![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Vlaams-nationalistisch forum Vlaams-nationalistische thema's kunnen hier besproken worden. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Partijlid
|
![]() Het IJzerbedevaartcomité nodigt iedereen die achter haar boodschap kan staan uit aanwezig te zijn op de 77e IJzerbedevaart (29/08/2004). Op de webstek van de organisatie wordt duidelijk wat die boodschap inhoudt:
Citaat:
![]() De volledige thematekst van de IJzerbedevaart 2004 kan je lezen op http://www.ijzertoren.org/indexnew.p...amp;chapter=38 |
|
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() I'll be there. 8)
|
![]() |
![]() |
#3 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() En zoals Clio al elders geschreven heeft, ik hoop dat Ijzerwake en Ijzerbedevaart elkaar in alle sereniteit de hand drukken.
We hebben al genoeg "eigen gelijk" gehad. Er zal altijd wel iemand kritiek kunnen geven; ik hoop op een eendrachtige Ijzerbedevaart, met terug meer volk.
![]() |
![]() |
#4 |
Partijlid
|
![]() Helaas is de realiteit van dien aard dat het "dispuut" niet zomaar bij te leggen valt met een serene handdruk. Wat er de laatste jaren tussen Diksmuide en Steenstrate gebeurde is een verhaal van achterklap, ordinaire scheldpartijen, intimidatie en geweld.
Dat IJzerwake vzw bewust werd opgericht door een politieke partij met de bedoeling IJzerbedevaartcomité vzw te enteren en over te nemen is ook al niet erg fraai. Maar goed, ik hoop op een serene, pluralistische én radikale IJzerbedevaart 2004. Het IJzerbedevaartcomité heeft een nieuwe weg ingeslagen sinds het aantreden van voorzitter Walter Baeten. Alle signalen uit Diksmuide wijzen in die richting. Bekijk de nieuwsberichten van de IJzertoren in het laatste jaar maar eens: http://www.ijzertoren.org/indexnew.php?news=1 |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() We kunnen misschien een meeting organiseren ervoor of erna met de vlaams-nationale forumgangers ...
![]()
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
![]() |
![]() |
#6 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Philips,
Ik vind dat nog geen slecht idee. Waarom zouden we niet ergens een café en een uur afspreken, om na de bedevaart gezellig een pintje te drinken en kennis te maken. De uitnodiging geldt dan voor iedereen, ook voor diegenen die liever naar de Ijzerwake gaan; maar wij kunnen als nederige forum-schrijvelaars misschien al een klein voorbeeldje stellen. P.S.: buiten alle partijpolitieke hutsekluts, hoop ik dat de niet-politieke Vlaamse Beweging terug wat meer slagkracht krijgt.
![]() |
![]() |
#7 |
Partijlid
|
![]() Inderdaad een goed idee! Voorstellen?
|
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeker een goed idee.
![]() |
#9 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Wie neemt het initiatief? Ik ben niet zo goed in cafés.
Ik duid als Chinese vrijwilliger Clio aan, die gaat toch zeker, en die heeft ons warm gemaakt om te komen. Clio: het woord is aan u: Café..... X; uur.....Y
![]() |
![]() |
#10 |
Partijlid
|
![]() Akkoord. Begin volgende week zal ik enkele voorstellen doen.
|
![]() |
![]() |
#11 |
Parlementslid
|
![]() Echte Vlaams-Nationalisten gaan naar de IJzerwake.
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#13 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Naar de VB-wake ga ik van mijn leven niet ...
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
||
![]() |
![]() |
#14 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#15 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het wordt zoals vorig jaar weer een authentiek evenement, trouw aan de beginselen van de ijzerbedevaart. Radicaal en seperatistisch: zó moet het!
![]() |
#16 |
Minister
|
![]() Ik zowel naar de ijzerwake als naar de ijzerbedevaart
|
![]() |
![]() |
#17 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#18 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#19 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Trouwens, Baeten heeft voor mij niets meer te betekenen. Hij heeft op de 76ste editie het spel helemaal verloochend, en zag nogmaals minder volk op de weide verschijnen. Dus probeert hij nu nog in een wanhopige poging terug de radicalen op te vissen, maar die zitten al lang op de wake. Ik vermoed dat hij enkel zal bereiken dat de linkies zullen wegblijven, zodoende zijn bedevaartje te reduceren tot een mini-bijeenkomst.
![]() |
#20 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |