![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik heb daar gereden en toen dacht ik al, wat een mega geluidsscherm.
kilometer na kilometer er kwam geen einde aan ![]() bizar verhaal. Maar ik vind het geluidscherm bij Utrecht wel een slagje mooier.
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die zijn in iedergeval wel echt nodig!
![]() |
#4 |
Gouverneur
|
![]() Haddn ze maar mooiere geluidsschermen moeten plaatsen !
Ik vraag me toch af hoe men bepaald met welk geld die schermen geplaatst zijn : ik neem aan dat de poolse staat een bepaalde som aan wegenwerken besteed een deel zal uit het normale belastingcircuit komen & vanzelfsprekend komt er ook een deel "europees" geld (zoals trouwens ongetwijfeld ook in Nederland en België er sommen uit het royale EU budget komen voor infrastructuur). Zonder de EU betoelaging zouden er vooral in de "armere" EU lidstaten inderdaad minder aan dergelijke zaken gespendeerd worden. Nu zou het bv. best kunnen dat er geluidschermen geplaatst worden omdat men daar toch aan het werken was en men voorziet dat door stadsuitbreiding die schermen op termijn echt wel noodzakelijk zijn & men ze dus alvast plaatste om de latere kosten uit te sparen.. Hoe dan ook : het zou wel eens interessant kunnen zijn om bepaalde muren tussen nationale regeringen/bevoegdheden wat open te breken ten voordele van een commissie van het EP dat toeziet op de besteding van "europese" gelden. Als je weet dat de nationale staten gemiddeld 50% van hun BNP door hun regeringen laten uitgeven en de "Europese" begroting minder dan 1% van het europese BNP bedraagt, moet men met deze beperkte middelen wel voorzichtig omgaan ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Wat er ook van zij, het zou me niet verwonderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() nu nog subsidies aan de andere polen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister
|
![]() Het zou me niet verbazen dat die schermen daar moeten staan volgens een of andere EU-regel
![]()
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() Die landbouwsubsidies moeten dringend onderzocht worden.
Tijdens een TV-uitzending enkele maanden geleden toonde men dat Griekse landbouwers leven van de subsidies en zelfs hun land niet bewerken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
Mijn zwager in F. heeft iets van 100 stuks slachtvee - maar niets wordt geslacht. Het is een buffer in geval van een grootschalig conflict. Melkboeren en graanboeren verdienen nog iets, maar vleesboeren totaal niet. Die houden hun veestapel instand. Een boer heft het bepaaldelijk niet slecht in F.
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Het vleeschandaal - of beter nog de vleesmaffia, is groter dan je denkt.
Ik ga niet met een vingertje wijzen, maar het advocatenkantoor van de familie kreeg ooit eens te maken met een supervleeszwendel die vanuit België georchestreerd werd. Het was ook bekend dat zekere vleesbaronnen aldaar diepgaande betrekkingen hadden met de leidende politici. Vagelijk weet ik nog wel namen maar het is alweer zo lang geleden. Toch zit er nog een harde kern van scharrelaars en handelaren die illegaal geslacht vee kopen, bv uit Roemenië en dat in België laten voorzien van allerlei documenten, zodat het vlees van duistere komaf gemakkelijk doorverkocht kan worden.
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @D'ARTOIS, ze handelden destijds niet uit eigenbelang hoor. Het was enkel om de bevolking tegen de gekke koeien (BSE) te beschermen...
Vilt - Belgische paarden als alternatief voor rundvlees 27 november 2000 Van een ruw idee tot een succesvolle onderneming. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Nee, waar ik het over heb speelde zich af in de jaren '80, VdB was een van de betrokkenen.
Het ging om illegaal gekocht vlees van niet bestaande slachthuizen om in België documenten te krijgen waarmee grote subsidies konden worden verkregen. Een paar van deze lui zijn godswonderlijk gepakt maar de ploitiek en de belangrijkste 2 boeven wisten aan vervolging te ontsnappen. Ik weet wel hoe en jullie misschien ook, maar zonder bewijzen is dat moeilijk hard te maken. Maar dat je de beste biefstukken aan de Lammetjesmarkt krijgt is nog steeds een feit. En niet te vergeten de Cote �* L'os richting de Panne. Goddelijk vlees.
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() To KOE or not To KOE, that's the KOE's question ...
Kan zijn dat men dit ooit anders wist te formuleren maar kom. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 28 februari 2013 om 11:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Europees Commissaris
|
![]() -lol-
![]() |
#19 |
|
![]() Tissen Arnhem en Utrecht staan geluidsschermen in totale afwezigheid van enige bebouwing. Of deze wel of niet door de EU zijn gesubsidiëerd staat niet op het uithangbord te lezen.
Maar desalniettemin even nutteloos als die in Polen.
![]() |
#20 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De EU verbood, en verbiedt waarschijnlijk nog, het bevloeien van olijfgaarden, om de olijfolieplas in te dammen.
In Griekenland, of all countries, gold een uitzondering: het land mag zijn olijfgaarden wél bevloeien. In plaats van olie, wordt daar water ingedamd, en wel met behulp van een stuwdam die met EU-subsidies is gebouwd. De olijfolie wordt natuurlijk ook gesubsidieerd, of nee, sinds een paar jaar wordt de oppervlakte van de olijfgaarden gesubsidieerd. Dat Griekenland geen kadaster heeft, vereenvoudigt e.e.a. Nu vraag ik mij af of ze al aan geluidsschermen voor de olijfbomen hebben gedacht.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 2 maart 2013 om 00:31. |
![]() |
![]() |