![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Het Brusselse Regenbooghuis (Kolenmarkt 42) reageert officieel op de berichten over agressie in de hoofdstad. "De jongste weken heeft bijna elke Vlaamse krant een artikel gepubliceerd met getuigenissen over een zogenaamde groeiende agressie tegenover holebi's door allochtone jongeren in de Brusselse Sint-Jacobswijk. Daarin wordt de buurt rond de Kolenmarkt, een zijstraat van de Grote Markt, waar heelwat holebi's wonen en uitgaan, omschreven als een risicozone waar angst en onrust stilaan tastbaar geworden zouden zijn." "De koppen logen er niet om : "Jacht op de holebi's", "Holebi's bang in Brussel", "Als je een onguur type ziet staan, maak dan een omweg". U begrijpt dat het Regenbooghuis vzw, gesitueerd midden in de Sint-Jacobswijk, en overkoepelend orgaan van bijna alle Nederlandstalige en Franstalige holebi-verenigingen van het Brussels Gewest, dit niet zomaar onbeantwoord kon laten. Wij waren verrast door de teneur van de artikels, in de eerste plaats omdat wij de werkelijkheid een stuk genuanceerder ervaren. In dat opzicht is het jammer dat geen enkele krant waarin een artikel is verschenen met ons contact heeft opgenomen." "Om maar te zeggen, ons café/infopunt is sinds haar opening drie jaar geleden nooit het mikpunt geweest van enige agressie. Onze vrijwilligers hebben nooit afgebeld omdat ze geterroriseerd zouden worden in de Sint-Jacobswijk. Tijdens de wekelijkse en maandelijkse vergaderingen met afgevaardigden van de zevenentwintig aangesloten holebi-verenigingen die samen meer dan duizend leden tellen is nooit gewag gemaakt van een toenemende agressie, laat staan van een toenemende agressie door allochtone jongeren." "Je mag ook niet vergeten dat de Sint-Jacobswijk gesitueerd is binnen de vijfhoek, de kern van Brussel. Een centrum trekt vaak mensen met minder goede bedoelingen aan. In dat opzicht is bijvoorbeeld de Dansaertstraat even onveilig voor onze heterovrienden, maar misschien niet onveiliger dan een aantal jaar terug. Daarom is er onderzoek nodig om te zien of er werkelijk een escalatie is." "Er is geen cijfermateriaal beschikbaar dat zwart op wit aantoont dat de agressie toeneemt en zo ontkracht dat het louter gaat om de perceptie van enkele slachtoffers. We vinden het ook jammer dat telkens dezelfde getuigen het woord krijgen zonder wederwoord van de andere partijen. Wij ontkennen niet dat er problemen zijn en uiteraard voelen we medeleven met de slachtoffers. Maar zeggen dat er een psychose heerst is ronduit oneerlijk." "Volgens politicus en homo Bart Eeman (VLD) wonen er dertig procent homo's binnen de vijfhoek - waar hij het cijfer vandaan haalt is ons een raadsel, het Brussels gewest slaagt er bijvoorbeeld niet in om met zekerheid te zeggen hoeveel Nederlandstaligen er in de hoofdstad wonen - maar zelfs al had hij gelijk, dertig procent is nog steeds een minderheid. Als minderheid zouden we moeten weten wat het is om met vooroordelen geconfronteerd te worden. Als minderheid moeten we daarom opletten op wat we zeggen over een andere minderheid. In het wilde weg getuigen aan het woord laten, zonder voor een evenwicht te zorgen is geen oplossing. Zeker niet in Brussel, een stad van minderheden. We willen niet per se politiek correct zijn. We willen gewoon een eerlijke discussie, gebaseerd op feiten en wars van stemmingmakerij." "Wij overleggen momenteel met het wijkcomité, de handelaarsbond, het nieuwe buurtjeugdhuis, de Stad Brussel en natuurlijk onze lid-organisaties om na te gaan hoe groot het probleem precies is. Wij vragen ook aan alle holebi's om alle verbale en/of fysieke incidenten ten aanzien van hun seksuele geaardheid steeds te melden bij de politie en het discriminatiepunt van de holebifederatie op het nummer 09/223 69 29 of het Centrum voor Gelijkheid van Kansen. Zo kan er een inventaris opgemaakt worden van concrete feiten." "En ondertussen, kom gerust een glas drinken in de Sint-Jacobswijk. je zult zien, de terrassen zitten nog steeds goed vol. En dat tot 's avonds laat". Laten we hopen dat de agressie tegen holebi's in Brussel niet zo erg is als sommige berichten in de media doen vermoeden. Maar de authentieke getuigenissen in diverse kranten liegen er niet om. Bovendien is het ontbreken van statistisch materiaal (tot nader order tenminste) geen bewijs dat een probleem niet bestaat. Nogal wat homoseksuelen doen overigens liever geen aangifte wanneer ze het slachtoffer worden van geweld, of geven een lichtjes aangepaste versie van de feiten zodat het aspect seksuele voorkeur niet met zoveel woorden in het proces-verbaal komt. Bron: www.hetrozehuis.be Hebben we hier te maken met een zoveelste stadslegende over allochtonen? De media hebben hier blijkbaar ook weer een vuil spelletje gespeeld. Eerder werd er al getracht dergelijke angstgevoelens te creëren met broodje-aap-verhalen over "groepsverkrachtingen" door bendes allochtonen, de zogenaamde "sourire d'ange" en meer van dat fraais... En dan durven onze rechtse vrienden nog beweren dat de media niet objectief zijn in hun berichtgeving in het voordeel van de allochtonen. Hieruit blijkt volgens mij eerder het tegendeel...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel wel, ...
o wee als het komkommertijd is om de kranten te vullen. De pers, de vierde macht, die de drie andere 'kontroleert'. Maar wie kontroleert de kontroleurs?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() We hoeven er waarschijnlijk ook niet bij te vertellen uit welke hoek dit komt zeker? En dan nog pretenderen niet politiek-correct te zijn. Dit ruikt naar (s)linkse multiculpropaganda.
![]() ![]()
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#6 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ach laat ze maar doen! Dat een kleine fractie linkse homofundi's het opneemt voor de allochtone boefjes kan alleen weerzin verwekken bij de rest!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik denk dat we het er allemaal over eens dat er aanpassingen nodig zijn. Er zo over blijven doordrammen staat in de Van Daele echter uitgelegd als zagen ... #2 Ik reageer op gelijk welke reply dat ik wens te reageren, als u dit niet kunt verdragen stel ik voor dat u niet meer post op een POLITIEK (politiek draait om meer dan multicul) forum....
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Daarmee wil ik ook niet zeggen dat de kranten in eerste instantie een correcte berichtgeving voerden , dat weet ik niet . Maar zelfs als de kranten allemaal over hetzelfde vergrijp berichtten , dat is nog altijd 1 vergrijp teveel ! Waarom zou er niet over geschreven mogen worden ? Om de allochtonen niet in slecht daglicht te stellen zeker . De fout ligt bij de allochtoon die het vergrijp pleegt , niemand anders . Niet de journalist die erover schrijft , niet de mensen die daardoor overtuigd worden voor het blok te stemmen , ... enz |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Is het mogelijk dat je hier emotioneel bij betrokken bent en daarom mij persoonlijk aanvalt inplaats van zelf een constructieve discussie te voeren?
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 12 augustus 2004 om 12:56. |
|
![]() |
![]() |