Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 mei 2013, 19:30   #1
stuyckp
Banneling

Standaard Di Rupo pikt kritiek N-VA niet

http://www.knack.be/nieuws/belgie/di...etter-RNBAVUKN

Di Rupo pikt kritiek N-VA niet: 'De Wever wilde niet over begroting spreken'

donderdag 30 mei 2013 om 17u10

Premier Elio Di Rupo heeft zich in het parlement kwaad gemaakt in het Nederlands. De premier pikt het niet dat de N-VA nu kritiek uit op de begroting. 'Bart De Wever wilde een jaar lang niet over de begroting spreken.'

Elio Di Rupo © Belga

Premier Elio Di Rupo aanvaardt de kritiek van N-VA op het begrotingswerk van de regering niet. "Ik heb met uw voorzitter één jaar lang geprobeerd oplossingen te vinden, maar gedurende één jaar was het onmogelijk over de begroting te praten met Bart De Wever", zei Di Rupo in de Kamer.

Volgens N-VA heeft deze regering nog niets bespaard, maar enkel de inspanningen verschoven naar "diegenen die willen werken".

De aanbevelingen van de Europese Commissie aan ons land waren tijdens het wekelijkse vragenuurtje aanleiding voor niet minder dan elf vragen aan de premier.

Blaam

Vanuit de oppositie vielen vaak scherpe woorden. "Als enige hebben we een regelrechte blaam gekregen", stelde Steven Vandeput (N-VA). Hij merkte op dat op twee jaar tijd de primaire uitgaven in ons land met 5,5 miljard zijn gestegen en dat
ondertussen de fiscale ontvangsten met 9 miljard toenamen. "Deze regering heeft nog niets bespaard", concludeerde hij.

Elio Di Rupo: 'Onmogelijk om met Bart De Wever over de begroting te spreken'

"Ik ben het helemaal niet eens met de kritiek van N-VA", reageerde de premier. "Dat we 541 dagen onderhandelingen nodig hebben gehad, is omdat jullie gedurende een jaar hebben geweigerd jullie verantwoordelijkheid op te nemen. Ik heb met uw voorzitter één jaar geprobeerd oplossingen te vinden en snel naar de begroting over te gaan. Maar gedurende één jaar was het onmogelijk over de begroting te praten met Bart De Wever", stelde Di Rupo. "Ik roep iedereen op de eerlijkheid te hebben om ook zijn eigen verantwoordelijkheid te erkennen".

Patrick Dewael: 'Er zijn grenzen aan het politiek cynisme'

De premier kreeg bijval van Open Vld-fractieleider Patrick Dewael. "Er zijn grenzen aan het politiek cynisme", reageerde Dewael. Hij verweet N-VA het land anderhalf jaar te hebben gegijzeld, maar nu aan te dringen op snelle maatregelen. De liberale fractieleider maande N-VA ook aan binnen de Vlaamse regering werk te maken van een aantal hefbomen. "Luister naar mijn federale woorden, maar kijk niet naar mijn Vlaamse daden", wierp hij N-VA voor de voeten.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2013, 19:31   #2
Brakelaar
Minister

Brakelaar's schermafbeelding

Standaard

We gaan de afgrond in met die sossen...zijn onkunde afwentelen op een ander,hoe sterk!!

Laatst gewijzigd door Brakelaar : 30 mei 2013 om 19:37.
Brakelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2013, 19:31   #3
stuyckp
Banneling

Standaard

'T is nogal ne kerel onze premier.
Maar uiteraard heeft hij gelijk. We weten immers allemaal al lang dat het de schuld is van de N-VA en zeker niet van de PS die al sinds mensenheugenis onderdeel is van de regering.
Het kan verkeren daar langs de kant. Blijkbaar treft je dan alle schuld.
Oud 30 mei 2013, 19:32   #4
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

Di Rupo gelooft dus nog steeds zijn eigen leugens...
Oud 30 mei 2013, 19:33   #5
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Di Rupo gelooft dus nog steeds zijn eigen leugens...
En de Wael neemt zijn verdediging op. Hoe laag kan open vld nog zakken in godsnaam.
Oud 30 mei 2013, 19:39   #6
Schelfie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
En de Wael neemt zijn verdediging op. Hoe laag kan open vld nog zakken in godsnaam.
De Wael wou niet onderdoen voor de Gught zeker?
Oud 30 mei 2013, 19:41   #7
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Er moest tijdens die onderhandelingen helemaal niet gesproken worden over de begroting.
Leterme, als ontslagnemend premier, orakelde heel de tijd dat alles goed ging; dat het beter ging dan toen hij niet ontslagnemend was.

Bovendien was er het signaal van de nva-kiezer aan de nva-onderhandelaars, namelijk: laat daar niet met uw teelballen spelen.

En top of de bil van Lesley Ann Poppe: alle Vlaamse partijen waren het eens over de nva. Die moest mee in het bad, of ze zou slapend rijk worden.

...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2013, 20:03   #8
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://www.knack.be/nieuws/belgie/di...etter-RNBAVUKN

Di Rupo pikt kritiek N-VA niet: 'De Wever wilde niet over begroting spreken'

donderdag 30 mei 2013 om 17u10

Premier Elio Di Rupo heeft zich in het parlement kwaad gemaakt in het Nederlands. De premier pikt het niet dat de N-VA nu kritiek uit op de begroting. 'Bart De Wever wilde een jaar lang niet over de begroting spreken.'

Elio Di Rupo © Belga

Premier Elio Di Rupo aanvaardt de kritiek van N-VA op het begrotingswerk van de regering niet. "Ik heb met uw voorzitter één jaar lang geprobeerd oplossingen te vinden, maar gedurende één jaar was het onmogelijk over de begroting te praten met Bart De Wever", zei Di Rupo in de Kamer.

Volgens N-VA heeft deze regering nog niets bespaard, maar enkel de inspanningen verschoven naar "diegenen die willen werken".

De aanbevelingen van de Europese Commissie aan ons land waren tijdens het wekelijkse vragenuurtje aanleiding voor niet minder dan elf vragen aan de premier.

Blaam

Vanuit de oppositie vielen vaak scherpe woorden. "Als enige hebben we een regelrechte blaam gekregen", stelde Steven Vandeput (N-VA). Hij merkte op dat op twee jaar tijd de primaire uitgaven in ons land met 5,5 miljard zijn gestegen en dat
ondertussen de fiscale ontvangsten met 9 miljard toenamen. "Deze regering heeft nog niets bespaard", concludeerde hij.

Elio Di Rupo: 'Onmogelijk om met Bart De Wever over de begroting te spreken'

"Ik ben het helemaal niet eens met de kritiek van N-VA", reageerde de premier. "Dat we 541 dagen onderhandelingen nodig hebben gehad, is omdat jullie gedurende een jaar hebben geweigerd jullie verantwoordelijkheid op te nemen. Ik heb met uw voorzitter één jaar geprobeerd oplossingen te vinden en snel naar de begroting over te gaan. Maar gedurende één jaar was het onmogelijk over de begroting te praten met Bart De Wever", stelde Di Rupo. "Ik roep iedereen op de eerlijkheid te hebben om ook zijn eigen verantwoordelijkheid te erkennen".

Patrick Dewael: 'Er zijn grenzen aan het politiek cynisme'

De premier kreeg bijval van Open Vld-fractieleider Patrick Dewael. "Er zijn grenzen aan het politiek cynisme", reageerde Dewael. Hij verweet N-VA het land anderhalf jaar te hebben gegijzeld, maar nu aan te dringen op snelle maatregelen. De liberale fractieleider maande N-VA ook aan binnen de Vlaamse regering werk te maken van een aantal hefbomen. "Luister naar mijn federale woorden, maar kijk niet naar mijn Vlaamse daden", wierp hij N-VA voor de voeten.
De NVA moet zwijgen en diep in het eigen hart kijken. Moesten we De Wever hebben laten doen, dan was BHV nog altijd niet gesplitst. Geen woorden moeten we hebben in deze tijd, maar daden! De NVA ontpopt zich meer en meer als een partij van een 'sinksenfoorachtig' gehalte.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2013, 20:08   #9
Schelfie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
De NVA moet zwijgen en diep in het eigen hart kijken. Moesten we De Wever hebben laten doen, dan was BHV nog altijd niet gesplitst. Geen woorden moeten we hebben in deze tijd, maar daden! De NVA ontpopt zich meer en meer als een partij van een 'sinksenfoorachtig' gehalte.
BHV is tegenwoordig een groter en erger monster dan het ooit is geweest. Niemand stond daarop te wachten.

