Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 maart 2013, 12:14   #1
revenge
Burger

Standaard Fout Eandis-Dag en nacht tarief

Hallo,
Sedertkort liet ik een nieuw accumulatie vuur plaatsen op nachttarief, daar mijn vorig accumulatievuur versleten was.
Ik heb al jaren last van een hoge electriciteits rekening.
Toen ik vanmorgen een vriend raadpleegde om de goede werking van mijn nieuwe verwarming te checken, viel het hem op dat het toestel overdag
oplaadde ipv snachts. Na Eandis te hebben opgebeld kwam een elektricien van hun langs en liet hij me weten dat bij de plaatsing vd teller voor nachttarief door hen indertijd een fout werd gemaakt!!!
De kachel laadde overdag op en gaf snachts warmte af!!!
Hier van werd een nota opgemaakt door de Eandis man ,toegevende dat de fout bij Eandis lag.Ik ga nu hun ombudsdienst hierover inlichten.
Denkt U dat ik hier voor een schadevergoeding kan krijgen.
Ik heb jaren gedacht dat de oude kachel enorm veel verbruikte wegens ouderdom??
revenge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2013, 12:21   #2
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Voor de ombudsdienst in gang schiet moet je eerst bij Eandis een klacht indienen én antwoord hebben gekregen. Die ombudsdienst is immers geen 'onderdeel' van Eandis !
http://www.eandis.be/eandis/opmerkin...cht_melden.htm
P.s. bewaar zéééééééééééééér goed dat papiertje waarin die technieker toegeeft dat de oorzaak bij Eandis ligt !!!!!!!!!!!!! (als je daarvan een exemplaar gekregen hebt, natuurlijk)

Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 13 maart 2013 om 12:23.
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2013, 12:39   #3
revenge
Burger

Standaard

Ik heb zwart op wit een bewijs dat de fout bij Eandis ligt!!!!
De techniker liet me ook weten dat ze bij Eandis kunnen nagaan door wie en wanneer de fout werd gemaakt maar dat zullen ze mij niet laten weten want het is beroepsgeheim.
vele dank voor de tip !!!!
Oud 13 maart 2013, 13:48   #4
Rollercoaster
Banneling

Standaard

Sinds wanneer heeft een technieker beroepsgeheim?
Rollercoaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2013, 14:11   #5
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Die van Eandis wel. Zij mogen enkel iets zeggen/verklaren met toestemming van hun overste. Om van Eandis iets terug te krijgen moet ge in mirakels geloven.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2013, 14:24   #6
Rollercoaster
Banneling

Standaard

Dan is er sprake van zwijgplicht maar geen beroepsgeheim.
Sinds wanneer staan werknemers van Eandis vermeld in art.458 uit het strafwetboek?
Wat wordt er hier op dit forum toch geluld!

