Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juni 2009, 13:04   #1
studentje
Burger

studentje's schermafbeelding

Standaard Leuven = Politiestad

Sinds het nieuwe parkeerbeleid (eind mei 2009) is het alleen nog maar erger geworden in Leuven. Op elke hoek van de straat staat, in plaats van een politieagent, een ontvanger (tollenaar). Tegenwoordig krijg je al een boete (bijvoorbeeld op de Vismarkt) omdat je niet betaald hebt, terwijl je nog niet eens de kans hebt gekregen om een ticket te gaan halen in de parkeerautomaat.

De mensen rijden niet meer door het rood of sneller dan 50 op de ring rond Leuven met als gevolg, een daling van de inkomsten. Dus, zoeken ze weer een nieuwe bron van inkomsten.

Nergens in Leuven kan je nog gratis parkeren (ofwel blauwe zone ofwel betalend) behalve de parking Bodart. En over deze parking worden dan de geruchten verspreid dat er daar veel inbraken zijn in auto's. Dit klinkt bijna als maffia praktijken...betaal of er wordt in je wagen ingebroken!

En als je dan al betalend parkeert, dan wil je in de plaats toch iets van comfort...ik denk dan aan bijvoorbeeld witte strepen om de parkeerplaats af te bakenen, of geen loszittende straatstenen.

De boetes worden uitgeschreven door externe firma's zodat de politie van deze taak af is en zich kan bezig houden met de zwakke weggebruikers...Deze firma's zouden, volgens de website van Leuven, niet per boete worden betaald. Maar o wee als je 10 minuten te laat bent, dan kan je een halve dag tarief ophoesten. Het is een echte pest geworden. En het feit dat je ergens 15 minuten gratis mag staan (om bijvoorbeeld een gazet te kopen in de krantenwinkel) is ook om te lachen. Waar slaagt dat nu op?

De auto's worden weggesleept omdat ze een veegactie doen en na deze actie ligt de straat er smerig en vuil (loszittende straatstenen, brokken asfalt) bij...En hoe worden die auto's weggesleept? Zelf heb ik gezien dat een BMW werd getakeld als volgt : de achterste wielen werden omhoog getakeld en de voorste wielen werden gesleept MAAR die wielen stonden naar links gedraaid. Dus als die takelwagen een eindje moet rijden naar die depots, dan vrees ik dat die banden niet veel meer waard zullen zijn. Normaal zouden ze deze wagen dan volledig moeten takelen en niet slepen zou ik denken?

Zijn er nog andere personen die hier zo over denken?
studentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2009, 14:34   #2
giserke
Banneling

Standaard

Parkeerboetes uitgeschreven door een parkeerbedrijf betaal ik Nooit! Ze hebben toch geen poot om op te staan. De vaststelling is immers gebeurd door een persoon die niet beëdigd is. Ik zeg gewoon dat hij foefkes verteld.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2009, 14:54   #3
studentje
Burger

studentje's schermafbeelding

Standaard

En werkt dat? Volgens de website van de stad Leuven hebben ze van elke fout geparkeerde auto een foto gemaakt.
studentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2009, 15:50   #4
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

De tarief is in alle grootsteden vergelijkbaar zeker? 2 euro per uur...eigenlijk teveel om regelmatig eens te komen winkelen...We stonden ook eens onder het Ladeuseplein...aan 9 euro voor nog geen halve dag....nu zet ik me, indien mogelijk, op een parking van de KUL met de kaart van mijn schoonzusje... Kan je buiten de ring niet gratis parkeren? Zo ver van het centrum is dat toch niet?
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2009, 16:25   #5
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Ooit in een zijstraat van de Capucijnenvoer een boete gekregen om 16u02. Mijn parkeerschijf stond tot 16u, om 16u15 was ik terug.

Mij maakt ge dan niet wijs dat de vriendelijke hulpagent er niet gewoon naast stond te wachten.
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2009, 16:34   #6
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door studentje Bekijk bericht
Tegenwoordig krijg je al een boete (bijvoorbeeld op de Vismarkt) omdat je niet betaald hebt, terwijl je nog niet eens de kans hebt gekregen om een ticket te gaan halen in de parkeerautomaat.
De plaatsen worden ingenomen door bewoners die alles te voet doen omdat ze anders hun parking kwijt zijn. Voor ons zijn de maximumtijden echter veel te kort, gezien de soms aanzienlijke wandelafstand naar de winkelstraten.
Van de prijs nog maar te zwijgen.
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2009, 16:47   #7
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

In Leuven kom ik al langer enkel als het "moet". Als we niet welkom zijn, zijn we niet welkom he.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2009, 16:59   #8
doubled
Burgemeester

doubled's schermafbeelding

Standaard

Ja het is erg in leuven als je wil parkeren met de auto.
Je hebt eerst heel de stad gezien voor dat je iets gevonden hebt.
doubled is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2009, 17:09   #9
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Ooit in een zijstraat van de Capucijnenvoer een boete gekregen om 16u02. Mijn parkeerschijf stond tot 16u, om 16u15 was ik terug.
Mij maakt ge dan niet wijs dat de vriendelijke hulpagent er niet gewoon naast stond te wachten.
Dat valt nog mee. Ik ben ooit met de bus een heel eind richting Diest mijn auto mogen gaan ophalen, mits contante betaling van de sleepkosten. Tegenwoordig dumpen ze hem echter op loopafstand van het centrum.
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2009, 17:26   #10
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door studentje Bekijk bericht
Op elke hoek van de straat staat, in plaats van een politieagent, een ontvanger (tollenaar).
correctie, niet 'in plaats van', maar 'ook'. En je bent de camera's en de stadswachten vergeten en de flikken in burger die je beboeten als je met een pint op straat staat.
Oud 16 juni 2009, 17:34   #11
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Ik heb 2 jaar geleden een boete gekregen in leuven omdat ik fietste op het fietspad langs de verkeerde kant van de ring. 50 euro kostte me dat grapje, omdat ik zogezegd de automobilisten in gevaar bracht
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2009, 19:28   #12
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
als je met een pint op straat staat.
kostte mij eens 65 euro.

Terwijl het 100m verder op de naamse hommeles was.
En die bekeuring gebeurde door vier (4!) agenten, ipv die wat nuttiger in te zetten. nee, studenten pesten.

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 16 juni 2009 om 19:29.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2009, 21:42   #13
giserke
Banneling

Standaard

Wat is de naam weer van die pros de sos daar in Leuven die denkt de morele goeder te zijn van de SPA stal?
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2009, 21:45   #14
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Wat is de naam weer van die pros de sos daar in Leuven die denkt de morele goeder te zijn van de SPA stal?
Keizer Tobback II.

Meneer wilt de studenten enzo weg, zodat de Leuvensche kleinburger daar rustig 4x4 kan berijden en vanop de oprit met een tolerante blik de overkant van't straat bewonderen.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2009, 21:46   #15
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
correctie, niet 'in plaats van', maar 'ook'. En je bent de camera's en de stadswachten vergeten en de flikken in burger die je beboeten als je met een pint op straat staat.
paar keer geweest in leuven,
en dat dictatoriaal sfeertje hangt daar gewoon in de lucht,
mij zien ze er niet meer
Oud 16 juni 2009, 22:00   #16
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Bwa, niet overdrijven. Ik blijf Leuven een leuke stad vinden, al kan ik Tobback ook niet hebben. Die zijn arrogante smoel alleen al...
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2009, 22:02   #17
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Bwa, niet overdrijven. Ik blijf Leuven een leuke stad vinden, al kan ik Tobback ook niet hebben. Die zijn arrogante smoel alleen al...
Tobback heeft goede zaken gedaan. Maar z'n aanpak van studenten-"overlast" is gewoon zever. Dat geld kan em beter in echte problemen stoppen.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2009, 22:04   #18
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
nee geef mij dan maar Gent
Oud 16 juni 2009, 22:13   #19
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
Tobback heeft goede zaken gedaan. Maar z'n aanpak van studenten-"overlast" is gewoon zever. Dat geld kan em beter in echte problemen stoppen.
Pas op, ik begrijp eigenlijk wel dat de 'echte' Leuvenaars soms klagen. Ik had vorig jaar een kot aan de straatkant en vond het ook wel irritant om om half zes 's morgens wakker te worden gemaakt door zingende/lallende studenten, zeker als ik de volgende dag een presentatie moest voorbrengen of zo. En luid dat die praten! Ik loop vaak 's nachts rond met mijn vrienden, maar zelfs als we zat zijn voelen we niet de nood om voortdurend naar elkaar te schreeuwen.
Oh, en studenten die pissen in brievenbussen schijnen een ware plaag te zijn.

Maar Tobback zijn houding tov studenten, alsof dat ongewenste indringers zijn, slaat natuurlijk nergens op. Zonder unief zou Leuven een kleurloze provinciestad zijn.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2009, 22:18   #20
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Meneer wilt de studenten enzo weg,
[buikgevoel]Goed zo. Doodknijpen, die kalotenunief![/buikgevoel]
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be