![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De Standaard 23.07.04
Holebi's bang in Brussel BRUSSEL - ,,Op een ochtend, het was nog maar acht uur, komt er ineens een veertiger van allochtone origine op mij af met een stok in zijn hand. Zonder enige aanleiding scheldt hij mij uit voor pédé en begint hij met zijn stok te zwaaien. Het feit dat ik homo ben, geeft een allochtoon blijkbaar carte blanche.'' De VLD'er Bart Eeman woont in de Brusselse vijfhoek en hij is homo. Het incident dat hem overkwam, vlakbij de plek waar hij woont, is maar ,,een klein fait-divers, zoals er dertien in een dozijn zijn''. Het liep alles bij elkaar goed af, maar dan vooral omdat Eeman de benen nam voor zijn belager hem kon treffen. Hij zegt dat de homogemeenschap in Brussel erg verontrust is vanwege de toename van dit soort voorvallen. ,,De daders zijn niet altijd individuen. Het zijn ook vaak groepjes allochtone jongeren, die homo's opwachten wanneer ze 's avonds of 's nachts uit bepaalde cafés komen. Zonder ze allemaal over dezelfde kam te willen scheren, moeten we ons toch durven afvragen hoe het komt dat de Marokkaanse gemeenschap zo'n agressieve houding aanneemt tegenover gays. Zij vinden blijkbaar dat je op homo's mág kloppen. Er is een cultuur van geweld gegroeid waarvan mensen wier levensstijl niet past binnen hun levensvisie het slachtoffer worden.'' Het Vlaams parlementslid Sven Gatz, ook Brusselaar, vindt dat burgemeester Thielemans met een groot actieplan moet komen dat een einde maakt aan die uitingen van homohaat. ,,Hij moet aan de bevolking, en aan de Marokkaanse gemeenschap in het bijzonder, duidelijk maken dat geweld tegen homo's niet kan. Het is onaanvaardbaar, punt.'' Volgens Eeman en Gatz treedt de politie wel degelijk op wanneer belaagden klacht indienen, maar blijft het parket in gebreke. Gatz: ,,Men zegt mij dat deze zaken meestal niet vervolgd worden.'' Eeman: ,,Toen ik de politie vroeg wat er zou gebeuren met mijn klacht, zeiden ze dat ik niet te veel moest verwachten omdat ik per slot niet gewond was geraakt.'' Gatz zegt dat ook de religieuze leiders van de allochtone gemeenschap moeten worden aangesproken opdat die het probleem binnen de gemeenschap zouden aankaarten. ,,Ik ga niet zover te stellen dat de islam homofoob is, maar spijtig genoeg zijn veel moslims dat wel, meer dan autochtonen.'' Op langere termijn moet er werk worden gemaakt van een opleiding voor imams, zodat die niet allemaal uit andere landen hoeven te blijven komen. Imams van elders zijn vaak behoorlijk conservatief. En de moskeeën moeten erkend en gefinancierd worden. Gatz: ,,Als overheid hebben we er alle belang bij om qua financiering en controle op een normale manier met de islam om te gaan. Alleen dan behouden we ook het overzicht op de uitwassen.'' (vbr) 23/07/2004
![]() |
#2 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Zoveelste bewijs dat die multiculturele droom niet kan werken met een bevolkingsgroep die zich mentaal nog in de zwartste Midelleeuwen bevindt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() In Brussel is er ook een religieuze politie actief die allochtone winkeliers afdreigt met maffiamethodes als ze zich niet houden aan de voorschriften van de islam.
Teveel verkeerde foto's, verkeerde boeken etc. en de handelaars kunnen zich aan repressailles van deze "politie" verwachten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister
|
![]() Jacht op 'holebi's'
Zoals blijkt uit een krantenbericht (De Nieuwe Gazet, 23.07.04), is het nu ook voor 'holebi's' opletten geblazen in onze steden. "Groepjes allochtone jongeren jagen op Brusselse holebi's", aldus het Brusselse VLD-parlementslid Sven Gatz. Nog volgens Gatz gaat het al lang niet meer over geïsoleerde gevallen: groepjes allochtonen zakken af naar de 'holebiwijk' en wachten de cafégangers op om ze dan fysiek aan te vallen. Voor deze feiten heeft hij overigens ook een verklaring. Wij citeren: "Het is een cultureel probleem dat wortelt in de machocultuur van de Noord-Afrikanen". Met zo'n uitspraak waagt Gatz zich echt wel op glad ijs. Van een klacht wegens de overtreding van de wet op het racisme hebben we echter voorlopig nog niets gehoord. Sven Gatz is dan ook geen Vlaams Blokker ... ![]()
![]() |
#6 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En zolang het tegendeel niet bewezen is, is daar niets mis mee. Wij zamelen ook continue geld in voor 11.11.11, artsen zonder grenzen, caritas edm. De Joodse gemeenschap zamelt eveneens geld in, er gaan miljoenen dollars van de VS naar Israel. Waarom mag een andere organisatie dat dan niet doen, omdat het voor Palestijnse hulp is? Ik zou graag jouw bron zien die kan aantonen dat zulke collectebussen onder bedreiging worden verplicht. Anders schiet je met losse flodders hee.
[size=1] ![]() [/size] Laatst gewijzigd door oriana : 25 juli 2004 om 13:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En zolang het tegendeel niet bewezen is, is daar niets mis mee. Wij zamelen ook continue geld in voor 11.11.11, artsen zonder grenzen, caritas edm. De Joodse gemeenschap zamelt eveneens geld in, er gaan miljoenen dollars van de VS naar Israel. Waarom mag een andere organisatie dat dan niet doen, omdat het voor Palestijnse hulp is? Ik zou graag jouw bron zien die kan aantonen dat zulke collectebussen onder bedreiging worden verplicht. Anders schiet je met losse flodders hee
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister
|
![]() Citaat:
http://www.likud.nl/persnl10a.html http://www.tiscali.nl/content/article/nbuit/566250.htm http://www.joods.nl/archive/israel/p...815374409/view ![]() Need more?
![]() |
![]() |
#11 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Hier is al een topic over in binnenlandse politiek
en mijn mening: Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Een volk dat (terecht) verdraagzaamheid vraagt voor hun Godsdienst en hun gebruiken heeft niet het rechts onverdraagzaam te zijn voor mensen mensen met een andere sexualiteit ...
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dus je hebt enerzijds een organisatie al aqsa, anderzijds al aqsa martelaren brigades. Is dat dezelfde organisatie? Ik ga het eens opzoeken maar wie weet wil al aqsa vrijheid of solidariteit zeggen of zoiets. Als dit duidelijk dezelfde organisatie is, waarom zijn ze dan nog niet veroordeeld? Er wordt onderzoek naar gevoerd maar er is nog niets bewezen lees ik. Als het zo evident is, dat zelfs jij het weet, waarom weten de officiële instanties dat dan niet? Op een moment als deze met de global War on Terror. Dan zou deze organisatie toch al moeten zijn opgedoekt? Verder vroeg ik een bron en bewijzen dat die collectebussen onder DWANG in Brussel worden gezet. Dat was mijn initiële vraag.
![]() |
![]() |
#14 |
Europees Commissaris
|
![]() Nee, dat zijn duidelijk niet dezelfde organisaties.
Al Aqsa is ook de naam van een moskee in Jerusalem, en vertaalt ruwweg iets als "de verste"... Wat 5 minuutjes surfen al niet leert eh ![]()
![]() |
#15 |
Gouverneur
|
![]() Hehe... Weet je wat ik zo goed vind? -- Ik heb niks tegen homo's of lesbiennes of wat dan ook-- maar dat zijn wel de eersten uit het kamp van Lief Links die aan de lijve gaan ondervinden hoe het er hier voorstaat.
En maar roepen dat het VB tegen homo's en dergelijke is. Terwijl het VB, blijkt nu, al een tijdje naar het echte gevaar voor de holebi's gewezen heeft... Hehe. Heb het altijd geweten dat ze een taliban-achtig regime willen installeren. En nu blijkt, stilletjes aan, dat ze me nog gelijk gaan geven ook... Blijf nog maar wat zagen over mijn 'ondertekst' die te aanstootgevend is(cfr. andere topics).
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Weisse Wolf : 28 juli 2004 om 00:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |