![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() ![]() De Zweedse meubelgigant Ikea heeft in cafetaria's van 23 landen de verkoop van chocolade amandelcakejes teruggetrokken. De Chinese gezondheidsautoriteiten hebben in de cakejes bacteriën teruggevonden die zouden kunnen wijzen op sporen van uitwerpselen. Belga Ikea neemt de beslissing na de vernietiging door de Chinese douane van 1.800 appelcakejes, genaamd "chokladkrokant" (krokante chocolaatjes", een amandeltaartje met chocolade, crème au beurre en karamel). Die waren in november onderschept in de haven van Sjanghai. Ook Ikea België beslist om de cakejes niet meer te verkopen, hoewel hier bij bacteriologische tests geen schadelijke bacteriën zijn aangetroffen. Volgens de Engelstalige krant Shanghai Daily konden tests aantonen dat ze "een excessief niveau van coliforme bacteriën" bevatten. Die bacteriën zijn normaal weinig gevaarlijk voor de consument, maar wijzen over het algemeen "een indicatie van fecale verontreiniging, zelfs al is dat niet altijd het geval", zegt microbiologist Mars Lindblad van het Zweedse voedselveiligheidagentschap. ------------------------------------------------------------------------ Wordt het nu eens geen tijd dat wij zelf (bevolking) terug naar onze routs gaan en enkel nog etenswaren aankopen van Vlaamse makelij ? Waarom geen wet welke de verdelers/verkopers verplicht om de herkomst van ons eten te vermelden ? Jaren geleden begon het met tomaten te importeren vanuit Spanje (waar je tennis mee kon spelen) en stonden enkele franken goedkoper als eigen teelt. Nu is het al zo ver gekomen dat voor het winstbejag zelfs gebakjes vanuit China moeten komen. Resultaat : Er zitten drollen tussen. Wij moeten terug naar onze plaatselijke boeren, warme bakkers en eigen vee om te slachten. Ik geef liever een € meer uit voor degelijk eten dan dat je de kans loopt om de een of andere ziekte op te doen. Anderzijds : Is het nog wel verantwoord dat een multi-national als Ikea zich met voedingswaren bezig houdt ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Als u enkel maar inheems voedsel wil kopen, mij niet gelaten, maar 't zal u waarschijnlijk wel wat meer kosten..
"When every benefit received is a right, there is no place for good manners, let alone for gratitude." - T. Dalrymple Laatst gewijzigd door Schuppezot : 6 maart 2013 om 01:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Doch, indien wij allen dit zouden doen, zakt de kostprijs eveneens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Mensen die naar het globalistishe Ikea gaan, verdienen het stront te eten.
Laatst gewijzigd door giserke : 6 maart 2013 om 01:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Schepen
|
![]() Dat zou me verbazen. De reden waarom onze economie geglobaliseerd is, is namelijk omdat verschillende producten in het buitenland veel efficienter en bijgevolg goedkoper kunnen geproduceerd worden.
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Met alle respect, maar U bent een mooi voorbeeld waarom iedereen naar wild vreemde fabrikanten gaat - juist omdat je een paar centjes goedkoper kan aankopen. Maar als je ziek komt te liggen, wat kost dit dan aan de Vlaming ? En die efficientie, zou ik best achterwege laten Laatst gewijzigd door Pin en Puk : 6 maart 2013 om 02:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Die efficientie heeft te maken met het feit dat de aanwezigheid van bepaalde grondstoffen, productiemogelijkheden en kennis ongelijk in de wereld verdeeld is. Bijgevolg kan men met minder kosten en inspanning meer en beter produceren op bepaalde plaatsen dan op andere.
![]() |
![]() |
#8 |
Burger
|
![]() Ik probeer zoveel mogelijk te vermijden Made In China te kopen wegens politieke overtuiging, maar voedsel zal ik al helemaal vermijden.
De normen voor hygiëne in China liggen een pak lager en ook draaien ze er hun hand niet voor om er ongezonde dingen in te gebruiken voor winstbejag, zelfs zo erg dat ze hun eigen baby's vergiftigen. Voor vlees wordt vaak honden- en kattevlees gebruikt, soms zelfs van gestolen huisdieren. ik heb al te veel horrorverhalen gelezen om dat risico te nemen...
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie eet er nu cake in of uit de Ikea?
![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. Laatst gewijzigd door Txiki : 6 maart 2013 om 16:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vele landen begrijpen niet dat wij paardenvlees kunnen eten en deze landen moeten wij niet zo ver gaan zoeken --> kijk Groot-Brittanie Maar hierover gaat de point eigenlijk niet, het gaat over de bereide gerechten in hun fabrieken waar de hygiene onder nul staat. Tevens het invriezen, verschepen en transporteren tot de eindbestemming is meer de dooddoener van slechte eindproducten. Scheikundige stoffen om de versheid te verlengen en noem maar op .. zijn ongezonde toegevoegde ingredienten en welke kunnen vermeden worden door de fabrikatie in onze eigen fabrieken te laten geschieden. Ieder zijn eigen idee hierover natuurlijk, maar heet wordt moeilijker en moeilijker om zelfs tomaten van eigen bodem aan te kopen omdat de multi-nationals enkel werken met het goedkoopste. Onlangs had ik een discussie met een frituurhouder doordat ik zag dat hij diepvries fritten gebruikte. Wel hiervoor ga ik niet naar een frituur want diezelfde fritten kan ik zelf thuis bakken. Ik ga naar een frituur voor vers geschilde aardappelen Je gaat bij een beenhouder toch ook geen steak kopen die vacuum getrokken is met chinese tekst op de vacuumverpakking. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Als we nu nog die keuze zouden hebben, label met land van afkomst, kweek- en voedermethode en slachtmethode zijn niet verplicht aangeduid. We weten nauwelijks wat we kopen bij de beenhouwer.
Laatst gewijzigd door BonBon : 6 maart 2013 om 17:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.vilt.be/Ruim_helft_van_la...ekken_is_halal http://www.stedentegenislamisering.be/Nl/3/38 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar dit zouden ze verplicht moeten maken. Stel je maar eens voor dat er ergens in een tropisch land de pest of melaatsheid terug is opgedoken. Dan wil ik wel weten waarvan mijn citroenen komen. Daar heb ik toch recht op of niet ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Blijkbaar niet, ik denk dat het net bedoeld is om zo'n paniekreacties te voorkomen. En om de moslims te beschermen natuurlijk, als we het zouden weten dan zou halal vlees veel minder verkopen en niet meer rendabel zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister-President
|
![]() Bij Ikea is alles goedkoop tot zelfs de stront.
![]()
![]() |
#16 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Luchtvervuiling is dan de enige vervuiling, voor de rest weet je wat je eet. Grond pachten en starten, kleinschalig met 3 of 4 gezinnen en enkel voor eigen gebruik. Kippen, konijnen en geiten worden je overal gratis aangeboden. 4 schapen hebben ook niet veel plaats nodig en zijn snel tevreden. Als je alles met 4 aankoopt ben je met 4 goedkoop uit. Ook het werk in de tuin stelt dan niet veel meer voor, omdat je het kan verdelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waar kan je info vinden over het pachten van grond? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Al bij al lijkt het me eerder een stunt van de Chinezen om import wat te bezoedelen. Enkele posters gaan er van uit dat de Chinezen die cakes hebben geproduceerd, maar ik lees dat het de Chinese douane is die import heeft getest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als het over voedsel en dieren gaat is China doodeenvoudig een misdadig land. Ze vreten letterlijk alles. En bovendien is de Chinese keuken (in tegenstelling tot de Japanse) allesbehalve clean.
China is er voor verantwoordelijk dat er massaslachtingen gebeuren onder de olifanten en de neushorens op het Afrikaanse continent en onder de tijgers in Azië. Chinese visserijtrawlers gaan op jacht naar haaien en wanneer ze gevangen worden snijden ze van het nog levende dier doodgemoedereerd de vinnen af en gooien het weerloze dier terug in de oceaan. Ik heb volstrekt geen hoge pet op van het hedendaagse China. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Parlementslid
|
![]() Voor alle duidelijkheid, het gaat hier niet om Chinese cake. Deze cake werd gemaakt in Zweden.
|
![]() |
![]() |