Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 maart 2013, 08:38   #1
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard Staking Antwerpse Politie Op Komst.

Nog niet officieel maar bevestigd door betrouwbare bronnen.

Reden van de stakingsaanzeg: de te hoge werkdruk.

Een citaat uit de nog te verspreiden persmededeling:

Citaat:
... is het onaanvaardbaar dat agenten zich moeten gaan bezig houden met het opvolgen van de klederdracht, de haartooi, de tattoo's, de schuilnamen, het sociale contact en andere dingen die tot de prive-sfeer van de geviseerde behoren. Zulks kan niet zonder voorafgaande opleiding en een afbouw van het takenpakket op andere plaatsen in de stad....
Nu moeten de flikken niet voor al te veel bij mij aan de deur komen maar hier hebben ze mijn steun. Dit is gewoon al te belachelijk.
Als nu de plichtsbewuste bevolking ook nog telkens naar de politie gaat bellen als er dergelijke kenmerken gespot worden (zoals met de oproep om te bellen bij het spotten van een niet-Belgische nummerplaat) is het hek helemaal van de dam.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Standaard
ANTWERPEN - Om te voorkomen dat nog meer Vlaamse jongeren zich ontpoppen tot jihad-strijders in Syrië, moet de politie uitkijken naar jongens die plots een lange baard laten groeien. De Antwerpse korpschef bestempelt dat in een nieuwsbrief naar 2.600 agenten als één van de tekenen die wijzen op radicalisering. Ook lange gewaden dragen of zich minder op straat laten zien, staan op het lijstje, schrijft Het Laatste Nieuws vrijdag.
Een dertigtal Antwerpse moslimjongeren vecht momenteel als jihad-strijder in Syrië. Om nieuwe rekruten te vermijden, heeft korpschef Serge Muyters een nieuwsbrief verspreid met twaalf concrete kenmerken om radicaliserende moslimjongeren te herkennen. Plots een schuilnaam aannemen, bijvoorbeeld. Meestal begint die met Abu, wat 'zoon van' betekent.

Ook een verandering in haargroei blijkt verdacht. Een baard laten groeien of je kaal schelen, geldt als een alarmsignaal. Net als verborgen tatoeages of andere symbolen. In het bezit zijn van radicale pamfletten of boeken, brengt je eveneens in het vizier. Daarnaast moeten de agenten uitkijken voor jongeren die zich ineens minder op straat laten zien. Zo'n gedrag wijst er volgens de nieuwsbrief op dat de jongere zich liever met gelijkgezinden opsluit, zoals bij Shariah4Belgium gebeurde.

'Merk je iets verdachts op of krijg je een tip van een familielid van een geradicaliseerde jongere die naar Syrië wil gaan, stel dan altijd een informatierapport op', besluit Muyters de oproep aan zijn korps.

Het lijstje werd donderdag besproken met de federale politie, de Staatsveiligheid en het Antwerpse parket in een werkgroep over jihad-strijders voor Syrië. Ook uit Mechelen en Vilvoorde zijn jongeren gerekruteerd.

Kunnen we dit catalogeren onder de noemer "Bangmakerij"?
Of hoopt de politie nu echt dat iedereen die zulk gedrag opmerkt naar de politie gaat bellen waarna zij die zaak minutieus gaan onderzoeken?
Tuurlijk niet, die flikken weten wel beter, dat is hopeloos.

Vandaar: klassiek stukje bangmakerij. Maak uw burgers bang van andere van uw burgers.
't Gaat echt helemaal de goeie kant op met Antwerpen.
Oud 29 maart 2013, 08:45   #2
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

"Een baard laten groeien of je kaal schelen, geldt als een alarmsignaal."

Toch niet te geloven dat het hoofd van de Antwerpse politie zich met zo'n dingen bezig houdt eh? Te triestig voor woorden is dat.

