Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 april 2013, 16:56   #1
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard slaap rustig, Theo Francken waakt en becommentarieert statistieken

Dat een partij bepaalde thema's toevertrouwt aan specifiek gekozen parlementariërs is normaal. Maar als die parlementair enkel in het nieuws komt om vragen die hij stelt aan de minister rijkelijk te komen becommentariëren in de pers en er steeds een eigen draai aan geeft is het pure tafelspringerij.
Dat manneke komt steeds maar in de pers laten doorschijnen dat ons land een gatenkaas is waar je zomaar binnenkomt, maar zelfs de door hem geciteerde cijfers tonen het omgekeerde aan. De cijfers van 2007 tot 2012 tonen juist aan dat men veel strikter is, maar het manneke stapt wel naar de gazet met een van de pot gerukte conclusie dat de stijging van de terugdrijvingen er is gekomen omdat men in het buitenland ons bekijkt als het "land van melk en honing".
Ik durf bijna niet denken aan de conclusie die Herr Francken zou maken moesten de cijfers een daling hadden laten zien...
Onze vrolijke spring-in-het-veld besluit dat we een nieuw "migratiewetboek" nodig hebben.
Laat ons alvast beginnen met parlementairen die iets nuttig doen met hun tijd, in ruil voor hun riante wedde. Philip Dewinter achternalopen heeft geen zin, die heeft 25 jaar voorsprong.

www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/1614445/2013/04/14/Terugdrijving-illegale-migranten-verdubbeld-tussen-2007-en-2012.dhtml

Laatst gewijzigd door peter1962 : 14 april 2013 om 16:57.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2013, 17:10   #2
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Een verdubbeling van de terugdrijvingen, maar 2012 telt wel 40.000 "nieuwe Belgen". Om je dood te lachen. Theo is nog veel te zacht als hij zegt dat België het land is van "melk en honing", m.a.w. kindergeld en uitkeringen. De vreemdelingen blijven toestromen om ons uit te persen als een citroen.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2013, 17:13   #3
Brakelaar
Minister

Brakelaar's schermafbeelding

Standaard

ten koste van ons systeem,en dan maar mekkeren op de gepensioneerden die teveel zouden kosten,erg...
Brakelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2013, 17:35   #4
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

"""cijfers van 2007 tot 2012 tonen juist aan dat men veel strikter is"""
Je weet dat ik nogal aan de luie kant ben, en nu zeker, als 't zonnetje zo heerlijk schijnt...dus een linkje naar die cijfers want in het artikel zie ik die nergens staan ? Bij voorbaat bedankt.
P.s. jouw conclusie en zijn conclusie kunnen allebei juist zijn, maar die tonen enkel het vertrekstandpunt aan van diegenen die de conclusie maken......zoals met nogal veel 'conclusies'......
Oud 14 april 2013, 17:46   #5
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

N-VA bashen!
Oud 14 april 2013, 18:21   #6
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Dat een partij bepaalde thema's toevertrouwt aan specifiek gekozen parlementariërs is normaal. Maar als die parlementair enkel in het nieuws komt om vragen die hij stelt aan de minister rijkelijk te komen becommentariëren in de pers en er steeds een eigen draai aan geeft is het pure tafelspringerij.
Dat manneke komt steeds maar in de pers laten doorschijnen dat ons land een gatenkaas is waar je zomaar binnenkomt, maar zelfs de door hem geciteerde cijfers tonen het omgekeerde aan. De cijfers van 2007 tot 2012 tonen juist aan dat men veel strikter is, maar het manneke stapt wel naar de gazet met een van de pot gerukte conclusie dat de stijging van de terugdrijvingen er is gekomen omdat men in het buitenland ons bekijkt als het "land van melk en honing".
Ik durf bijna niet denken aan de conclusie die Herr Francken zou maken moesten de cijfers een daling hadden laten zien...
Onze vrolijke spring-in-het-veld besluit dat we een nieuw "migratiewetboek" nodig hebben.
Laat ons alvast beginnen met parlementairen die iets nuttig doen met hun tijd, in ruil voor hun riante wedde. Philip Dewinter achternalopen heeft geen zin, die heeft 25 jaar voorsprong.

www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/1614445/2013/04/14/Terugdrijving-illegale-migranten-verdubbeld-tussen-2007-en-2012.dhtml
Pure tafelspringerij deze draad.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2013, 18:34   #7
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Pure tafelspringerij deze draad.
Pure tafelspringerij van Theo Francken om met dergelijke zever naar de pers te stappen zou ik eerder denken. "Oppositielid stapt naar de pers met cijfers die bewijzen dat het actuele beleid goed werkt en verder gunstig evolueert, maar lardeert dit met gratuite bedenkingen" : dit is zowat het dichtste dat ik bij zijn motivatie geraak. En neen, ik zeg dit niet omdat het van n-va komt. Gelukkig voor ons allemaal zijn er daar (ook) parlementsleden die wel iets nuttigs verrichten en niet alleen de populaire toer op willen gaan door zinloos te bashen op immigratie. Vooral niet als de cijfers zijn eigen ongelijk aantonen. Maak je geen zorgen, elke partij heeft een paar idioten in zijn rangen. Waarom zou het bij n-va anders zijn ?
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2013, 18:41   #8
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Graag een klink waarop we kunnen likken.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2013, 18:50   #9
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik heb de link gelezen en ga slechts voor 80 procent akkoord met Theo Francken.

Hij zou 20 procent strenger moeten zijn voor de huidige flutregering.
Zelfs al doet mevr De Block haar best, en zelfs al doet ze het beter dan de vorige bevoegde ministers.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2013, 19:10   #10
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
Pure tafelspringerij van Theo Francken om met dergelijke zever naar de pers te stappen zou ik eerder denken. "Oppositielid stapt naar de pers met cijfers die bewijzen dat het actuele beleid goed werkt en verder gunstig evolueert, maar lardeert dit met gratuite bedenkingen" : dit is zowat het dichtste dat ik bij zijn motivatie geraak. En neen, ik zeg dit niet omdat het van n-va komt. Gelukkig voor ons allemaal zijn er daar (ook) parlementsleden die wel iets nuttigs verrichten en niet alleen de populaire toer op willen gaan door zinloos te bashen op immigratie. Vooral niet als de cijfers zijn eigen ongelijk aantonen. Maak je geen zorgen, elke partij heeft een paar idioten in zijn rangen. Waarom zou het bij n-va anders zijn ?
2007 : X tegengehoudlen
2012 : 2 x X tegengehouden
Er wordt niet gezegd hoeveel binnenkomers werden gecontroleerd, dus is het totaal onmogelijk om te controleren wat waar is : wat F beweert, of wat P beweert.
Het enige dat kan worden geconcludeerd is dat er in 2012 dubbel zoveel zijn tegengehouden dan in 2007. Een reden daarvoor geven is pure speculatie, van beide kanten.
Oud 14 april 2013, 19:20   #11
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
2007 : X tegengehoudlen
2012 : 2 x X tegengehouden
Er wordt niet gezegd hoeveel binnenkomers werden gecontroleerd, dus is het totaal onmogelijk om te controleren wat waar is : wat F beweert, of wat P beweert.
Het enige dat kan worden geconcludeerd is dat er in 2012 dubbel zoveel zijn tegengehouden dan in 2007. Een reden daarvoor geven is pure speculatie, van beide kanten.
Ik denk dat je alleen maar illustreert dat de journalist de uitleg afgrijselijk verkrompen ingekort heeft.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 14 april 2013, 19:23   #12
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Al een geluk dat er geen vreemdelingen in uw villawijk wonen, meneer de kaviaarsos.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2013, 19:47   #13
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik denk dat je alleen maar illustreert dat de journalist de uitleg afgrijselijk verkrompen ingekort heeft.
.
Maar ook dat er hier ene de betekenis van de zegswijze 'splinter...balk....oog' eens mag opzoeken....
Oud 14 april 2013, 20:01   #14
Echte Waal
Staatssecretaris

Echte Waal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pure tafelspringerij van Theo Francken om met dergelijke zever naar de pers te stappen zou ik eerder denken.
Neen, dat heet populisme.
Oud 15 april 2013, 07:42   #15
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Echte Waal Bekijk bericht
Neen, dat heet populisme.
Een mogelijke definitie van populisme:

de vervelende waarheid trachten te verdoezelen door ze populistisch te noemen.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be