Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juli 2004, 11:23   #1
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard Wat is er aan de hand in antwerpen/vlaanderen?

Vorige week met de familie in antwerpen geweest, de familie is deels van zuid amerikaanse afkomst en dus niet typisch "belgisch" van uitzicht.

De blikken die sommige mensen dan werpen nog nooit meegemaakt nergens in belgie.

Mijn vrouw zei dit na een half uurtje eerst geloofde ik het niet en dach ze dat verbeelde maar nee inderdaad je kan sommige mensen gewoon vol haat en misprijzen zien kijken naar mijn vrouw en mijn 2.5 jaar oude dochter .

Onbegrijpelijk zou ik zeggen, ze spreekt beter nederlands dan de gemiddelde antwerpenaar, heeft al meer belastingen betaald dan de gemiddelde antwerpenaar ,...moest antwerpen vol van mensen zoals mijn vrouw zijn er zou geen criminele, werkloze antwerpenaar meer zijn.

Onbegrijpelijk zoiets.

Laatst gewijzigd door k9 : 26 juli 2004 om 14:57.
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2004, 11:27   #2
Burry
Parlementsvoorzitter

Standaard

Ofwel wordt Antwerpen zeer onverdraagzaam of het heeft te maken met de berichtgeving over de nieuwe golf van schijnhuwelijken.
Burry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2004, 11:27   #3
Tegendradigaard

Standaard

Dat noemt men nu het subjectieve onveiligheidsgevoel se..
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2004, 11:29   #4
thePiano

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burry
Ofwel wordt Antwerpen zeer onverdraagzaam of het heeft te maken met de berichtgeving over de nieuwe golf van schijnhuwelijken.
Schijnhuwelijken lopen niet met hun kinderen hand in hand door't stad.
Oud 26 juli 2004, 11:35   #5
Burry
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Schijnhuwelijken lopen niet met hun kinderen hand in hand door't stad.
Dat is waar, maar die gapers hoeven zo snugger nog niet te zijn... Trouwens op het zicht kan je ook niet weten of dat een gemeenschappelijk kind is hé.

Wou gewoon maar zeggen dat ze daar bang waren of zaken veronderstelden omdat ze iets gehoord of gelezen hadden.
Burry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2004, 11:37   #6
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

in een wijk vol nieuwe belgen gelopen??? in zulkse wijken ondergaat de autochtone antwerpenaar dit dagelijks mijnheer u lult er dus op los ... best dit tekstje door je vrouw te laten neerpennen aangezien je tekst zelf vol fouten staat. Meer belastingen daar lach ik eens mee de antwerpenaar betaald een van de hoogste percentage belastingen in vlaanderen. De autochtone antwerpenaar kan er ook niets aan doen dat de meeste criminaliteit van allochtonen komt of dat de meeste allochtonen werkloos zijn
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2004, 11:49   #7
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie
... best dit tekstje door je vrouw te laten neerpennen aangezien je tekst zelf vol fouten staat. Meer belastingen daar lach ik eens mee de antwerpenaar betaal[size=4]d[/size] een van de hoogste percentage belastingen in vlaanderen. De autochtone antwerpenaar kan er ook niets aan doen dat de meeste criminaliteit van allochtonen komt of dat de meeste allochtonen werkloos zijn
Hi Dixie,
Misschien geen slecht idee uw tekst ook te laten neerpennen door de bedoelde vrouw...

Wat Clemens neerpent, kan ik me best voorstellen... Trouwens ook wat U schrijft :
Citaat:
in een wijk vol nieuwe belgen gelopen??? in zulkse wijken ondergaat de autochtone antwerpenaar dit dagelijks
Er is dus nog zeer veel werk aan en in de winkel...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2004, 11:55   #8
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burry
Dat is waar, maar die gapers hoeven zo snugger nog niet te zijn... Trouwens op het zicht kan je ook niet weten of dat een gemeenschappelijk kind is hé.
Dat klopt. Een (autochtone) collega van me op het werk, heeft 15 jaren geleden twee kinderen geadopteerd, 1 uit Pakistan en eentje uit Burundi. Zouden die gapende racisten nog het verschil maken denk je?
Oud 26 juli 2004, 11:58   #9
Tiger777
Burgemeester

Tiger777's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Tiger777
Standaard

Loop eens door de Rue de Brabant in Brussel... En als autochtone Belg maak je hetzelfde mee. Dus zeg niet dat enkel blanke Antwerpenaren dat doen hoor...
Tiger777 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2004, 12:02   #10
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiger777
Loop eens door de Rue de Brabant in Brussel... En als autochtone Belg maak je hetzelfde mee. Dus zeg niet dat enkel blanke Antwerpenaren dat doen hoor...
Beschrijf mij eens een 'autochtone Belg'? Mensen die hier geboren zijn en Belg zijn, zijn volgens mij allemaal autochtone Belgen, en die zijn zeker niet allemaal blank, blond en blauwogig.
Oud 26 juli 2004, 12:04   #11
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9
Vorige week met de familie in antwerpen geweest, de familie is deels van zuid amerikaanse afkomst en dus niet typisch "belgisch" van uitzicht.

De blikken die sommige mensen dan werpen nog nooit meegemaakt nergens in belgie.

Mijn vrouw zei dit na een half uurtje eerst geloofde ik het niet en dach ze dat verbeelde maar nee inderdaad je kan sommige mensen gewoon vol haat en misprijzen zien kijken naar mijn vrouw en mijn 2.5 jaar oude dochter .

Onbegrijpelijk zou ik zeggen, ze spreekt beter nederlands dan de gemiddelde antwerpenaar, heeft al meer belastingen betaald dan de gemiddelde antwerpenaar ,...moest antwerpen vol van mensen zoals mijn vrouw zijn er zou geen criminele, werkloze antwerpenaar meer zijn.

Onbegrijpelijk zoiets.
Onbegrijpelijk? Voor mij niet.
Hebt u zich al eens afgevraagd waarom sommige Antwerpenaars zo reageren?
Ooit gehoord van 'geen rook zonder vuur'?
Misschien moet u er maar eens bij stilstaan dat sommige Antwerpenaars hun wijk/gemeente door de ongevraagde multiculturele invasie hun wijk/gemeente herschapen zagen tot een dump waar overlastgedrag en criminaliteit door allochtonen dagelijkse kost is en waar de Vlaamse, of in dit geval de Antwerpse identiteit geen bestaansrecht meer heeft; waar door de vreemdelingenkolonisatie de levenskwaliteit van de autochtoon er sprongen op achteruit ging en het voor sommigen dermate onleefbaar werd dat zij gedwongen werden hun heil (en veiligheid) elders te zoeken ten gevolge van de sluipende locale etnische zuivering die de multikulchaos in de praktijk veroorzaakte. In 't schoon Nederlands noemt men dat de 'witte vlucht'.
Je behoeft geen groot empathisch vermogen te hebben om de achterdocht van sommige Antwerpenaars te begrijpen.
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2004, 12:04   #12
Tegendradigaard

Standaard

geeeeeeeeuuuuwwwwww

blond en blauwogig....

Piano piano piano toch...

Denkte gij nu echt aan niks anders...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 26 juli 2004, 12:05   #13
Tiger777
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Beschrijf mij eens een 'autochtone Belg'? Mensen die hier geboren zijn en Belg zijn, zijn volgens mij allemaal autochtone Belgen, en die zijn zeker niet allemaal blank, blond en blauwogig.
jaja piano, geloof maar dat enkel de blanken racistisch zijn. Sluit je af voor de werkelijkheid die zich dagelijks in Brussel afspeelt. Wil je het met je eigen ogen zien? Neem de trein naar Brussel en volg de pijltjes: RUE DE BRABANT-BRABANTSTRAAT. Eens kijken of je dan nog zo zult denken...

Een autochtone Belg is een Belg waarvan de familie reeds meer dan 10 generaties in Belgie verblijft.
Oud 26 juli 2004, 12:07   #14
Tegendradigaard

Standaard

't is allemaal subjectief zo iets

Hebt ge daar statistieken van ?

hebt ge daar ne link van ?

Zijn daar wetenshappelijke studies van ?

neen ? Dan is het gewoon een subjectief gevoel en das uit den boze zeggen ze nogal regelmatig he.

Trouwens as ge dat nog een paar keer zegt dan moet ik dat opvatten als een poging om de blanke Antwerpenaar te stigmatiseren en das ook uit den boze, zeker als ge het een paar keer herhaalt.

Oud 26 juli 2004, 12:10   #15
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiger777
jaja piano, geloof maar dat enkel de blanken racistisch zijn.
Citeer mij eens waar ik dat ooit zou beweerd hebben. Da's altijd gemakkelijk iemand dingen in de mond te leggen die nooit werden gezegd.

Citaat:
Een autochtone Belg is een Belg waarvan de familie reeds meer dan 10 generaties in Belgie verblijft.
Aamaai, 150 �* 200 jaar of zoiets, zolang bestaat België niet eens

Maar dat herken ik van ergens. Als je in nazi-Duitsland bij de SS wilde toetreden moest je dat ook kunnen aantonen. Behalve dan voor de joden, zelfs 100 generaties waren nog niet voldoende.

Ps: het kan zijn dat hier nogal wat mensen zijn die een tevergeefs op een antwoord wachten. Dat klopt, 'negeerlijst' remember?

Laatst gewijzigd door thePiano : 26 juli 2004 om 12:11.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2004, 12:11   #16
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie
in een wijk vol nieuwe belgen gelopen???
in zulkse wijken ondergaat de autochtone antwerpenaar dit dagelijks mijnheer u lult er dus op los ...
Wat een onzin ik heb in schaarbeek gewoond, nooit zo'n blikken gehad hoor.

De enige lul die ik hier zie ben jij.

Citaat:
best dit tekstje door je vrouw te laten neerpennen aangezien je tekst zelf vol fouten staat.
Ochtekes, het argument van een simpele ziel: schrijffouten

Citaat:
Meer belastingen daar lach ik eens mee de antwerpenaar betaald een van de hoogste percentage belastingen in vlaanderen.
Ooit al eens gehoord van de stad brussel?

Citaat:
De autochtone antwerpenaar kan er ook niets aan doen dat de meeste criminaliteit van allochtonen komt of dat de meeste allochtonen werkloos zijn
Nee maar hij kan er wel iets aan doen dat hij een racist is.
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2004, 12:12   #17
Tiger777
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Maar dat herken ik van ergens. Als je in nazi-Duitsland bij de SS wilde toetreden moest je dat ook kunnen aantonen. Behalve dan voor de joden, zelfs 100 generaties waren nog niet voldoende.
Ben je hier aan het beweren dat sympathie heb voor de nazi's? Dat neem ik op als een zware belediging.

Da's nu het probleem in België zie, je zegt iets over de vreemdelingen en hop, je bent meteen een nazi. Piano, kom eens meer van achter je computer uit en ga eens wandelen in de straten van onze hoofdstad. Da's echt een aanrader!
Oud 26 juli 2004, 12:13   #18
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Een autochtone Belg spreekt geen Arabisch, Berbers of Turks als moedertaal, loopt niet in tenten gekleed en ligt geen 5 keer per dag met z'n kont omhoog tegen Allah en Mohammed te prevelen. Een autochtone Belg verkoopt zijn dochters niet en voert geen ganser Rif-dorpen in het kader van familiehereniging in om zijn kindergeldomzet en andere sociale uitkeringen te verhogen. Een autochtone Belg laat z'n peuters niet tot middernacht op straat hangen, maar voedt ze op. Een autochtone Belg spreekt na 169 generaties aanwezigheid nog steeds geen Arabisch. etc, etc, etc
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2004, 12:14   #19
Tegendradigaard

Standaard

Zijn der wetenschappelijke bewijzen van ?

neen ?

discussie gesloten.

Oud 26 juli 2004, 12:14   #20
Tiger777
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9
Wat een onzin ik heb in schaarbeek gewoond, nooit zo'n blikken gehad hoor.
In de chique paleizenstraat zeker
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be