![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
We kennen het tv-programma 'de smaakpolitie'.
Het FAVV wil dit nu naäpen. Door 'smileys' te kleven op de vensters van de restaurants. Ik vind dat verkeerd. Tegen de privacy enzvoorts. Ten eerste, moeten ze die controles veel meer opdrijven. Voedselveiligheid is uiterst belangrijk en één van de kerntaken van de overheid. Ten tweede, moet de slagkracht van die controleurs vergroot worden. Niet om grote boetes uit te schrijven voor administratieve onvolkomendheden. Wel om snel en via de rechter : a) grote boetes te kunnen uitschrijven ingeval van overtredingen die gevaarlijk zijn voor de consument (en die boetes moeten dan niet publiek gemaakt worden, net zoals mijn boete voor te snel rijden - wat ik nooit doe natuurlijk - niet in de gazet moet komen. b) een tijdelijke sluiting te kunnen opleggen, als dat nodig is ... c) een beroepsverbod uit te vaardigen voor de hardleerse overtreder. De smaakpolitie mag verder doen. Dat is privé. Niemand is verplicht om er op in te gaan. titel: Helft restaurants scoort onvoldoende op inrichting en hygiëne ‘Name and shame’ vuile restaurants dichterbij http://www.standaard.be/plus/ochtend/13 Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Eigenlijk feitelijk. Het enige men zou moeten doen is de feitelijke data aanhalen. Hoe lekker is het eten uit bomma's keuken, ooms BBQ of een antiseptische ziekenhuiskeuken?
Ik ben er mee akkoord, dat een keuken waar de kakkerlakken weglopen met de resten van vorige week net dat iets minder is, maar hoe dikwijls gaan klanten terugkomen nadat ze een leuke versie van Montezuma's revenge hebben ontmoet?
|