Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juni 2013, 01:00   #1
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard Homo's: hate the sin not the sinner, maar wat met moslims?

De katholieke kerk verfoeit homosexualiteit maar toont mededogen voor de zondaar, de kerk haat de zonde maar niet de zondaar. IMHO is homosexualiteit echter een onderdeel van de persoonlijkheid van de "zondaar", een onderdeel dat mee identiteit vormgeeft. Dit geldt echter ook voor de islam en moslims: zij zijn zodanig verweven met hun godsdienst dat deze een deel van hun persoonlijkheid wordt. Als je homosexualiteit verfoeit, verfoei je dus ook de homosexueel maar als je de islam verfoeit, dan verfoei je ook de moslims. Of gaat deze vergelijking niet op omdat sexuele geaardheid 'nature' is en godsdienst 'nurture'?
Deze vraag achtervolgt mij al enkele weken want als ik consequent ben met mezelf, moet ik moslims haten, en ik kan geen mensen haten. Haat is een emotie die mij totaal vreemd is.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2013, 04:47   #2
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
De katholieke kerk verfoeit homosexualiteit maar toont mededogen voor de zondaar, de kerk haat de zonde maar niet de zondaar. IMHO is homosexualiteit echter een onderdeel van de persoonlijkheid van de "zondaar", een onderdeel dat mee identiteit vormgeeft. Dit geldt echter ook voor de islam en moslims: zij zijn zodanig verweven met hun godsdienst dat deze een deel van hun persoonlijkheid wordt. Als je homosexualiteit verfoeit, verfoei je dus ook de homosexueel maar als je de islam verfoeit, dan verfoei je ook de moslims. Of gaat deze vergelijking niet op omdat sexuele geaardheid 'nature' is en godsdienst 'nurture'?
Deze vraag achtervolgt mij al enkele weken want als ik consequent ben met mezelf, moet ik moslims haten, en ik kan geen mensen haten. Haat is een emotie die mij totaal vreemd is.
De vergelijking is onmogelijk. Homoseksuelen doen normaal of zijn excentriek, creatief, en ... en meestal van hier.

Ik heb altijd gezegd dat ik iemand in nood zou helpen, en daar blijf ik bij. Als er bij mijn buren brand uitbreekt en ik merk het op, zal ik direct alles doen dat kan gedaan worden. Ik kan die vent niet zien of rieken en zijn vrouw is een spook van een mens maar er zijn zes kinderen. En dat zegt genoeg.

Haten lijkt me te gemakkelijk. Ik ben hard geworden en ik heb geen enkele illusie meer over moslims. Qua manier van denken, en de invulpunten staan we regelrecht tegenover elkaar. Deep inside, weet ik dat dat nooit meer goed kan komen. Ik ga er ook geen moeite meer voor doen. Ik ga in een discussie geen vragen meer stellen of zaken ter discussie stellen in vragende vorm. Ik ga alleen nog in bevestigende en gebiedende vorm praten of schrijven over moslims of met moslims.

Dat deed ik met mijn kinderen ook: Ipv de verwarrende doorsnee ouder 'Zullen we nu even naar de apotheker gaan of zullen we eerst naar de bakker gaan?' (een kind van vier!!!), zei ik 'We gaan eerst naar de apotheker en dan halen we brood bij de bakker.' Simpel. Soms zijn vragen stellen een weerspiegeling van grote onzekerheid. Een overheid die niet weet wat ze wilt, schuift een probleem door naar de burger van hier.

En de overheid stelt alleen maar vragen. Willen jullie dit zo, of willen jullie dat zo? En subsidies geven aan een moslim executieve die op haar gat zit voluit en dat voor een tweede keer.

Ik heb geen tijd om te haten, ik heb kilo's zout om zaken te relativeren maar ik ga aan een moslim wel mijn visie duidelijk maken zonder één woord te lossen over religie. De manier waarop ik leef niet verdoezelen uit een verwacht respect. En ik ga zelfs niet meer in discussie. Ik selecteer heel streng en ga het tactvolle aan de kant zetten. Voor het watjesgedoe is het voor mij te laat. En ik ben niet over een dag ijs gegaan.

Haten brengt niets op. Ik schuif moslims gewoon opzij. Ik persoonlijk heb er niks aan en ik kan er niks mee. Ik ben in mijn straat nog de enige ouwe Belg e zo zal het nog lang blijven duren. Het wordt een erezaak voor me te zorgen dat er niemand van het buitenland erin komt. Die tuingrond is goud waard. Ik ga de rollen effe omdraaien. Zonder enige legitimiteit maar het is het proberen waard.

Uiteindelijk zit de knoop niet met de moslims maar met de overheid die kleutert. En de E.U., de place to be voor politici die het ietwat rustiger aan willen doen.