En geen woorden maar daden geldt echt niet voor deze ondemocratische minderheidsregering.
Oud 30 mei 2013, 20:09   #10
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

weinig nieuwswaarde, dat knack artikel. Iedereen die een klein beetje kan lezen en luisteren weet dat n-va de formatie en dus ook een goede regering minstens een jaar saboteerde. Ik heb heel lang willen geloven dat er naast de obligate show een echt voluntarisme was om er iets van te maken, maar na de persconferentie van BDW zijn mij ook de schellen van de ogen gevallen. Hij wil het gewoon niet. Al de rest is bullshit. N-VA zal nooit in een federale regering stappen, ook niet na 2014 en de daarop ongetwijfeld volgende smoelentrekkerij.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2013, 20:15   #11
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik zit anders niet echt op en daadkrachtige nva te wachten, voor ge het weet worden w verplicht om de vlaamse leeuw smorgens te zingen.
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2013, 20:29   #12
The Bold Revenger
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Geen woorden moeten we hebben in deze tijd, maar daden!
Klopt. Het wordt tijd dat de traditionele partijen uit de regering worden gezet zodat men eindelijk eens aan echte besparingen kan beginnen. De regeringspartijen zeggen nu al jaren dat ze zwaar besparen maar de cijfers bewijzen het tegendeel: ipv besparingen zijn er nog hogere overheidsuitgaven en nog meer overheidsverspilling gekomen en heeft men helemaal niets gedaan met de Europese aanbevelingen. Tijd voor iets anders. Geen woorden maar daden. Ik ben blij dat je dat ook inziet.
The Bold Revenger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2013, 20:31   #13
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loki Bekijk bericht
ik zit anders niet echt op en daadkrachtige nva te wachten, voor ge het weet worden w verplicht om de vlaamse leeuw smorgens te zingen.

Standup comedy, ik ben een fan.
Oud 30 mei 2013, 20:56   #14
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
weinig nieuwswaarde, dat knack artikel. Iedereen die een klein beetje kan lezen en luisteren weet dat n-va de formatie en dus ook een goede regering minstens een jaar saboteerde.
Dat heb ik als buitenlandse waarnemer niet zo ervaren.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2013, 21:26   #15
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Dat heb ik als buitenlandse waarnemer niet zo ervaren.
Ik als binnenlandse waarnemer ook niet
Peter vergist zich schromelijk, maar ik denk dat hij het in feite zelf goed genoeg weet. Het is Di Rupo die werkelijk alles gedaan heeft om de boel te rekken en dwars te liggen. Hij is dan ook de enige die ettelijke nota's heeft afgeschoten, terugkwam op zijn eerder gegeven woord, regelmatig onbereikbaar was in Italië, zijn eigen studiedienst terugfloot, ... en ga zo maar door.
Oud 30 mei 2013, 21:33   #16
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik als binnenlandse waarnemer ook niet
Peter vergist zich schromelijk, maar ik denk dat hij het in feite zelf goed genoeg weet. Het is Di Rupo die werkelijk alles gedaan heeft om de boel te rekken en dwars te liggen. Hij is dan ook de enige die ettelijke nota's heeft afgeschoten, terugkwam op zijn eerder gegeven woord, regelmatig onbereikbaar was in Italië, zijn eigen studiedienst terugfloot, ... en ga zo maar door.
Hij had tenminste een studiedienst...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2013, 21:46   #17
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loki Bekijk bericht
En elke morgen de groet aan de vlag met de Zwarte Leeuw.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2013, 21:49   #18
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
weinig nieuwswaarde, dat knack artikel. Iedereen die een klein beetje kan lezen en luisteren weet dat n-va de formatie en dus ook een goede regering minstens een jaar saboteerde.
Iedereen die een klein beetje kan lezen en luisteren weet dat dat dikke onzin is.

Citaat:
Ik heb heel lang willen geloven dat er naast de obligate show een echt voluntarisme was om er iets van te maken, maar na de persconferentie van BDW zijn mij ook de schellen van de ogen gevallen.
Je bedoelt de persconferentie van de enige partij die een goede en gegronde reden gaf om het voorstel af te wijzen?

Citaat:
Hij wil het gewoon niet.
Zeg jij.

Citaat:
Al de rest is bullshit.
Handig toch, op voorhand alle tegenspraak als bullshit klasseren.

Citaat:
N-VA zal nooit in een federale regering stappen, ook niet na 2014 en de daarop ongetwijfeld volgende smoelentrekkerij.
Toch niet als de sossen geen responsabilisering willen.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes

Laatst gewijzigd door Distel : 30 mei 2013 om 21:49.
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2013, 22:29   #19
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De dag dat Di Rupo op zijn blote kont krijgt van Europa moet iemand daarvoor boeten.
Meer moeten we daar niet achter zoeken.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2013, 22:35   #20
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Europa verpicht Di Rupo en zijn bende collaborateurs één jaar voor de moeder der verkiezingen te doen wat hij liever tot na 2014 wilde uitstelllen. Kwestie van niet nóg meer kiesvee te verliezen. Europa heeft zijn plannen gedwarsboomd en dat moet iemand geweten hebben. Wie kan die "iemand" beter zijn dan De Wever? Andere politieke vijanden hééft die gestrikte windhaan immers niet?
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be