Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Bekijk resultaten enquête: taxichauffeurs weigeren blindengeleidehonden te vervoeren.
des te beter 0 0%
wat een klootzakken 2 40,00%
Who gives a shit , fuck the cripple bastards !! 1 20,00%
achterlijke taxichauffeurs 2 40,00%
sambal is niet straf genoeg !!!! 0 0%
larie & apenkool 0 0%
ja 0 0%
nee 0 0%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 5. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 25 februari 2013, 21:53   #1
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard taxichauffeurs weigeren blindengeleidehonden te vervoeren.

taxichauffeurs weigeren blindengeleidehonden te vervoeren.
http://www.powned.tv/overpowned/blog...n_gediscr.html

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PowNews
Vandaag in het PowNews: taxichauffeurs weigeren blindengeleidehonden te vervoeren.
Vindt u dit kunnen ??

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2013, 21:54   #2
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht

Vindt u dit kunnen ??
Hangt ervan af. Ik heb wel nog zatte klanten vervoerd met gevaarlijke honden. Dat vond ik eigenlijk niet kunnen. Ze maken ook je zetels vuil, en dan moet je binnen rijden om te kuisen.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2013, 09:10   #3
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Wat als...
Een blindegeleidehond een kakje doet ... Hoe raapt die blinde dat op met z'n doggyzakje?
Allee ja, op de tast lijkt me een beetje... Vies...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2013, 09:28   #4
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Vindt u dit kunnen ??
me dunkt valt dit onder de anti-discriminatiewet en zouden de taxichauffeurs die weigeren een blindegeleidehond mee te nemen moeten bestraft worden wegens racisme.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2013, 09:30   #5
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Wat als...
Een blindegeleidehond een kakje doet ... Hoe raapt die blinde dat op met z'n doggyzakje?
ik denk dat die honden zodanig getraind werden dat ze hun behoefte zeer gericht op één bepaalde plaats zullen doen, zodat hun baasje dat weet.
En oppakken met zo'n doggyzakje doe je toch altijd?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 26 februari 2013, 09:30   #6
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
me dunkt valt dit onder de anti-discriminatiewet en zouden de taxichauffeurs die weigeren een blindegeleidehond mee te nemen moeten bestraft worden wegens racisme.
Racisme tegenover een hond?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2013, 09:31   #7
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Racisme tegenover een hond?
tegenover de anders-valide zou ik denken.

Oud 26 februari 2013, 09:35   #8
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Vindt u dit kunnen ??
Neen!
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2013, 09:36   #9
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Discriminatie obv handicap dus (tenzij we kunnen bewijzen dat de andersgekleurde-voorheen allochtone-taxichauffeur de hond weigert om geen blanken in zijn taxi te laten).
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2013, 09:41   #10
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zijn de anders-validen nu ook al een ras?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 26 februari 2013, 09:46   #11
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
neen, maar dat kan uw soort niet begrijpen.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2013, 09:54   #12
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
neen, maar dat kan uw soort niet begrijpen.
Hoezo, "dat kan uw soort niet begrijpen"? Wat bedoel je daarmee? Wie is "uw soort" of "mijn soort"?

Laatst gewijzigd door Txiki : 26 februari 2013 om 09:55.
Oud 26 februari 2013, 10:15   #13
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Butterfly Bekijk bericht
haha! goeie! eindelijk nog eens humor in k&k
Oud 26 februari 2013, 10:20   #14
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Wat als...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2013, 11:17   #15
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
als moslims volgens sommigen een "ras" zijn, en als diezelfde moslims volgens het minderhedenforum dezelfde faciliteiten moeten hebben als andersvaliden ....

Citaat:
* Momenteel verplicht de wet iedereen tot redelijke aanpassingen voor gehandicapten. Zo moet de NMBS haar perrons toegankelijk maken voor blinden en rolstoelgebruikers. Maar die verplichting tot redelijke aanpassingen moet ook kunnen voor culturele en religieuze minderheden.
http://www.vandaag.be/binnenland/512...agen-meer.html

Laatst gewijzigd door circe : 26 februari 2013 om 11:20.
Oud 26 februari 2013, 11:59   #16
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

http://moetenwenietwillen.nl/blog/20...eidehond-20391

Geen commentaar ...
Oud 26 februari 2013, 12:22   #17
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
als moslims volgens sommigen een "ras" zijn, en als diezelfde moslims volgens het minderhedenforum dezelfde faciliteiten moeten hebben als andersvaliden ....

http://www.vandaag.be/binnenland/512...agen-meer.html
Waarom jij toch zo kronkelt om een vergissing goed te praten... Anders-validen zijn geen ras, zo simpel is het. En van racisme kan er dan ook geen sprake zijn. Zo simpel is het.
Oud 26 februari 2013, 12:26   #18
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom jij toch zo kronkelt om een vergissing goed te praten... Anders-validen zijn geen ras, zo simpel is het. En van racisme kan er dan ook geen sprake zijn. Zo simpel is het.
interessant! Dus moslims zijn ineens ook geen ras? Dus islamkritiek is ineens geen racisme meer?

We gaan er nog komen.

(en natuurlijk is het weigeren van een blindegeleidehond zuiver racisme: het zijn blanke personen die door deze maatregel worden getroffen, de daders zijn meestal islamitische taxichauffeurs die zich verbergen achter een zogenaamd religieus gebod.... : zuiver racisme).

In de VS werden er zelfs processen over gevoerd : wie weigert een blindegeleidehond mee te nemen wordt geschorst als taxichauffeur

Laatst gewijzigd door circe : 26 februari 2013 om 12:29.
Oud 26 februari 2013, 12:28   #19
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
interessant! Dus moslims zijn ineens ook geen ras? Dus islamkritiek is ineens geen racisme meer?

We gaan er nog komen.
Waarom sleurt ge er nu alweer moslims en islam bij? Dat is hier totaal niet relevant. Hou maar op met te proberen het onderwerp van deze draad te verschuiven naar uw dada. Is uw wereld zo eng geworden?
Oud 26 februari 2013, 12:35   #20
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom sleurt ge er nu alweer moslims en islam bij? Dat is hier totaal niet relevant. Hou maar op met te proberen het onderwerp van deze draad te verschuiven naar uw dada. Is uw wereld zo eng geworden?
maar schatteke toch. Iedere persoon met meer dan twee hersencellen heeft al lang door dat het hier om ISLAMITISCHE taxichauffeurs gaat. Als je de moeite had gedaan om de video in de OP te bekijken dan weet je ook dat het daarover gaat.

Ter informatie : in de UK is het ondertussen verplicht om blindegeleidehonden mee te nemen :

(verstaat ge Engels lieverd?)

Citaat:
The new law will extend the Disability Discrimination Act to make it illegal for minicab drivers to refuse to carry guide dog owners just because they are accompanied by their dogs. Medical exemptions will be available if drivers have a certificate from their GPs, as is the case for licensed taxi drivers, just three of whom have exemptions in the whole of the UK.

The Bill has become Section 37a of the Disability Discrimination Act and came into force in March 2003.

http://www.guidedogs.org.uk/whatwedo...s/accesstaxis/
en kijk eens : http://www.dailymail.co.uk/news/arti...ab-driver.html

Citaat:
Islamic tradition warns Muslims against contact with dogs because they are seen as impure.The case emerged as Jack Straw was embroiled in a controversy over Muslim women wearing veils and the row continued after a Muslim police officer was excused guard duty at the Israeli embassy. Today Mrs Vernon, 39, from Hammersmith, said: "This experience was very upsetting.
"I was tired and cold and just wanted to get home but this driver made me feel like I was a second-class citizen, like I didn't count at all."
Mrs Vernon, who works as a legal officer for the Royal National Institute for the Blind, added: "The owner of the minicab firm, Niven Sinclair, was also very insensitive, telling me that what had happened to me wasn't really very important, and I should have more respect for other people's culture. They have shown very little respect for my rights as a disabled person and have never once offered me an apology."
Niven's and Co cab company, is contracted by the BBC and the minicab was sent to take her home from a studio after she was invited to appear on News 24.
The driver's refusal resulted in a court case because the law requires all licensed cab drivers to carry guide dogs. Magistrates at Marylebone fined Mr Majekodumni £200 and ordered him to pay £1,200 for failing to comply with regulations set out under the Disability Discrimination Act. After the case Mr Majekodunmi remained defiant and insisted that he would continue refusing passengers accompanied by guide dogs.
Hoelang is het trouwens geleden dat U in een grootstad nog eens een niet-allochtone taxichauffeur tegengekomen zijt? In Antwerpen - en ik neem regelmatig een taxi - kan ik er alvast geen meer vinden.

Laatst gewijzigd door circe : 26 februari 2013 om 12:45.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be