![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een project van het Gentse stadsontwikkelingsbedrijf AG SOB is stilgelegd door de kortgedingrechter. Oorzaak: een actiecomité deed haar beklag omdat een stuk spoorlijn uit 1870 bedreigd wordt. Dat meldt de regionale zender AVS. Normaal hadden er 77 (voornamelijk sociale) woningen gebouwd moeten worden...
Lees hier het volledige artikel: http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...uit-1870.dhtml De woordvoerster van die dwaze actiegroep ' vzw De Voorhaven' spreekt hier over "De site is het grootste beschermde stadsgezicht van Gent", maar ... wat is er te zien? Dat een actiegroepje zo maar een groots project met grote maatschappelijke waarde zo maar kan laten stilleggen met zulke flauwe argumenten.... ik vind het ver gekomen. Dit is echt niet meer redelijk: wat is de maatschappelijke, de economische, de ecologische, de cultuurhistorische waarde van dit strookje sporen, dat blijkbaar al lang niet meer zichtbaar was? Ik vrees dat dergelijke uitwassen uiteindelijk naar het tegenovergestelde zal leiden: men zal genoeg krijgen van die groepen die bepaalde zaken (heel vaak meer dan terecht) willen bewaren en daarom een bepaald project laten stilleggen. Daardoor zouden dan wel interessante zaken kunnen verdwijnen. Gewoon omdat men nu in het overdrevene toe onzinnige rommel wilt gaan bewaren. Hier en daar lees ik een reactie van een burgemeester die zich afvraagt of het wel nodig is om zoveel geld te gooien naar archeologisch onderzoek van een historische site alvorens men met geplande werken begint. En dat vind ik dan jammer. Die actiegroep moest zich schamen omwille van hun knettergekke bezigheden. Want uiteindelijk zullen ze het tegenovergestelde bewerkstelligen.
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gent schrapt best het woord "actiegroep". Probleem opgelost.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Vreemdeling
|
![]() Gent schrapt alle klinkers uit het alfabet
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Vreemdeling
|
![]() De Spa laat weten dat de volgende letters geschrapt worden: a,s,o,b,s,o,t,s,o
Met ingang van 2020, tenzij onverwacht de spa geen absolute meerderheid haalt of pasen op een zondag valt dat jaar Laatst gewijzigd door Di Barba : 5 juni 2013 om 06:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Die waren tegen dat project omdat het allochtonen, err, Vlamingen met vreemde origine, aantrekt. Allemaal vuile racisten & fascisten die baby's opeten als ontbijt.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waren dit ook sociale woningen speciaal aangepast voor moslims? Wc in de juiste richting, inkom met 2 doorgangen, afgesloten keuken ... Laatst gewijzigd door BonBon : 5 juni 2013 om 11:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.locus.be/nl/blog/detail/n...gageerde_buurt Dubbele agenda? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
Ten eerste: het gaat niet om enkel sociale woningen, maar een deel sociale woningen. Ten tweede: indien het een villawijk betrof dan was ik even verontwaardigd. Ik ben dus verontwaardigd om de reden van de actie's van die actiegroep. Hun argumenten zijn erg flauw. Indien het om een Romeinse site ging die tot nu toe onbekend was, dan zou ik hun actie's toejuichen, maar actie om een onzichtbaar stuk spoor uit 1870 vind ik maar flauw.
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hij is betrokken bij de loods naast dat geplande gebouw van het AG SOB. De echte reden voor zijn “actie groep” is dat hij parking te kort heeft, en hij hoopt door het kelderen van dit project van het AG SOB, meer parking te bekomen naast zijn loods. Een vuil ventje is het dus. Laatst gewijzigd door leeuwenhart : 6 juni 2013 om 16:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Dat ganse artikel staat vol onnauwkeurigheden waardoor de lezer niks, maar dan ook niks, wijzer wordt ...'lag een spoorlijn' terwijl er een foto van te zien is bijv.....of ze zetten er een foto bij van een andere spoorlijn ? 'Mag niet geraakt worden', maar desgevallend moet het in de oorspronkelijke staat worden hersteld... enz...
Wie daar nog iets van begrijpt mag het me altijd eens uitleggen....