Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juni 2013, 07:06   #1
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard Islamscholen sluiten nu!!

http://www.nu.nl/binnenland/3498498/...on-docent.html

Citaat:
Examendief blijkt zoon docent Ibn Ghaldoun
wo 12 jun 2013, 06:39

Examendief blijkt zoon docent Ibn Ghaldoun AMSTERDAM - Een van de opgepakte examendieven is de 18-jarige zoon van een docent natuurkunde op het Ibn Ghaldoun. De leraar was ook ruim 7 jaar directeur van de islamitische scholengemeenschap in Rotterdam.

In het huis van Anass B. is de kluissleutel die 3 jaar geleden verdween nog niet aangetroffen. Dat schrijft het AD op basis van bronnen binnen het politieonderzoek.

De politie hield tot dusver drie leerlingen aan. Naast B. gaat het om Safae K. (18) en Kamal el B. (19). Die laatste wordt door scholieren genoemd als „spil” in de fraude. Op de arrestatie van K. werd verbaasd gereageerd: zij zou ook zonder inzage in de examenopgaven „met vlag en wimpel” zijn geslaagd.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2..._docent__.html
Als je dit leest is er maar één conclusie: dicht die scholen.
Toen ik de eerste berichten las en de naam vd school wist ik al genoeg.
Het gestolen geld terug betalen. Soepsidies misbruiken valt onder artikel: verduistering = strafbaar feit.

Laatst gewijzigd door stropke : 12 juni 2013 om 07:16.
stropke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2013, 07:19   #2
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik vraag me nu af of heel Nederland nu al zijn examens zal moeten herdoen. Tenslotte moesten ze in eerste instantie allen hun examen Frans opnieuw ondergaan.

Maar de school kreeg wèl extra goede punten de laatste jaren!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2013, 07:45   #3
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Op de arrestatie van K. werd verbaasd gereageerd: zij zou ook zonder inzage in de examenopgaven „met vlag en wimpel” zijn geslaagd.
Met vlag en wimpel, ja, omdat ze al jaren de examenvragen wisten, zo is het makkelijk.

Hebben de Nederlanders een systeem van gelijke examens voor heel het land?
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2013, 08:12   #4
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Met vlag en wimpel, ja, omdat ze al jaren de examenvragen wisten, zo is het makkelijk.

Hebben de Nederlanders een systeem van gelijke examens voor heel het land?
Blijkbaar wel ja. Een paar weken geleden konden hopen leerlingen terugkomen uit verlof omdat het examen Frans dus was uitgelekt.

Maar wat nu niet meer in het nieuws komt, is dat dit eerste feit als het ware een aanklacht was tegen het standaard laten pikken van de examenvragen om die school betere resultaten te laten voorleggen.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/5288/...en-Frans.dhtml

Citaat:
Beste examenkandidaten,

Het spijt me. Sommige van jullie denken op dit moment: ''Godverdomme, nu gaat dat examen op een ander tijdstip en datum, moet ik mijn vakantie weer opnieuw plannen en de hond op een andere dag bij de buren brengen etc.''
In een tijdsperiode waar vele onwaarheden aan het licht komen, is dit slechts één van velen.

Het gebeurt vaker dan jullie denken, namelijk dat er examens uitlekken. Het Cito mag dan wel een protocol hebben betreffende het doorgeven van het examen aan de docenten, echter hanteren leerlingen dit protol niet altijd.
Want nu komt het: Hieronder vinden jullie het komende examen VWO Frans, dat wordt afgenomen op woensdag 29 mei 2013.

Van diverse (meer dan tientallen) bronnen heb ik vernomen dat er meer dan 6 VWO examens zijn gestolen uit diverse scholen in Nederland. Verdere details over hoe, wie, wat en waar weet ik helaas niet. Het is erg aannemelijk dat, mits ze niet via de digitale snelweg zijn geroofd, er leerlingen bij de examens konden binnenin een school. Immers liggen de examens daar voor meer dan 3 weken. Met slechts een toevallige open deur, een goede gelegenheid (schoolfeest/PWS-presentaties), een makkelijk slot op de ''kluis'' (ja, die ja, die open gaat met een schroevendraaier van de Gamma) en wat minder personeel op een gewone dag, en je hebt JACKPOT.

Waarom openbaar ik dit? Ik doe dit omdat het oneerlijk is tegenover de leerlingen die voor hun examen ploeteren, huilen, zweten, meer huilen en wensen op een wonder. Die met hun eigen kennis en vastberadenheid het examen trotseren en als winnaar bovenop komen. Het is voor diegene, die zweren te zeggen dat zij elkaar groeten, omdat zij weten dat zij gaan sterven onder het lijdensweg wat men het centraal examen noemt. En dan zijn er niet een ''paar'' lummels die de examens gewoonweg jatten, het zijn er teveel. Zodanig veel dat ik mij afvraag of mijn huisarts, mijn bankdirecteur, mijn oud-docente Latijn en Grieks, mijn postbode en mijn schoonmaakster het
centraal examen niet gefraudeerd hebben?

Weet je wat wel grappig is? Dat er dus scholen zijn, die weten dat er gefraudeerd wordt, en gewoon hun ogen toeknijpen. Want jaaaaaa, hogere slagingspercentages = meer aanmeldingen = meer geld voor die managers die er geen moer van bakken. School hoort een plek te zijn waar men zich ontwikkelt als volwaardig mens, waarin jou interesses geprikkeld worden. Maar tegenwoordig ligt de druk zo hoog. Zoveel hangt af van dat ''officiële'' papiertje met een handtekening. De druk is zodanig hoog dat leerlingen wanhopig worden en proberen te een oneerlijke voorsprong te krijgen. Ook is de aankondiging van een ''sociaal leenstelsel'' (jezelf ontwikkelen als mens kost nu klauwen met geld en verwijdt de bestaande gat tussen arm en rijk) geen goede motivatie. Want als je nu zakt, ben je ''waarschijnlijk'' je studiefinanciering kwijt en je OV-chipkaart!

Dit is een momentopname, net als je examens. Levensdoelen en hoge ambities zijn geweldig, maar leer ook te kijken naar de kleine dingetjes in het leven. Geniet van het kind zijn en je komende studie, want een uitgelekte examen zal je in de komende 10 jaar niet meer meemaken!

Deze tekst heeft eigenlijk geen enkele betekenis voor jullie, maar met deze drastische zet probeer ik toch het onderwijs te verbeteren.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 12 juni 2013, 08:20   #5
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Blijkbaar wel ja. Een paar weken geleden konden hopen leerlingen terugkomen uit verlof omdat het examen Frans dus was uitgelekt.

Maar wat nu niet meer in het nieuws komt, is dat dit eerste feit als het ware een aanklacht was tegen het standaard laten pikken van de examenvragen om die school betere resultaten te laten voorleggen.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/5288/...en-Frans.dhtml
Ik zie scholen ook meewerken om aan goeie resultaten te komen, zoals die islamitische gevallen die verbazend goeie resultaten konden voorleggen. Ze hebben een grote beerput blootgelegd denk ik.
Oud 12 juni 2013, 16:05   #6
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
Als dat uw enige conclusie is die u kunt trekken dan bent u, euh, dik gebuisd...

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...eren/1.1516902

Ik neem aan dat je het katholieke net nu ook meteen gaat sluiten? UltraFan van 'het gemeenschaps-' misschien? Dom uit racisme of racistisch wegens dom, daar zijn ze nog niet helemaal uit.
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2013, 16:19   #7
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Om zelf ook eens leuk racistisch te lollen:

Tijdens mijn studies was er ook een vak waar het elke maand 'toets' was. Na een tijdje hadden we door dat de multiple-choice vragen dezelfde waren in de verschillende groepen. Per fout antwoord min 2 trouwens. Dus op een dag gaat er een papiertje rond met de juiste antwoorden op de vragen.

Omdat het vak in kwestie voor mij zitvlaksimpel was (eerste keer verrast, zo'n 40/60, volgende keren hoog in de 50/60) heb ik het eerst ingevuld en daarna vergeleken met het lijstje. Eén stomme fout heb ik dan aangepast om mijn cijfers op te smukken en me niet belachelijk te maken, en de andere twee of drie laten staan.

Komen de week erna de punten. Voor mij exact zoals verwacht in de 50, en veel cijfers 'abnormaal hoog'. Maar het vaste kliekje Marrokanen, die de maanden voordien steevast in de 30, 20 of 10 scoorden, en een enkeling die voor een primeur zorgde met de eerste 0 ooit (terwijl hij alles had ingevuld), scoorden

*tromgeroffel* U raadt het al! *tromgeroffel*

ALLEMAAL 60 op 60

Dus ja, dom. En bovenop nog eens allemaal racisten

uitsmijter
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2013, 20:45   #8
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Als dat uw enige conclusie is die u kunt trekken dan bent u, euh, dik gebuisd...

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...eren/1.1516902

Ik neem aan dat je het katholieke net nu ook meteen gaat sluiten? UltraFan van 'het gemeenschaps-' misschien? Dom uit racisme of racistisch wegens dom, daar zijn ze nog niet helemaal uit.
Geen van beide, gewoon realistisch uit ervaring met de islam. En der zijn meer die voor sluiting zijn o.a in de gemeenteraad, wethouder van Onderwijs.
Ik laat me geen woestijnzand in de ogen strooien door die gasten.
Oud 12 juni 2013, 22:06   #9
dewanand
Minister-President

dewanand's schermafbeelding

Standaard koran enige lesboek

het moet wettelijk verplicht gesteld worden dat op elke islamitische school in de hele westerse wereld maar een lesboek voorkomt bij elk vak en in elke tas van elke leerling namelijk de heilige geopenbaarde Koran, letterlijke woord van Allah zelve in persoon.

Dit decreet leidt tot aanzienlijke kostenbesparingen en lagere subsidies voor alle islamitische scholen, het is goed voor de desintegratie en maatschappelijke isolatie van onze islamitische medeburgers en het maakt hun geschikter voor de laagste functiies in onze samenleving, totaal aangepast aan hun genetisch bepaalde lage intelligentie.

EEn sociaal tolerant linkse beleid voor islamieten is democratie in engere zin.

Zo zorgen moslims er zelf voor dat het glazen plafond voor hen laag blijft en zo worden zij onze geliefde zwarte onderklasse en de perfecte tomaten plukkers, laag betaalde zorghulpjes en straten vegers.

Heb moslims lief en haat ze niet, ondersteun deze visie en geef je fiat.

dewanand
hindoe fundamentalist

http://www.dewanand.com

Laatst gewijzigd door dewanand : 12 juni 2013 om 22:07.
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2013, 23:16   #10
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:

Het gestolen geld terug betalen. Soepsidies misbruiken valt onder artikel: verduistering = strafbaar feit.
Dan ga je veel "witte" scholen mogen sluiten waar examens worden gestolen.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2013, 06:31   #11
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Dan ga je veel "witte" scholen mogen sluiten waar examens worden gestolen.
is het in Belgique dan ook zo dat er één centrale examencommissie is die geheime examens uitdeelt aan ALLE scholen, waarna de examens voor iedereen op dezelfde dag en tijdstip plaatsvinden?

Oud 13 juni 2013, 08:45   #12
giserke
Banneling

Standaard

Dacht het niet.
We hadden vroeger bij de nonnen in het basisonderwijs wel altijd 2 soorten examens.
1 van de school, en diocesane proeven. Die werden opgesteld om de kwaliteit van de school te controleren.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2013, 08:06   #13
Mosasaurus
Banneling

Mosasaurus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik heb liever dat ze hun eigen scholen hebben en zich niet meer mengen met onze kinderen.
Gemengde scholen zorgen er voor dat het opleidingsniveau van onze kinderen ook daalt.

