![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Voorwaar dit zijn de meest wijze woorden die ik onze nieuwe paus tot hiertoe heb horen verkondigen.
Paus Franciscus heeft uitgehaald naar de cultus van het "comfort" en het "tijdelijke". In het bijzonder gaf hij de katholieke echtparen die maar één kind willen, opdat zij "met vakantie kunnen blijven gaan" en "zich een woning kopen", een bolwassing. De paus zei een en ander in zijn gebruikelijke, vrije directe stijl tijdens een ochtendmis. "De materiële welvaart verdooft ons (en) haalt onze moed onderuit om naar Jezus te gaan", luidde het. Hij noemde de verslaafdheid aan het materiële en het tijdelijke de grootste ziekte van onze tijd. http://www.hln.be/hln/nl/15779/De-Pa...een-kind.dhtml ![]() http://www.youtube.com/watch?v=DMO_BIvV1zQ |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij kan wel eisen stellen , maar 't is de mens die zelf beslist !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik mag de socio-economische politiek van deze Paus wel. Lekker vitten op het kapitalisme, maatregelen tegen de vergrijzing propageren, ...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Nu de kerken leeg zijn, is er een gebrek aan kinderen om te misbruiken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() ![]() ![]() We hebben er een voor verstuur naar het vagevuur ![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 27 mei 2013 om 19:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het christendom is van oorsprong een antinatalistische religie.
Ik begrijp dus niet wat christelijk zou zijn aan het promoten van veel kinderen...
![]() |
![]() |
#9 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Tenzij het antinatalisme nooit echt van de grond gekomen is natuurlijk. O die woordspelingen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Kerk heeft zich aangepast aan de maatschappij en aan het feit dat de terugkeer van Christus uitbleef... Dat weerlegt echter niet dat de vroege Kerk op alle vlakken antinatalistische was: afkeer van het huwelijk, het seksuele, en het opbouwen van een familie. Dit werd allemaal aanzien als overbodig.
![]() |
![]() |
#12 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Europees Commissaris
|
![]() En waarop baseer je je? Wat je verkondigt heb ik al gehoord, maar het is zeker geen consensus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Asexuele oude ventjes bemoeien zich best niet met eventuele plannen en levensstijlen van jonge koppels.
![]() |
![]() |
#18 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar schuilt het probleem? U lijkt wel iemand die stelt dat een psychiater geen hulp kan bieden als hij in zijn persoonlijk leven niet al die ellendige situaties van zijn patiënten heeft meegemaakt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |