Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 7 juni 2013, 09:20   #1
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard Laten we de wet aan onze laars lappen.

Liesbeth Homans is een doorgedreven rechtlijnige denker.

Tweemaal 30.000 euro in de Schelde strooien, zoals Patrick Janssens deed, zit er voor Liesbeth niet in: de VERDOOFDE slachtlijn voor het offerfeest verdwijnt.
Op zich een logisch besluit.

Citaat:
06:00 Antwerpen Stad Antwerpen schaft de slachtlijn voor verdoofd slachten af wegens gebrek aan belangstelling. Volgend jaar wil het stadsbestuur het slachten voor het Offerfeest organiseren buiten de stad.

N-VA-schepen Liesbeth Homans lichtte de Antwerpse moskeeën donderdagavond in over enkele belangrijke veranderingen in de organisatie van het Offerfeest, dat dit jaar plaatsvindt op 14 en 15 oktober.

De slachtvloer voor verdoofd slachten, die twee jaar lang beschikbaar was zonder dat er één dier werd aangeboden, wordt afgeschaft. De lijn voor onverdoofd (ritueel) slachten verhuist van Park Spoor Noord naar het oude slachthuis bij het Sportpaleis. De prijs voor het aanbieden van een schaap wordt verhoogd van 25 naar 40 euro.

Homans wil het slachten vanaf volgend jaar laten plaatsvinden op een grotere locatie buiten Antwerpen. De organisatie van de slachtvloer zou kunnen worden overgenomen door de Antwerpse moslimgemeenschap.

Het gesprek tussen Homans en collega-schepen Philip Heylen met enkele tientallen vertegenwoordigers van de moskeeën verliep in een opperbeste stemming. De moslimgemeenschap belooft dit jaar meer vrijwilligers te sturen om te assisteren bij het ritueel slachten.
http://www.gva.be/regio-antwerpen-st...hten-meer.aspx

Ik volg ook Lex Moolenaar als die schrijft:

http://www.gva.be/opinie/standpunt-a...ndering-2.aspx

Citaat:
Na Philip Heylen lost ook zijn N-VAcollega Liesbeth Homans al een schot voor de boeg. Zij kondigt behoorlijk ingrijpende veranderingen voor de organisatie van het Offerfeest aan. Eén: de slachtlijn voor verdoofd slachten wordt afgeschaft. Twee: de slachtlijn voor onverdoofd (ritueel) slachten verhuist van Park Spoor Noord naar het oude slachthuis in de buurt van het Sportpaleis.

En drie: wie een schaap wil laten slachten, moet in oktober 40 euro betalen in plaats van de 25 euro van vorig jaar.

De eerste maatregel kunnen we helemaal bijtreden. De voorbije twee jaar gaf de stad telkens 30.000 euro belastinggeld uit aan een vloer voor verdoofd slachten, maar daar kwamen nul - lees: nul - gegadigden op af.

Dat had dus duidelijk geen zin. Ook het argument dat Park Spoor Noord, met al zijn spelende kinderen, geen ideale locatie is om dieren te kelen, snijdt wat ons betreft hout. En de prijsverhoging lijkt ons geen onoverkomelijk probleem, zeker niet in het licht van de kosten-batenverhouding voor de stad.

Lastiger is de intentie van Liesbeth Homans om het slachten vanaf volgend jaar te organiseren buiten het grondgebied van de stad. Volgens haar maakt de groeiende omvang van het evenement dat noodzakelijk.

Maar hier gaat Moolenaar helemaal de wind in. Blijkbaar gelden wetten dus niet voor moslims? Niet alleen wordt voorbijgegaan aan het feit dat VERDOOFD slachten de WET is (en niet andersom), maar er dan nog eens van uitgaan dat er terug thuisslachtingen zullen gebeuren als vader muzelman meer dan drie straten ver moet rijden, is toch wel een stapje te ver. (nochtans goed voor de economie: de loodgieters die de verstopte badkameraflopen moeten ontstoppen verdienen er een mooie cent aan ... oops... zeker weer betaald door de belastingbetaler in de sociale woningen?)
Citaat:
Maar voor veel moslims zal het toch wel een drempel verhogen als ze voor het slachten van een schaap niet meer in de stad terechtkunnen en zich moeten verplaatsen naar pakweg Aartselaar of Stabroek. Zal dat niet tot meer thuisslachtingen leiden?
Anderzijds kunnen we natuurlijk zelf ook lessen leren van deze islamitische verrijking.
Ik stel voor dat al wie meer dan 30% belastingen moet betalen dit vanaf nu ook niet meer gaat doen. Dan moeten ze maar andere oplossingen aanreiken. Waarom zou IK me extra moeten inspannen als een moslim ook zijn schaap onverdoofd voor zijn deur gaat slachten als hij zijn zinnetje niet krijgt. We gaan toch niet discrimineren?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 7 juni 2013 om 09:21.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2013, 12:29   #2
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Een mooi voorbeeld van hoe een kar voor het paard te spannen.
Denkt Homans daarmee misschien stemmen van allochtonen te winnen?
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2013, 23:36   #3
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Liesbeth Homans is een doorgedreven rechtlijnige denker.

Tweemaal 30.000 euro in de Schelde strooien, zoals Patrick Janssens deed, zit er voor Liesbeth niet in: de VERDOOFDE slachtlijn voor het offerfeest verdwijnt.
Op zich een logisch besluit.

http://www.gva.be/regio-antwerpen-st...hten-meer.aspx

Ik volg ook Lex Moolenaar als die schrijft:

http://www.gva.be/opinie/standpunt-a...ndering-2.aspx

Maar hier gaat Moolenaar helemaal de wind in. Blijkbaar gelden wetten dus niet voor moslims? Niet alleen wordt voorbijgegaan aan het feit dat VERDOOFD slachten de WET is (en niet andersom), maar er dan nog eens van uitgaan dat er terug thuisslachtingen zullen gebeuren als vader muzelman meer dan drie straten ver moet rijden, is toch wel een stapje te ver. (nochtans goed voor de economie: de loodgieters die de verstopte badkameraflopen moeten ontstoppen verdienen er een mooie cent aan ... oops... zeker weer betaald door de belastingbetaler in de sociale woningen?)

Anderzijds kunnen we natuurlijk zelf ook lessen leren van deze islamitische verrijking.
Ik stel voor dat al wie meer dan 30% belastingen moet betalen dit vanaf nu ook niet meer gaat doen. Dan moeten ze maar andere oplossingen aanreiken. Waarom zou IK me extra moeten inspannen als een moslim ook zijn schaap onverdoofd voor zijn deur gaat slachten als hij zijn zinnetje niet krijgt. We gaan toch niet discrimineren?
De wet aan uw laars lappen is een teken van goede integratie in de multikulturele wereld van vandaag. Hoe meer wetten je aan uw laars lapt, hoe sympatieker je zal overkomen bij de Nieuwe Belgen.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2013, 14:08   #4
Bog
Partijlid

Standaard

Ik dacht dat onverdoofd slachten als onderdeel van een rituele eredienst perfect legaal was? Of is de wet betreffende de bescherming en het welzijn der dieren reeds aangepast? Ik dacht toch echt van niet. Misschien weet jij meer...?
Bog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2013, 14:19   #5
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bog Bekijk bericht
Ik dacht dat onverdoofd slachten als onderdeel van een rituele eredienst perfect legaal was? Of is de wet betreffende de bescherming en het welzijn der dieren reeds aangepast? Ik dacht toch echt van niet. Misschien weet jij meer...?
dierenmishandeling en legaal in één zin ??

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2013, 14:22   #6
Bog
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
dierenmishandeling en legaal in één zin ??
Neen, beste Zipper. Onverdoofd slachten en legaal in een zin. Nergens heb ik het over dierenmishandeling.

Maar goed, verbaast dat u?
Oud 10 juni 2013, 14:25   #7
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, beste Zipper. Onverdoofd slachten en legaal in een zin. Nergens heb ik het over dierenmishandeling.

Maar goed, verbaast dat u?

dat u dierenmishandeling legaal beschouwt ?? Het tegengestelde had mij verbaasd. Niks is menselijk aan die kutgodsdienst.
Misschien massaal naar Syrië vertrekken, daar kan je ongestoord zonder verdoving slachten.

Citaat:
Oud 10 juni 2013, 14:31   #8
Bog
Partijlid

Standaard

Citaat:
dat u dierenmishandeling legaal beschouwt ?? Het tegengestelde had mij verbaasd. Niks is menselijk aan die kutgodsdienst.
Misschien massaal naar Syrië vertrekken, daar kan je ongestoord zonder verdoving slachten.
Beschouw ik dierenmishandeling als legaal? Je begrijpt het niet.

Dieren onverdoofd slachten voor een rituele eredienst is legaal. Wat wij daar van denken of hoe wij dat noemen, verandert daar niets aan.
Oud 10 juni 2013, 14:36   #9
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dieren onverdoofd slachten voor een rituele eredienst is legaal. Wat wij daar van denken of hoe wij dat noemen, verandert daar niets aan.
JA!!

Citaat:
Oud 10 juni 2013, 14:41   #10
Bog
Partijlid

Standaard

Citaat:
JA!!
Zeker dat je niet religieus bent? Je komt nogal zwakzinnig over.

Als je er iets aan wilt doen, schrijf dan een brief:
http://www.gaia.be/nl/campagnes/schr...doofd-slachten

Merk op dat men vraagt om een verbod op onverdoofd slachten. Was dat niet al verboden? Lapt de Mohammedaan nu niet net dát reeds bestaand verbod aan zijn laars?
Oud 10 juni 2013, 16:05   #11
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

binnenkort zal het handjeskappen en voetjeskappen, stenigen en onthoofden misschien ook wel legaal worden. Tenslotte zijn het allemaal bevelen en rechtstreekse boodschappen van hummekes hierboven nietwaar?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 10 juni 2013 om 16:05.
Oud 10 juni 2013, 16:11   #12
Bog
Partijlid

Standaard

Citaat:
binnenkort zal het handjeskappen en voetjeskappen, stenigen en onthoofden misschien ook wel legaal worden. Tenslotte zijn het allemaal bevelen en rechtstreekse boodschappen van hummekes hierboven nietwaar?
Je lijkt me anders wel behoorlijk intelligent. Het verwondert me dan ook dat je nu zulke domme dingen uit.
Oud 10 juni 2013, 16:15   #13
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je lijkt me anders wel behoorlijk intelligent. Het verwondert me dan ook dat je nu zulke domme dingen uit.
als men zich laat leiden door 7de eeuwse slachtmethodes die de dieren anno 2013 nodeloos doen lijden, enkel en alleen omdat die slachtmethode zo in hun boekje staat, waarom kunnen we dan niet binnenkort afglijden naar een shariastaat? In Engeland werd verleden week toch al de sharia doodstraf uitgevoerd? en de sharia rechtbanken zijn daar al volop in voege.

Ik pleit trouwens regelmatig voor halal operaties: volgens moslims doet zo'n halssnede helemaal geen pijn. Dus waarom zouden ze zich op westerse haram-wijze laten verdoven in de operatiezaal? Allah weet toch beter?

Oud 10 juni 2013, 16:22   #14
Bog
Partijlid

Standaard

Citaat:
als men zich laat leiden door 7de eeuwse slachtmethodes die de dieren anno 2013 nodeloos doen lijden, enkel en alleen omdat die slachtmethode zo in hun boekje staat, waarom kunnen we dan niet binnenkort afglijden naar een shariastaat? In Engeland werd verleden week toch al de sharia doodstraf uitgevoerd? en de sharia rechtbanken zijn daar al volop in voege.
En dus zal België op basis daarvan onthoofdingen legaal maken? Got it.
Oud 10 juni 2013, 16:58   #15
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En dus zal België op basis daarvan onthoofdingen legaal maken? Got it.
geduld, tegen 2030 zal de moslimbevolking in België met 80% toegenomen zijn. Rekening houdend met hun "vlotte" vorm van westerse integratie, belooft dat niet veel goeds.

Citaat:

Laatst gewijzigd door Zipper : 10 juni 2013 om 16:59.
Oud 10 juni 2013, 19:43   #16
Bog
Partijlid

Standaard

Citaat:
geduld, tegen 2030 zal de moslimbevolking in België met 80% toegenomen zijn. Rekening houdend met hun "vlotte" vorm van westerse integratie, belooft dat niet veel goeds.
Volgens wikipedia is ongeveer 4% van België moslim. Als die bevolking met 80% toeneemt, zitten we aan rond de 7%? Of reken ik verkeerd? Als ik niet verkeerd reken, dan wilt dat zeggen dat die 7% ervoor zal zorgen dat onthoofdingen in België, momenteel illegaal ook voor religieuze doeleinden, legaal zal worden?
Oud 10 juni 2013, 20:13   #17
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volgens wikipedia is ongeveer 4% van België moslim. Als die bevolking met 80% toeneemt, zitten we aan rond de 7%? Of reken ik verkeerd? Als ik niet verkeerd reken, dan wilt dat zeggen dat die 7% ervoor zal zorgen dat onthoofdingen in België, momenteel illegaal ook voor religieuze doeleinden, legaal zal worden?
zo'n klein miljoen op 10 �* 11 miljoen inwoners = 10% en geen 4%

en die zijn geconcentreerd op 2 plaatsen : Brussel en Antwerpen. De Turken in Limburg lijken iets meer beschaafd.

Citaat:
Oud 13 juni 2013, 11:44   #18
E. Migrant
Banneling

Standaard

Aisha Homans en Mohammed De Wever. Een leuk stel.
E. Migrant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2013, 11:45   #19
E. Migrant
Banneling

Standaard

Citaat:
Wikipedia loopt achter, het zijn er nu zowat 600.000 �* 700.000, die elk decennium met ongeveer 50% aangroeien.
E. Migrant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2013, 19:21   #20
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Onze Westerse verdoving is ook niet helemaal pijnloos. Dieren krijgen een electro shock of een pin in de hersenen zodat ze flauw vallen van de pijn, voor men ze keelt. Dat is Westers slachten.

Als het fout loopt, wat dikwijls is, als het aan de lopende band is, lijdt een dier dus 2 maal en wordt het op de koop toe nog eens levend gevild.

Ik geef eerlijk toe dat verdoven in mijn ogen humaan moet zijn. Als je de halal slachting correct uitvoert, voelt het dier een korte pijn en verliest het daarna meteen het bewustzijn en het leven, als het correct wordt gedaan. Dan is het zoals de verdoving toepassen in onze slachthuizen, maar in 1 klap fataal.

Maar hier zit dus het probleem: elke, niet opgeleide huisvader die moslim is, mag dus zijn schaap slachten en ik weet niet of dat altijd correct gebeurd. Iemand die niet correct opgeleid en getraind is om te slachten, zal sowieso nutteloos dierenleed veroorzaken.

Ik ben hier dus niet om de Islam te verdedigen en nog minder voor het religieus slachten op te hemelen, maar men kan dus ook de verdovingstechnieken van onze Westerse maatschappij eens bekijken. Misschien allemaal vegetariër worden, als we zo voor dieren zijn.

Laatst gewijzigd door Boadicea : 13 juni 2013 om 19:22.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be