![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: machtsmisbruik / onnodig geweld bij de Belgische politie | |||
er moet meer aan gedaan worden |
![]() ![]() ![]() |
5 | 62,50% |
hoezo? bestaat niet! |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
houden zoals de zaken nu zijn |
![]() ![]() ![]() |
3 | 37,50% |
Aantal stemmers: 8. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Zelf Bartje "penalty" De Die heeft het nu in de Gazet van Antwerpen over zijn eigen toemalig korps, en dat zelf na zijn klachten er geen stappen ondernomen werden.
Wat vindt u? Zou er inmiddels al iets veranderd zijn? Is het geval Jonathan Jakobs een geïsoleerd geval? Er wordt niets aan gedaan? Er moet niets aan gedaan worden want het bestaat niet? Er moet meer aan gedaan worden? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() De luttele keren dat ik de Antwerpse politie gezien heb, was in en rond het sportpaleis tijdens grote dansfestivals. Ze kwamen mij nogal rigide over: extreme controletoestanden voor het binnen gaan (dranghekkens en drugshonden) en allemaal hadden ze klassieke combats aan met daarin de broek opgepoft. Rond de megadiscotheken stonden ze vroeger ook graag. Mensen kloten namen ze daar toen vrij letterlijk.
Antwerpenaren zijn doorgaans arrogante(re) types, los van het feit of ze nu de openbare orde dienen of niet. 'sense of entitlement' ofzoiets ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) dranghekkens lijken me geen problematische toestellen te zijn om te voorkomen dat mensen gaan dringen, vooral als ze met velen zijn, zoals langs een wielerwedstrijd bijvoorbeeld ... 2) drugshonden lijken me er veel te weinig te zijn. Voor mij is het enigste ambetante van een drugshond, dat die ook kakt gelijk een andere hond, dus hoop ik op een proper baasje. Dat die hond ook drugs ruikt, vind ik anderzijds dan weer zeer positief. Eigenlijk dom van iemand die drugs heeft, om te gaan naar een plaats waarvan hij op voorhand weet dat er zo'n honden ook zullen zijn. On topic: tegenwoordig heeft wel iedereen de mogelijkheid om bij nacht en bij ontij met smartphone edm de flikken te filmen als ze eens uit de bol gaan. Waar er dan geen smartphones zijn, daar zijn dan wel vaak gewone camera's (die man die daar zat bewusteloos viel, stierf in zijn eigen braaksel, terwijl alles opgenomen werd ....). Dus afgaand op youtube over Vlaamse filmpkes, zal dat wel meevallen zeker? noot: een ander soort van politiegeweld, is wel beleidsgeweld. Voorbeeld: vijf oudjes de doos indraaien omdat ze poseren met een Vlaamse Leeuw, aan een standbeeld vlakbij het Centraal Station. Dat is toch nog iets afstand van de roi zijn pluchen stoelke op de 21° treurnisdag van juli. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Ze dragen botinnen zonder te manken, dat is wat Vigilante danig stoort...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
uh, politie neemt graag beeldmateriaal (ook van journalisten) in beslag als er iets opgenomen wordt van hen dat niet kosher lijkt. ze verwijderen dan het materiaal dat er op staat. al meegemaakt met mijn gsm. Laatst gewijzigd door Tamam : 11 maart 2013 om 11:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Gegeven het aantal uitlokkingen vind ik het aantal geweldplegingen eerder laag. Er gaat geen linkse betoging voorbij zonder dat er daar idioten in rondlopen die van begin tot einde de politie staan te jennen en uit te dagen terwijl een 'onschuldige' omstaander 4 meter verder het gebeuren staat te filmen. Ook in Laag Molenbeek wordt die tactiek veel toegepast. Daar dan met de bedoeling om de politie te ontmoedigen om op sommige plaatsen hun werk te komen doen. Gecombineerd met een gebrek aan steun van hun meerderen en de politici (die enkel in gang schieten als er links of rechts weer een kalf verdronken is) en de eenzijdige berichtgeving in de linksgeoriënteerde pers werkt die tactiek jammer genoeg. Dan is er ook nog het al jarenlang aangeklaagde gebrek aan opleiding in verband met dit soort speciale omstandigheden bij jonge agenten. Die dan vaak ook nog eens, zonder enige voorbereiding, in Molenbeek en gelijkaardige omgevingen worden losgelaten omdat men het chronisch gebrek aan agenten niet degelijk aanpakt... Wat mij betreft dus; chapeau voor die agenten. Je moet het maar willen doen, wetende dat het links tuig en de 'jongerenbendes', waarvan je weet dat ze voor de georganiseerde misdaad werken, er alles aan doen om je bij de minste fout aan de schandpaal te nagelen. Met hulp van politici die daarmee hun gebrek aan beleid willen indekken, je meerderen die in de zak van die politici zitten en de linkse pers die massaal afkomt wanneer je ook maar één voet verkeerd zet maar nooit te zien is wanneer het tuig dat jou door het lint laat gaan de elfendertigste keer een onschuldig slachtoffer maken...
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als de politie in bepaalde wijken niet binnen durft lijkt het mij eerder dat ze zich niet eens mogen verdedigen zonder zelf een sanctie op te lopen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat is dan het gevolg? Youtubefilmpje met een arme sukkelaar die gewoon een agent een duw geeft en, o schande, enorm gewelddadig wordt aangepakt door de stoute flik. Nog voor die agent verslag heeft uitgebracht gaat dat filmpje de wereld rond. Nog voor dat verslag de hiërarchie is gepasseerd heeft je overste al boze telefoontjes gekregen van zijn oversten, die op hun beurt 'vragen' hebben gekregen van ministers die 'vragen' hebben gekregen van 'journalisten'. En terwijl jij niet meer of minder hebt gedaan dan gepast reageren wordt je nu van alle kanten aangevallen. Indien je in je rapport ook maar een foutief op te vatten notitie hebt gemaakt mag je het vergeten... Ergo, de volgende keer verdraag je veel meer dan je zou mogen verdragen en, als het even kan, blijf je weg uit die buurt. Voil�*, de vicieuze cirkel is ingezet. Resultaat? Geen No Go zones hoor, gewoon plaatsen waar het 'problematisch' is om te werken en waar de politie 'toegeeft dat ze met bepaalde bevolkingsgroepen het contact mijden om geen aanstoot te geven'... Maar nergens heeft iemand officieel iets gedaan om een No Go zone te creëren. Het is allemaal jou (de gewone agent) zijn schuld want die doet zijn werk niet naar behoren... Voorbeeld? Kuregem. Een aantal maanden geleden groot alarm, minister grijpt in, lik op stuk beleid, hoera!, minister in zevende hemel want de door het VB bepleite systeem werkt, zie je wel alles komt in orde... De pers gaat weg, het stof zakt, minister is niet meer geïnteresseerd, zonder steun kan de politie wegens gebrek aan mankracht en middelen dit systeem niet op peil houden en... Het is er nu erger dan voorheen... Met dank aan politici en pers... Je moet iemand niet verbieden om zijn werk te doen om het voor hem onmogelijk te maken om zijn werk te doen. Hem de middelen om het te doen ontzeggen en hem bij elke gelegenheid een mes in de rug planten is ruim voldoende... ![]()
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Helmcamera's.....maar misschien weer te duur.....en te efficiënt
![]()
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens fikken filmen is blijkbaar toegelaten, tuig filmen een inbreuk op de privacy. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Manifestaties worden bvb steevast vanuit één of ander gebouw langs de route gefilmd (zodat ze van elke deelnemer wel een foto hebben en een controle op de omvang). Ook acties van de politie worden meestal meegefilmd. Het is slechts een kwestie van tijd voor elke agent een handsfree camera ter beschikking heeft. Daar zie ik twee voordelen. Agenten zullen zich meer bewust zijn van hun eigen gedrag en sterker staan tegenover uitlokking. En bij het uit de hand lopen van een situatie zullen ze over meer middelen beschikken om zich tegenover pers en politici staande te houden. Gegeven dat men hen niet verbied om deze beelden te gebruiken...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() Lap, een Vlaams Belanger die hier begint over "links tuig".
Het merendeel van de mensen die met buitensporig politiegeweld of machtsmisbruik te maken is in niet politieke context, ook niet op een betoging (alhoewel men daar ook nogal wat kan zien, zie bv de +400 studenten die men oppakte in Gent in 2009, en ieder een nummer op hun hoofd geschreven kreeg met alcoholstift.. het merendeel had niets met de betoging te maken). Het gebeurt tijdens huiszoekingen (tot zo ver dat zwangere vrouwen van de trap smijten zoals Bart De Bie toegaf), het gebeurt bij arrestaties, het gebeurt op het commisariaat in de late uurtjes,.. wanneer er geen controle meer kan zijn van derden over de politie. Een paar rotte appels bevuilen een nest rap. Meer psychologische testen bij de politie, ipv ze heel snel aan te werven. In mijn ouderlijke stad zijn een deel van de (jonge) flikken van het korps in hun vrije uurtjes mensen ladderzat, en onder de coke. Kerels die hun boekje te buiten gaan, maar dankzij hun collega's altijd vrijuit gaan. Maar dat zal allemaal wel een "uitzondering" zijn. Trouwens, Joris, uw partijoversten konnen nogal over politiegeweld klagen... toen ze opgepakt werden op een betoging in BXL die op voorhand als verboden aangekondigd werd, en ze zich verzetten tegen een arrestatie. Dan oppeens wel beginnen janken. Da's een beetje selectief te werk gaan he man. Laatst gewijzigd door Tamam : 11 maart 2013 om 13:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Was er niet een gemeente in Vlaanderen waar de flikken een kleine camera, die ze op hun kledij konden vast spelden, gekregen hebben? En ze waren er nog tevreden mee ook, want het had zijn effect.
Was dat De Panne of daar ergens? geen tijd om het op te zoeken (ik verwar soms tijd met goesting) .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Toch maak je het best het gelaat van de persoon in kwestie onherkenbaar. In Molenbeek betaalt het tuig voor privégegevens van de agenten, en ik vind niet dat je dat soort mensen moet helpen om politieagenten te tiranniseren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jammer voor de agenten waar je wel mee kan redeneren en die tenminste niet denken dat hun uniform hen boven de wet plaatst, want weet uit eigen ervaring dat die er zelfs bij de jongeren zijn. Laatst gewijzigd door Vrijheideerst : 11 maart 2013 om 16:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister-President
|
![]() 'k Hoop dat er nog andere politici buiten Claessens zijn, die geen verdraaid wereldbeeld hebben.
Anderzijds, geen grote verassing dat men bij het Vlaams Belang machtsmisbruik bij de politie als een fait divers en een uitzondering op de regel ziet. Laatst gewijzigd door Tamam : 11 maart 2013 om 16:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De Agenten die ons oppakten gingen op momenten als beesten te keer. En werden door ons ook consequent aangeklaagd. Jammer genoeg zonder gevolg, afgezien van de erkenning dat ze te ver waren gegaan. Daar tegenover staan tientallen manifestaties waarvan ik alleen maar kan zeggen dat de agenten zich professioneel en correct gedragen hebben. In het Voorbeeld dat jij aanhaalt werd, op verzoek van de Brusselse burgemeester, een eenheid opgetrommeld waarvan men wist dat de bevelvoerder een Franstalige rabiate anti Vlaming was. Iets waarover verschillende van hun collega's later zeer negatieve opmerkingen in hun rapporten plaatsten. De politieleiding mag dan al in de zak van de linkse politici zitten, voor de agent op straat is dat meestal niet het geval. Ik blijf bij mijn standpunt, dit soort zaken zijn uitzonderingen en meer wel dan niet een gevolg van enerzijds het gebrek aan steun en degelijk beleid bij de politici en anderzijds een maar al te grote afhankelijkheid van de politieleiding van diezelfde politici. Indien er in uw stad werkelijk zo een problemen zijn is het aan u, om net zoals het aan ons was in bovenstaand geval, om hierover klachten in te dienen. Indien het probleem werkelijk zo groot en verbreid is als u aangeeft vraag ik mij af waarom wij daar niks over horen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Heten Tsjeef : 11 maart 2013 om 17:04. |
|
![]() |
![]() |