![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() “The Palestinian Future is In Jordan”
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik had weinig twijfel over de intenties van de Israelische rechterzijde.
Ik denk dat Europa en de VS daar ook weinig twijfel over hebben. Nu moeten ze onderdruk gezet worden door de publieke opinie om dat ook openijk te zeggen, de volgende logische stap zijn sancties tegen Israel. Natuurlijk zijn er ook linkse Israeli die het wel goed menen, zij moeten alle steun krijgen van de internationale gemeenschap. Maar Salah, wat heel erg in de Israelische kaart speelt is wat er nu gaande is in Syrië, nu kunnen ze zeggen, "kijk welk potje de Arabieren er van maken, en zo'n staat zouden wij moeten aanvaarden vlak naast ons?" Ook de diabolisering van Hezbollah en Iran waar U aan mee doet, speelt in de kaart van Israel, naast uiteraard de verdeeldheid van de Arabische wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is ook duidelijk wat de intenties van de Palestijnen is dus...ja en?
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik hou mijn mond niet omdat dat ogenschijnlijk Israel goed zou uitkomen. Wat Iran met Hezbollah in Syrië uitvoert is gewoon crimineel. Maar er zijn Syrische draden genoeg om het over Syrië te hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het zal niet pakken: dat zal nooit door de wereld aanvaard worden, en deAmerikanen zullen Israel verplichten om, tenminste pro forma, de 2 staten oplossing te ondersteunen. Ondertussen groeit de palestijnse bevolking gestaag, en binnenkort wonen er meer palestijnen dan Joden in Israel en de bezette gebieden samen. Vroeg of laat breekt er opnieuw geweld uit, wat de israeli volledig aan zichzelf te danken hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel dat het plan hierboven wordt doorgevoerd, dan zal de druk binnen de EU om sancties tegen Israel te nemen toenemen. De VS is nog een andere zaak, maar er is voldoende druk van Washington op Israel om zulke verklaringen te vermijden, want dat brengt de VS in een lastig parket. Alleszins bleek in de VN dat de overgrote meerderheid van de landen de Palestijnse staat erkennen, enkel de VS en enkele omgekochte mini-staatjes stemden tegen. Het plan hierboven is dus zeer onrealistisch, het zou Israel in een totaal isolement brengen, en de VS in verlegenheid brengen. Gelijk welke Amerikaanse president zal er alles aan doen dat te vermijden. Voorlopig denk ik dat de huisige toestand voortduurt, tot er een nieuwe Palestijnse opstand uitbreekt, gesteund door de belangrijkste buurlanden. Assad heeft de Palestijnen steeds gesteund, ook het ondankbare Hamas. Uw geraaskal over het "Kalifaat" en haat tegen Hezbollah speelt voledig in de kaart van Israel. Dus dat hoort wel degelijk thuis op deze draad. Arabieren moeten verenigd zijn als ze de Palestijnen willen helpen. De belangrijkste reden waarom palestijnen nog steeds onderdrukt worden is NIET de Joodse lobby in Washington maar wel Arabische verdeeldheid, waar Israel en de VS natuurlijk gretig op inspelen. Uw oorlog in SyriË past volledig in dat plaatje. Laatst gewijzigd door tomm : 14 juni 2013 om 07:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door illwill : 14 juni 2013 om 08:24. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() Jammer Israel, maar dankzij internationale druk en Palestina zal Palestina onafhankelijk worden
![]() Eens het geldkraantje van Amerika lek staat, zal Israel het zich niet meer kunnen permiteren zo agressief & grootmoedig te zijn. Men zal aan een vredesproces moeten meewerken.. en toegevingen doen aan Palestina. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wat je gaat zien is dat de Palestijnen het toch niet gaan kunnen laten om te proberen Israeliers te doden waardoor het zoals al zo lang het toch weer zal escaleren.
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() Je zou bijna denken dat je HOOPT op doden langs Israelische kant om de oorlogsmachine draaiende te houden tegenover het Palestijnse volk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als dat mijn mening of hoop was, zou ik dat gewoon zeggen. Dat ik dat niet doe betekend maar 1 ding... Hoe je er zelfs bij komt is mij een raadsel. Stel dat het waar is, en ik dat hoopte...waarom zou ik dat hopen? Wat zit er voor mij in? Wat is mijn voordeel?
Laatst gewijzigd door illwill : 14 juni 2013 om 10:39. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik denk dat het eerder andersom is als je het handvest van Hamas bekijkt.
"If you cannot point your finger at anything and say that is wrong, then you also take part in your own cultural collaps." Churchill: "Ik geloof alleen in statistieken als ik ze zelf gemanipuleerd heb!" |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Arafat, abbas en andere eiders hebben Israe reeds erkend in 1994. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hamas heeft gezegd dat het z'n handvest enkel zal aanpassen als er een definitieve oplossing komt. In het handvest van de regerende partij in Israel staat: Israel is een staat voor de Joden van de zee tot de Jordaanoever...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Figuren als Salah zien de rechtse Israeli graag komen. Hoe onredelijker, radicaler en verdeelder de Arabieren zijn, hoe liever ze het hebben. Dan hoeven ze zich niet te verantwoorden voor al hun misdaden want "met Arabieren kun je geen zaken doen". "It goes without saying", zoals ze in het Engels zeggen, dat Israeli en Amerikanen die verdeeldheid en dat radicalisme aanwakkeren, zowel in SyriË, Irak, als overal in de Arabische en moslimwereld.
Dat is niet noodzakelijk in het belang van het Westen, maar wel in het belang van de rechtse zionistische Joden die willen verder gaan met hun kolonisatieproject. En die hebben heel veel macht. Laatst gewijzigd door tomm : 14 juni 2013 om 11:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij hebt geen idee wat zij hopen. Doordat je anti israelisch denkt...beweer je dat natuurlijk...maar dat kan ik oook denken of beweren van de palestijnen die al jaren bommen gooien.
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Minister-President
|
![]() Tommm laat zich kritisch uit over Israel, de regering...
maakt hem dat anti-Israelisch? da's een beetje simplistisch denken he man. ik vind eigenlijk de mensen die het vredesproces ondersteunen en Palestijnen hun rechten toekennen juist heel pro-Israelisch. Israel heeft enkel baat bij vrede. die er enkel zal komen als men stopt Palestijnen te behandelen als beesten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |