![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Alle subsidiëring van alle geloven stopzetten? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
47 | 87,04% |
neen |
![]() ![]() ![]() |
6 | 11,11% |
onthouding |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,85% |
Aantal stemmers: 54. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Alle subsidiëring van alle geloven stopzetten?
Ja Nee Onthouding Gelovige organisaties moeten uit eigen middelen leven |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() !!!! Ja !!!!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja
Nee Onthouding
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Tijd om een einde te maken aan de symbolen van de donkere middeleeuwen.
Geef alle kerken in Vlaanderen een nieuwe rol als onderdak voor de daklozen i.p.v. zever te verkopen. Subsidiëring van godsdiensten is trouwens discriminatie waarom heeft de ene er recht op en de andere niet? Het is niet alsof sekten meer leugens bevatten dan de "officiele godsdiensten". Laatst gewijzigd door stevensterk : 2 maart 2013 om 19:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Cookie Monster:
in den beginne was er terugwerkende kracht !!!!
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Post van Boudewijn Bouckaert in forumsessies 2004 daarover:
Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 2 maart 2013 om 19:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Persoon die "nee" heeft geantwoord, argumentatie alstublieft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Schepen
|
![]() Alle subsidie afnemen lijkt me redelijk onrealistisch.
Ten eerste zouden de meeste kerkgebouwen en kathedralen (inclusief relikwieen, schilderijen, glasschilderingen, ...) mijns inziens zoiezo al gefinancierd moeten worden. Dat valt onder het beschermen van cultureel erfgoed. Voorts zijn kerken al geen commerciele instellingen. Overheidssteun is hun enige bron van inkomsten.. ik denk niet dat de katholieke kerk zou kunnen overleven enkel en alleen op basis van giften.. Over vermindering van subsidies kan misschien wel eens nagedacht worden. Of de subsidies laten afhangen van het aantal geregistreerde gelovigen..
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder mijn argumentatie ivm het geloof & kerk ivm mijn pro-stop de subsidies: Iets meer uitleg waarom ik het verkeerd vind , en waarom ik van geloof & kerk & aanhangende geen moer moet weten: Wij moesten vroeger ALTIJD bidden voor & na het eten , als bengel van 6 , ja , rammelde ik maar wat mee , later , ik was 10 of 11 jaar , ik hield mijn handen op tafel !! Riepen , "eeej , bidden gij !!" Ik bolde het af van tafel !! Het maakte mij letterlijk gene zak uit wat er op tafel stond !!!! Ik zei: "ik freet geen gezegend eten" !!!! Elke week naar de kerk , ook op de zogezegde 2de dag bv allerheilige / allerzielen , 25 & 26 dec , enz .... Ook , als wij ziek waren , wij mochten thuis blijven , geen probleem , maar .... eenmaal terug genezen , moesten wij het aantal gemiste missen inhalen !!!! Oh , bv Broederlijk delen , de enveloppe , ik stak daar niks in !!!! Het geld dat ik daar thuis voor kreeg , stak ik achteraf stiekem terug in de geldpot van thuis !!!! Of kregen wij dichtgeplakte enveloppe mee , ik had dir van de 1ste keer al door dat voor de kerk was , ik zocht stiekem een lege enveloppe , plakte die dicht , of stak er eventueel een stukje papier bij in , met daarop geschreven: !!!! GEFOPT !!!! Kerk/geloof/bijbel e.d.: ik had & heb daar het vliegend diarree aan !! Vanaf da'k alleen mocht gaan .... ik wandelde , of reed in het bos rond (ik kon toen nog fietsen) , dat leverde mij rust op ; maar ja , als geloof telde dit niet !! Oh , telkens als de paus op tv kwam , urbi et orbi , + de samenvatting op het nieuws , wij moesten kijken , en ik moest DAN net naar de WC !!!! Negatief commentaar over paus/geloof/kerk/bijbel mocht niet , want we wisten niet wat we zeiden !!!! Was er een kerkdienst op tv , ik stoorde de tv , met de breedbandversterker waar de tv op aangesloten was !! Da' was poepsimpel zelfs , aan de power supply van de versterker een draadje op de middelste kabel van de coax steken !! Of soms ook met een FM-zenderke , welke ik ook op de frequentie van VHF band kon doorschuiven (VHF Kanaal 10 (210,25mhz)) !!!! Nog ivm bidden: Achteraf zeiden ze , op een zachtere manier: af en toe een gebedje kan toch geen kwaad !! Ik antwoordde daarop: Als je bidt , wordt het eten koud !! Konden ze niet mee lachen !! En brulde dan ook , en als ik een medicijn moet slikken , moet ik dan ook eerst bidden ?? Of ook wanneer ik kleren koop , of aantrek ?? Of wanneer wij op restaurant gingen , moesten wij ook bidden !! Ik zei: voorwa' , het goede voorbeeld geven ?? Ik vond dat ronduit beschamend !!!!!!!!!!!!!!!! Zelfs als ik naar vrienden ging , en ik mocht daar blijven eten , zeiden ze me , toon daar dan het goede voorbeeld !! Wat denk je dat ik deed ?? Bidden ?? Teutebollen !!!!!!!! Meimaand , bidden met de buurt , ik moest kotsen !!!! Voor schooltijd op woensdag , kindermis , ik zat daar maar voor pietsnot & liet dat goed merken !!!! Ik had dus enkele vrienden die niet de kerk gingen , tja .... ik mocht met zulke geen vrienden zijn !!!! Toen ik nog verplicht naar de kerk + communie moest , ik spuugde dat stuk deeg telkenmale uit in mijn hand , gooide het elke keer buiten weg in de vuilbak !! OP school , begin van't jaar gingen wij naar de kerk , ik ging niet te communie , en bleef netjes & beleefd zitten !!!! Wou ooit 1 leraar mij strafstudie geven , is hem niet gelukt !! Ik mocht naar de directeur komen hiervoor !!!! IK geloof niet zei ik tegen de directeur !!!! Wonderlijk maar waar , hij aanvaardde mijn argument !!!! Ik heb na mijn schooltijd AL mijn boekskes die ik nog had ivm geloof opgestookt in een ton !!!! De eerste beste die in mijn kot of op restaurant/feest mijn eten wegtrekt , en zegt , ge moet efkes bidden voor deze spijzen !?!? WEL , ik bel stampede den 101 !!!! Of wacht .... Ik zal op restaurant / winkel voortaan dan ook bidden , want het voedsel komt toch van .... "boven" ?? Wedden dat ze daar niet mee kunnen lachen ???? IK wil dat zelfs voor de rechtbank uitvechten !!!! Veroordelen ze mij tot 10 jaar mis , ik ga liever den bak in !!!! Kijk , ik heb het thuis toch goed gehad , inclusief vrijheid , ik mocht thuis muziek spelen , ravotten , kampen bouwen , echter .... ivm geloof/kerk & aanhangende , daar ging het ALTIJD letterlijk voor gene meter !!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() loof de heer , en de heer zal u spijzen !!
praise the lord , and the lord shall give !!
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() Ik heb er geen probleem mee dat u het met mij oneens bent. Maar gebruik liever argumenten in plaats van jeugdtrauma's om uw standpunt te staven. ![]()
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik moest alle dagen naar de mis en naar het lof. Gij hebt nog chance gehad |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn doorwegend argument om kerk/geloofsgeloofsubsidie te stoppen:
http://filesforum.politics.be/showpo...1&postcount=12
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Over het beschermen van cultureel erfgoed moet gepraat worden. De subsidie moet daar geleidelijk afgebouwd worden of de boel stort in: Zo niet moeten die gebouwen genationaliseerd worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Giften aan de kerk via belastingsbrief zou ook niet mogen kunnen Laatst gewijzigd door eno2 : 2 maart 2013 om 19:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen idee
![]() 't Is al verdomd lang gelee , alhoewel .... , ik heb wel de begrafenis van mijn vader meegedaan , zuiver vanwege mijn wijlen pa & ma ; ik heb da'pastoorke wel de les gespeld !!!! Ookal lagen ivm geloof overhoop , toch was mijn pa & beste vriend !!!!
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Parlementslid
|
![]() Uiteraard alle subsidie afnemen. Om velerlei redenen.
1) Wie in iets wil geloven, heeft daar volgens mij geen infrastructuur voor nodig. Geloof zit in het hoofd, niet in een hoop stenen. Ook personeel is daar niet voor nodig. Wanneer een geloof moet "aangeleerd" worden door 'zielenherders' spreken we niet meer over "geloof", maar over "indoctrinatie". En doctrines deugen niet. Dingen die niet deugen subsidieer je niet. 2) Als ik morgen beslis om te gaan geloven in een kalende roze poedel met paarse stipjes, die vanuit de kern van de aarde al ons reilen en zeilen bepaalt, dan is dat mijn goed recht. Desalniettemin zal ik geen subsidies ontvangen in de huidige toestand, terwijl mijn medemensen die in minstens even belachelijke dingen geloven wél gesubsidieerd worden. Onrechtstreeks door mij dan nog wel. Kan niet, he . Is discriminatie, he. Heel erg foei. Enfin, afschaffen dus. Ook subsidies voor topsport en cultuur mogen danig gesnoeid worden, wat mij betreft. Wie professioneel met sport of cultuur wil bezig zijn, moet maar zien dat hij/zij daar goed genoeg in is om zelfbedruipend te zijn. Wie dat niet kan moet zijn sportieve of kunstzinnige neigingen maar uiten op het recreatieve niveau.
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken". Laatst gewijzigd door abramis brama : 2 maart 2013 om 20:12. |
![]() |
![]() |