Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 februari 2013, 02:08   #1
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard Geen maximum salarissen voor ambtenaren in de EU!?

Wat mag een bankdirecteur verdienen? Gewoon marktconform.
Wat mag een bankdirecteur in staatsdienst verdienen? Ook marktconform!?
Ja, marktconform, dat zegt premier Rutte op 1 februari na de nationalisatie van SNS-bank. De bank was technisch failliet door grote flaters met vastgoed en mismanagement - de directie is vandaag daarom afgetreden.

Citaat:
NOS 1 februari 2013 - Premier Rutte vindt dat de problemen bij SNS Reaal zijn ontstaan door "mismanagement". Dat zei hij in reactie op de nationalisatie van de bank.

Het salaris van 550.000 euro voor de nieuwe SNS-topman Van Olphen vindt Rutte niet te hoog. "Ik kan proberen iemand te vinden die het wil doen voor een ton, maar het risico is dan echt te groot dat we dan niet de juiste persoon vinden.''

Hij vindt het "een idiote discussie" dat de topman onder balkenendenorm zou moeten blijven. "Als je niet bereid bent dit soort bedragen te betalen, krijg je er niet de goede mensen voor. Je moet uiteindelijk marktconform betalen.''
En dit moeten we geloven nadat er in de EU tientallen banken gered moesten worden en honderden banken nog net niet omgevallen zijn. Die banken hadden / hebben allemaal directeuren die marktconform de zaak naar de kloten hebben geholpen. Marktconform heeft er dus geen flikker mee te maken. Wat koste de redding van SNS de staat? 3,7 miljard. Waarom moest die bank bijna omvallen en genationaliseerd worden eigenlijk? Want de nationalisatie van SNS kost de Nederlandse Staat slechts ZEVEN jaarsalarissen van de nieuwe directeur (nog afgezien van zijn pensioenpremie ). Een idiote discussie als je het mij vraagt. Ik kom niet meer bij van het lachen.

Laatst gewijzigd door Piero : 2 februari 2013 om 02:09.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2013, 04:54   #2
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

De verhouding tussen presteren en verdienen is in de huidige maatschappij - met name in het top echelon al vele jaren zoek, volledig zoek.
De geleverde kwaliteit is tig graden onder nul.
Het zijn de Nijenrode nitwits en INHolland adepten die met hun nonkennis de volkeren gaan versterken.
Momenteel is het nonfunctioneren in het ambtenaren apparaat meer schering dan inslag.

Het manifesteert zich overal: de rapporten in de laatjes en stompzinnige verhalen �* la Mansfelt drijven als stinkend alg boven op de sloot van wanorde.

Een harde hand ontbreekt om deze politieke softies te spanken.
Oud 2 februari 2013, 08:57   #3
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

De verhouding zijn zoek. Maar niet zo erg als ik hier schreef. Ik moet om 2 uur in de nacht ook geen bankzaken doen. Ik had nog verbeterd dat het salaris geen 550 miljoen was, maar 550.000 en toen naar bed. Zonet deed ik mijn ogen open en ik was me bewust dat er nog een factor 1000 in mijn berekening ontbrak. Zo zijn de verhoudingen nog niet terug natuurlijk tussen de salarissen van directeuren en hun burger-klanten.

Laatst gewijzigd door Piero : 2 februari 2013 om 08:58.
Oud 2 februari 2013, 09:08   #4
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Mensen met talenten, kennis en kunnen, of die ricico nemen door te ondernemen, dat deze mensen meer mogen hebben dan ene doorsnee arbeider die van 8h tot 16h werkt lijkt mij logisch en rechtvaardig.

maar wat er nu is en eigenlijk altijd is geweest is gewoon niet etisch verantwoord en de reden waarom het kapitalisme nu aan zijn ondergang bezig is, waarom het communisme is gevallen etc...

Zolang er mensen zijn die nooit genoeg hebben kan geen enkel systeem goed blijven werken.

Zeg nu eens eerlijk wie is een bonus van bv 550 000euro waard of wie zijn leven is het waard om meer dan 50 miljard euro te bezitten?

Ethisch is dit gewoon onrechtvaardig maar de mensen kent veel goede eigenschappen maar de slechste is macht en hebzucht en dit bij onze leiders en werkgevers doordrongen in deze zeer materialistische tijden
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2013, 14:06   #5
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

De meesten struikelen al in het vervullen van een simpele arbeidstaak, laat staan als je ze de vrije hand geeft om geld (dat niet van hen is) uit te geven.

Geld investeren in onroerend goed in Spanje. Hoe stom en hoe achterlijk wil je zijn?

Een land waar niet eens een kadaster bestaat en huizen worden gebouwd door middel van een schaar en papier en ten hoogste een potje lijm ......
Oud 4 februari 2013, 23:47   #6
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
De meesten struikelen al in het vervullen van een simpele arbeidstaak, laat staan als je ze de vrije hand geeft om geld (dat niet van hen is) uit te geven.

Geld investeren in onroerend goed in Spanje. Hoe stom en hoe achterlijk wil je zijn?

Een land waar niet eens een kadaster bestaat en huizen worden gebouwd door middel van een schaar en papier en ten hoogste een potje lijm ......
En dan maar oppervlaktesteun toekennen aan de landbouwers.
Oud 5 februari 2013, 10:06   #7
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Geen maximum salarissen voor ambtenaren in de EU!?
Helder was je niet, die nacht. En klopt de titel wel bij het onderwerp dat je aansnijdt?

Heel ver weg wellicht wel, maar de eerste associatie ligt toch bij EU-ambtenaren.

Mijn advies: 's nachts alleen k&k-berichten posten.

Laatst gewijzigd door Sjaax : 5 februari 2013 om 10:12.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2013, 21:37   #8
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ik heb het al eerder gezegd: betaal de EU-ambtenaren maar half zoveel, en de kwaliteit van hun werk zal er fors op vooruitgaan.
Oud 6 februari 2013, 21:56   #9
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Helder was je niet, die nacht. En klopt de titel wel bij het onderwerp dat je aansnijdt?

Heel ver weg wellicht wel, maar de eerste associatie ligt toch bij EU-ambtenaren.
En de tweede ligt bij alle ambtenaren. Het minimumloon wordt wel door de EU geregeld las ik en nog veel meer arbeidsvoorwaarden. Maar inderdaad, het maximum salaris daar wil de EU niet over praten, want ze kent zelf salarissen van 1,5x of meer dan de normale salarissen plus nog eens maximaal 25% belasting voor eigen personeel. De lidstaten mogen de burgers belasten zonder maximum. Ach, hoe schoon is het leven op de Parnassus.

Oud 7 februari 2013, 07:36   #10
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

NOS Minister Dijsselbloem heeft in de Tweede Kamer het salaris van de nieuwe SNS-topman Van Olphen verdedigd. De Kamer vindt het salaris van 550.000 euro per jaar dat Van Olphen krijgt eigenlijk veel te hoog. De minister is niet van plan het salaris te verlagen tot de balkenendenorm, zoals verschillende partijen willen. "Dat debat kun je voeren, maar dan over alle bedrijven waar de overheid in deelneemt. Niet nu ad hoc."
Het debat over de toepassing van de balkenendenorm (in 2013 € 193.000,-) kan dus gevoerd worden - zo gaat dat in de politiek, je stelt regels op voor iedereen en sommige personen krijgen een status aparte. Maar we hadden toch al een koninklijke familie?
Oud 10 februari 2013, 23:52   #11
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

We zouden er eindelijk eens iets aan moeten doen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be