Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 december 2012, 19:28   #1
Aarchzstvwqmrmbtvnpq
Gouverneur

Standaard Computervraagje

Hallo,

Pas heb ik op mijn computer een nieuw antivirusprogramma geïnstalleerd maar één en ander loopt niet echt zoals zou moeten. Ik vat hieronder even het probleem samen, indien iemand met enige kennis van zaken advies kan geven is dat zeker welkom:

- Antivirusprogramma geïnstalleerd: AVG antivirus. Dat ging vrij vlot en na installatie gewoon zoals voorgeschreven computer opnieuw opgestart. Tot hiertoe geen probleem.
- Dan antivirusprogramma geopend en computer laten scannen. Ook hier nog steeds geen probleem.
- Dan computer nogmaals opnieuw opgestart. (Niet zeker of dit normaal nodig is maar heb ik gedaan omdat de vorige poging om dit virusprogramma te installeren eveneens problemen gaf.)

Computer dus opnieuw laten opstarten... foutmelding: computer stelt probleem vast en stelt voor om terug te gaan naar het laatste ogenblik dat de computer goed functioneerde. Hiermee akkoord gegaan.

De computer start dan opnieuw op zoals hierboven beschreven. Hierna blijkt dat het pas geïnstalleerde antivirusprogramma opnieuw verwijderd werd.

Kan iemand me advies geven wat hier misloopt of wat ik eventueel fout doe? Indien mogelijk alvast bedankt.
Aarchzstvwqmrmbtvnpq is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2012, 19:31   #2
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Je hebt toch wel je oude virusscanner verwijderd ?
Oud 13 december 2012, 19:38   #3
Aarchzstvwqmrmbtvnpq
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Je hebt toch wel je oude virusscanner verwijderd ?
Voor zover ik kan checken zou dat moeten gebeurd zijn. Tenzij ik iets over het hoofd gezien heb.

Hoe controleer ik dat met 100% zekerheid?

En als dat het probleem zou zijn: hoe verklaar ik dat het programma normaal installeert en pas nadien een foutmelding geeft?
Oud 13 december 2012, 19:38   #4
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

AVG van een legitieme site gedownload?
Gaf de scanner bedreigingen aan en mepte avg ze van uwe pc zonder dat je nakeek welke het waren?
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2012, 19:40   #5
Aarchzstvwqmrmbtvnpq
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
AVG van een legitieme site gedownload?
Gaf de scanner bedreigingen aan en mepte avg ze van uwe pc zonder dat je nakeek welke het waren?
Legitieme site: ja.

De scanner gaf inderdaad bedreigingen aan. (En heb die inderdaad niet gecontroleerd. Hmm?)
Oud 13 december 2012, 19:43   #6
Aarchzstvwqmrmbtvnpq
Gouverneur

Standaard

Bij nazicht vind ik hier nu wel iets van McAfee. (Geen idee hoe ik eraan kom maar heb dat zeker nooit volledig geïnstalleerd.)
Oud 13 december 2012, 20:21   #7
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aarchzstvwqmrmbtvnpq Bekijk bericht
Bij nazicht vind ik hier nu wel iets van McAfee. (Geen idee hoe ik eraan kom maar heb dat zeker nooit volledig geïnstalleerd.)
Ik had op een gegeven ogenblik zowel Norton als Norman op mijn pc.
Ze zagen elkaar beiden als een virus.
Het leek wel of er stroop in mijn pc zat.
Geheel verwijderen van Norton bracht gelukkig uitkomst.
Oud 13 december 2012, 20:23   #8
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bij upgraden van Adobe krijg je dat er ongewild soms bij.
Niet voor niets wordt McAfee gezocht voor moord.
Oud 13 december 2012, 21:17   #9
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Ik heb het al meegemaakt dat het ene antivirusprogramma het andere verwijderde als zijnde een virus.

Waarom wil men ook perse de mensen antivirusprogramma's laten downloaden vraag ik me af. Zelfs als je een ander programma wil zit dat er soms bij al je niet goed oppast.

Ik wil mijn computer niet laten infecteren door al die anti-virusprogrammas. Die zijn me te agressief en oncontroleerbaar.

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2012, 21:23   #10
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Overlaatst ongewild een programma gedownload dat heette PC Tools Registry Mechanic.

