![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Vandaag op het nieuws: een op vijf kinderen leeft in armoede. Dwz: ze hebben geen drie maaltijden per dag, eten onvoldoende gezonde voeding, hebben minder sociale contacten (geen verjaardagfeestjes voor de vriendjes,...) En het gaat dus over Belgie...!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Of... toch nog iets beter dan dat te doen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Volgens mij begint hij de zegeningen van het kapitalisme ook in te zien. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Gouverneur
|
![]() Zolang Elisabeth1, Gabriel en Nette niks te kort komen zullen die toestanden blijven bestaan. Met dank aan onderkruipers en slippendragers.
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ehm, als dat jouw definitie van armoede is...
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, dat was niet mijn bedoeling.
Misschien even de mensen van 15 oktober opzoeken ? Tis nog vroeg he. GOGO ! Een rustig dagje uit... Laatst gewijzigd door zonbron : 15 oktober 2011 om 08:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
kapitalisme =/= corruptie Weg die vuile corruptie. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Wie denkt er dat het noodzakelijk is om de kapitalist te blijven pamperen?De voorbije 20 jaar zijn we in ons land ruim 30% rijker gworden, de productiviteit steeg met 1,5% per jaar. Als dit zich blijft herhalen zijn we binnen 20 jaar weer 30%rijker, en toch wil men geen 3,8% investeren in onze sociale zekerheid??? Dit zijn feiten! Het geld stroomt steeds in 1 richting, de rijke elite!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ^quote]In België is het aantal huishoudens dat onder de armoedegrens leeft 14,6 procent van de bevolking, net zoals een jaar eerder. De armoedegrens zelf is wel veranderd en ligt nu op 973 euro voor een alleenstaande of 2044 euro voor een gezin van twee volwassenen en twee kinderen, volgens de vorige enquête was dit nog 966 en 2028 euro. Het leven in België is dus wel duurder geworden, maar de economische crisis lijkt voorlopig niet meer mensen onder de armoedegrens te duwen. In vergelijking met 2007 is het aantal arme gezinnen zelfs lichtjes gedaald.[/quote]
Citaat:
Is toch een beetje een rare maatstaf om te bepalen of iemand in armoede leeft of niet. Ik ben curieus op welk hoog bedrag de armoedegrens in Monaco ligt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Uw maatstaf is nog veel raarder, u gooit alles op een hoopje. Kijk eens naar de feiten! Zie hier de video. http://www.hbvl.be/nieuws/vtm/video/...t-stijgen.aspx Citaat:
Laatst gewijzigd door karo : 15 oktober 2011 om 09:28. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vroeger bestond die term niet eens. Mijn moeder wil nog altijd niet geweten hebben, dat ik een "arm kind" was! Levenslange aantasting van mijn identiteit! En wat deed de overheid voor arme kinderen? A ja, kindergeld, zoals ze ook voor RIJKE kinderen deden, en DOEN. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() We zouden de goede doelen voor eigen armen eens wat meer in de kijker moeten zetten. Hier kun je tenminste het resultaat zien, en passeert er niets langs één of andere militaire overheid die er wapens mee koopt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |