![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik word in mijn stad weggepest in mijn stad Antwerpen,ik kan niet met meer buiten komen,of ik word gepest door oostblokkers
Ik kan zelfs niet meer naar Lidl gaan,want de kassiers spelen mee als allochtonen Pfffff wat moet ik doen,ik heb het geld niet om te gaan lopen |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Hoe komt het toch dat het me niets verwondert?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hier in de buurt wonen ook een pak mensen uit het oosten. Rustige hardwerkende mensen meestal, levendige arbeiders. Ik ben ook wel al eens nageroepen door een groepje jonge mannen maar ik liep er dan ook bij om nageroepen te worden eerlijk gezegd. Met een knaller van een zonnebril die de aandacht trok in een straal van 500 meter wat ik niet doorhad. Die is netjes weg geborgen ondertussen, om nooit meer op te zetten. Ik val niet graag op op straat. Hoe pesten ze jou ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Wie zich excentriek optut, lokt reacties uit van simpelaars
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik kom al eens graag in de Lidl aan het Centraal Station in Antwerpen - dat is een zaak met een maximaal divers publiek : rijke Indiërs, Joodse Middenstanders, Noord-Afrikaanse steuntrekkers, Zwarte Dames met kinderwagen, Oost-Europese zwartwerkers... enfin alle cliché "allochtonen" die je maar kan bedenken.
Ik heb daar nog nooit weten "pesten" ; integendeel : als een zwart madammeke er enkele eurocenten te kort komt om haar schaarse aankopen te bekostingen, wordt ze vaak uit de brand geholpen door andere leden van de Lidl tribe - al behoren ze niet strikt genomen tot dezelfde etnische obediëntie... Ik kan aannemen dat men zich ondanks alle goede wil van iedereen "gepest" kan voelen, zoals de bijna 80jarige zich bekloeg over het feit dat men "slechts" haar handtas had gestolen ipv haar bovendien eventjes zachtjes te verkrachten....
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door meneer : 9 februari 2013 om 17:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zorg dat je ongeschoren bent, doe een met verf bespatte of zwaar bestofte training aan. Ze zullen denken dat je één van hen bent. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Another Jack : 9 februari 2013 om 17:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Excuseert u aub mijn bril, mijnheer de allochtoon. En excuseert u mij aub voor het feit dat ik besta en voor het feit dat ik plaats inneem op dit voetpad. Ik zal me zo klein mogelijk maken, mijnheer de allochtoon. Zodat u zo weinig mogelijk hinder van mij zal hebben. Intussen wachten we nog steeds op de eerste moslima die zegt 'ik werd nageroepen/niet aangeworven/scheef bekeken maarja, ik had ook zo'n opzichtige hoofddoek op die de aandacht trok. Ik zal hem dan ook in het vervolg thuis laten want ik val niet graag op.' ![]() Laatst gewijzigd door Vrolijk op Vrijdag : 9 februari 2013 om 17:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Partijlid
|
![]() Jezus zeg, de ene stelt het hier voor alsof allochtonen zich als een pak hongerige coyotes op een maatschappelijk zwakker individu bij de uitgang van de LIDL werpen, de ander komt hier af met een dweperige schets van een multicultureel paradijs volgens het recept van de Jehova's, waar glimlachende leeuwen goedhartig kleingeld uitdelen aan ieder schaap die de kassa van de LIDL passeert.
Mensen hebben het toch moeilijk om niet in uitersten te vervallen. Ook: Oost-Europeanen zijn uiterlijk moeilijk te onderscheiden van ons, behalve Roma-zigeuners dan. En Oost-Europa is groot hé, heb je het over Esten, Polen, Kroaten...?
Laatst gewijzigd door dat face soldier : 9 februari 2013 om 17:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Deze draad in een notedop: de OP is een beetje een simpelaar met een minderwaardigheidscomplex, zoekt erkenning bij een groep te horen, komt hier af met een halfslachtig verhaal over gepest worden door "Oost-Europeanen" in "zijn" stad, "zijn" Antwerpen, waar het personeel van de LIDL collaboreert met de bezetter. Ene brengt in dat "Oost-Europeanen" of "Oostblokkers volgens OP" (omvangrijk deel van het Europese continent, in engste zin worden de volgende landen, van noord naar zuid, ook tot Oost-Europa gerekend: Europees Rusland, Europees Kazachstan, Wit-Rusland, Oekraïne, Moldavië, Europese deel van Azerbeidzjan, Europese deel van Georgië, Europese deel van Armenië, Estland, Letland, Litouwen, Polen, Oost-Duitsland, Tsjechië, Slowakije, Hongarije, Roemenië, Kroatië, Bosnië, Herzegovina, Servië, Slovenië, FYROM, Kosovo, Bulgarije en Albanië ; er huizen mensen van West-, Oost- en Zuid-Slavische, Baltische, Magyaarse, Finno-Ugrische, Alaanse, Germaanse, Turkisch-Mongoolse, Illyrische en Roma-zigeuner afkomst) meestal rustige, hardwerkende personen zijn, en zoals iedereen weet is hardwerkend synoniem is voor doodeerlijk en met een hart van goud. Sleutelwoord bij uitstek voor A-OK. En als je met een grote zonnebril op straat loopt dan val je op en dan zoek je het zelf als ze je lastig vallen. Want zeg nu zelf... Dan komt een lyrisch figuur langs die met behulp van extensief gebruik van Hoofdletters de lofzang over Zwarte Dames en allerlei andere varianten der Allochtonendom opsteekt, zo in de stijl van de zwervercode, de clochards die elkaar helpen omdat ze tenslotte in het zelfde schuitje zitten, de "tribe", met alle kleuren van de regenboog vanzelfsprekend. Van het lezen van zijn bericht alleen al begin je een paar centimeter boven de grond te zweven, een zwoele, exotische parfumwalm vult de lucht, citaarmuziek speelt op de achtergrond en de lucht verkrijgt een licht rozige schemer. Een volgende pipo, arm van geest maar neemt zichzelf zeer au serieux, insinueert dat dat allemaal wel mooi is, maar dat het onmogelijk is dat een allochtoon een autochtoon ooit zou helpen. Want ze zijn allemaal exact hetzelfde nietwaar?
![]() |
![]() |
#18 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Met heimwee kijk ik terug naar de tijd dat ik in Leuven door de straten durfde rondlopen, op eender welk uur en de mensen wie ik tegenkwam aankijkend, al dan niet glimlachend. Als ik nu een man zie, doorgaans van allochtone origine, zeker in sommige buurten en op de momenten dat er minder studenten zijn, staat mijn gezicht zo ver als mogelijk van die persoon afgedraaid en met neergeslagen ogen, en sla ik de gsm tegen mijn oor ... kwestie van iedere mogelijke reactie absoluut te vermijden... zoals een Moslim-meisje dat behoort te doen... die mag ook geen andere mannen aankijken en moet haar ogen ten alle tijden neerslaan en mag zeker geen reacties uitlokken. Rokken, stilletto's, mooie laarsjes, kleedjes, ... zelfs door- en door winterse exemplaren komen mijn kast niet uit. En ik vertoon me in de colruyt op een manier waarvan ik niet wilde dat mijn vrienden of kennissen of eender wie me ooit zouden zien en die absoluut niet past voor iemand die ooit carriëre wil maken, maar dat nadeel neem ik er blijkbaar tegenwoordig voor lief bij. Alles beter dan nageroepen te worden in je buurtwinkel door een stelletje marginale allochtonen die verder de winkel op stelten zetten en in 90% van de gevallen een geur verspreiden om u tegen te zeggen... En zelfs al neem ik al deze maatregelen zodat iedere kans dat ze aanstoot aan me nemen of zich geprovoceerd weten of ik enige prikkeling kan uitlokken van welke aard dan ook, toch geeft dit geen enkele zekerheid en maakt dit het op straat lopen of gewoon buiten je kot komen, voor eeuwig anders ...
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Kan je daar meer informatie over geven Duveltje?
Neem eventueel eens contact op met een buurtwerker, wijkagent of een stadswachter over het probleem? Trouwens ik herinner me dat duveltje acromegalie heeft en ik kan me voorstellen dat als je er niet als doorsnee uitziet dat voor sommige mensen - die zelf inderdaad wel opvallen door hun gedrag, gebrek aan hygiëne, andere kledingstijl, ... maar dat mag blijkbaar want "ies koeltoer" zeker als ze geen enkele bezigheid hebben ze het al leuk vinden om onnozel tegen je te doen. Indien allerlei samenzittingen met de buurtbewoners ed niet helpen, kan je eventueel naar een CAW of OCMW gaan en het probleem daar aankaarten, zodat je hulp krijgt om met dit probleem om te gaan. Dit kan tegen een sociaal tarief of zelfs gratis. Eventueel kan zeker die laatste instantie zich eens bedenken of het wel normaal is dat ze mensen betaalt met belastingsgeld (indien dat gebeurt) om ze andere mensen het leven zuur te maken. Lijkt me iets dat zeker thuishoort in een contract dat een ocmw dat uitkeert met iemand sluit. ![]()
![]() |