Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juli 2004, 12:02   #1
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard Holebi's bang in Brussel

De Standaard 23.07.04

Holebi's bang in Brussel

BRUSSEL - ,,Op een ochtend, het was nog maar acht uur, komt er ineens een veertiger van allochtone origine op mij af met een stok in zijn hand. Zonder enige aanleiding scheldt hij mij uit voor pédé en begint hij met zijn stok te zwaaien. Het feit dat ik homo ben, geeft een allochtoon blijkbaar carte blanche.''

De VLD'er Bart Eeman woont in de Brusselse vijfhoek en hij is homo. Het incident dat hem overkwam, vlakbij de plek waar hij woont, is maar ,,een klein fait-divers, zoals er dertien in een dozijn zijn''. Het liep alles bij elkaar goed af, maar dan vooral omdat Eeman de benen nam voor zijn belager hem kon treffen. Hij zegt dat de homogemeenschap in Brussel erg verontrust is vanwege de toename van dit soort voorvallen.

,,De daders zijn niet altijd individuen. Het zijn ook vaak groepjes allochtone jongeren, die homo's opwachten wanneer ze 's avonds of 's nachts uit bepaalde cafés komen. Zonder ze allemaal over dezelfde kam te willen scheren, moeten we ons toch durven afvragen hoe het komt dat de Marokkaanse gemeenschap zo'n agressieve houding aanneemt tegenover gays. Zij vinden blijkbaar dat je op homo's mág kloppen. Er is een cultuur van geweld gegroeid waarvan mensen wier levensstijl niet past binnen hun levensvisie het slachtoffer worden.''

Het Vlaams parlementslid Sven Gatz, ook Brusselaar, vindt dat burgemeester Thielemans met een groot actieplan moet komen dat een einde maakt aan die uitingen van homohaat. ,,Hij moet aan de bevolking, en aan de Marokkaanse gemeenschap in het bijzonder, duidelijk maken dat geweld tegen homo's niet kan. Het is onaanvaardbaar, punt.''

Volgens Eeman en Gatz treedt de politie wel degelijk op wanneer belaagden klacht indienen, maar blijft het parket in gebreke. Gatz: ,,Men zegt mij dat deze zaken meestal niet vervolgd worden.'' Eeman: ,,Toen ik de politie vroeg wat er zou gebeuren met mijn klacht, zeiden ze dat ik niet te veel moest verwachten omdat ik per slot niet gewond was geraakt.''

Gatz zegt dat ook de religieuze leiders van de allochtone gemeenschap moeten worden aangesproken opdat die het probleem binnen de gemeenschap zouden aankaarten. ,,Ik ga niet zover te stellen dat de islam homofoob is, maar spijtig genoeg zijn veel moslims dat wel, meer dan autochtonen.''

Op langere termijn moet er werk worden gemaakt van een opleiding voor imams, zodat die niet allemaal uit andere landen hoeven te blijven komen. Imams van elders zijn vaak behoorlijk conservatief. En de moskeeën moeten erkend en gefinancierd worden.

Gatz: ,,Als overheid hebben we er alle belang bij om qua financiering en controle op een normale manier met de islam om te gaan. Alleen dan behouden we ook het overzicht op de uitwassen.''

(vbr)

23/07/2004
Oud 23 juli 2004, 14:35   #2
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier
Holebi's bang in Brussel
Niet alleen de holebi's hoor. Hele wijken van onze steden worden,ook overdag, door onze dames gemeden wegens de massaal rondhangende gekleurde en oversekste nieuwe Belgen.
Zoveelste bewijs dat die multiculturele droom niet kan werken met een bevolkingsgroep die zich mentaal nog in de zwartste Midelleeuwen bevindt.
Michroscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2004, 14:51   #3
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het Vlaams parlementslid Sven Gatz, ook Brusselaar, vindt dat burgemeester Thielemans met een groot actieplan moet komen dat een einde maakt aan die uitingen van homohaat. ,,Hij moet aan de bevolking, en aan de Marokkaanse gemeenschap in het bijzonder, duidelijk maken dat geweld tegen homo's niet kan. Het is onaanvaardbaar, punt.''
Dat gaat zeker indruk maken.
Oud 23 juli 2004, 14:55   #4
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

In Brussel is er ook een religieuze politie actief die allochtone winkeliers afdreigt met maffiamethodes als ze zich niet houden aan de voorschriften van de islam.

Teveel verkeerde foto's, verkeerde boeken etc. en de handelaars kunnen zich aan repressailles van deze "politie" verwachten.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2004, 20:26   #5
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Jacht op 'holebi's'

Zoals blijkt uit een krantenbericht (De Nieuwe Gazet, 23.07.04), is het nu ook voor 'holebi's' opletten geblazen in onze steden. "Groepjes allochtone jongeren jagen op Brusselse holebi's", aldus het Brusselse VLD-parlementslid Sven Gatz.

Nog volgens Gatz gaat het al lang niet meer over geïsoleerde gevallen: groepjes allochtonen zakken af naar de 'holebiwijk' en wachten de cafégangers op om ze dan fysiek aan te vallen.

Voor deze feiten heeft hij overigens ook een verklaring. Wij citeren: "Het is een cultureel probleem dat wortelt in de machocultuur van de Noord-Afrikanen". Met zo'n uitspraak waagt Gatz zich echt wel op glad ijs. Van een klacht wegens de overtreding van de wet op het racisme hebben we echter voorlopig nog niets gehoord. Sven Gatz is dan ook geen Vlaams Blokker ...
Oud 24 juli 2004, 11:07   #6
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
In Brussel is er ook een religieuze politie actief die allochtone winkeliers afdreigt met maffiamethodes als ze zich niet houden aan de voorschriften van de islam.

Teveel verkeerde foto's, verkeerde boeken etc. en de handelaars kunnen zich aan repressailles van deze "politie" verwachten.
Zo worden bv. de winkeliers verplicht een... Al Aqsa- collectebus op hun toonbank te zetten om zo geld in te zamelen voor terroristsche groeperingen. Als ze dat niét doen wordt hun winkel bedreigd.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2004, 13:18   #7
oriana
Minister-President

oriana's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect
Zo worden bv. de winkeliers verplicht een... Al Aqsa- collectebus op hun toonbank te zetten om zo geld in te zamelen voor terroristsche groeperingen. Als ze dat niét doen wordt hun winkel bedreigd.
Stichting Al-Aqsa is een non-profit, a-politieke, onafhankelijke Nederlands-Palestijnse hulporganisatie die sinds 1993 officieel geregistreerd staat bij de Kamer van Koophandel. De stichting is opgericht met als hoofddoel het bieden van humanitaire en financiële ondersteuning aan het getroffen Palestijnse volk en in het bijzonder de weeskinderen, de weduwen en de noodlijdende gezinnen, op gebieden zoals gezondheidszorg, onderwijs en sociaal-maatschappelijke ontwikkeling.
En zolang het tegendeel niet bewezen is, is daar niets mis mee.
Wij zamelen ook continue geld in voor 11.11.11, artsen zonder grenzen, caritas edm. De Joodse gemeenschap zamelt eveneens geld in, er gaan miljoenen dollars van de VS naar Israel.
Waarom mag een andere organisatie dat dan niet doen, omdat het voor Palestijnse hulp is?
Ik zou graag jouw bron zien die kan aantonen dat zulke collectebussen onder bedreiging worden verplicht.
Anders schiet je met losse flodders hee.

Laatst gewijzigd door oriana : 25 juli 2004 om 13:31.
oriana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2004, 14:13   #8
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
Stichting Al-Aqsa is een non-profit, a-politieke, onafhankelijke Nederlands-Palestijnse hulporganisatie die sinds 1993 officieel geregistreerd staat bij de Kamer van Koophandel. De stichting is opgericht met als hoofddoel het bieden van humanitaire en financiële ondersteuning aan het getroffen Palestijnse volk en in het bijzonder de weeskinderen, de weduwen en de noodlijdende gezinnen, op gebieden zoals gezondheidszorg, onderwijs en sociaal-maatschappelijke ontwikkeling.
Wij zamelen ook continue geld in voor 11.11.11, artsen zonder grenzen, caritas edm. De Joodse gemeenschap zamelt eveneens geld in, er gaan miljoenen dollars van de VS naar Israel.
Waarom mag een andere organisatie dat dan niet doen, omdat het voor Palestijnse hulp is?
Ik zou graag jouw bron zien die kan aantonen dat zulke collectebussen onder bedreiging worden verplicht.
Anders schiet je met losse flodders hee.
Omdat het een bende terroristen zijn misschien???
Oud 25 juli 2004, 14:15   #9
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Omdat het een bende terroristen zijn misschien???
ik zal het nog eens herhalen want begrijpend lezen is moeilijk hee?

