Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 augustus 2004, 21:05   #1
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard Al Quaida heeft een filiaal in de Oranjestraat in Antwerpen

In Gazet van Antwerpen van 16 augustus konden we lezen dat een goede vriend van Osama Bin Laden die waarschijnlijk mee een hand had in de eerste aanslag op de WTC torens in 1993, onlangs een bezoekje bracht aan 2 moskees in België.

In het Centre Pakistanais in Brussel maar ook in de moskee in de Antwerpse Oranjestraat.

Wie zich geroepen voelt als Jihadstrijder en mee wil werken om westerlingen te vermoorden en niet bang is om zichzelf op te blazen voor Allah neemt best contact op met :

Moskee Khatim-Ul-Anbia

Oranjestraat 92
2060 Antwerpen

http://www.embnet.be/Nederlands/listmosk.htm

(dat is vlakbij het Sint-Jansplein)

Laatst gewijzigd door Darwin : 16 augustus 2004 om 21:06.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2004, 21:08   #2
Eternity
Parlementsvoorzitter

Eternity's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
In Gazet van Antwerpen van 16 augustus konden we lezen dat een goede vriend van Osama Bin Laden die waarschijnlijk mee een hand had in de eerste aanslag op de WTC torens in 1993, onlangs een bezoekje bracht aan 2 moskees in België.

In het Centre Pakistanais in Brussel maar ook in de moskee in de Antwerpse Oranjestraat.

Wie zich geroepen voelt als Jihadstrijder en mee wil werken om westerlingen te vermoorden en niet bang is om zichzelf op te blazen voor Allah neemt best contact op met :

Moskee Khatim-Ul-Anbia

Oranjestraat 92
2060 Antwerpen

http://www.embnet.be/Nederlands/listmosk.htm

(dat is vlakbij het Sint-Jansplein)
Klinkt eerder een grap, niet?

Frank Dane
Eternity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2004, 21:40   #3
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wat denk je dan hier van?

Citaat:
,,In de hoofdstad van Europa functioneren netwerken die jonge, breekbare mensen rekruteren en hun in het hoofd pompen dat de enige weg voor een goede moslim de jihad is.'' Het boek Son mari a tué Massoud van RTL-journaliste Marie-Rose Armesto en de Staatsveiligheid waarschuwen voor het gevaar van moslimextremisme in België.

Op 17 december 2001 kreeg RTL-journaliste Marie-Rose Armesto een vrouw in paniek aan de lijn. Haar zus Malika, die sinds een jaar verdwenen was, had haar zopas opgebeld om te zeggen dat ze uit Afghanistan was gevlucht. De Amerikaanse bombardementen waren net begonnen en haar man had de leider van de Noordelijke Alliantie, Achmed Sjah Massoed, vermoord.

Armesto: ,,Ik heb meteen het nummer in Pakistan gebeld. Malika nam zelf op. Ze was doodsbang om in handen van de Amerikanen of de Noordelijke alliantie te vallen. Ze zou zich op de Belgische ambassade aanmelden. Als Belgisch onderdaan kon ze hoogstens de gevangenis ingaan. Maar om te vermijden dat de ambassade haar in het geheim zou uitleveren, wilde ze een journalist op de hoogte brengen van haar terugkeer. Malika had mijn reportages over de oorlog in Bosnië gezien en ze had daaruit opgemaakt dat ik sympathie koesterde voor de moslims. Volgens haar had Allah mij op haar weg gebracht.''

Armesto had Allah in elk geval een journalistieke goudmijn in de schoot geworpen: exclusief contact met de vrouw van de moordenaar van Massoed. Het verhaal is begin mei als boek verschenen. Son mari a tué Massoud leest als een thriller. ,,Maar het is werkelijkheid. In de hoofdstad van Europa functioneren netwerken die jonge, breekbare mensen rekruteren en hun in het hoofd pompen dat de enige weg voor een goede moslim de jihad, de gewapende strijd is.''

Ontnuchterend is de vaststelling dat Malika als jonge Belgische van Marokkaanse origine aanvankelijk niet de minste neiging tot extremisme vertoonde. Ze was een rebelse, geëmancipeerde vrouw die had gebroken met haar man, haar gemeenschap en haar geloof om haar dochter een betere toekomst te kunnen bieden dan ze zelf had gekregen. Maar ze vond geen degelijk werk, had financiële problemen en kreeg een depressie. Armesto: ,,Eén voor één sloten de deuren zich voor haar. En toen alle deuren dicht zaten, opende zich de poort van de radicale islam. Men gaf haar geld, werk, psychologische steun, een liefdevolle man.''

Malika vond haar nieuwe identiteit in het Centre Islamique Belge (CIB). In het centrum is ze ook met Abdessattar Dahmane getrouwd, de man die Massoed zou vermoorden. Later gaat het stel naar Afghanistan om er een school te openen. Ze wonen met andere 'Arabieren' in een luxueuze wijk in Jalalabad. De 'Arabieren' kijken neer op de gewone Afghanen. Zelf weigert Malika haar boerka te dragen. ,,Ze was van de wereld van de uitgeslotenen in een wereld van uitverkorenen terechtgekomen.''

Of Malika tevoren op de hoogte was van de plannen van haar man weet Armesto niet. Wel vindt Malika dat hij een heldendaad heeft verricht. Terug in België wordt ze door verschillende veiligheidsdiensten ondervraagd, maar er kan haar niets strafbaars ten laste worden gelegd. Het Centre Islamique Belge vangt Malika op. Armesto: ,,Ik heb geprobeerd Malika te doen inzien hoe mis ze het had. Ik heb haar de beelden van de aanslag getoond. Ze was erdoor in de war. Ik heb alles geprobeerd om haar aan de invloed van de extremisten te onttrekken. Maar hoe meer contact ze had met haar 'broeders en zusters' in België, hoe harder ze werd. Voor Malika is haar man een held. Na een reportage waarin ik Abdessattar een terrorist noemde, heeft ze het contact verbroken.''

Ik probeer Malika via het Centre Islamique Belge te bereiken, maar ze weigert om nog met journalisten te praten. Volgens het CIB zal ze binnenkort een boek publiceren waarin ze de ,,leugens'' van Armesto rechtzet. De juiste rol van dat Centre Islamique Belge in het Afghaanse avontuur van Malika en haar man blijft onduidelijk. Volgens Armesto was het een rekruteringsplaats: ,,Iedereen die naar Afghanistan is vertrokken, is via het CIB gegaan. Het is de plaats waar men in de hoofden de kiemen plant die uiteindelijk tot terrorisme leiden. Het CIB werkt als een sekte. Als iemand in Molenbeek problemen heeft, staat sjeik Bassam altijd klaar om te helpen. Zo wint hij het vertrouwen. Daarna volgt indoctrinering. Maar het CIB is niet alleen, het is slechts een boom waarachter een bos schuilgaat.''

Maar was het CIB inderdaad een rekruteringsplaats voor al-Qaeda, of gewoon een groep strenge moslims die tot hun eigen verbijstering na elf september in het oog van een storm zijn terechtgekomen? Er is nooit een bewijs geleverd dat het CIB zich inlaat met terroristische of illegale activiteiten. En sinds de vele negatieve berichten over zijn doen en laten, wantrouwt het centrum de pers. Op haar website www.assabyle.com beschuldigt de leiding van het centrum de journalistiek van mediaterrorisme. Toch is ze bereid met mij te praten, op voorwaarde dat ik hun woorden letterlijk weergeef, zonder ,,subjectieve'' interpretatie of ,,tendentieuze'' context.

Ik ontmoet de vertegenwoordigers van het CIB in een onopvallend rijtjeshuis in Anderlecht. De moskee zelf in Molenbeek werd op 26 mei door brand vernield. Tot mijn verbazing blijkt slechts een van de vijf aanwezigen van Arabische origine. De anderen heten officieel Jean-Louis, Olivier en Jean, al hebben ze sinds hun bekering een Arabische naam aangenomen. Abdallah Bastin, directeur van het CIB: ,,Vijfendertig jaar geleden heb ik me bekeerd. Ik was schilder en reisde naar Marokko. Ik was meteen betoverd door de schoonheid van de islam, de vormen, de kleuren, de blik van de mensen. Ik ben begonnen te studeren en heb ontdekt dat de islam een hedendaagse godsdienst is die de mens antwoorden geeft die hij in de moderne wereld of in het katholicisme niet vindt.''

Bastin benadrukt sterk de eigenheid van het CIB: ,,Wij zijn een Belgisch centrum van geboren Belgen die de islam als een Belgische godsdienst belijden. In tegenstelling tot alle andere moskeeën, waar de islam een geïmporteerde godsdienst is voor immigranten.''

Een van de doelstellingen van het CIB is de verspreiding van de islam onder de Belgische bevolking. ,,De islam is niet vreemder voor België dan het christendom dat was voor het Gallië van Clovis.'' Volgens Bastin is de islam trouwens het logisch vervolg van het christendom. ,,Het jodendom, het christendom en de islam hebben dezelfde wortel. In wezen is het dezelfde godsdienst. Een consequente christen wordt automatisch moslim, zoals de eerste christenen ook bekeerde joden waren.'' Hij is er dan ook van overtuigd dat België op een dag een islamitisch land zal zijn: ,,Als Gallië christelijk kon worden, kan België ook islamitisch worden. Landen en religies liggen niet vast.'' Maar, benadrukt Abou Amalyne, ,,bekering moet een vrije keuze zijn, het mag nooit worden opgelegd.''

Het CIB doet ook aan huwelijksbemiddeling. Geestelijk leider sjeik Bassam zegende de verbintenis tussen Malika en Abdessatar Dahmane in. Maar het CIB ontkent op de hoogte te zijn geweest van de extremistische contacten van Dahmane. Abou Amalyne: ,,Ik was de begeleider van Malika. Ze had een ongelukkig huwelijk achter de rug. Vrienden van haar vroegen me om te onderzoeken of Dahmane een goede echtgenoot voor haar zou zijn. Ik kende Dahmane niet, hij kwam alleen nu en dan langs. Ik heb me over zijn persoon geïnformeerd, maar niet over zijn contacten. Dahmane bleek een sympathieke, beleefde, liefdevolle man te zijn. Malika heeft trouwens nooit spijt gehad van haar huwelijk met hem. Op dat ogenblik kon niemand vermoeden dat hij Massoed zou doden. Zelfs Malika was niet op de hoogte van zijn plannen. Volgens ons is Dahmane pas in Afghanistan tot het besluit gekomen om Massoed te doden. Het CIB heeft daar niets mee te maken.''

Veroordelen doet het CIB de moord op Massoed overigens niet. Bastin: ,,Afghanistan was een land in oorlog. Massoed was de vijand van de rechtmatige regering. Hij was een marionet van de Amerikanen. In een oorlog is het normaal dat zo iemand gedood wordt.''

Voor de Amerikanen heeft niemand in het CIB een goed woord over. ,,Na de strijd tegen de Russen hebben de Amerikanen Afghanistan aan zijn lot overgelaten. Het weinige dat van het land overeind bleef, bombarderen ze nu plat.''

,,De aanslag tegen het WTC hebben we meteen veroordeeld. De islam verbiedt het doden van burgers die niet in een oorlog tegen ons betrokken zijn. Maar behalve enkele video's waarvan iedereen ziet dat ze getrukeerd zijn, is er geen enkel bewijs dat Bin Laden daar achter zit.''

Abou Amalyne: ,,Als CIB hebben we niemand opgeroepen om naar Afghanistan te gaan. Integendeel, ik heb al te vurige jongeren gewaarschuwd dat we de realiteit van Afghanistan niet kenden. Trouwens, degenen die op straat 'Leve Bin Laden' schreeuwden, waren kleine delinquenten die niet eens het vrijdaggebed naleven.''

Abdallah Bastin: ,,Maar we staan wel aan de zijde van de Taliban, ja. Misschien zijn ze te hard van stapel gelopen. Het waren jonge studenten die recht van de koranschool kwamen en de koran zwart-wit hebben toegepast. Niemand van ons had onder hun extreme regime kunnen leven. Maar je mag de context niet vergeten. Afgezien daarvan staan we achter hun principes en hun doel. We verdedigen elke islamitische staat die internationaal en legaal erkend is.''

Maar België is een seculier land: kerk en staat zijn gescheiden. Religieuze voorschriften zijn ondergeschikt aan de wet. Abdallah Bastin: ,,In België moet men rechts rijden. Niets belet me ervoor te pleiten om links te rijden. Maar zolang de wet niet verandert, blijf ik verplicht rechts te rijden. Wij doen hetzelfde. De scheiding van kerk en staat druist volledig in tegen de islam, maar we wonen in België, dus respecteren we die wet. Maar we doen wel al wat we democratisch kunnen om aan te tonen dat het misschien beter is om links te rijden.''

,,Ik geloof ze niet.'' Johan Leman van het Centrum voor Gelijke Kansen en Racismebestrijding (CGKR) windt er geen doekjes om. ,,De dubbele taal is de essentie van hun functioneren. Ze hebben een heel vriendelijk, tolerant discours naar buiten toe, maar binnen is de boodschap heel anders.'' Begin april diende het CGKR een klacht in tegen het CIB. Op de website van het CIB was een hyperlink gelegd met een filmpje waarin David Levy, voormalig Israëlisch minister van Buitenlandse Zaken, vergeleken wordt met Hitler. De onderschriften luidden: Same racism, same criminality, same history .

,,Een stommiteit van jonge heethoofden'', zegt Abdallah Bastin. ,,We hebben de link verwijderd, wat niet wegneemt dat we de klacht ongegrond vinden. Ook Saddam Hoessein en Khadaffi zijn door de Amerikanen met de duivel vergeleken. Men beschuldigt ons van het geweld dat we zelf aanklagen.''

Leman geeft toe dat de klacht vooral diende om de kat de bel aan te binden. ,,Het kan niet dat ik me verzet tegen de fascistische strekkingen binnen het Vlaams Blok, en aan de andere kant mijn ogen moet sluiten.'' Maar Lemans kritiek geldt niet alleen het CIB. Hij heeft het over de Moslimbroeders in het algemeen, gepolitiseerde islamieten die via opvoeding, prediking en sociale en culturele activiteiten een islamitische samenleving willen uitbouwen. Kan dat niet op grote schaal, dan op zijn minst binnen de lokale gemeenschap van 'echte gelovigen'. Leman: ,,Ze schuiven zichzelf naar voren als de vertegenwoordigers van de islam, terwijl ze maar een heel kleine groep vertegenwoordigen. 95 procent van de gelovigen staat daarbuiten. Ik ben voorstander van een Belgische islam die de westerse democratie en het pluralisme accepteert, maar tegen een islam die zich volledig richt op de ideologie van een moslimstaat.''

Ook Omar Luc Van den Broeck, bekeerde Vlaming, ondervoorzitter van de Moslimexecutieve en auteur van De islam in België , klaagt over de infiltratie van gepolitiseerde moslims met dubbele agenda's. ,,De meeste moskeeën zijn puur confessioneel. Ze houden zich uitsluitend bezig met een goede geloofsbeleving: de ramadam, het gebed, het offerfeest. Maar zodra moskeeën zich in een breder verband organiseren, contacten opbouwen met andere moskeeën, organisaties of instellingen, schuiven bepaalde personen zich naar voren als vertegenwoordigers van de moslimgemeenschap. In werkelijkheid misbruiken ze je voor eigen doeleinden.''

Volgens een anonieme bron gaat ook de Moslimexecutieve niet vrijuit: ,,De Executieve is door de overheid opgericht om een gesprekspartner te zijn. Sommigen binnen de Executieve willen dat instrument nu tegen de Belgische staat gebruiken.''

Het is voor dit soort infiltraties dat de Staatsveiligheid de Belgische politiek probeert te waarschuwen. Uit het rapport van het Comité I, dat toezicht houdt op de inlichtingendiensten, blijkt dat dertig van de 300 moskeeën fundamentalistisch zijn en dat de inlichtingendiensten de invloed van het fundamentalisme hebben onderschat. Toch zouden de aanhangers van een gewelddadige of zelfs terroristische strijd een minderheid vormen. Hun actie is in de eerste plaats gericht tegen hun land van herkomst. De kans op geweld in België wordt klein geacht. De waarschuwing geldt vooral voor personen en organisaties die ijveren voor een islamisering van de samenleving door prediking met respect voor de democratie. ,,Deze strategie is des te arglistiger en doeltreffender, omdat ze vrij geruststellend overkomt bij de politieke verantwoordelijken en de publieke opinie. (...) Ze verzet zich tegen elke vorm van integratie en multiculturele samenleving. Binnen deze context bestaat het gevaar dat een marginale maar steeds groter wordende groep van jonge moslims met geen of weinig houvast vroeg of laat aansluiting zoekt bij gewelddadiger bewegingen'', besluit het Comité I.

Maar terug naar het Centre Islamique Belge, dat volgens Omar Van den Broeck maar een marginaal fenomeen is. ,,Het is een splintergroep. Ze hebben weinig impact op de migrantengemeenschap in Molenbeek. Ze vertegenwoordigen alleen zichzelf.'' Het CIB geeft zelf toe dat maar 200 mensen zijn vrijdaggebed volgen. Ook Leman vindt dat niet alle aandacht zich moet toespitsen op het Centre Islamique Belge. ,,Het CIB neutraliseert zichzelf door zijn extravagantie. Ze zijn niet zo gevaarlijk omdat ze zichtbaar zijn. Er zijn andere moskeeën, waar de boodschap op een veel subtieler manier wordt verspreid. Een vertegenwoordiger van het Algerijnse FIS was jarenlang imam in de grote moskee van Schaarbeek.''

