![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gejuich bij de regimepers.
Mooie praatjes van de vld-politica-minister. Geen kritisch woord meer, en zeker al geen vragen meer naar iets dat toch heel verwonderlijk is. (zie trouwens oude draden hierover) Waarom 12 arrondissementen? In alle provincies één, plus in Brussel één, dat maakt ... 11 !! Oh neen, in Hainaut moeten er twee arrondissementen komen !! Wat is daar in, rond en tussen Mons en Charleroi verschillend met: - in Antwerpen de kern Antwerpen-Mechelen, tegenover Turnhout Noorden en Zuiderkempen ? - in Oost-Vlaanderen Gent-Oudenaarde tegenover "Waas en Dender" (Dendermonden, Sint-Niklaas en Aalst) - in West- Vlaanderen, Brugge-Oostende en Kortrijk-Ieper ? Maar eigenlijk zou ik de draad willen beperken tot: waarom zwijgt de pers hierover ? .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is toch logisch dat er in het centrum van de criminaliteit meer rechtbanken nodig zijn. Wie gaat er anders de broertjes Di Rupo, bekende valsemunters, veroordelen?
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het antwoord is eenvoudig: met de hervorming is het gerechtelijk arrondissement Henegouwen exact dezelfde als het ressort van Hof van Beroep van Mpns, zijnde Henegouwen, wat een beetje eigenaardig is.
En de pers zwijgt niet, het is al een jaar geleden uitgelegd. Bij voorbeeld http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20120417_118 Het staat zelfs op de site van Justitie. http://justitie.belgium.be/nl/rechte...ondissementen/
![]() |
#6 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Gouverneur
|
![]() 12 justiiezones : West Vlaanderen, Oost Vlaanderen, Antwerpen, Limburg, Vlaams-Brabant, Oostkantons, Rest van Provincie Luik, Namen, Luxemburg, Waals Brabant, Brussel, Henegouwen.
Dat er een apart juridische zone komt voor duitstalig België lijkt me vanzelfsprekend. De focus van de discussie ligt in de aantallen magistraten van elke taalrol in .. Brussel vanzelfsprekend - Maar ik dacht dat indien mocht blijken dat de werkdruk voor de nederlandstaligen te hoog zou zijn er wel personele aanpassingen mogelijk zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() BTW, ik ben eigenlijk verkeerd in mijn uitleg. In Henegouwen komt er maar één rechtbank (arrondissement), maar twee "procureurs".
De optelsom is: - de 10 provincies - Brussel - Eupen
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(dat van Luik: provincie Luik en provincie Luxemburg) Uwen uitleg verdient een nul op twintig. Kom maar eens terug in september, meneer. Tot iemand met een betere uitleg komt: de Vlamingen worden nog steeds en alsmaar meer gerold. Let op, mochten ze justitie regionaliseren, dan mogen ze daar in Francofonië van mij 36 arrondissementen maken die onder Hainaut vallen. Vermits ze er dan ook zelf voor betalen: voor de gewone kostprijs èn voor het wanbeleid. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Le ressort territorial de la cour d'appel de Mons comprend les arrondissements de Charleroi, Mons et Tournai." http://www.juridat.be/appel/mons/index.htm Maar waar zit Namen nondedjû? ![]() Ah maar wacht efkens: eens kijken wat het Hof van Beroep van Luik te zeggen heeft... Le ressort de la Cour d’appel de Liège s’étend sur les provinces de Liège, Luxembourg et Namur http://www.juridat.be/appel/liege/index.htm Ook nul op twintig? Of misschien moet de Grondwet ook eventjes een nul op twintig krijgen, al is het een vodje papier... Art. 156. Er zijn in België vijf hoven van beroep : 1° dat van Brussel, waarvan het rechtsgebied de provincies Vlaams-Brabant en Waals-Brabant en het tweetalige gebied Brussel-Hoofdstad omvat; 2° dat van Gent, waarvan het rechtsgebied de provincies Oost-Vlaanderen en West-Vlaanderen omvat; 3° dat van Antwerpen, waarvan het rechtsgebied de provincies Antwerpen en Limburg omvat; 4° dat van Luik, waarvan het rechtsgebied de provincies Luik, Namen en Luxemburg omvat; 5° dat van Bergen, waarvan het rechtsgebied de provincie Henegouwen omvat. Zijt je zeker dat je niet van standpunt wilt veranderen?
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tut tut,
ik zie nu ook maar pas dat die regeling in Francofonië zo scheef in mekaar zit. (en waarvoor mijn excuses voor de verwarring ...) Bij ons is het de twee Vlaanderens bij mekaar, Antwerpen-Limburg bij mekaar; maar bij hen moet het weer anders. Foefelt Namen bij Bergen en 't is geflikt. Ze moeten altijd maar uitzonderinkskes blijven hebben ... .
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Dat had inderdaad een eenvoudige oplossing kunnen zijn, daar ben ik het volmondig mee eens. Enig probleem: om dat te doen moet je de Grondwet herzien... ![]()
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 4 maart 2013 om 15:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() BESLUIT: Der Untergang!
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |