![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Staatssecretaris
|
![]() Peeters: 'Dat er bij de volgende regeringsvorming niet over een staatshervorming wordt onderhandeld, lijkt me de logica zelf' Knack
![]() Na SPA en VLD, ook CD&V fluit NvA terug: vergeet maar jouw plannen kameraden!
Wallonie panda's Vlaenderen pinda's Laatst gewijzigd door Echte Waal : 30 december 2013 om 21:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementslid
|
![]() Nogal een arrogante houding.
Het geeft mij de indruk, dat de gesprekken reeds gevoerd zijn. CD&V, gaat samen met SP.A en VLD in de regering ... Nu enkel nog de 'toffe postjes' verdelen ...
Het leven, dat is een dansfeest voor kreupelen. Laatst gewijzigd door Sonny Crockett : 30 december 2013 om 21:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Eigenlijk is dit een pracht van een uitnodiging voor n-va, om zeer zeker mee te onderhandelen. Op basis van de Bracke doctrine uiteraard. ![]() SP.A en tot op zekere hoogte ook O-VLD zullen deze uitnodiging van Peeters aan BDW zeker niet waarderen... Die zullen het in tegenstelling tot jou zeer zeker wél begrijpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maw, we laten dit land dieper de dieperik gaan.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Naar mijn mening, is elke partij die een stem haalt, het waard om gehoord te worden. De stem is immers gegeven door een belastingbetaler; ... doorgaans toch. Misschien is het wel de stem van de belastingbetaler die men niet wil horen ... Maar laat ik nu ook niet 'te' negatief zijn. U zegt verder, dat Peeters niet met N-VA wil samenwerken, omdat nota bene andere partijen dat niet zouden waarderen? Met andere woorden, is het vooral de bedoeling van CD&V om aan de macht te blijven; en toe te geven aan partijen, die minder gemeenschappelijke punten hebben dan NV-A? Peeters, is dus eerder bereid eigen programmapunten te laten varen; als hij toch maar in de regering kan blijven. Maar goed, dat u geen woordvoerder bent. U helpt uw eigen idealen de vernieling in rijden ...
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dat is juist het probleem: als er geen hervormingen komen, zullen heel veel beslissingen op het sociaal-economische vlak die door een federale regering moeten worden genomen, weer eens halve maatregelen zijn. Niet 100% geëigend voor Vlaanderen en al evenmin voor Brussel of Wallonië. Denken we maar aan dat onzalige banenplan van Onkelinckx. Juist wanneer heel homogene taalpakketten overgeheveld zullen zijn, kan ook iedere regio de passende beslissingen nemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Peeters zegt wat beke reeds eerder zei. Dat ze niet willen wekenlang emmeren over confederalisme maar resoluut voor een goede uitvoering van de 6e gaan en verder een socio economische regering willen. Communautaire toestanden ==> kan men over babbelen in de senaat. Dat is helemaal iets anders dan zeggen dat n-va niet mag mee regeren. Ze mogen dat wel, als ze een vergelijk vinden en dat in een regeerprogramma krijgen. Dat dan enkel over socio economische zaken zal gaan. Peeters sluit niemand a priori uit. Ook Rutten heeft dat eerder in vergelijkbare woorden al gezegd. Géén confederalisme, dat is niet hetzelfde als zeggen géén n-va. En ja, puur politiek is het voor de hand liggend dat sp.a en in mindere mate o-vld de gematigde boodschap van peeters niet zo graag zullen horen. Reden : in een volgende regering is geen bijzondere meerderheid nodig. Er zal dus niet voor iedereen plaats zijn. Federaal zal het ofwel een tripartite zijn, of als de n-va meedoet zal er wellicht één van de vlaamse partijen moeten afvallen. Meer zei ik daar niet over. Ik zeg datzelfde hier al van sinds ik het draadje had opgestart over 'de bocht van Bracke' een paar maand geleden; Ofwel zal n-va met dat plan naar de onderhandelingen stappen en dan hebben ze kans op deelname. Ofwel gaan ze het confederale verhaal op tafel leggen en dan zal het zonder hen zijn. Op je laatste paragraaf ga ik liever niet in wegens écht te warrig... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
In elk geval kan men niet zeggen dat de rest van het politieke spectrum onduidelijk is : zowel cd&v, o-vld, sp.a als zelfs de groenen wijzen dat confederale verhaal af. Je kunt als partij niet in je eentje regeren, de conclusie ligt dus voor de hand. Dat hoeft als kiezer of partijmilitant natuurlijk geen impact te hebben op je eigen keuze, op je politiek engagement. Maar het lijkt me toch zinvol om minstens te beseffen dat indien men na mei 2014 dat confederale verhaal zou willen doordrukken, de weg naar de uitgang eigenlijk een zekerheid is. (federaal dus) Als de verkiezingen voorbij zijn kan er veel, nu is dat nog allemaal veel te vroeg. Eerst nog een congres in januari, dan campagne, dan stemmen tellen, dan de bocht maken en proberen in de federale te geraken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Vervolgens sluit hij wat hem betreft een Bracke bocht uit. Confederaal verhaal ofwel federale oppositie. Hier is een tjeef geboren. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Peeters mag kakelen wat hij wil, hij en zijn leugenaarspartij winnen toch niet in Vlaanderen.
Peeters is iemand die zich altijd in een keurslijf heeft geperst en zijn rolletje altijd goed heeft gespeeld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik zal het verraad van Beke nooit vergeten. 'Ik ga niet aan tafel, alvorens er een akkoord is' zei hij. Tien minuten later zat Beke aan tafel ...
![]() |
![]() |
#14 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Federaal zal cd&v er vanaf de eerste dag van de bespreking bij zijn. Ook hier dus geen probleem. Finaal besluit : de uitdaging zal blijven liggen bij n-va om voldoende bocht in te zetten om federaal ook aan de bak te geraken. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ha... was jij dan die laatste vlaming/belg/whatever die nog geloofde dat de tsjeven niet durven liegen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik snap wel waarom jij wil dat de N-VA in een federale regering stapt, dat betekent dat ze 5 jaar later compleet verdwijnen, maar ik blijf het niet snappen waarom er hier N-VA'ers zijn die dat ook willen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |