![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() Goede middag,
Ik weet niet of dit in het juiste topic staat, maar ik heb een vraag over de gemeentelijke referenda. Zoals de meeste gemeentes moet er ook in de gemeente Zelzate bespaard worden. Daar zijn 11 ontslagen mee gemoeid bij het OCMW op een personeelsbestand van 250 personen. Zelzate heft 12000 inwoners. Na een staking, besetting van de gemeenteraad, het binnenvallen bij een besloten zitting van de OCMW, heeft de vakbond, naar analogie met de stad Sint-Niklaas, de vraag tot een gemeentelijk referendum gebruikt om de druk op de ketel te behouden. Zij hebben een petitie gestart om 2500 handtekeningen te verzamelen bij de inwoners met een vraag tot een referendum. Tot zover is het gemeentedecreet gevolgd. De vraag die ze op dite petitie en op een eventueel toekomstig referendum gaan stellen is de volgende: Bent U voor of tegen de afbouw van de openbare dienstverlening in (gemeentenaam)? Ik vind dit nogal vreemd, ik dacht dat een gemeentelijk referendum eerder bedoeld was voor grote infrastructuurwerken enz. Ik dacht artikel 209 ev zegt dat een referendum niet kan gehouden worden over financiën of budgetten. (nogal wiedes ik ben voor of tegen de gemeentebelasting, zou nogal makkelijk zijn). Ik vraag mij nu af of er hier mensen zijn die er iets meer van kennen? Het gaat niet over de inhoud, noch over de manier waarop, puur technisch of zulke vraag niet in strijd is met het gemeentedecreet? Alvast bedankt |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]()
![]() |
#3 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat: