijzigd door laurensje : 16 juni 2009 om 18:19.
laurensje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be