Zonder dat ik kon kiezen om zelfs maar het programma open te doen plaatse dat een aantal 'registry' files onder slot en grendel. Ik weet niet wat dat betekent, maar mijn PC werkt dus ik hoef niemand die er ongevraagd aan begint te sleutelen.

Website
Oud 13 december 2012, 23:01   #11
Aarchzstvwqmrmbtvnpq
Gouverneur

Standaard

Bedankt voor alle tips tot nog toe.
Heb die McAfee eraf gegooid, opnieuw VGA geïnstalleerd, gescand, nogmaals opgestart...

Weer hetzelfde probleem... "zucht".

Vind nu nog ergens een restant van een oude Norton maar dat blijk ik er niet af te krijgen.
Oud 13 december 2012, 23:11   #12
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heb die McAfee eraf gegooid, opnieuw VGA geïnstalleerd, gescand, nogmaals opgestart...

Vind nu nog ergens een restant van een oude Norton maar dat blijk ik er niet af te krijgen.
Ik hoop dat je tenminste een Windows CD hebt zodat je in het ergste geval dat programma kan herinstalleren na een Format C:

Sommige (hopelijk maar 'sommige') verkopers van computers geven zo'n CDrom niet meer in België heb ik gemerkt. Dan moet je 50 Euro betalen telkens je een herinstallatie wil doorvoeren van je operatingsystem, plus vervoerskosten en dergelijke.

Website
Oud 14 december 2012, 09:02   #13
cor
Minister

Standaard

Citaat:

Om programma's te verwijderen gebruik ik altijd Revo Uninstaller. Gratis te downloaden. Het voert de normale uninstall procedure uit en gaat dan nog wat verder kijken naar achtergebleven registeritems en files.
Proberen waard.
cor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2013, 19:03   #14
Aarchzstvwqmrmbtvnpq
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Bij upgraden van Adobe krijg je dat er ongewild soms bij.
Niet voor niets wordt McAfee gezocht voor moord.
Ongevraagd bijgekregen via upgraden van Adobe. Ja, dat zou wel eens kunnen kloppen. (Heb die Mc Afee er ondertussen wel afgegooid en daar toch geen last meer van gehad).
Oud 7 februari 2013, 19:09   #15
Aarchzstvwqmrmbtvnpq
Gouverneur

Standaard

Wat betreft de rest van de historie: het restant van Norton dat ik nog vond bleek het restant van een Norton antivirus dat ik inderdaad eerder op mijn computer had staan.

Afloop van de zaak: heel onverwacht het volledige antivirusprogramma van Norton terug kunnen halen. (Vraag me niet hoe het gelukt is maar het is me gelukt hem volledig terug te installeren en hij lijkt nu al enige tijd te functioneren zonder opvallende problemen). De AVG heb ik met veel miserie eraf gekregen en sindsdien geen vervelende antivirusproblemen meer gehad.

Iedereen hier die suggesties gaf om dit computerprobleem op te lossen dus alvast bedankt.
Oud 7 februari 2013, 19:32   #16
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

In veel gevallen hebben de virussoftware makers een removal tooltje op hun site staan die 'alles' van het programma zou uninstallen. (ook niet altijd waar hoor)
Gewoon even op hun site gaan kijken naar zo een removal tooltje.
Veel regels blijven nog in het register hangen in veel gevallen.
In extremis kunnen regels in het register van verwijderde software voor een tragere pc zorgen als ze blijven hangen.
In het register gaan prutsen, dat is voor de echte fans.

CCleaner heeft ook een leuke uninstaller, die staat bij gereedschap en daar deïnstalleer programma's in CCleaner. (Revo gaat soms nog iets verder)
Register kan je ook even scannen met CCleaner in veel gevallen zie je daar al een bende verloren registersleutels staan die je kan verwijderen(wel even opletten)

Twee virusscanners dat is uit den boze, die vechten meestal.

Veel virus programma's hebben ook een eigen firewall aan boord, in veel gevallen zal de software die van windows zelf uitschakelen (meestal vragen die packs dat wel of je dat wil of niet) en de eigen firewall gebruiken maar toch ... (ook win Defender schakelen sommige packs uit)
Ik gebruik BitDefender Total Security 2013 ver de beste van het ogenblik dacht ik.

Citaat:
PC Tools Registry Mechanic
Die laat je best van je pc af zo van die programma's.

Veel succ6

Laatst gewijzigd door Universalia : 7 februari 2013 om 19:35.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2013, 19:33   #17
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Oei het was al opgelost.
En ik maar typen
Oud 7 februari 2013, 21:51   #18
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Register kan je ook even scannen met CCleaner in veel gevallen zie je daar al een bende verloren registersleutels staan die je kan verwijderen(wel even opletten)
Op wat dient men dan op te letten? Kan je de in ccleaner aanggegeven registryfiles dan toch niet zonder meer verwijderen?

Citaat:
Twee virusscanners dat is uit den boze, die vechten meestal.
In mijn geval was het het antivirusprogramma van de computer dan het antivirusprogramma dat bij de flashdrive kwam (en goed werkte vond ik) eraf gooide. Dat was het werk van een technicus zelfs, die alles wat het virusprogramma zei dat een virus was gedelete heeft.

Citaat:
Ik gebruik BitDefender Total Security 2013 ver de beste van het ogenblik dacht ik.
Interessante info. Dank je

Website
Oud 7 februari 2013, 22:08   #19
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Op wat dient men dan op te letten? Kan je de in ccleaner aanggegeven registryfiles dan toch niet zonder meer verwijderen?
In CCleaner, register en scan naar 'problemen' er even laten overlopen.
Kan hij niets vinden, zoveel te beter uiteraard.
Staat er een klein waslijstje met dingen die er volgens Ccleaner wel afmogen voor de verdere goede werking van je pc, kan je onderaan rechts in CCleaner herstel geselecteerde 'problemen' klikken.
Als je dat klikt geeft Ccleaner een pop-up venstertje waar het programma vraagt of je een backup wil maken van de veranderingen die je in het register aanbrengt. Uiteraard doe je dat! mochten er zich daarna eventueel problemen voordoen, kan je dat terugzetten.(nog niet meegemaakt dat ik daar problemen mee had)
Je kan die 'slechte' sleutels ook apart gaan bekijken, rechtsklikken en open in regedit doen, kom je te weten bij welk programma ze eigenlijk hoorden of horen.
Denk je zeker te weten dat er een sleutel moet blijven staan dan haal je dat vinkje weg naast die sleutel in de lijst die Ccleaner gaf.
Ik ga als ik software verwijder van de pc sowiso in regedit kijken en mocht daar nog iets overgebleven zijn van het programma, wip ik dat er gelijk uit. (wel iets voor de echte pc fans ... )
Een lange oude reg key die er eigenlijk niet meer moet zijn kan uw pc in principe vertragen.

Helemaal in het begin, met een nieuwe pc, is het ook geen overdreven optie om van het register van de bewuste pc een backup te maken.

http://www.piriform.com/ccleaner

Laatst gewijzigd door Universalia : 7 februari 2013 om 22:10.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2013, 22:29   #20
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
In CCleaner, register en scan naar 'problemen' er even laten overlopen.
Kan hij niets vinden, zoveel te beter uiteraard.
Staat er een klein waslijstje met dingen die er volgens Ccleaner wel afmogen voor de verdere goede werking van je pc, kan je onderaan rechts in CCleaner herstel geselecteerde 'problemen' klikken.
Als je dat klikt geeft Ccleaner een pop-up venstertje waar het programma vraagt of je een backup wil maken van de veranderingen die je in het register aanbrengt. Uiteraard doe je dat! mochten er zich daarna eventueel problemen voordoen, kan je dat terugzetten.(nog niet meegemaakt dat ik daar problemen mee had)
Je kan die 'slechte' sleutels ook apart gaan bekijken, rechtsklikken en open in regedit doen, kom je te weten bij welk programma ze eigenlijk hoorden of horen.
Denk je zeker te weten dat er een sleutel moet blijven staan dan haal je dat vinkje weg naast die sleutel in de lijst die Ccleaner gaf.
Ik ga als ik software verwijder van de pc sowiso in regedit kijken en mocht daar nog iets overgebleven zijn van het programma, wip ik dat er gelijk uit. (wel iets voor de echte pc fans ... )
Een lange oude reg key die er eigenlijk niet meer moet zijn kan uw pc in principe vertragen.
Zojuist je advies opgevolgd. Ik had 120 'issues'. Leek me wat veel om individueel te overlopen en heb dan maar gezegd 'fix all issues'. Backup is gemaakt. Nu duimen maar.
Citaat:
Helemaal in het begin, met een nieuwe pc, is het ook geen overdreven optie om van het register van de bewuste pc een backup te maken.

http://www.piriform.com/ccleaner
Goede tip.

Website
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be