En wat moet ik me daar bij voorstellen?
Wat gaat de politie doen als ze iemand opmerken die zich de laatste dagen blijkbaar kaal heeft laten scheren? Oppakken? Ondervragen? Waterboarden?
Oud 29 maart 2013, 08:51   #3
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Is het trouwens illegaal om (om welke reden dan ook) naar Syrie te reizen?
Oud 29 maart 2013, 09:21   #4
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
"Een baard laten groeien of je kaal schelen, geldt als een alarmsignaal."

Toch niet te geloven dat het hoofd van de Antwerpse politie zich met zo'n dingen bezig houdt eh? Te triestig voor woorden is dat.

En wat moet ik me daar bij voorstellen?
Wat gaat de politie doen als ze iemand opmerken die zich de laatste dagen blijkbaar kaal heeft laten scheren? Oppakken? Ondervragen? Waterboarden?
Het is inderdaad triest dat links het jarenlang heeft laten broeien en we nu met een escalatie van radicalisme zitten in dit land.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2013, 09:30   #5
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Het is inderdaad triest dat links het jarenlang heeft laten broeien en we nu met een escalatie van radicalisme zitten in dit land.
En die escalatie van het radicalisme gaan we nu aanpakken door op straat in de gaten te houden wie zijn baard laat groeien of zich kaal geschoren heeft?

Hoe lang gaat het dan nog duren vooraleer we de inbrakengolf gaan aanpakken door op de parking van de Brico in de gaten te gaan houden wie er een breekijzer of een betonschaar heeft gekocht?

En dan praktisch: wat gaat de politie doen als ze iemand opmerken die zich bv. kaal heeft laten scheren? In het politiekantoor in de rij voor de ondervraagkamer zetten naast degene die een baard heeft laten staan en degene die niet meer buitenkomt de laatste dagen?

Mijn punt is: zulke maatregelen helpen geen klop tegen radicalisering. Meer nog: het is gewoon idioot te denken dat de politie dit allemaal in de gaten kan houden en (vooral) opvolgen.
Wat hiermee bereikt wordt is
a) de radicalen gaan er alleen maar radicaler door worden
b) de niet-radicalen gaan er alleen maar banger door worden
c) andere misdadigers krijgen vrij(er) spel omdat de flikken een baard aan't volgen zijn
Oud 29 maart 2013, 09:34   #6
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Kortom, vooraleer er meer reacties komen van mensen die denken dat ik vind dat we radicalen gerust moeten laten, ik heb geen probleem met het aanpakken van het radicalisme maar ik heb een probleem met de voorgestelde aanpak wegens onvoorstelbaar amateuristisch en in de praktijk nagenoeg onuitvoerbaar.
Oud 29 maart 2013, 09:40   #7
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Daarnaast moeten de agenten uitkijken voor jongeren die zich ineens minder op straat laten zien.
Jamaar, wat is het nu? Eerst willen ze de hangjongeren van straat weg en als ze dan wegblijven is het weer niet goed?
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2013, 09:43   #8
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kortom, vooraleer er meer reacties komen van mensen die denken dat ik vind dat we radicalen gerust moeten laten, ik heb geen probleem met het aanpakken van het radicalisme maar ik heb een probleem met de voorgestelde aanpak wegens onvoorstelbaar amateuristisch en in de praktijk nagenoeg onuitvoerbaar.
Men kijkt naar indicaties. Een baard zelf is geen reden om iemand te onderzoeken. Een baard, een lange kleed en een andere naam geven wel een reden om te onderzoeken.
Oud 29 maart 2013, 10:43   #9
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Jamaar, wat is het nu? Eerst willen ze de hangjongeren van straat weg en als ze dan wegblijven is het weer niet goed?
Neenee, ze mogen nog wel op straat rondhangen maar dan moeten ze een baard laten groeien, een lang kleed aantrekken, zich kaal scheren en hun naam laten veranderen.
Doen ze dat niet dan moeten ze idd binnen blijven.
Het moet voor de flikken ook nog een beetje doenbaar blijven eh?
Verwarring is voor niemand goed.
Oud 29 maart 2013, 10:45   #10
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Men kijkt naar indicaties. Een baard zelf is geen reden om iemand te onderzoeken. Een baard, een lange kleed en een andere naam geven wel een reden om te onderzoeken.
En dat is dus waar de flikken van Vlaanderens grootste stad zich moeten mee bezig houden? Kijken wie er een baard laat staan en plots een lang kleed draagt...
Tsja, die hebben verder toch niks te doen eh?
Oud 29 maart 2013, 10:55   #11
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

We mogen ook niet vergeten dat de flikken ook nog steeds iedere Oost-Europese nummerplaat moeten natrekken.

