![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Vlaanderen wordt geplunderd!
'Als de miljardentransfers van Vlaanderen naar Wallonië al bestaan, is dat niet meer dan een gerechtvaardige schadevergoeding voor de Waalse solidariteit uit het verleden'. De Vlaamse 'wiedergutmachung' zeg maar ... Zo luidt althans het dogma waarmee de Franstaligen ons om de haverklap om de oren slaan. Weerwerk van Vlaamse politici tegen deze pertinente leugen komt er nauwelijks. En in de regimetrouwe pers wordt de mythe vrolijk nagekakeld. Professoren of studies die het tegendeel bewijzen, worden koppig van het scherm geweerd. Roger Van Houtte gaat in zijn wekelijkse commentaarstuk in Gazet van Antwerpen dieper in op een moedig artikel van de liberale professor Juul Hannes. Die schreef in Trends: "Ik zoek al 40 jaar naar voorbeelden van solidariteit van het zuiden met het noorden. Ik heb er nooit gevonden". Hannes doorbreekt daarmee het ultieme Belgische taboe, dat van de miljardentransfers van Vlaanderen naar Wallonië. Professor Hannes toont met spijkerharde bewijzen aan dat er in heel de Belgische geschiedenis nooit sprake is geweest van een omgekeerde transfer. Koppige belgicisten en 'progressieve' journalisten verdedigen de miljardentransfers van Vlaanderen naar Wallonië met het argument dat het in de nabije toekomst wel eens net andersom zou kunnen zijn, dat Wallonië dan Vlaanderen uit het slop van de sociale zekerheid zou moeten halen. Maar Hannes doorprikt dat ballonnetje met één welgemikt schot. We moeten ons geen illusies maken over de Waalse solidariteit: "Vlaamse politici vertrekken steevast van het beginsel dat België niet mag barsten. België zal nog lang niet barsten. Het barst op de dag dat de Franstaligen één eurocent moeten betalen aan de Vlamingen." Zo hoort u het ook eens van een ander. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hyoens ik vrees dat dit net zoals mijn forum dat ik hierover geopend had gaat verhuizen naar communautaire discussies. Zo ben ik daar ook eens langsgeweest.
'k gaan eens zien of dien ene al gestort heeft op mijn rekening.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() tiens waar hebben we dat nog gelezen... KBC rapport ? Zou er dan toch iets van waar zijn ?
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
gaat het nu om geld of niet, de vlaemsche zaak?
![]() |
![]() |
#5 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het bovenstaand onderzoek is gewoon de leugen ontkachten die ons voorgelogen wordt. Het gaat er ons niet om dat we altijd al betaald hebben, maar het gaat er om dat de Franstaligen niet moeten afkomen dat we moeten solidair zijn omdat zijn dat vroeger waren. Ze zijn tot nu toe niet solidair geweest; wegens (vertelt ons het onderzoek) het feit dat ze bezuiden de taalgrens nooit deftige inkomsten hebben gegenereerd voor de staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
waarom is ze bv nooit gepubliceerd geweest in een wetenschappelijk tijdschrift? dat is normaal de lakmoestest voor elk serieus wetenschappelijk onderzoek de cijfers die hannes hanteert zijn bovendien erg lomp enkel gemiddelden, geen varianties, zelfs geen simpele mediaan het doet me denken aan een stukje onderzoek dat aan de hand van al even simpele cijfers "bewees" dat de amerikaanse gezondheidszorg de beste ter wereld was als de walen het geld efficienter zouden aanwenden ipv de macht van de PS te betonneren, zou je dan pro onafhankelijkheid van vlaanderen zijn?
![]() |
![]() |
#8 | |
Burgemeester
|
![]() Geld is in de eis naar een Vlaamse onafhankelijkheid zèker een belangrijke factor. Maar nog belangrijker is, de solidariteit. Solidariteit werkt langs 2 kanten. Zoals Hannes het zegt:
Citaat:
Is dat nog solidariteit? Ik denk het niet! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#10 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Burgemeester
|
![]() Leuk toch, om alle publicaties van de VB-website hier nog eens te moeten lezen... :s
Citaat:
![]() "Professor Hannes toont met spijkerharde bewijzen aan dat er in heel de Belgische geschiedenis nooit sprake is geweest van een omgekeerde transfer" Tot de jaren '70 waren er inderdaad GEEN transfer, in beide richtingen niet... Hoe dat komt? Simpel: Omdat er toen geen politiek onderscheid was tussen Vlaanderen en Wallonië! Toen was er alleen: BELGIE!! Desondanks was het tot een paar decennia geleden een feit dat Wallonië en stuk rijker was dan Vlaanderen... Vlaanderen profiteerde dus mee van de welvaart van Wallonië... Solidariteit is ALTIJD iets dat gaat van rijk naar arm... Als Vlaanderen rijker is, dan gaat er geld van Vlaanderen naar Wallonië, als Wallonië rijker is, dan gaat er geld van Wallonië naar Vlaanderen... En mensen die dat principe ontkennen zijn slecht bezig! De problemen in Wallonië zijn uiteraard niet te ontkennen... Er ZIJN problemen! Jawel, dat hoort u van een belgicist! Echter moet u weten dat die problemen grotendeels een gevolg zijn van... het SEPARATISME!!! De separatisme creëert men namelijk verschillen, en door die verschillen wel men weer meer splitsen, en door meer te splitsen creëerst men weer verschillen, etc... Het wordt dus tijd dat die vicieuze cirkel eens wordt doorbroken! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door tigerpants : 30 juli 2004 om 12:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
vele walen waar ik mee werkte (en ja vele walen werken), schudden het hoofd als dit ter sprake kwam er is ook zonder centen een significante affiniteit voor vlaanderen
![]() |
![]() |
#16 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar het is mi wel omwille van o.a. de transfers dat bvb er bij de vlaamse bedrijfsleiders een grote toename is van het separatistisch gedachtengoed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#18 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
als je ziet wat andere landen met hun anderspprekenden hebben gedaan, da's een ander paar mouwen hoor
![]() |
![]() |
#20 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
wat doe jij hier eigenlijk? wat is de toegevoegde waarde van zo'n reactie?
![]() |