![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 13 procent van de Vlamingen vertrouwt de Kerk nog
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...Kerk-nog.dhtml Tiens tiens , 'oe zou da'nu toch komen ?? Wat is er mis met de mens ??
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Vreemdeling
|
![]() Het verbaast mij nog dat nog 13% vertrouwen heeft in de kerk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() vertrouw geen man in een kleed
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister
|
![]() De Kerk is dan ook een gigantisch instituut dat bestuurd en beheerd wordt door faalbare en zondige mannen en vrouwen, niet door heiligen. Maar zelfs moest elke priester en bisschop en de paus er bovenop moreel corrupt zijn, hetgeen ik volledig tegenspreek, dan doet dit geen kwaad aan de waarheid van het christelijk geloof en de morele waardigheid van het Evangelie. Het christendom is er altijd van uit gegaan dat mensen van nature zondig zijn; wie verwacht dat de kerk uit heiligen bestaat, begrijpt de christelijke traditie niet.
Laatst gewijzigd door respublica : 4 maart 2013 om 20:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#8 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Veel priester zijn OK. En omdat er sprake is van slechte procedure afwikkelingen en zwijgen keert de ellende als een boemerang terug in het gezicht van ook de goede priesters en gelovigen.
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En ja, ze hebben hun eigen vergiffenisindustrie zorgvuldig in- en opgebouwd. Laatst gewijzigd door eno2 : 4 maart 2013 om 20:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door respublica : 4 maart 2013 om 20:29. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind de Katholieke Kerk een zeer eerbaar instituut. De vraagstelling is echter bizar. "Heb ik er vertrouwen in?" Neen, ik vertrouw bitter weinig dan degene die mijn maandloon punctueel verzorgt.
Mensen vertrouwen nu eenmaal op zeer beperkte schaal overheden, politie, religieuze instituten, &c. In westerse landen met lage corruptie en een goede juridische standaard is dat slechts marginaal meer dan in Oostbloklanden, bijvoorbeeld (respectievelijk, daar wordt dan iets meer vertrouwen in religieuze instituten geuit). Die 13% zegt niets over hoeveel mensen achting tonen voor de Kerk, religieus katholiek zijn, enzovoort. Net zomin als dat het percentage mensen met "vertrouwen" in de belastingen iets zegt over het aantal mensen die hun belastingen betalen. Alleen vlieg je uiteraard wél in de cel als je je belastingen niet betaalt...
Laatst gewijzigd door lombas : 4 maart 2013 om 22:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het valt mij op dat de anti-katholieken met nagenoeg geen argumenten afkomen, enkel wat gegniffel...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() zolang de pastoor zn handen in zn broekzakken houdt vertrouw ik em
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() Niet elke nazi heeft slechte zaken gedaan, het werd honderd jaar verborgen, iedereen werd beschermd en alle priesters wisten van het probleem. Ze zijn allemaal even schuldig, ook de zogezegd brave.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier, nog maar ene : http://www.hln.be/hln/nl/15779/De-Pa...t-gedrag.dhtml Welk zinnig mens kan daar nog enig vertrouwen in hebben ?? En eigenlijk geldt dat voor elke religie.
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een wereld zonder geloofsgeloof (religie) is helaas een illusie !! Een wereld met geloofsgeloof (religie) is een kakofonie !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een wereld zonder religie is helaas nog een illusie !!!!
Een wereld met religie is een totale wanordelijke conceptie !!!! Een wereld zonder religie is helaas nog een illusie !!!! Een wereld met religie is een totale contradictie !!!! Een wereld zonder religie is helaas nog een toekomst !!!! Een wereld met religie is nog heden !!!!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 7 maart 2013 om 08:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister
|
![]() Citaat:
2. niet alle priesters wisten van het probleem 3. nazi's die van niets wisten en niet betrokken waren bij de grootste misdaden, stel je ook niet gelijk aan de nazi's die de misdaden zelf begaan hebben. er is nog steeds een groot verschil. |
|
![]() |
![]() |