Anders schiet je met losse flodders hee
Oud 25 juli 2004, 14:25   #10
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
ik zal het nog eens herhalen want begrijpend lezen is moeilijk hee?

Anders schiet je met losse flodders hee
http://www.novatv.nl/index.cfm?fusea...kolumn_id=4891
http://www.likud.nl/persnl10a.html
http://www.tiscali.nl/content/article/nbuit/566250.htm
http://www.joods.nl/archive/israel/p...815374409/view

Need more?
Oud 25 juli 2004, 14:34   #11
Eternity
Parlementsvoorzitter

Eternity's schermafbeelding

Standaard

Hier is al een topic over in binnenlandse politiek

en mijn mening:
Citaat:
Men vindt het blijkbaar erger dat Gatz een uitspraak doet over machocultuur van allochtonen dan dat er groepjes allochtonen zijn die gaan "jagen" op holebi's .......

Frank Dane
Eternity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2004, 14:38   #12
Eternity
Parlementsvoorzitter

Standaard

Een volk dat (terecht) verdraagzaamheid vraagt voor hun Godsdienst en hun gebruiken heeft niet het rechts onverdraagzaam te zijn voor mensen mensen met een andere sexualiteit ...

Frank Dane
Oud 25 juli 2004, 16:26   #13
oriana
Minister-President

Standaard

Ik zie inderdaad artikelen over aanslagen die opgeëist werden door al aqsa martelaren brigades.
Dus je hebt enerzijds een organisatie al aqsa, anderzijds al aqsa martelaren brigades. Is dat dezelfde organisatie?
Ik ga het eens opzoeken maar wie weet wil al aqsa vrijheid of solidariteit zeggen of zoiets.
Als dit duidelijk dezelfde organisatie is, waarom zijn ze dan nog niet veroordeeld? Er wordt onderzoek naar gevoerd maar er is nog niets bewezen lees ik. Als het zo evident is, dat zelfs jij het weet, waarom weten de officiële instanties dat dan niet? Op een moment als deze met de global War on Terror.
Dan zou deze organisatie toch al moeten zijn opgedoekt?
Verder vroeg ik een bron en bewijzen dat die collectebussen onder DWANG in Brussel worden gezet. Dat was mijn initiële vraag.
Oud 25 juli 2004, 17:29   #14
nou nou
Europees Commissaris

nou nou's schermafbeelding

Standaard

Nee, dat zijn duidelijk niet dezelfde organisaties.

Al Aqsa is ook de naam van een moskee in Jerusalem, en vertaalt ruwweg iets als "de verste"...

Wat 5 minuutjes surfen al niet leert eh

[size=1][size=2][font=Comic Sans MS]Nieuwe [size=3]Keystrokeswedstrijd[/size], kom het politics-team & onze kans om te winnen vergroten! klik [/font][font=Comic Sans MS]hier[/font].[/size][/size]
nou nou is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2004, 20:56   #15
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Hehe... Weet je wat ik zo goed vind? -- Ik heb niks tegen homo's of lesbiennes of wat dan ook-- maar dat zijn wel de eersten uit het kamp van Lief Links die aan de lijve gaan ondervinden hoe het er hier voorstaat.
En maar roepen dat het VB tegen homo's en dergelijke is. Terwijl het VB, blijkt nu, al een tijdje naar het echte gevaar voor de holebi's gewezen heeft...

Hehe. Heb het altijd geweten dat ze een taliban-achtig regime willen installeren.
En nu blijkt, stilletjes aan, dat ze me nog gelijk gaan geven ook...
Blijf nog maar wat zagen over mijn 'ondertekst' die te aanstootgevend is(cfr. andere topics).
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal.
TypO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2004, 23:58   #16
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TypO
Hehe... Weet je wat ik zo goed vind? -- Ik heb niks tegen homo's of lesbiennes of wat dan ook-- maar dat zijn wel de eersten uit het kamp van Lief Links die aan de lijve gaan ondervinden hoe het er hier voorstaat.
En maar roepen dat het VB tegen homo's en dergelijke is. Terwijl het VB, blijkt nu, al een tijdje naar het echte gevaar voor de holebi's gewezen heeft...

Hehe. Heb het altijd geweten dat ze een taliban-achtig regime willen installeren.
En nu blijkt, stilletjes aan, dat ze me nog gelijk gaan geven ook...
Blijf nog maar wat zagen over mijn 'ondertekst' die te aanstootgevend is(cfr. andere topics).
Terwijl ze zich blind staren op vermeend racisme en teren op de roes van verdraagzaamheid en tolerantie dringt het sluimerend gif ongemoeid naar binnen.

Laatst gewijzigd door Weisse Wolf : 28 juli 2004 om 00:05.
Weisse Wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2004, 11:56   #17
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier
De Standaard 23.07.04

Holebi's bang in Brussel

BRUSSEL - ,,Op een ochtend, het was nog maar acht uur, komt er ineens een veertiger van allochtone origine op mij af met een stok in zijn hand. Zonder enige aanleiding scheldt hij mij uit voor pédé en begint hij met zijn stok te zwaaien. Het feit dat ik homo ben, geeft een allochtoon blijkbaar carte blanche.''

De VLD'er Bart Eeman woont in de Brusselse vijfhoek en hij is homo. Het incident dat hem overkwam, vlakbij de plek waar hij woont, is maar ,,een klein fait-divers, zoals er dertien in een dozijn zijn''. Het liep alles bij elkaar goed af, maar dan vooral omdat Eeman de benen nam voor zijn belager hem kon treffen. Hij zegt dat de homogemeenschap in Brussel erg verontrust is vanwege de toename van dit soort voorvallen.

,,De daders zijn niet altijd individuen. Het zijn ook vaak groepjes allochtone jongeren, die homo's opwachten wanneer ze 's avonds of 's nachts uit bepaalde cafés komen. Zonder ze allemaal over dezelfde kam te willen scheren, moeten we ons toch durven afvragen hoe het komt dat de Marokkaanse gemeenschap zo'n agressieve houding aanneemt tegenover gays. Zij vinden blijkbaar dat je op homo's mág kloppen. Er is een cultuur van geweld gegroeid waarvan mensen wier levensstijl niet past binnen hun levensvisie het slachtoffer worden.''

Volgens Eeman en Gatz treedt de politie wel degelijk op wanneer belaagden klacht indienen, maar blijft het parket in gebreke. Gatz: ,,Men zegt mij dat deze zaken meestal niet vervolgd worden.'' Eeman: ,,Toen ik de politie vroeg wat er zou gebeuren met mijn klacht, zeiden ze dat ik niet te veel moest verwachten omdat ik per slot niet gewond was geraakt.''

Gatz zegt dat ook de religieuze leiders van de allochtone gemeenschap moeten worden aangesproken opdat die het probleem binnen de gemeenschap zouden aankaarten. ,,Ik ga niet zover te stellen dat de islam homofoob is, maar spijtig genoeg zijn veel moslims dat wel, meer dan autochtonen.''

Op langere termijn moet er werk worden gemaakt van een opleiding voor imams, zodat die niet allemaal uit andere landen hoeven te blijven komen. Imams van elders zijn vaak behoorlijk conservatief. En de moskeeën moeten erkend en gefinancierd worden.

Gatz: ,,Als overheid hebben we er alle belang bij om qua financiering en controle op een normale manier met de islam om te gaan. Alleen dan behouden we ook het overzicht op de uitwassen.''

(vbr)

23/07/2004
So what? Politiek correcte heksenjagers en homo's vinden zo'n aanvallen een multiculturele verrijking. Voorwaarde is wel dat ze door allochtonen gepleegd moeten worden.
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2004, 13:38   #18
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Terwijl ze zich blind staren op vermeend racisme en teren op de roes van verdraagzaamheid en tolerantie dringt het sluimerend gif ongemoeid naar binnen.
En ondertussen wacht ik nog altijd op die bewijzen over die DWANG ????
Oud 28 juli 2004, 14:44   #19
Eternity
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
So what? Politiek correcte heksenjagers en homo's vinden zo'n aanvallen een multiculturele verrijking. Voorwaarde is wel dat ze door allochtonen gepleegd moeten worden.
bah

Frank Dane
Oud 28 juli 2004, 23:45   #20
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
En ondertussen wacht ik nog altijd op die bewijzen over die DWANG ????
Je zoekt bij de verkeerde, ik heb dat nooit beweerd.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be