Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juli 2004, 11:40   #1
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard Hoe zit dat nu met die foto ?

Is er iemand die weet of onze foto op de nieuwe dure digitale identiteitskaarten ook digitaal gaat bijgehouden worden ??????

Zo ja, gaat de gemeente die foto dan nemen, of gaan ze ons daarvoor blijven naar de (dure) fotograaf sturen om een pasfotooke van € 10.50 af te halen ?

Je krijgt bij de fotograaf welliswaar 4 fotookes voor uw 420 ouwe frankskes, maar eigenlijk heb je er maar 1 (één) fotooke voor nodig !

Laatst gewijzigd door ICE-MAN : 28 juli 2004 om 11:43.
ICE-MAN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2004, 23:05   #2
Elmer
Vreemdeling

Elmer's schermafbeelding

Standaard

(zie federale portaalsite) puntje 3 e kaart is ook zeer veilig. De beveiliging is vooreerst technisch: zo wordt de foto niet alleen visueel, maar ook digitaal opgenomen. Dit vermijdt uiteraard vervalsing. Ook de andere gegevens, en natuurlijk in het bijzonder de codes, zijn zeer goed beveiligd. Dit brengt echter mee dat de geldigheidsduur van de kaart slechts vijf jaar zal bedragen.

dus zo te zien wordt het zeker niet goedkoper , om de 5 jaar ne nieuwe pas , dan zijn die 4 foto's misschien toch geen verloren geld...hangt er beetje vanaf hoeveel je verandert in 5 jaar , t'is te hopen dat je een gewone foto mag binnen brengen en dat "hun" die digitaliseren .
Wat is eigelijk het tegenovergestelde van een digitale foto ? een analoge foto ??
Oud 29 juli 2004, 00:42   #3
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ICE-MAN
Is er iemand die weet of onze foto op de nieuwe dure digitale identiteitskaarten ook digitaal gaat bijgehouden worden ??????

Zo ja, gaat de gemeente die foto dan nemen, of gaan ze ons daarvoor blijven naar de (dure) fotograaf sturen om een pasfotooke van € 10.50 af te halen ?

Je krijgt bij de fotograaf welliswaar 4 fotookes voor uw 420 ouwe frankskes, maar eigenlijk heb je er maar 1 (één) fotooke voor nodig !
Ge moet u es hoognodig een andere fotograaf gaan zoeken. Ik betaal maar € 5 voor 4 pasfotokes
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2004, 08:10   #4
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik heb zonet in de Standaard gelezen dat over gans je leven, dat paspoortje je gemiddeld 2 euro's (twee, t w e e dus) per jaar zal kosten.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2004, 08:16   #5
Eternity
Parlementsvoorzitter

Eternity's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elmer
Wat is eigelijk het tegenovergestelde van een digitale foto ? een analoge foto ??
In lekentaal uitgelegd:

analoog = klassiek
digitaal = voor op de computer

Frank Dane

Laatst gewijzigd door Eternity : 29 juli 2004 om 08:17.
Eternity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2004, 08:59   #6
whoisy
Gouverneur

Standaard

Zoek een fotograaf waar je je pasfoto met een digitale camera kan laten nemen.
Vermits de staat je foto digitaal wenst te verwerken, en jij hebt die op bijv. een USB-memorykey staan, sla je zo voor hen een stap over, het wordt sneller en kost het hen minder, waardoor ze je minder hoeven aan te rekenen.

Zie je, behalve voor de fotograaf (en dan nog...) wordt het voor iedereen goedkoper.

Oeps, juist ja, we leven in België, waar het digitale tijdperk iets is waarvan openlijk wordt gedroomd door het beleid, maar de realisatie ervan hetzelfde lijkt als het manueel optillen van een wolkenkrabber...

Laatst gewijzigd door whoisy : 29 juli 2004 om 08:59.
whoisy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2004, 09:39   #7
Elmer
Vreemdeling

Elmer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eternity
In lekentaal uitgelegd:

analoog = klassiek
digitaal = voor op de computer
't was meer retorisch ... een analoge foto klinkt zo gek
Oud 29 juli 2004, 09:41   #8
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky
Ge moet u es hoognodig een andere fotograaf gaan zoeken. Ik betaal maar € 5 voor 4 pasfotokes
K'zal mij gaan haasten....... persoonlijk heb ik géén fotograaf nie meer nodig, gezien ik zélf al j�*�*�*�*ren een digitaal fototoestel heb..... maar k'hoor de mensen klagen die bij mijne gebuur beroepsfotograaf ( én gééné goeikoope) buiten komen met hun polaroid-pasfotookes in hun één hand en ne léége portemonnee in hun ander hand.......... by the way....... meestal staan ze der dan nog op gelijk ne vogelschrik, ma ja, "de portrettentrekker" heeft altijd gelijk als hij ze wijsmaakt dat ze er écht zo uitzien, want hij is "vak-man"...... en buiten klagen omdat ze in de kruitvat de vakantiefotookes véél te goeikoop afleveren hoor ik eigenlijk nie véél van diene gast...... (nogal een sjans)

Laatst gewijzigd door ICE-MAN : 29 juli 2004 om 09:41.
ICE-MAN is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be