Ik haat niet, ik heb alleen enkele rekeningen te vereffenen.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2013, 08:21   #3
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het verschil is dat moslims te redden vallen van islam. Homo's kunnen niet "gered" worden van homosexualiteit. Er valt niks te redden, er is niks mis, ze kunnen alleen gered worden van mensen die dat niet begrijpen.
Oud 2 juni 2013, 09:46   #4
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Ik haat niet, ik heb alleen enkele rekeningen te vereffenen.
Ik begrijp u volkomen...
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2013, 16:54   #5
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Haat is een heel normaal verschijnsel.
De poco's maken van haat een kardinale zonde, maar dat is enkel politieke en morele manipulatie om ons een schuldgevoel aan te praten, en zo controle over ons denken en handelen te verwerven.
Zoals de katholieken de mensen en in het bijzonder hun personeel probeerden te culpabiliseren door sex als zondig te catalogeren, zo gaat dat nu met moslimhaat.
Maar wees gerust, er is niks mis met geen van beiden.
Haat dus maar een goeie gang aan.
Niks fout mee.
't Gaat vanzelf over.

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 2 juni 2013 om 16:55.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2013, 17:21   #6
R.Verhiest
Gouverneur

R.Verhiest's schermafbeelding

Standaard

In andere straten elders in Europa weert men zich soms als duivels in wijwatervaten tegen de komst van "anderstaligen" , "anderkleurigen" , "andersexueelgeaarden",
"andersleeftijdigen" , "andersfoorbezoekenden"...

In "Humo" was er een artikeltjes over RVT bewoners met heimwee naar de tijd van de "Rockers" vs de "Mods" & een mooi staaltje van "haat" was te zien zonder GAS boeten
in Antwerpen tijdens een bijna veldslag tussen voetbalhooligans van 3de klasseploegen.

De mensheid evolueert, maar waarschijnlijk te traag...
R.Verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2013, 21:35   #7
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

awel:
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  humans' biggest problem.jpg‎
Bekeken: 114
Grootte:  114,6 KB
ID: 90384  

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2013, 23:00   #8
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Het Nieuwe Testament bestempelt homoseksuelen als zondaars. Het huwelijk is voor de Katholieke Kerk echter een sacrament - ze erkent dus het burgerlijk huwelijk niet (omdat God dat niet erkent); ondanks het feit dat de Kerk de institutionalisering van het kerkelijk huwelijk nog maar enkele honderden jaren volledig heeft kunnen afdwingen.

Het is dus niet zo verbazingwekkend dat de Kerk zich niet al te veel aantrekt van het burgerlijk homohuwelijk, mits wat gepalaver over de terminologie. Wat ik wel raar vindt, is dat de houding van Danneels en Léonard getuigt van het "opgeven" van het maatschappelijk katholiek veld.
Oud 3 juni 2013, 04:44   #9
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Wat ik wel raar vindt, is dat de houding van Danneels en Léonard getuigt van het "opgeven" van het maatschappelijk katholiek veld.
Ik heb met eenzelfde verbazing die artikels gelezen.

Mocht ik paranoia zijn, ik zou op zoek gaan naar de verborgen bedoeling...
Oud 3 juni 2013, 06:32   #10
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Ik heb met eenzelfde verbazing die artikels gelezen.

Mocht ik paranoia zijn, ik zou op zoek gaan naar de verborgen bedoeling...
En dat voor een dt-fetisjist...
Oud 3 juni 2013, 10:34   #11
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R.Verhiest Bekijk bericht
In andere straten elders in Europa weert men zich soms als duivels in wijwatervaten tegen de komst van "anderstaligen" , "anderkleurigen" , "andersexueelgeaarden",
"andersleeftijdigen" , "andersfoorbezoekenden"...

In "Humo" was er een artikeltjes over RVT bewoners met heimwee naar de tijd van de "Rockers" vs de "Mods" & een mooi staaltje van "haat" was te zien zonder GAS boeten
in Antwerpen tijdens een bijna veldslag tussen voetbalhooligans van 3de klasseploegen.

De mensheid evolueert, maar waarschijnlijk te traag...
Wat betreft technowetenschappelijke kennis is er een indrukwekkende evolutie, maar wat betreft ethiek en tolerantie is er geen gelijkaardige evolutie.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2013, 14:52   #12
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Wat betreft technowetenschappelijke kennis is er een indrukwekkende evolutie, maar wat betreft ethiek en tolerantie is er geen gelijkaardige evolutie.
Op wat voor manier zou ethiek zich nog moeten ontwikkelen dan? Zolang wij als mensen ons kunnen inleven in andere mensen en zelfs dieren dan is het goed toch?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2013, 15:27   #13
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Op wat voor manier zou ethiek zich nog moeten ontwikkelen dan? Zolang wij als mensen ons kunnen inleven in andere mensen en zelfs dieren dan is het goed toch?

Hier een artikel van Le Monde over 500.000 verkrachtingen in de US Army:
http://www.lemonde.fr/ameriques/arti...0904_3222.html

En het gaat alleen over vrouwelijke soldaten. De verkrachtingen uitgevoerd op de bevolking van de bezette landen worden niet mee gerekend.

Noem je dit ethische vooruitgang, meer dan 500.000 verkrachtingen?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:

Laatst gewijzigd door Kallikles : 3 juni 2013 om 15:28.
Oud 3 juni 2013, 16:01   #14
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Het Nieuwe Testament bestempelt homoseksuelen als zondaars. Het huwelijk is voor de Katholieke Kerk echter een sacrament - ze erkent dus het burgerlijk huwelijk niet (omdat God dat niet erkent); ondanks het feit dat de Kerk de institutionalisering van het kerkelijk huwelijk nog maar enkele honderden jaren volledig heeft kunnen afdwingen.

Het is dus niet zo verbazingwekkend dat de Kerk zich niet al te veel aantrekt van het burgerlijk homohuwelijk, mits wat gepalaver over de terminologie. Wat ik wel raar vindt, is dat de houding van Danneels en Léonard getuigt van het "opgeven" van het maatschappelijk katholiek veld.
Wat voor zin heeft het te lullen over een Kerk waar je met spijt afscheid van moet nemen omdat je er nu eenmaal bent in gekweekt. Neem er gewoon afscheid van.
De RKK bestaat uit een bende homofoben. En ze zijn op de koop toe vrouwonvriendelijk. Ik begrijp die mensen niet.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2013, 16:03   #15
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Wat voor zin heeft het te lullen over een Kerk waar je met spijt afscheid van moet nemen omdat je er nu eenmaal bent in gekweekt. Neem er gewoon afscheid van.
De RKK bestaat uit een bende homofoben. En ze zijn op de koop toe vrouwonvriendelijk. Ik begrijp die mensen niet.
Je hebt binnen de RKK ook mensen als Hugo Chávez die heel positief staan t.o.v. vrouwenrechten.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 3 juni 2013, 16:05   #16
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hebt binnen de RKK ook mensen als Hugo Chávez die heel positief staan t.o.v. vrouwenrechten.
Leeft die mens nog ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2013, 16:10   #17
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Leeft die mens nog ?
Sorry, ik was inderdaad "Allah yarahmuh" vergeten zeggen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Laatst gewijzigd door Kallikles : 3 juni 2013 om 16:10.
Oud 3 juni 2013, 17:54   #18
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hier een artikel van Le Monde over 500.000 verkrachtingen in de US Army:
http://www.lemonde.fr/ameriques/arti...0904_3222.html

En het gaat alleen over vrouwelijke soldaten. De verkrachtingen uitgevoerd op de bevolking van de bezette landen worden niet mee gerekend.

Noem je dit ethische vooruitgang, meer dan 500.000 verkrachtingen?
Aaah op die manier.

Tja... geweld, verkrachtingen zijn nu eenmaal mens eigen.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2013, 18:41   #19
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Wat doe je met een gevaarlijke politieke ideologie die volgens sommigen doorgaat als 'religie' die massaverkrachtingen goedkeurd.

IK HEB OVERWONNEN DOOR MIDDEL VAN TERREUR
Seksueel geweld tegen gevangen vrouwen
http://www.exmoslim.org/seksueel%20g...20vrouwen.html

Kolonialisme, slavernij, imperialisme (Jihad) goedkeurd.

De feiten ontkennen zal ze niet veranderen
http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/Nieuw...randeren.dhtml

Why We Are Afraid, A 1400 Year Secret, by Dr Bill Warner
http://www.youtube.com/watch?v=t_Qpy0mXg8Y

A Rational Study of Radical Islam
http://www.youtube.com/watch?v=C9sYgqRtZGg

JIHAD: Jihad volgens de Shafi’i school
http://www.exmoslim.org/jihad%20volg...%20school.html
Jihad volgens Linda Bogaert
http://www.exmoslim.org/jihad%20volg...20bogaert.html

the religion of peace followers bomb "the innocent" in boston , david wood explains
http://www.youtube.com/watch?v=3wTjDujyLyw

The Arab Muslim Slave Trade Of Africans, The Untold Story
http://www.youtube.com/watch?v=8zM_MzkLKPY

Hoe noemt men een moslim die met het vingertje wijst naar anderen en klaagt (terecht of eerder onterecht) over discriminatie, onderdrukking, kolonialisme, imperialisme, terrorisme, moord, plundering, verkrachting?
Een hypocriet.
Oud 3 juni 2013, 19:01   #20
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

STUDIE VAN DE (homofobe) ISLAM
Homoseksualiteit

Abdullah ibn Abbas heeft overgeleverd: De Profeet (vrede zij met hem) zei: Indien jullie iemand vinden die doet zoals de mensen van Lot deden, dood degene die het doet, en degene voor wie het gedaan wordt.
http://www.exmoslim.org/homoseksualiteit.html

Abu Dawud (4462) - The Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) said, "Whoever you find doing the action of the people of Loot, execute the one who does it and the one to whom it is done.".

What does the Religion of Peace Teach About... Homosexuality
http://www.thereligionofpeace.com/Qu...osexuality.htm

Laatst gewijzigd door smiley : 3 juni 2013 om 19:03.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be