Neen, laat ze maar in hun eigen scholen halal eten en daardoor onze kinderen niet belemmeren in hun ontwikkeling.
Mosasaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2013, 08:21   #14
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een van de leerlingen die examens heeft gestolen van de Rotterdamse scholengemeenschap Ibn Ghaldoun is de zoon van een docent natuurkunde op de school.
Welke natuurkunde zouden ze op zo'n islamitische school leren?
"De aarde is plat en heeft zeven sferen waarin de zon en de maan en de sterren als lantaarns hangen om ons licht te geven? Maar op het examen moet je zo'n rare dingen invullen zoals de aarde draait rond de zon en we zitten in een zonnestelsels met andere planeten, maar het is niks, de leraar zal die bolletjes voor jullie wel zwartmaken. Belangrijkste om te onthouden is dat de zon ondergaat in een modderige poel".

Wat een vooruitgang toch allemaal.

Oud 15 juni 2013, 08:22   #15
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mosasaurus Bekijk bericht
Ik heb liever dat ze hun eigen scholen hebben en zich niet meer mengen met onze kinderen.
Gemengde scholen zorgen er voor dat het opleidingsniveau van onze kinderen ook daalt.

Neen, laat ze maar in hun eigen scholen halal eten en daardoor onze kinderen niet belemmeren in hun ontwikkeling.
Volkomen akkoord. Geen probleem dat de seculieren die tenminste hun kinderen in het Nederlands opvoeden inschuiven in onze scholen, maar dan V O L L E D I G naar ONZE normen worden opgevoed.

Oud 15 juni 2013, 09:47   #16
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Volkomen akkoord. Geen probleem dat de seculieren die tenminste hun kinderen in het Nederlands opvoeden inschuiven in onze scholen, maar dan V O L L E D I G naar ONZE normen worden opgevoed.
Seculieren zijn het probleem niet, dat zijn zelfs geen moslims. Al blijven de kinderen wel erg vatbaar voor extremisme door hun afkomst, lager intelect en vriendenkring. Kijk naar Jejoen, ik weet niet of z'n moeder een islamitische achtergrond heeft maar door de combinatie huiselijke problemen, schoolmoeheid en moslim vrienden zit die nu wel te vechten in Syrië.
Oud 15 juni 2013, 10:05   #17
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Ik heb geen probleem met een apart islamitisch onderwijsnet, op voorwaarde natuurlijk dat het streng gecontroleerd en gereguleerd wordt.

Anders botst het in het gewoon onderwijs, of radicaliseren ze in het thuisonderwijs.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2013, 10:10   #18
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Ik heb geen probleem met een apart islamitisch onderwijsnet, op voorwaarde natuurlijk dat het streng gecontroleerd en gereguleerd wordt.

Anders botst het in het gewoon onderwijs, of radicaliseren ze in het thuisonderwijs.
Waarop moet het precies gecontroleerd worden?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2013, 10:31   #19
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Waarop moet het precies gecontroleerd worden?
Het opstellen van leerplannen die conformeren met onze eindtermen, en het effectief naleven van die leerplannen.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2013, 10:42   #20
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Het opstellen van leerplannen die conformeren met onze eindtermen, en het effectief naleven van die leerplannen.
Dat lukt ze nooit voor middelbare scholen, moslims zijn nu eenmaal gemiddeld veel dommer dan westerlingen door verschillende factoren. Een ASO type studie kan dus niet omdat ze aan hun 18 jaar (zonder zitten blijven) moeten verder studeren en dat gebeurt haast nooit. Zelfs in die Franse moslim school die zogezegd aan de top staat is er bijna niemand die verder studeert, wat op z'n minst vragen doet rijzen over het project.

Een technische opleiding geven kan ook niet want er zijn 200 mogelijke richtingen, welke middelbare studies zouden moslim-scholen dan moeten aanbieden?

Laatst gewijzigd door BonBon : 15 juni 2013 om 10:43.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be