Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juni 2013, 23:24   #1
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard Waanzin in Gent.

Een project van het Gentse stadsontwikkelingsbedrijf AG SOB is stilgelegd door de kortgedingrechter. Oorzaak: een actiecomité deed haar beklag omdat een stuk spoorlijn uit 1870 bedreigd wordt. Dat meldt de regionale zender AVS. Normaal hadden er 77 (voornamelijk sociale) woningen gebouwd moeten worden...

Lees hier het volledige artikel:
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...uit-1870.dhtml

De woordvoerster van die dwaze actiegroep ' vzw De Voorhaven' spreekt hier over "De site is het grootste beschermde stadsgezicht van Gent", maar ... wat is er te zien?
Dat een actiegroepje zo maar een groots project met grote maatschappelijke waarde zo maar kan laten stilleggen met zulke flauwe argumenten.... ik vind het ver gekomen. Dit is echt niet meer redelijk: wat is de maatschappelijke, de economische, de ecologische, de cultuurhistorische waarde van dit strookje sporen, dat blijkbaar al lang niet meer zichtbaar was?

Ik vrees dat dergelijke uitwassen uiteindelijk naar het tegenovergestelde zal leiden: men zal genoeg krijgen van die groepen die bepaalde zaken (heel vaak meer dan terecht) willen bewaren en daarom een bepaald project laten stilleggen. Daardoor zouden dan wel interessante zaken kunnen verdwijnen. Gewoon omdat men nu in het overdrevene toe onzinnige rommel wilt gaan bewaren.
Hier en daar lees ik een reactie van een burgemeester die zich afvraagt of het wel nodig is om zoveel geld te gooien naar archeologisch onderzoek van een historische site alvorens men met geplande werken begint. En dat vind ik dan jammer.

Die actiegroep moest zich schamen omwille van hun knettergekke bezigheden. Want uiteindelijk zullen ze het tegenovergestelde bewerkstelligen.
Oud 5 juni 2013, 06:45   #2
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Gent schrapt best het woord "actiegroep". Probleem opgelost.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2013, 06:46   #3
Di Barba
Vreemdeling

Standaard

Gent schrapt alle klinkers uit het alfabet
Di Barba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2013, 06:52   #4
Di Barba
Vreemdeling

Standaard

De Spa laat weten dat de volgende letters geschrapt worden: a,s,o,b,s,o,t,s,o
Met ingang van 2020, tenzij onverwacht de spa geen absolute meerderheid haalt of pasen op een zondag valt dat jaar

Laatst gewijzigd door Di Barba : 5 juni 2013 om 06:54.
Di Barba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2013, 10:38   #5
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Die waren tegen dat project omdat het allochtonen, err, Vlamingen met vreemde origine, aantrekt. Allemaal vuile racisten & fascisten die baby's opeten als ontbijt.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2013, 11:35   #6
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Die waren tegen dat project omdat het allochtonen, err, Vlamingen met vreemde origine, aantrekt. Allemaal vuile racisten & fascisten die baby's opeten als ontbijt.
77 sociale woningen = moslim ghetto
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2013, 11:40   #7
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Een project van het Gentse stadsontwikkelingsbedrijf AG SOB is stilgelegd door de kortgedingrechter. Oorzaak: een actiecomité deed haar beklag omdat een stuk spoorlijn uit 1870 bedreigd wordt. Dat meldt de regionale zender AVS. Normaal hadden er 77 (voornamelijk sociale) woningen gebouwd moeten worden...

Lees hier het volledige artikel:
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...uit-1870.dhtml
Lol, moest het een deel villa's zijn of een winkelcentrum dan zou je nu staan juichen, selectieve verontwaardiging. Zeg nu eens zelf, is het echt een goed idee om zoveel sociale woningen samen te zetten? Zo creër je ghetto's.

Waren dit ook sociale woningen speciaal aangepast voor moslims? Wc in de juiste richting, inkom met 2 doorgangen, afgesloten keuken ...

Laatst gewijzigd door BonBon : 5 juni 2013 om 11:41.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2013, 12:05   #8
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Di Barba Bekijk bericht
Gent schrapt alle klinkers uit het alfabet
Dan wordt het Gents dialect een semitische taal.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2013, 12:16   #9
Charlie don't Surf
Banneling

Standaard

Citaat:
Hey, ik ben Nadia en wie op de Meulestede woont heeft mij daar zeker al zien wandelen met mijn hond. Ik werk voor een groot aannemersbedrijf waar ik me vooral bezig hou met PPS-projecten(Publieke Private Samenwerking).
http://www.lijstlijst.be/kandidaten/detail/47
http://www.locus.be/nl/blog/detail/n...gageerde_buurt

Dubbele agenda?
Charlie don't Surf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2013, 16:39   #10
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Lol, moest het een deel villa's zijn of een winkelcentrum dan zou je nu staan juichen, selectieve verontwaardiging. Zeg nu eens zelf, is het echt een goed idee om zoveel sociale woningen samen te zetten? Zo creër je ghetto's.

Waren dit ook sociale woningen speciaal aangepast voor moslims? Wc in de juiste richting, inkom met 2 doorgangen, afgesloten keuken ...
Zucht, leg me geen woorden in de mond aub!

Ten eerste: het gaat niet om enkel sociale woningen, maar een deel sociale woningen.
Ten tweede: indien het een villawijk betrof dan was ik even verontwaardigd.

Ik ben dus verontwaardigd om de reden van de actie's van die actiegroep. Hun argumenten zijn erg flauw.

Indien het om een Romeinse site ging die tot nu toe onbekend was, dan zou ik hun actie's toejuichen, maar actie om een onzichtbaar stuk spoor uit 1870 vind ik maar flauw.
Oud 6 juni 2013, 16:52   #11
leeuwenhart
Banneling

leeuwenhart's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Charlie don't Surf Bekijk bericht
Inderdaad Valvekes heeft een dubbele agenda.

Hij is betrokken bij de loods naast dat geplande gebouw van het AG SOB.
De echte reden voor zijn “actie groep” is dat hij parking te kort heeft, en hij hoopt door het kelderen van dit project van het AG SOB, meer parking te bekomen naast zijn loods.
Een vuil ventje is het dus.

Laatst gewijzigd door leeuwenhart : 6 juni 2013 om 16:54.
leeuwenhart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2013, 19:14   #12
Klojo eerste klas

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Dat ganse artikel staat vol onnauwkeurigheden waardoor de lezer niks, maar dan ook niks, wijzer wordt ...'lag een spoorlijn' terwijl er een foto van te zien is bijv.....of ze zetten er een foto bij van een andere spoorlijn ? 'Mag niet geraakt worden', maar desgevallend moet het in de oorspronkelijke staat worden hersteld... enz...
Wie daar nog iets van begrijpt mag het me altijd eens uitleggen....
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be