Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 2 augustus 2004, 20:28   #1
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard Zinloos geweld tegen ultraloper

Zinloos geweld tegen ultraloper

WILRIJK – Een groepje jonge allochtonen heeft de bekende ultraloper Marc Papanikitas zondagmorgen het ziekenhuis ingeslagen, toen die hun probeerde duidelijk te maken dat ze geen ruzie moesten maken.

Marc Papanikitas, die op 11 september deelneemt aan het wereldkampioenschap 100 km, was zondagmorgen aan het joggen in het Wilrijkse park Den Brandt. Rond halfelf passeerde hij een groepje jonge allochtonen. Die waren onderling aan het ruziën. Papanikitas zei hen dat dat toch niet hoefde. De ruzie was onmiddellijk voorbij en de allochtonen keerden zich eensgezind tegen de loper.

De herriezoekers sloegen Stekenaar Papanikitas met stokken tegen de grond en gingen lopen. Agenten van de politie Zuid die in de buurt waren, konden de ergste agressor vatten. Die wordt maandag voorgeleid. Papanikitas werd voor verzorging naar het ziekenhuis gebracht en zal vier dagen werkonbekwaam zijn.

GVA - 02/08/04
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2004, 22:43   #2
dinges
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin

WILRIJK – Een groepje jonge allochtonen heeft de bekende ultraloper Marc Papanikitas zondagmorgen het ziekenhuis ingeslagen, toen die hun probeerde duidelijk te maken dat ze geen ruzie moesten maken.

Marc Papanikitas, die op 11 september deelneemt aan het wereldkampioenschap 100 km, was zondagmorgen aan het joggen in het Wilrijkse park Den Brandt. Rond halfelf passeerde hij een groepje jonge allochtonen. Die waren onderling aan het ruziën. Papanikitas zei hen dat dat toch niet hoefde. De ruzie was onmiddellijk voorbij en de allochtonen keerden zich eensgezind tegen de loper.

De herriezoekers sloegen Stekenaar Papanikitas met stokken tegen de grond en gingen lopen. Agenten van de politie Zuid die in de buurt waren, konden de ergste agressor vatten. Die wordt maandag voorgeleid. Papanikitas werd voor verzorging naar het ziekenhuis gebracht en zal vier dagen werkonbekwaam zijn.

GVA - 02/08/04
Blijkbaar bestaan er verschillende edities van Gazet van Antwerpen. Dit stond in mijn exemplaar.

De Antwerpse ultraloper Marc Papanikitas (37) is zondag, toen hij aan het lopen was in het park den Brandt in Wilrijk, belaagd door drie mannen.
Hij werd met een stok bewerkt en geraakte gewond aan de linkerheup. De ultraloper zou vandaag voor drie weken op stage vertrekken ter voorbereiding van het WK 100 km, maar kan door dit incident zijn deelname aan het wereldkampioenschap vermoedelijk vergeten.

Het incident gebeurde zondag omstreeks 10.30 uur. Aanleiding zou een blikje zijn dat amokmakers gooiden naar een groepje joggers waarvan Papanikitas deel uitmaakte. Er volgde wat duw- en trekwerk waarbij één van de amokmakers met een dikke stok sloeg op de linkerheup van de ultraloper. De politie kwam ter plaatse en rekende de dader, een 23-jarige uit Borgerhout, in. Hij werd maandag voor het parket voorgeleid maar mocht na verhoor beschikken.
Papanikitas werd na het incident overgebracht naar het Sint-Augustinusziekenhuis dat hij na verzorging mocht verlaten. Volgens het parket
van Antwerpen, dat de zaak verder onderzoekt, is de loper alvast vier dagen werkonbekwaam.

Belangrijk verschil: in mijn editie is Papanikitas dus een Antwerpenaar en geen Stekenaar.
dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2004, 22:48   #3
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ik vind dat het vooral opvalt dat in het ene er sprake is over allochtonen en in het andere gaat het over 'amokmakers'. Een politiek correcte en een minder politiek correcte editie van de GvA???

Wie van jullie woont waar? Nu is mijn interesse wel gewekt
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2004, 22:55   #4
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

op de online editie van gva staat de versie van dinges: http://www.gva.be/nieuws/sport/atletiek/default.asp?art={F2B2489F-CBD5-4C55-8BB3-DC48A5392205}

nu wil ik den uitleg van darwin wel eens horen!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2004, 22:59   #5
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Papanikitas victim of violence in Antwerp (Belgium) 1 August '04

National Champion and the big hope for the Belgium team for the coming World Cup 100km in Winschoten is this morning be attacked by a group of Moroccan youngsters during his trainingsrun in the park of Antwerp (Belgium). They attacked him with their fists and sticks. Marc was brought into the City Hospital with several injuries on his legs so it’s the question if he will get ready for the WC in Winschoten. Marc ran his first sub-7h during the last Night of Flanders (18 june) and with a 3th place overall, behind Holovnytsky and Kruglikov and a 6h53’ finishtime he became for the first time Belgian Champion.

http://www.iau.org.tw/news/news_detail.php?Id=217
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2004, 23:06   #6
basil
Provinciaal Statenlid

basil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
op de online editie van gva staat de versie van dinges: http://www.gva.be/nieuws/sport/atletiek/default.asp?art={F2B2489F-CBD5-4C55-8BB3-DC48A5392205}

nu wil ik den uitleg van darwin wel eens horen!
"....attacked by a group of Moroccan youngsters...."
en Ingenious zweeg.....
8)

Over Steve Stevaert:
"Sinds hij voorzitter is geworden, is de partij helemaal de populistische, autoritaire weg opgegaan. Zijn verhaaltjes zijn simplistisch. Hij beschouwt de kiezer als een infantiel wezen, een consument die direct moet bevredigd worden."
basil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2004, 23:51   #7
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door basil
"....attacked by a group of Moroccan youngsters...."
en Ingenious zweeg.....
8)
waarom zou ik zwijgen? heb ik ergens gezegd dat hij niet door autochtonen werd aangevallen? ik heb alleen gezegd da darwin beweert dat hij een artikel uit de gva heeft gecopieerd, maar dit niet blijkt te kloppen. en ne link van een andere site is daar geen uitleg voor hoor

Citaat:
Oud 3 augustus 2004, 01:03   #8
camus
Banneling

Standaard

Citaat:
waarom zou ik zwijgen? heb ik ergens gezegd dat hij niet door autochtonen werd aangevallen? ik heb alleen gezegd da darwin beweert dat hij een artikel uit de gva heeft gecopieerd, maar dit niet blijkt te kloppen. en ne link van een andere site is daar geen uitleg voor hoor
Ik zou zeggen,

"hij is ineen geslagen door de 3de of 4de generatie Gefrustreerde Geitenneukers" die het een overwinning vinden een vuile belg ineen te slagen
camus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2004, 01:10   #9
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door camus
Ik zou zeggen,

"hij is ineen geslagen door de 3de of 4de generatie Gefrustreerde Geitenneukers" die het een overwinning vinden een vuile belg ineen te slagen
heb ik gevraagd wat u zou zeggen?

Citaat:
Oud 3 augustus 2004, 01:14   #10
nou nou
Europees Commissaris

nou nou's schermafbeelding

Standaard

Ik ga toch eens een voorstel indienen om een nieuw forum op te starten:

Algemeen - Dingen die iedereen overal kan lezen, niet ter zake doen elders, maar toch worden gepost om wat dan ook te willen zeggen wegens gebrek aan relevante inspiratie.

Of wou je een punt maken, Darwin?

[size=1][size=2][font=Comic Sans MS]Nieuwe [size=3]Keystrokeswedstrijd[/size], kom het politics-team & onze kans om te winnen vergroten! klik [/font][font=Comic Sans MS]hier[/font].[/size][/size]
nou nou is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2004, 08:54   #11
chris k
Staatssecretaris

chris k's schermafbeelding

Standaard

,,Die gast wilde blijven slagen'' - 03/08/2004
Ultraloper Marc Papanikitas wordt tijdens training met takken bestookt
Marc Papanikitas kan gelukkig weer gaan trainen, al zal het wél met een pijnlijke heup zijn.
© KOEN FASSEUR

WILRIJK - De 37-jarige atleet Marc Papanikitas is nog zwaar onder de indruk van wat hem is overkomen. Zondag, tijdens zijn looptraining in het park Den Brandt, hadden drie jongeren het op hem gemunt. Eén van hen klopte de ultraloper het ziekenhuis in. ,,Hij stapte op mij af met een grote tak. Ik wilde nog zeggen: niet doen, maar op dat moment sloeg hij al. Die gast wilde blijven slagen'', vertelt Marc Papanikitas.
Marc Papanikitas is onderwijzer, maar ook een talentrijk atleet. Na een carrière als marathon-loper, schakelde hij vorig jaar over op de ultraloop, het lopen van extreem lange afstanden. Marc Papanikitas werd zondag naar het ziekenhuis gebracht nadat hij zonder aanleiding in het park door drie jongeren was aangevallen.

,,Ik loop al twintig jaar in het park Den Brandt. Nooit was er hier een probleem. Ik ken hier elk paadje, elke wortel en grasspriet'', getuigt Marc . ,,Op zondag ging ik opnieuw in het park trainen. Ik doe dat al jaren met vrienden en collega's atleten. Omdat ik me nu aan het voorbereiden ben op het wereldkampioenschap honderd kilometer in het Nederlandse Winschote ligt mijn tempo hoger. Ik liep daarom alleen, maar onderweg kom je altijd de anderen tegen.''

,,Je kan in Den Brandt een toertje maken van twee kilometer. Op mijn programma stond in totaal veertig kilometer. In mijn zestiende ronde zie ik drie luidruchtige jongens op het pad voor mij stappen. Ik had al een snelheid en moest hen op de smalle weg passeren.'' Normaal geven de lopers een seintje zodat wandelaars een stapje opzij kunnen zetten. ,,Dat deed ik niet, want ik had een voorgevoel'', zegt Marc. Hij liep het trio voorbij en de jongelui slingerden hem enkele verwensingen naar het hoofd. ,,Ik ben toen gestopt. Dat had ik beter niet gedaan. Plots stond die kerel daar met een stok.'' ,,Hij sloeg daarmee los op mijn heup.'' Het slachtoffer hield er een fikse bloeduitstorting aan over. ,,Die gast wilde blijven slagen. Ik lag op de grond en toen zijn andere personen in het park mij komen helpen.'' Marc Papanikitas begrijpt niet waarom hij als doelwit werd uitgekozen. ,,Ik heb enkel achterom gekeken en ben gestopt omdat ze mij uitscholden. Er zijn toch grenzen?'' De daders gingen na de feiten lopen, maar de politie was zeer snel ter plaatse en de ergste agressor werd gevat.

Trainen aan zee

Marc Papanikitas is in volle voorbereiding voor zijn volgende wedstrijd en vertrekt nu op stage. ,,Ik ga trainen aan de zee, maar door de pijnlijke heup zal dat de eerste dagen doorbijten zijn. Ik moet daarvoor nu naar de kinesist.''

Volgens getuigen zouden de drie jongeren eerder die namiddag een blikje hebben gegooid in de richting van enkele joggers. Wat dader Mohammed B. heeft bezield, weet niemand. De man werd voor een nachtje in de cel opgesloten en gisteren verhoord. In afwachting van zijn proces is de kerel terug op vrije voeten gesteld.

door Jean-Charles VERWAEST

Uit het nieuwsblad
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2004, 09:06   #12
Bitweiser
Provinciaal Statenlid

Bitweiser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k
Wat dader Mohammed B. heeft bezield, weet niemand.
Het is toch duidelijk! Aanpassen of opkrassen.

Onze geëerde hardloper heeft zich niet aangepast aan het gedrag van onze "vriend" Mohammed, en dus vroeg deze laatste op een beleefde en aangename manier aan de sportman om op te krassen.

Multicul my ass...

Mvg.
Oud 3 augustus 2004, 09:20   #13
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Misschien wilden ze liever dat Mohamed Mourhat mee zou doen aan de ultraloop? je kan nooit weten hé.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2004, 10:35   #14
chris k
Staatssecretaris

chris k's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bitweiser
Het is toch duidelijk! Aanpassen of opkrassen.

Onze geëerde hardloper heeft zich niet aangepast aan het gedrag van onze "vriend" Mohammed, en dus vroeg deze laatste op een beleefde en aangename manier aan de sportman om op te krassen.

Multicul my ass...

Mvg.
Dit komt uit het nieuwsblad he !!!!!!!!!!!!!!!
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2004, 11:28   #15
camus
Banneling

Standaard

Citaat:
heb ik gevraagd wat u zou zeggen?
240 posts op een maand ?
8 per dag ?

Niks beter te doen met uw leven

Ik denk dat uw valscherm vol gaten zit manneke
camus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2004, 12:07   #16
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door camus

Ik denk dat uw valscherm vol gaten zit manneke
Beter als een gat vol valschermen!

[size=1][size=2][font=Comic Sans MS]Nieuwe [size=3]Keystrokeswedstrijd[/size], kom het politics-team & onze kans om te winnen vergroten! klik [/font][font=Comic Sans MS]hier[/font].[/size][/size]
Oud 3 augustus 2004, 12:33   #17
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin

GVA - 02/08/04
Heel erg voor die mens...

Wat heeft het te maken met vreemdelingenBELEID?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2004, 12:47   #18
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Heel erg voor die mens...

Wat heeft het te maken met vreemdelingenBELEID?
Misschien een apart katern openen voor VREEMDELINGENCRIMINALITEIT? Dan kan Raf die totaal negeren.

zie ook: www.islamofobie.be

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2004, 12:53   #19
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Misschien een apart katern openen voor VREEMDELINGENCRIMINALITEIT? Dan kan Raf die totaal negeren.

zie ook: www.islamofobie.be
Heb ik net voorgesteld aan de moderatoren. "Stoute Vreemdelingen" mag het heten van mij. Nog voorstanders?

Oud 3 augustus 2004, 12:59   #20
Woesjj
Vreemdeling

Woesjj's schermafbeelding

Standaard

ik zou er: :Stiekeme, Stoute en Onaardige Vreemdelingen van maken.
Misschien gelijk een apart onderwerk maken over de hoofddoek?
Woesjj is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be