![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat mag een bankdirecteur verdienen? Gewoon marktconform.
Wat mag een bankdirecteur in staatsdienst verdienen? Ook marktconform!? Ja, marktconform, dat zegt premier Rutte op 1 februari na de nationalisatie van SNS-bank. De bank was technisch failliet door grote flaters met vastgoed en mismanagement - de directie is vandaag daarom afgetreden. Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Piero : 2 februari 2013 om 02:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() De verhouding tussen presteren en verdienen is in de huidige maatschappij - met name in het top echelon al vele jaren zoek, volledig zoek.
De geleverde kwaliteit is tig graden onder nul. Het zijn de Nijenrode nitwits en INHolland adepten die met hun nonkennis de volkeren gaan versterken. Momenteel is het nonfunctioneren in het ambtenaren apparaat meer schering dan inslag. Het manifesteert zich overal: de rapporten in de laatjes en stompzinnige verhalen �* la Mansfelt drijven als stinkend alg boven op de sloot van wanorde. Een harde hand ontbreekt om deze politieke softies te spanken.
![]() |
#3 |
|
![]() De verhouding zijn zoek. Maar niet zo erg als ik hier schreef. Ik moet om 2 uur in de nacht ook geen bankzaken doen. Ik had nog verbeterd dat het salaris geen 550 miljoen was, maar 550.000 en toen naar bed. Zonet deed ik mijn ogen open en ik was me bewust dat er nog een factor 1000 in mijn berekening ontbrak. Zo zijn de verhoudingen nog niet terug natuurlijk tussen de salarissen van directeuren en hun burger-klanten.
Laatst gewijzigd door Piero : 2 februari 2013 om 08:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Staatssecretaris
|
![]() Mensen met talenten, kennis en kunnen, of die ricico nemen door te ondernemen, dat deze mensen meer mogen hebben dan ene doorsnee arbeider die van 8h tot 16h werkt lijkt mij logisch en rechtvaardig.
maar wat er nu is en eigenlijk altijd is geweest is gewoon niet etisch verantwoord en de reden waarom het kapitalisme nu aan zijn ondergang bezig is, waarom het communisme is gevallen etc... Zolang er mensen zijn die nooit genoeg hebben kan geen enkel systeem goed blijven werken. Zeg nu eens eerlijk wie is een bonus van bv 550 000euro waard of wie zijn leven is het waard om meer dan 50 miljard euro te bezitten? Ethisch is dit gewoon onrechtvaardig maar de mensen kent veel goede eigenschappen maar de slechste is macht en hebzucht en dit bij onze leiders en werkgevers doordrongen in deze zeer materialistische tijden |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() De meesten struikelen al in het vervullen van een simpele arbeidstaak, laat staan als je ze de vrije hand geeft om geld (dat niet van hen is) uit te geven.
Geld investeren in onroerend goed in Spanje. Hoe stom en hoe achterlijk wil je zijn? Een land waar niet eens een kadaster bestaat en huizen worden gebouwd door middel van een schaar en papier en ten hoogste een potje lijm ......
![]() |
#6 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() Helder was je niet, die nacht. En klopt de titel wel bij het onderwerp dat je aansnijdt?
Heel ver weg wellicht wel, maar de eerste associatie ligt toch bij EU-ambtenaren. Mijn advies: 's nachts alleen k&k-berichten posten. ![]() Laatst gewijzigd door Sjaax : 5 februari 2013 om 10:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik heb het al eerder gezegd: betaal de EU-ambtenaren maar half zoveel, en de kwaliteit van hun werk zal er fors op vooruitgaan.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() NOS Minister Dijsselbloem heeft in de Tweede Kamer het salaris van de nieuwe SNS-topman Van Olphen verdedigd. De Kamer vindt het salaris van 550.000 euro per jaar dat Van Olphen krijgt eigenlijk veel te hoog. De minister is niet van plan het salaris te verlagen tot de balkenendenorm, zoals verschillende partijen willen. "Dat debat kun je voeren, maar dan over alle bedrijven waar de overheid in deelneemt. Niet nu ad hoc."Het debat over de toepassing van de balkenendenorm (in 2013 € 193.000,-) kan dus gevoerd worden - zo gaat dat in de politiek, je stelt regels op voor iedereen en sommige personen krijgen een status aparte. Maar we hadden toch al een koninklijke familie? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]()
![]() |
![]() |