Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 mei 2013, 23:52   #1
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard In deze sharia is de draad van kracht

Citaat:
In deze sharia is de draad van kracht
Werk uit. Visualiseer.
Knipp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2013, 23:57   #2
Belask0
Banneling

Standaard

did you say shag
Belask0 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2013, 00:09   #3
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Oops.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2013, 00:22   #4
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Ik wil een kopjer koffie.
Oud 2 mei 2013, 00:25   #5
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Ik heb mij zonet afgekeerd van de Islam na een vroom leven geleid te hebben, wat nu?
Oud 2 mei 2013, 00:30   #6
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Er is al een zekere traditie van draden ... dagsharia en nachtscharia ?

Citaat:
Totdat bij de dageraad de witte draad zich onderscheidt van de zwarte draad.
Vertaald door 'Abdul-Aziz Ezhar.

Overgeleverd door 'Adi bin Hatim (radya Allahu 'anhu): Toen dit vers werd geopenbaard: En eet en drinkt, totdat bij de dageraad de witte draad zich onderscheidt van de zwarte draad. (2:187.) pakte ik twee draden, een zwarte en een witte draad, en hield ze onder mijn kussen en keek er de hele avond naar maar ik kon er niets van maken (begreep er niets van). Dus ging ik de volgende ochtend naar de Boodschapper van Allah (salla Allahu 'alayhi wa salaam) en vertelde hem het hele verhaal. Hij legde me toen uit, "Dit vers betekent de (zwarte draad) duisternis van de avond en de (witte draad) verlichting van de ochtendschemering." (Bukhari #140.)

Overgeleverd door Sahl bin Saud (radya Allahu 'anhu): Toen dit vers werd geopenbaard: En eet en drinkt, totdat de witte draad zich onderscheidt van de zwarte draad. (2:187.) en -bij de dageraad- nog niet werd geopenbaard, gingen mensen die vasten, zwarte en witte draden vastbinden aan hun benen en bleven ze eten totdat ze de twee konden onderscheiden van elkaar. Allah (Subhana wa Ta'ala) openbaarde toen de woorden van -bij de dageraad- en toen werd het duidelijk dat het (de witte en de zwarte draad) nacht en dag betekent. (Bukhari #141.)

Overgeleverd door Ash-Sha'bi (radya Allahu 'anhu): 'Adi pakte een witte draad en een zwarte, en wanneer de avond begon te vallen, keek hij naar de draden maar kon ze niet van elkaar onderscheiden. De volgende morgen zei hij, "O Boodschapper van Allah! Ik heb een witte draad en een zwarte draad onder mijn kussen gelegd." De Profeet (salla Allahu 'alayhi wa salaam) zei, "Dan moet je kussen echt breed zijn als de witte draad (van de dageraad) (ochtendschemering) en de zwarte draad (van de avond) onder je kussen ligt!" (Bukhari #36.)

Overgeleverd door 'Adi bin Hatim (radya Allahu 'anhu): Ik zei, "O Boodschapper van Allah! Wat is de betekenis van "de witte draad zich onderscheidt van de zwarte draad"? Zijn er twee draden?" De Profeet (salla Allahu 'alayhi wa salaam) zei, "Je bent niet zo intelligent als je de twee draden bekijkt." Hij voegde daar aan toe, "Nee, het is de duisternis van de avond en de witte ochtendschemering van de ochtend." (Bukhari #37.)

Laatst gewijzigd door Knipp : 2 mei 2013 om 00:31.
Oud 2 mei 2013, 00:37   #7
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

even inzoemen

Citaat:
gingen mensen die vasten, zwarte en witte draden vastbinden aan hun benen en bleven ze eten totdat ze de twee konden onderscheiden van elkaar.
dus een deviante sharia die deze traditie nieuw leven inblaast ?

tweedradenramadanners ...

in die sharia zijn de draden nog van kracht = daar hebben ze de uitleg nog niet goed gevat ?

Laatst gewijzigd door Knipp : 2 mei 2013 om 00:41.
Oud 2 mei 2013, 00:47   #8
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Je bent niet zo intelligent als je de twee draden bekijkt."
In feite vind ik de profeet hier toch wel tof. Intelligentie definiëren als de kunst om metaforen te verstaan.

Laatst gewijzigd door Knipp : 2 mei 2013 om 00:50.
Oud 2 mei 2013, 00:50   #9
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knipp Bekijk bericht
In feite vind ik de profeet hier toch wel tof. Mensen inwijden in de kunst van metaforen.
Kunst? De mensen begrijpen dat niet.
Oud 2 mei 2013, 00:52   #10
Kameraad Mauser
Banneling

Standaard

Citaat:
... dagsharia en nachtscharia ?
Even deviant doen...

Een Vlaamse en Waalse sharia?
Kameraad Mauser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2013, 01:35   #11
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kameraad Mauser Bekijk bericht
Even deviant doen...

Een Vlaamse en Waalse sharia?
de duisternis van de Waalse en de witte ochtendschemering van de Vlaamse dan ?

Laatst gewijzigd door Knipp : 2 mei 2013 om 01:35.
Oud 2 mei 2013, 07:56   #12
g_z
Parlementslid

g_z's schermafbeelding

Standaard

Vroeger had je geen verlichting (stroom).

Dan was het pikkedonker (in de ochtend) of licht (in de avond) en naarmate het uur verstrijkt des te lichter of donkerder het word.

Totdat je letterlijk het zwarte van het witte of het witte van het zwarte draad kunt onderscheiden.

En daarna kun je gezellig kaarsen aansteken en aan de maaltijd beginnen.
g_z is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2013, 08:46   #13
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door g_z Bekijk bericht
Totdat je letterlijk het zwarte van het witte of het witte van het zwarte draad kunt onderscheiden.
Jamaar. Jamaar. Nu spreek je wel de boodschapper van Allah frontaal tegen eh !
Oud 2 mei 2013, 08:56   #14
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Hola !

Revoleto heeft zich al uitgesproken over dit hangijzer

http://forum.politics.be/showthread.php?t=159063

Citaat:
Dit vers nauwkeurig beschrijven het gebied tussen de nacht en de dag voor de satelliet en computer te zien!

Laatst gewijzigd door Knipp : 2 mei 2013 om 09:00.
Oud 2 mei 2013, 09:30   #15
g_z
Parlementslid

g_z's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jamaar. Jamaar. Nu spreek je wel de boodschapper van Allah frontaal tegen eh !
Dat zijn hadiths (overleveringen) die onbetrouwbaar zijn, moelijk te traceren zijn qua betrouwbaarheid en niet beschermd tegen de invloeden van de duivel, zoals vermeld staat op vele plaatsen in de quran.

Het begint met die heeft dit gehoord en dat heeft dit gezegt en zij heeft dit gezien of vernomen en daarna weer doorverteld aan zus en zo, lijkt een beetje op roddels die een eigen verhaal gaan leiden.

Kan zijn dat er een filosofische betekenis mee gemoeid gaat (ja, mijn Nederlandsl is niet zo goed), maar Allah heeft hier geen toestemming voor verleend, ook niet voor de geleerden.

Toen de periode aanbrak dat de quran voltooid was kwam er een vers dat aangaf: vandaag heb ik de godsdiens voor jullie vervolmaakt.

De koran verhaalt ons daarnaast dat dit boek onveranderd is gebleven i.t.t. al het andere geschreve behalve de eerdere boeken zoals b.v. die van Isa zoon van Maryam (Jezus zoon van Maria) namelijk het Evangelie in originele staat, de geschriften van Ibrahiem (Abraham) en de bladen/het boek/geschriften van Musa (Mozes).

Als je logisch nadenkt kom je bij hetgeen ik vermeld heb, nl als het donker is kun je de 2 kleuren niet meer van elkaar onderscheiden.
En als het lichter begint te worden weer wel.

Hoe het zit met andere kleurtjes m.b.t. voedsel consumeren, drinken of omgang met vrouwen weet ik niet.
g_z is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2013, 09:36   #16
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Werk uit. Visualiseer.
Oei, oei,... Mijn buur hep zijn schaap verkrach... Het werd hem te machtig en om niet een nog grotere zonde te begaan moest het arme beest er aan geloven.
Hij heeft zich, zoals de regels dat voorschrijven, achteraf gewassen en braaf zijn gebed opgezegd.

Is hij nu wel of niet vrij van zonde?
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2013, 09:40   #17
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat zijn hadiths (overleveringen) die onbetrouwbaar zijn, moelijk te traceren zijn qua betrouwbaarheid en niet beschermd tegen de invloeden van de duivel, zoals vermeld staat op vele plaatsen in de quran.

Het begint met die heeft dit gehoord en dat heeft dit gezegt en zij heeft dit gezien of vernomen en daarna weer doorverteld aan zus en zo, lijkt een beetje op roddels die een eigen verhaal gaan leiden.

Kan zijn dat er een filosofische betekenis mee gemoeid gaat (ja, mijn Nederlandsl is niet zo goed), maar Allah heeft hier geen toestemming voor verleend, ook niet voor de geleerden.

Toen de periode aanbrak dat de quran voltooid was kwam er een vers dat aangaf: vandaag heb ik de godsdiens voor jullie vervolmaakt.

De koran verhaalt ons daarnaast dat dit boek onveranderd is gebleven i.t.t. al het andere geschreve behalve de eerdere boeken zoals b.v. die van Isa zoon van Maryam (Jezus zoon van Maria) namelijk het Evangelie in originele staat, de geschriften van Ibrahiem (Abraham) en de bladen/het boek/geschriften van Musa (Mozes).

Als je logisch nadenkt kom je bij hetgeen ik vermeld heb, nl als het donker is kun je de 2 kleuren niet meer van elkaar onderscheiden.

Hoe het zit met andere kleurtjes m.b.t. voedsel consumeren, drinken of omgang met vrouwen weet ik niet.
Dat is jou inschatting van de Hadiths. Volgens niet weinig van de bijgelovigen dienen die wel naar de letter gevolgd te worden. Ze geven als het ware de correcte houding en richtlijnen aan bij zaken die een bijgelovige kan tegenkomen...
Is hun inschatting minder waard dan de jouwe? Of anders gezegd, staat jou woord hoger dan datgene dat zij als het woord van Allah via Mohammed ervaren? Schrijf jezelf misschien een nieuwe Hadith over de Hadiths?

Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Oud 2 mei 2013, 09:46   #18
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Het is een wespenest

Volgens Submission.org ( Your best source for Submission (Islam) ) moeten we uitgaan van de mogelijke definities van twilight en is astronomical de juiste ...

Citaat:
- Civil Twilight: Civil twilight is defined when the sun is 6 degrees below the horizon. This is the limit at which twilight illumination is sufficient, under good weather conditions, for terrestrial objects to be clearly distinguished; at the beginning of morning civil twilight, or end of evening civil twilight, the horizon is clearly defined and the brightest stars are visible under good atmospheric conditions in the absence of moonlight or other illumination. In the morning before the beginning of civil twilight and in the evening after the end of civil twilight, artificial illumination is normally required to carry on ordinary outdoor activities

- Nautical Twilight: Nautical twilight is defined when the sun is 12 degrees below the horizon. At the beginning or end of nautical twilight, under good atmospheric conditions and in the absence of other illumination, general outlines of ground objects may be distinguishable, but detailed outdoor operations are not possible, and the horizon is indistinct.

- Astronomical Twilight: Astronomical twilight is defined when the sun is 18 degrees below the horizon. Before the beginning of astronomical twilight in the morning and after the end of astronomical twilight in the evening the sun does not contribute to sky illumination; for a considerable interval after the beginning of morning twilight and before the end of evening twilight, sky illumination is so faint that it is practically imperceptible.

When we read the above three twilight definitions, we find that the Astronomical Twilight is the one that fits best what God states in 2:187 about the white thread of light and the dark thread of the night:
Deze geloofsjongens zetten zich duidelijk af tegen de traditionalisten

Citaat:
Now comes the very famous issue for traditionalists: should we rely on our naked eyes or on technology? For the longest time, we have been hearing arguments about "until the white thread of light becomes distinguishable from the dark thread of night at dawn". In the light of the above referenced verses, we see that their arguments about the need to use our naked eyes to determine the time to abstain from eating contradicts the Quran's principal of using "calculations". Why should we rely on our eyesight when we are now blessed with the most efficient technological devices that would provide us with the most accurate calculations. 2:187 is simply describing the physical phenomenon of the crack of the dawn but it does not mandate the use of our eyes and personal judgment. Those who used to do that in the olden days, of course, are not to be blamed. But, what is our excuse of miscalculating that when we are living in this very advanced era?

Laatst gewijzigd door Knipp : 2 mei 2013 om 09:48.
Oud 2 mei 2013, 09:55   #19
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus iedereen loopt dan tijdens de ramadan rond met twee losse eindjes garen in een broekzak of achter een oor, een wit en een zwart ?

Moet het garen zijn ? Is de diameter relevant ? Wordt het witte draadje na verloop van tijd niet een beetje vuil ? En verbleekt het zwarte niet een beetje door blootstelling aan zonlicht ?

Of doet men de kleurentest in groepjes ?

Bestaan er foto's van ?

Moet men dan continu kijken ? Of om de 50 koranverzen ?

Laatst gewijzigd door Knipp : 2 mei 2013 om 10:02.
Oud 2 mei 2013, 10:01   #20
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Oei, oei,... Mijn buur hep zijn schaap verkrach... Het werd hem te machtig en om niet een nog grotere zonde te begaan moest het arme beest er aan geloven.
Hij heeft zich, zoals de regels dat voorschrijven, achteraf gewassen en braaf zijn gebed opgezegd.

Is hij nu wel of niet vrij van zonde?
Knipp?
Ik heb een knip-tip. Ga eens ten rade bij Khomeini...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be