Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 april 2013, 20:14   #1
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard Reclame doorspoelen ? Betalen zul je !

VTM en Telenet staan elkaar dan wel naar het leven, maar als het erop aankomt om de kijker-consument-melkkoe eens lekker droog in de kakker te pakken zijn ze zeer solidair. Tot in het parlement toe.
http://www.hln.be/hln/nl/943/Consume...betalend.dhtml

Van Thillo zijn hele zakelijke model stuikt ineen, en nu gaat die een wanhoopspoging doen om via zijn macht de andere spelers in deze markt + de politiek voor zijn kar te spannen om de consument eens goed te' kunnen pakken. Laat ons maar hopen dat er bij de drie partijen van de vlaamse regering genoeg zitten die zich niet voor die man zijn kar laten spannen.
Als de vlaamse regering hierop toegeeft, is de verknechting definitief.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2013, 20:16   #2
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Voor mij is het simpel. Ik koop bewust geen dingen waarvoor reclame wordt gemaakt op TV.
Als iedereen dat consequent zou doen, is het probleem zo opgelost
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2013, 20:22   #3
Rollercoaster
Banneling

Standaard

Dus eigenlijk moet je betalen voor iets dat je niet wil zien? Goed zot zou ik zeggen...
Rollercoaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2013, 20:26   #4
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
VTM en Telenet staan elkaar dan wel naar het leven, maar als het erop aankomt om de kijker-consument-melkkoe eens lekker droog in de kakker te pakken zijn ze zeer solidair. Tot in het parlement toe.
http://www.hln.be/hln/nl/943/Consume...betalend.dhtml

Van Thillo zijn hele zakelijke model stuikt ineen, en nu gaat die een wanhoopspoging doen om via zijn macht de andere spelers in deze markt + de politiek voor zijn kar te spannen om de consument eens goed te' kunnen pakken. Laat ons maar hopen dat er bij de drie partijen van de vlaamse regering genoeg zitten die zich niet voor die man zijn kar laten spannen.
Als de vlaamse regering hierop toegeeft, is de verknechting definitief.
Ach jong, ik ben al maanden hierover aan't kankeren. Dit is trouwens een schending van Art 22 van de auteurswet die je toestaat opnames te maken en ermee te doen (in privé sfeer) wat je wilt.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2013, 20:26   #5
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rollercoaster Bekijk bericht
Dus eigenlijk moet je betalen voor iets dat je niet wil zien? Goed zot zou ik zeggen...
Je moet betalen om het niet te zien
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2013, 20:27   #6
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Opnemen met een videorecorder was wat omslachtig en de kwaliteit was minder maar je kon tenminste doorspoelen tot wat je wou zien...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2013, 20:27   #7
Sfax
Banneling

Standaard

Netflix and HBO FTW
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2013, 20:39   #8
BonBon
Banneling

Standaard

VT4 heeft iedereen weggejaagd met z'n reclame en nu wil de VTM blijkbaar net hetzelfde doen? Dan gaan ze het toch beter aan boord moeten leggen, we kijken nu alleen nog maar uitgesteld omdat we dan kunnen doorspoelen dus als ze dat ook gaan verbieden dan is het gedaan.

Of we betalen, eigenlijk is dat ook best aantrekkelijk maar dan wil ik geen seconde reclame zien.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2013, 20:39   #9
Tavek
Banneling

Standaard

Digibox vliegt buiten dan.

Of we laten hem haxoren. Van zodra het ingevoerd is zal er wel al een crack of procedure online staan.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2013, 20:41   #10
Kameraad Mauser
Banneling

Standaard

Gewoon stelen via het net.
Kameraad Mauser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2013, 20:49   #11
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rollercoaster Bekijk bericht
Schandalig bedoel je!
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2013, 20:51   #12
De gemuilkorfde

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Ik kijk nu al zoveel naar gratis zenders als de BBC op satelliet (BBC1 HD, BBC2 HD, BBC4), en de VRT is ook niet versleuteld op kabel.
Ik denk dat ik gewoon de commerciële ga mijden, ik heb zo het gevoel dat ik zonder hen kan, maar of dat omgekeerd ook zo is...

Wat trouwens ook typisch is, hier geeft men de indruk dat het een onvermijdelijke evolutie is.
In het buitenland (nog maar Nederland), hebben ze net bij UPC (van dezelfde hoofdfirma als Telenet : Liberty Global) een zeer uitgebreid basispakket ongecodeerd gemaakt, nadat ze dat al in Oostenrijk, Zwitserland en Duitsland gedaan hadden.
Ongecodeerd houdt in dat je ook met andere hardware kan kijken zonder extra CI+ of CI module.
Dan ben je technisch gezien volledig vrij om te doen met je opnames wat je wilt, als je de juiste apparatuur gekocht hebt.
Reclames uitknippen, check.
Opname overzetten naar PC, check.
DVD of bluray ervan bradne, check.
Backup maken zonder kwaliteitsverlies, check.

Toch raar dat het hier net de omgekeerde richting uitgaan.

Kijk, een bewijs dat ik niet lieg : http://www.totaaltv.nl/nieuws/12366/..._een_feit.html

Dat krioelt dus van de zenders waarvan Telenet beweert dat ze die "moeten" encrypteren op vraag van de zenders zelf...
En de broertjes van zenders die hier zonodig geld moeten hebben om te kunnen doorgespoeld worden (SBS zenders bijv.), zitten ook in het ongecodeerde basispakket in Nederland.
Daarmee neem je ze gewoon in alle vrijheid op op een Dreambox of VU+ toestel.
Gelukkig weten de meeste Vlamingen daar niets van....
Oud 16 april 2013, 21:38   #13
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Ik kijk nu al zoveel naar gratis zenders als de BBC op satelliet (BBC1 HD, BBC2 HD, BBC4), en de VRT is ook niet versleuteld op kabel.
Ik denk dat ik gewoon de commerciële ga mijden, ik heb zo het gevoel dat ik zonder hen kan, maar of dat omgekeerd ook zo is...

Wat trouwens ook typisch is, hier geeft men de indruk dat het een onvermijdelijke evolutie is.
In het buitenland (nog maar Nederland), hebben ze net bij UPC (van dezelfde hoofdfirma als Telenet : Liberty Global) een zeer uitgebreid basispakket ongecodeerd gemaakt, nadat ze dat al in Oostenrijk, Zwitserland en Duitsland gedaan hadden.
Ongecodeerd houdt in dat je ook met andere hardware kan kijken zonder extra CI+ of CI module.
Dan ben je technisch gezien volledig vrij om te doen met je opnames wat je wilt, als je de juiste apparatuur gekocht hebt.
Reclames uitknippen, check.
Opname overzetten naar PC, check.
DVD of bluray ervan bradne, check.
Backup maken zonder kwaliteitsverlies, check.

Toch raar dat het hier net de omgekeerde richting uitgaan.

Kijk, een bewijs dat ik niet lieg : http://www.totaaltv.nl/nieuws/12366/..._een_feit.html

Dat krioelt dus van de zenders waarvan Telenet beweert dat ze die "moeten" encrypteren op vraag van de zenders zelf...
En de broertjes van zenders die hier zonodig geld moeten hebben om te kunnen doorgespoeld worden (SBS zenders bijv.), zitten ook in het ongecodeerde basispakket in Nederland.
Daarmee neem je ze gewoon in alle vrijheid op op een Dreambox of VU+ toestel.
Gelukkig weten de meeste Vlamingen daar niets van....
Mensen als jij en Amon Re die er meer van weten dan 99% van de rest zouden dit moeten in een soort tutorial zetten, en aan de moderator vragen of dit als sticky mag geplaatst worden.
Kan een belangrijke stap zijn tegen de verknechting die Van Thillo en Telenet ons in de maag willen splitsen.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2013, 22:10   #14
De gemuilkorfde

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Spijtig genoeg zijn de politici doof.
Indertijd heb ik als gewone burger heel de commissie media (zonder onderscheid) meerdere malen gemaild, over de noodzaak om vrije hardwarekeuze mogelijk te maken.

Van slechts 2 leden van partijen kwam er respons : Vlaams Belang en Groen!, de andere partijen negeerden de mails gewoon.
Ik heb daarvoor ook Leterme, Bourgeois en zelfs Kroes geschreven.
Overal kwam ik erop uit dat de consument hen koud liet.
De industrie is wat telde.
Bij Kroes heette het dat ik maar eens moest bewijzen dat gebrek aan vrije hardwarekeuze mij enig nadeel bezorgde...
Europa dat concurrentie niet nodig vindt...
Ik heb ook nog op het kabinet van Lieten gezeten, om daar te gaan bepleiten voor vrije hardwarekeuze.

Mijn conclusie na al mijn demarches van indertijd is dat de politiek geen oor heeft naar burgers die weten hoe het zit.
Het enige dat hen interesseert is dat de productiehuizen, de zenders, de distributeurs, enz. goed verdienen.
Dat de kijker daarvoor tot de laatste cent moet leeggemolken worden, nemen zij er graag bij.
Spijtig dat ik dat moet zeggen, maar zo heb ik het ervaren.

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 16 april 2013 om 22:18.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2013, 22:21   #15
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kameraad Mauser Bekijk bericht
Gewoon stelen via het net.
Dat is de volgende optie maar wie is zo zot om die kook en huizenjacht programmas op P2P te zetten? Ik moet toch ergens m'n vrouw stil mee houden.
Oud 16 april 2013, 22:22   #16
Kameraad Mauser
Banneling

Standaard

Aangezien ik de handelswijze tussen overheid en bedrijfsector, hierboven beschreven, doortrek naar andere sectoren, kunnen we dan stellen dat sedert 1945 het Fascisme nooit weggeweest is in Europa? Enkel op militair vlak ingeruild voor een economisch Fascisme?
Oud 16 april 2013, 22:23   #17
Kameraad Mauser
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Dat is de volgende optie maar wie is zo zot om die kook en huizenjacht programmas op P2P te zetten? Ik moet toch ergens m'n vrouw stil mee houden.
Heb jij dan kookprogramma's nodig om uw vrouw haar levensinvulling te geven?
Oud 16 april 2013, 22:24   #18
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kameraad Mauser Bekijk bericht
Heb jij dan kookprogramma's nodig om uw vrouw haar levensinvulling te geven?
Ben jij al lang getrouwd?
Oud 16 april 2013, 22:27   #19
Kameraad Mauser
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Ben jij al lang getrouwd?

Ik hoop dat het nooit zo zou verworden.
Oud 16 april 2013, 22:29   #20
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Opnemen met een videorecorder was wat omslachtig en de kwaliteit was minder maar je kon tenminste doorspoelen tot wat je wou zien...
Kunt ge dan nog altijd. Alleen wel met de analoge kanalen, maar kom, onze reklamezenders zitten daar, tot nu toe, nog altijd tussen.
Maar veronderstel dat de volgende stap een boete gaat zijn als ge niet gekeken hebt naar de nieuwjaarsboodschappen en dergelijke van onze vorst, en vooral niet naar de mededelingen van algemeen nut van onze regeringsleden.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be