Als nu alle moslimradicalen eens met zo'n nummerplaat zouden gaan rondrijden, dat zou nogal een pak werk schelen voor de flikken seg.
Oud 29 maart 2013, 11:01   #12
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Pff 's nachts werken. Mijn baard staat al 5 dagen. 'k Zal'm toch maar doen of ze pakken mij nog op onderweg om brood.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2013, 11:33   #13
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bilboa Bekijk bericht
Wat snap je niet aan (dader) profiling?
Dat deze dader-profiling wel heeel breed is.

En dat door die heeel brede dader-profiling de flikken wel heeel erg veel werk gaan krijgen waarvan een heel groot deel overigens nutteloos gaat blijken.
En dan heb ik het nog niet over de neveneffecten.
Oud 29 maart 2013, 11:36   #14
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Waarom geen gratis chartervluchten naar Syrië voor iedereen die zo graag wil?
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2013, 11:39   #15
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bilboa Bekijk bericht
Aangezien er steeds meer rondtrekkende Oosteuropese bendes die een spoor van inbraken achterlaten, lijkt me dit een goede procedure.

Hoe zou jij dit probleem aanpakken?
Geen idee, ik ben geen flikken-korpschef.

Maar het lijkt me geen goei idee om een hele bevolkingsgroep te gaan viseren omdat er enkele rotte vissen tussen zitten.
Oud 29 maart 2013, 11:44   #16
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Als we even op een rij zetten waar de flikken zich tegenwoordig mee bezig moeten houden:

-Jongeren in een chique wagen
-Hangjongeren
-Mensen die de combinatie van kaalscheren, naamsverandering, lange kledij enzo toepassen.
-Mensen die rondrijden met een Oost-Europese nummerplaat.
-...

Als dit zo blijft doorgaan moeten we ons binnenkort niet meer inhouden om te spreken van een politiestaat.
Als tegen die tijd mensen die spreken van een politiestaat niet in de gaten gehouden moeten worden natuurlijk.
Oud 29 maart 2013, 11:46   #17
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Waarom geen gratis chartervluchten naar Syrië voor iedereen die zo graag wil?
Wat ik me ook afvraag: is het eigenlijk verboden om naar Syrie te reizen met de bedoeling daar mee te gaan strijden?
Oud 29 maart 2013, 11:54   #18
Vrolijk op Vrijdag
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat deze dader-profiling wel heeel breed is.
Een betere profiling zou natuurlijk zijn mannen met een baard en een noord-Afrikaans uiterlijk.
Maar dat mag niet want dat is 'racisme' dankzij mensen zoals u.

Best ironisch dus dat uitgerekend jij zit te lachen met die politiek correcte profiling.
Vrolijk op Vrijdag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2013, 11:56   #19
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
D�*�*r knelt effektief het schoentje! Degenen die op voorhand de kat de bel aanbonden heeft men OP STRAAT GEZET, en nu is het dus dweilen met de kraan open.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2013, 11:57   #20
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrolijk op Vrijdag Bekijk bericht
Een betere profiling zou natuurlijk zijn mannen met een baard en een noord-Afrikaans uiterlijk.
Maar dat mag niet want dat is 'racisme' dankzij mensen zoals u.

Best ironisch dus dat uitgerekend jij zit te lachen met die politiek correcte profiling.
neenee, dat is al 30% van de Antwerpse bevolking... het gaat dus enkel over VLAAMSE bekeerlingskes die zich hebben laten brainwashen. De anderen mogen hun broerkes gaan helpen als kanonnenvoer: scheelt een pak in de uitkeringsindustrie.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be