Laatst gewijzigd door Rollercoaster : 13 maart 2013 om 14:25.
Oud 13 maart 2013, 14:31   #7
revenge
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Die van Eandis wel. Zij mogen enkel iets zeggen/verklaren met toestemming van hun overste. Om van Eandis iets terug te krijgen moet ge in mirakels geloven.
Het gaat over wss over enkele duizenden euros, wat ik dan wel best doen ??
Oud 13 maart 2013, 14:40   #8
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rollercoaster Bekijk bericht
Dan is er sprake van zwijgplicht maar geen beroepsgeheim.
Sinds wanneer staan werknemers van Eandis vermeld in art.458 uit het strafwetboek?
Wat wordt er hier op dit forum toch geluld!
What's in a name. Voor revenge komt het voorlopig op hetzelfde neer. Later eventueel voor de rechtbank kunnen misschien wel de juiste termen en bewoordingen gebruikt worden. Ge zoekt dus iets te vroeg naar spijkers op laag water.
Oud 13 maart 2013, 14:49   #9
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door revenge Bekijk bericht
Het gaat over wss over enkele duizenden euros, wat ik dan wel best doen ??
Uitrekenen (of laten uitrekenen) wat de schade was? Wel niet door eandis zelf want die zullen het wel wat beperken... Het zal in de loop van de jaren idd een stevig bedrag zijn.
Eventueel een advokaat raadplegen of een wetswinkel binnenstappen als eandis niet met een schadevergoeding over de brug komt?
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2013, 14:52   #10
Rollercoaster
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
What's in a name. Voor revenge komt het voorlopig op hetzelfde neer. Later eventueel voor de rechtbank kunnen misschien wel de juiste termen en bewoordingen gebruikt worden. Ge zoekt dus iets te vroeg naar spijkers op laag water.
Geen spijkers op laag water maar gewoon kwestie van juiste info te verspreiden op het net en niet teveel uit je nek kletsen terwijl je de indruk geeft deskundig te zijn in bepaalde materie.
Oud 13 maart 2013, 15:29   #11
revenge
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Uitrekenen (of laten uitrekenen) wat de schade was? Wel niet door eandis zelf want die zullen het wel wat beperken... Het zal in de loop van de jaren idd een stevig bedrag zijn.
Eventueel een advokaat raadplegen of een wetswinkel binnenstappen als eandis niet met een schadevergoeding over de brug komt?
Uitrekenen?? Eandis plaatst een sticker op de teller waaraan zij kunnen zien
door wie en wanneer de teller mis geplaatst werd. Dit zullen zij wss niet vrijgeven. Het kan over ettelijke jaren gaan het kan ook zijn dat de tellers een paar jaar geleden vervangen werden.....
Oud 13 maart 2013, 15:39   #12
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uitrekenen?? Eandis plaatst een sticker op de teller waaraan zij kunnen zien
door wie en wanneer de teller mis geplaatst werd. Dit zullen zij wss niet vrijgeven. Het kan over ettelijke jaren gaan het kan ook zijn dat de tellers een paar jaar geleden vervangen werden.....
Ja. Maar u kan wel (ongeveer) uitrekenen hoeveel uw verwarming verbruikt heeft. Als u dat dan omrekent van dag naar nachttarrief heeft u er tenminste al een idee van welk bedrag er aan vast kan hangen. Op die manier kan de dienst van eandis u al geen blaasjes wijsmaken van het verbruik dat foutief werd aangerekend.
Zij hebben toegegeven dat de fout bij hen ligt en daar heeft u een papier of kopie van. wie de persoon is die de teller verkeerd aansloot maakt dan toch niet uit? Dat moeten zij zelf maar regelen, da's hun probleem.
Oud 13 maart 2013, 16:00   #13
revenge
Burger

Standaard

Citaat:
Ja. Maar u kan wel (ongeveer) uitrekenen hoeveel uw verwarming verbruikt heeft. Als u dat dan omrekent van dag naar nachttarrief heeft u er tenminste al een idee van welk bedrag er aan vast kan hangen. Op die manier kan de dienst van eandis u al geen blaasjes wijsmaken van het verbruik dat foutief werd aangerekend.
Zij hebben toegegeven dat de fout bij hen ligt en daar heeft u een papier of kopie van. wie de persoon is die de teller verkeerd aansloot maakt dan toch niet uit? Dat moeten zij zelf maar regelen, da's hun probleem.
Ik weet langs geen kanten meer wanneer er die fout gebeurt is??
Ik weet niet wanneer die man die de fout veroorzaakte langs geweest is ??
Oud 13 maart 2013, 17:04   #14
revenge
Burger

Standaard

Citaat:
Ik weet langs geen kanten meer wanneer er die fout gebeurt is??
Ik weet niet wanneer die man die de fout veroorzaakte langs geweest is ??
Na navraag bij eandis blijkt dat de nieuwe tellers geplaatst zijn in januari 2008
Zodus sedert dien betaal ik voor kachel dag tarief aan 9.88 eurocent
ipv nachtarief aan 5.88 eurocent

ik betaal ongeveer 159 euro per maand-heb 2 computers+ 1 frigo+ 1tv+ 3lampen+ een accumulatie vuur
nu is de vraag hoeveel heb ik teveel betaald ??
Oud 13 maart 2013, 18:00   #15
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Klacht hierover indienen bij de VREG.

http://www.vreg.be/tegen-een-netbehe...of-leverancier
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.

Laatst gewijzigd door Txiki : 13 maart 2013 om 18:01.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2013, 18:38   #16
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Na navraag bij eandis blijkt dat de nieuwe tellers geplaatst zijn in januari 2008
Zodus sedert dien betaal ik voor kachel dag tarief aan 9.88 eurocent
ipv nachtarief aan 5.88 eurocent

ik betaal ongeveer 159 euro per maand-heb 2 computers+ 1 frigo+ 1tv+ 3lampen+ een accumulatie vuur
nu is de vraag hoeveel heb ik teveel betaald ??
Ik ken maar één rekenwonder op dit forum die als hobby rekenen en puzzelen heeft en da's vuursteentje...
Oud 13 maart 2013, 18:39   #17
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ken maar één rekenwonder op dit forum die als hobby rekenen en puzzelen heeft en da's vuursteentje...
En Redwasp!
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2013, 18:41   #18
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
En Redwasp!
Gebruikt Xeno die nick nog?
Oud 14 maart 2013, 00:48   #19
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rollercoaster Bekijk bericht
Geen spijkers op laag water maar gewoon kwestie van juiste info te verspreiden op het net en niet teveel uit je nek kletsen terwijl je de indruk geeft deskundig te zijn in bepaalde materie.
Dus omdat ik zeg:
Citaat:
Zij mogen enkel iets zeggen/verklaren met toestemming van hun overste, om van Eandis iets terug te krijgen moet ge in mirakels geloven.
geef ik daarmee volgens jouw al onmiddeliijk de indruk deskundig te zijn. Jij spreekt echter al onmiddellijk over wetsartikels met nummer en al erbij. Ik denk dat jijzelf daarmee eerder de indruk geeft de expert te zijn. Misschien ben je het ook wel Mr.de advokaat. Klantje geroken ? Ik gaf gewoon een los uit de mouw geschudde opmerking niet meer of minder en wil daarmee zeker niet claimen een expert te zijn. En kunnen we nu misschien trachten de topicstarter te helpen met jouw adviezen nadat ik die van mij terugtrek, want na je post #6 heb je blijkbaar ook zelf nog niet veel geholpen.

Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 14 maart 2013 om 00:58.
Oud 14 maart 2013, 10:53   #20
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hallo,
Sedertkort liet ik een nieuw accumulatie vuur plaatsen op nachttarief, daar mijn vorig accumulatievuur versleten was.
Ik heb al jaren last van een hoge electriciteits rekening.
Toen ik vanmorgen een vriend raadpleegde om de goede werking van mijn nieuwe verwarming te checken, viel het hem op dat het toestel overdag
oplaadde ipv snachts. Na Eandis te hebben opgebeld kwam een elektricien van hun langs en liet hij me weten dat bij de plaatsing vd teller voor nachttarief door hen indertijd een fout werd gemaakt!!!
De kachel laadde overdag op en gaf snachts warmte af!!!
Hier van werd een nota opgemaakt door de Eandis man ,toegevende dat de fout bij Eandis lag.Ik ga nu hun ombudsdienst hierover inlichten.
Denkt U dat ik hier voor een schadevergoeding kan krijgen.
Ik heb jaren gedacht dat de oude kachel enorm veel verbruikte wegens ouderdom??
Je hebt dus ondertussen een teller voor het "uitsluitend nachttarief" voor accumulatiedoeleinden, of vergis ik mij ?

Hoe dan ook, als Eandis de kachel verkeerd heeft aangesloten zal dit worden gecompenseerd. Desnoods door middel van een schatting. Dit doen ze ook als een teller plots niet meer functioneert.

Als het plaatsen van de ombudsdienst in cc niet werkt, stuur dan de email direct aan de ombudsdienst met Eandis in cc. Het werkt, zeker weten.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be