Een van de grote moskeeën die in het rapport van het Comité I worden vermeld, is die van het Islamitisch en Cultureel Centrum in het Jubelpark. Ze wordt gecontroleerd door Saudi-Arabië en men belijdt er het salafisme, een heel ritualistische vorm van islambeleving: veel regels maar weinig spiritualiteit. Het salafisme predikt de terugkeer naar de zuiverheid van de islam ten tijde van de Profeet. Omar Van den Broeck: ,,Het salafisme is in se politiek ongevaarlijk, maar maakt wel de ontsporing van een Bin Laden mogelijk. Je kunt pas tot gruwel komen als er geen spiritualiteit meer is. Die spiritualiteit wordt dan vervangen door een tegen het Westen gerichte politieke ideologie. Maar de authentieke islambeleving is open, humanistisch, tolerant en beschavingsbevorderend.'' Volgens het Comité I probeert de Grote Moskee een religieuze politie te introduceren die toeziet op de naleving van de islamitische zeden door de gelovigen.

Voor Van den Broeck zijn de moslims de eerste slachtoffers van het politieke extremisme. ,,Door niet toe te geven dat hij de aanslag heeft gepleegd en zich tegelijk op te werpen als de verdediger van de islam, houdt Bin Laden de hele moslimgemeenschap gegijzeld.'' Leman vindt het jammer dat de moslimgemeenschap zelf geen duidelijker standpunt inneemt. ,,De Executieve noemt het extremisme een marginaal fenomeen. Maar ze zou duidelijk moeten zeggen dat er voor dat soort islam geen plaats is in een westerse samenleving.''

HAK. DER Başa geçiş

setstats 1
Oud 17 augustus 2004, 12:11   #4
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Alle religies verbieden.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2004, 17:14   #5
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eternity
Verklaar u nader. Ik zie het grappige ervan niet in als een Al Quaida imam op ronde door Europa bij een moskee in Antwerpen langskomt.

Die Al Quaida topman zal daar toch wel met een bepaalde reden zijn langs gegaan, niet?

Laatst gewijzigd door Darwin : 17 augustus 2004 om 17:16.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2004, 17:20   #6
tigerpants
Burgemeester

Stuur een bericht via MSN naar tigerpants
Standaard

Dan zou ik maar vlug de Islam gaan verbieden in België!
tigerpants is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2004, 17:59   #7
jules
Staatssecretaris

jules's schermafbeelding

Standaard

ik ga er van uit dat de staatsveiligheid dit dossier goed opvolgt, en dat er niet direct reden is om ons zorgen te maken over aanslagen. Beter eerst alles goed in kaart brengen, i.p.v. overhaast op te treden.
jules is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2004, 18:44   #8
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jules
ik ga er van uit dat de staatsveiligheid dit dossier goed opvolgt, en dat er niet direct reden is om ons zorgen te maken over aanslagen. Beter eerst alles goed in kaart brengen, i.p.v. overhaast op te treden.
Als de staatsveiligheid het al mag opvolgen en niet compleet overwerkt is na de laatste verkiezingsuitslag natuurlijk.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2004, 18:48   #9
jules
Staatssecretaris

jules's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
Als de staatsveiligheid het al mag opvolgen en niet compleet overwerkt is na de laatste verkiezingsuitslag natuurlijk.
het lijkt me logisch dat de staatsveiligheid alle organisaties volgt die zich tegen onschuldigen wil richten
jules is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2004, 18:48   #10
Tzuvar Raemborr
Minister

Tzuvar Raemborr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
Die hebben het veel te druk met zangeresjes doorlichten om zich met zoiets onbenulligs als terrorisme bezig te houden.
But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay,
I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet.
Tzuvar Raemborr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2004, 19:01   #11
Peace
Europees Commissaris

Peace's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eternity
Bij jou lijkt alles een grap als wij waarschuwen voor het gevaar wat er van een belangrijk aantal vreemdelingen uitgaat.

Er gebeuren hier dingen in ons land en ook de rest van Europa waar wij over X aantal jaren wel eens een heel zware tol voor gaan betalen.
Oud 17 augustus 2004, 19:03   #12
Peace
Europees Commissaris

Peace's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jules
Misschien wanneer een Vlaams Blokker aan het hoofd van de staatsveiligheid zou komen, zou er eens adequaat gewerkt worden en wat nog belangrijker is, zou de bevolking ook zonder de resultaten op te schonnen geïnformeerd worden.
Oud 17 augustus 2004, 19:11   #13
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peace
Misschien wanneer een Vlaams Blokker aan het hoofd van de staatsveiligheid zou komen, zou er eens adequaat gewerkt worden en wat nog belangrijker is, zou de bevolking ook zonder de resultaten op te schonnen geïnformeerd worden.
De nieuwe "Gestapo" ???
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2004, 19:12   #14
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peace
ahzo, en kun jij mij bewijzen dat het hoofd van de Staatsveiligheid politiek benoemd is????? Indien niet, dan is het weer eens te duidelijk dat die PM van het Blok geen enkele concrete politieke waarde heeft, maar dat men weer alle sop één hoop gooit en nog vlug wat mist spuit..
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2004, 20:41   #15
Peace
Europees Commissaris

Peace's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
De nieuwe "Gestapo" ???
Neen, het tegenover gestelde van de gestapo.

Onder leiding van een Vlaams Blok afgevaardigde zou de staatsveiligheid een voorlichtings orgaan worden. Het volk heeft recht om op een eerlijke wijze voorgelicht te worden over de gevaren van vandaag en die op ons toe dreigen te komen.

Het volk heeft totaal niets aan die opgesmukte gegevens die er nu vrijgegeven worden.
Het volk heeft recht op een eerlijke voorlichting en dat krijgt het volk nu niet.
Oud 17 augustus 2004, 20:43   #16
Peace
Europees Commissaris

Peace's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
ahzo, en kun jij mij bewijzen dat het hoofd van de Staatsveiligheid politiek benoemd is????? Indien niet, dan is het weer eens te duidelijk dat die PM van het Blok geen enkele concrete politieke waarde heeft, maar dat men weer alle sop één hoop gooit en nog vlug wat mist spuit..
Nagenoeg iedereen in een kaderfunctie bij de overheid is politiek benoemd en wie denkt dat dit niet zo is, is een erg naief persoontje.
Oud 17 augustus 2004, 20:45   #17
snoodaard
Gouverneur

snoodaard's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar snoodaard
Standaard

Direkt alle moslims wegjagen uit Europa!

Prins filip tijdens zijn handelsmissie in China:Ze zijn hier met veel 1 miljard 300.000 miljoen
snoodaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2004, 09:27   #18
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Dassen is een politiek benoemde onbenul.
Hij was arrondisementscommissaris te Gent.
Is met het Blauw konijn meegegaan als hoofd voor de eenmaking van de politie.
Heeft daar de boel verknoeit naar het huidige model.
Is nu hoofd van de staatsveiligheid geworden!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2004, 10:46   #19
SB1234
Schepen

Standaard

euh Sebatje.... zelfs een blinde ziet dat de aanstelling van Dassen een politieke benoeming was, ook niet te naïef worden hé
SB1234 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2004, 10:48   #20
Generaloberstvonstorch
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Dassen is een politiek benoemde onbenul.
Hij was arrondisementscommissaris te Gent.
Is met het Blauw konijn meegegaan als hoofd voor de eenmaking van de politie.
Heeft daar de boel verknoeit naar het huidige model.
Is nu hoofd van de staatsveiligheid geworden!
Inderdaad, Dassen was daarvoor nog kabinetschef van binnenlandse zaken. Op de vraag wat men ging doen aan het grote aantal valse visumaanvragen van Marokkaanse onderdanen om in België te komen studeren zonder Frans of Nederlands te kennen, antwoordde hij dat 'men' MISSCHIEN een examen over de taalkennis zou kunnen opleggen...
Alsof het niet logisch is dat men een visumaanvraag om te komen studeren aan een franstalige onderwijsinstelling in België door iemand die geen letter Frans kent, niet meteen automatisch zou afwijzen. Maar dat mochten de bevoegde consulaire ambtenaren blijkbaar niet...
Ik mag er niet aan denken wat voor crapuul er allemaal al niet uit Marokko naar hier is afgezakt, en dit terwijl er al zoveel van dat crapuul hier zit.
En zo iemand wordt dan Chef Staatsveiligheid...
Generaloberstvonstorch is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be