Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 juni 2013, 15:43   #1
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard Vrt nieuwsdienst weet nog altijd niet beter !!!! Censuur of amateurisme?

Hebben wij geen recht om de juiste aanleiding te kennen van actualiteit
gebracht door een zeker nieuwsdienst?

Het is nu al dagen dat de VRT in verband met Turkije niet de juiste belangrijke informatie verspreid.

Ook vandaag nog :

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/bu...Turkije_rellen

Telkens opnieuw gaat het bij hen over een plein en bommen.

Niets is minder waar, het gaat over een park waar men ongeveer 300 bommen wil verwijderen om in de plaats van bommen en het park een « shopingcenter » te zetten.

Ondertussen heeft de administratieve rechtbank in Turkije deze verandering van bestemming gestopt.

Waarom wij geen grondig reportage te zien krijgen over een van de laatste longen van deze Turkische stad is een raadsel?

Spreekt men op dit ogenblik misschien niet graag van "parkgebieden" die in beslag komen.

Quid: De huidige ligging van de "sinksenfoor" wat moet er daar komen meneer De Wever? Ook een shoppingcenter?

Net zoals het Leopoldpark -parkegebied te 8370 Blankenberge ook ondergronds en bovengrond volkomen in beslag kwam van politiek vrienden.

En waar "politici" of "partijen" misschien net zoals in Turkije vandaag gaan beweren dat deze inbeslagname ta maken heeft met het algemeen belang.
Terwijl dat het alleen maar te maken heeft met "eigen belang en verrijking"

De man van Turkije is dus ook of zijn partij kapitalistisch geworden, spijtig voor de toekomstige Ataturk...

Dit doet ons denken dat de “openbare omroep” met al zijn politieke benoemingen even veel censuur bevat dan deze in Turkijen

VTM kwam wel met de juiste beschrijving maar gaf net zoals de VRT verder ook geen beelden vrij van het park zou moeten verdwijnen.

Dat is de oorsprong van het protest dat nadien ging escaleren omdat de oproep politie zoals wij ze ondertussen overal in Europa kennen gewelddadig optraadt.

Dat is het verhaal, maar benieuwd of de VRT nieuwsdienst zich vroeg of laat up to date gaat zetten.

Als men weet dat “terzake” nog altijd de datum van de dag niet vermeld in haar dagelijkse uitzendigen dan weet men genoeg over deze zender nochtans publiek.

Nochtans een datum net zoals “Reyers Laat” en VTM nieuws , het wel hebben ingevoerd zou wel helpen voor kijkers met een archief.
Vanwaar nogmaals de vraag, graag vermelding van de datum van de dag.

Direct verband met:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=187114

Hoe kunnen burgers in dit land nog een strijd winnen als een zekere pers het "informatierecht" niet correct brengt?

Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 3 juni 2013 om 15:51.
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2013, 15:47   #2
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Zijn eigenlijk alle betogers wel seculier, of zitten er ook van de Saadet Partisi bij (Erbakan)?
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2013, 15:52   #3
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard

Als parlementsvoorzitter kan je een brief sturen met de gestelde vraag naar je Turkse collega...
Oud 3 juni 2013, 16:08   #4
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht
Hebben wij geen recht om de juiste aanleiding te kennen van actualiteit
gebracht door een zeker nieuwsdienst?

Het is nu al dagen dat de VRT in verband met Turkije niet de juiste belangrijke informatie verspreid.

Niets is minder waar, het gaat over een park waar men ongeveer 300 bommen wil verwijderen om in de plaats van bommen en het park een « shopingcenter » te zetten.

Ondertussen heeft de administratieve rechtbank in Turkije deze verandering van bestemming gestopt.

Waarom wij geen grondig reportage te zien krijgen over een van de laatste longen van deze Turkische stad is een raadsel?

Spreekt men op dit ogenblik misschien niet graag van "parkgebieden" die in beslag komen.

Quid: De huidige ligging van de "sinksenfoor" wat moet er daar komen meneer De Wever? Ook een shoppingcenter?

Net zoals het Leopoldpark -parkegebied te 8370 Blankenberge ook ondergronds en bovengrond volkomen in beslag kwam van politiek vrienden.

En waar "politici" of "partijen" misschien net zoals in Turkije vandaag gaan beweren dat deze inbeslagname ta maken heeft met het algemeen belang.
Terwijl dat het alleen maar te maken heeft met "eigen belang en verrijking"

De man van Turkije is dus ook of zijn partij kapitalistisch geworden, spijtig voor de toekomstige Ataturk...

Dit doet ons denken dat de “openbare omroep” met al zijn politieke benoemingen even veel censuur bevat dan deze in Turkijen

VTM kwam wel met de juiste beschrijving maar gaf net zoals de VRT verder ook geen beelden vrij van het park zou moeten verdwijnen.

Dat is de oorsprong van het protest dat nadien ging escaleren omdat de oproep politie zoals wij ze ondertussen overal in Europa kennen gewelddadig optraadt.

Dat is het verhaal, maar benieuwd of de VRT nieuwsdienst zich vroeg of laat up to date gaat zetten.

Als men weet dat “terzake” nog altijd de datum van de dag niet vermeld in haar dagelijkse uitzendigen dan weet men genoeg over deze zender nochtans publiek.

Nochtans een datum net zoals “Reyers Laat” en VTM nieuws , het wel hebben ingevoerd zou wel helpen voor kijkers met een archief.
Vanwaar nogmaals de vraag, graag vermelding van de datum van de dag.

Direct verband met:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=187114

Hoe kunnen burgers in dit land nog een strijd winnen als een zekere pers het "informatierecht" niet correct brengt?
Ik denk dat jij niet goed luistert tijdens de berichtgeving.
Ik heb op het nieuws al meerdere maenl gehoord dat de initiële aanleiding van de rellen het rooien van de bomen van het park rond het plein was. Een paar dagen na deze feiten is er dan het alcoholverbod in buurten van moskeen afgekondigd hetgeen de rellen nog in hevigheid hebben toenemen. Daar de halsstarrige houding van Erdouan in deze is het protest nu tegen zijn persoon gekeerd. Het parkprobleem is enkel de katalysator geweest om het algemene ongenoegen van de bevolking tegen Erdouan te uiten. In Tunesie was de initiële aanleiding van de rellen het feit dat de broodprijs elke maand verhoogde en uiteindelijk is de president het moeten afbollen.

Laatst gewijzigd door speurneus : 3 juni 2013 om 16:10.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2013, 16:10   #5
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard Alles moet poen opbrengen, parken groen zone van rust

Dit is het park dat moet verdwijnen:

http://www.google.be/search?q=Gezi-P...w=1366&bih=632

http://en.wikipedia.org/wiki/Taksim_Gezi_Park

http://en.wikipedia.org/wiki/2013_Ta..._Park_protests

http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-22732139

Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 3 juni 2013 om 16:11.
Oud 3 juni 2013, 16:16   #6
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Ik denk dat jij niet goed luistert tijdens de berichtgeving.
Ik heb op het nieuws al meerdere maenl gehoord dat de initiële aanleiding van de rellen het rooien van de bomen van het park rond het plein was. Een paar dagen na deze feiten is er dan het alcoholverbod in buurten van moskeen afgekondigd hetgeen de rellen nog in hevigheid hebben toenemen. Daar de halsstarrige houding van Erdouan in deze is het protest nu tegen zijn persoon gekeerd. Het parkprobleem is enkel de katalysator geweest om het algemene ongenoegen van de bevolking tegen Erdouan te uiten. In Tunesie was de initiële aanleiding van de rellen het feit dat de broodprijs elke maand verhoogde en uiteindelijk is de president het moeten afbollen.
Het spijt mij maar ik ben in mijn beweringen langs geen kant lichtzinnig het is wel zoals ik het hier heb gesteld.

Maar woorden zijn maar woorden daarom heb ik het sinds het begin telkens opgenomen.

Heb jjj weet van een reportage over dat park, laat het mij weten.

Het is al dagen dat deze actualiteit veel beter gevolgd wordt door het buitenland.

Europa zou bestaan maar het nieuws binnen dat Europa krijgen wij zelden uitgebreidt te zien.

Tegen EU en het wit konijn maakt misschien ook wel deel van een zeker censuur- alleen maar goed nieuws, is dat correct?

Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 3 juni 2013 om 16:16.
Oud 3 juni 2013, 16:18   #7
Another Jack
Banneling

Standaard

Volg dan toch gewoon het nieuws via een ander kanaal, als de VRT u niet aanstaat...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2013, 16:32   #8
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het spijt mij maar ik ben in mijn beweringen langs geen kant lichtzinnig het is wel zoals ik het hier heb gesteld.

Maar woorden zijn maar woorden daarom heb ik het sinds het begin telkens opgenomen.

Heb jjj weet van een reportage over dat park, laat het mij weten.

Het is al dagen dat deze actualiteit veel beter gevolgd wordt door het buitenland.

Europa zou bestaan maar het nieuws binnen dat Europa krijgen wij zelden uitgebreidt te zien.

Tegen EU en het wit konijn maakt misschien ook wel deel van een zeker censuur- alleen maar goed nieuws, is dat correct?
Vanmiddag heb ik op het nieuws nog het volgende gehoord. De bevolking van Istanboul is het kotsbeu dat de stad met de dag uitbreid. Ze zijn daar nu al met 16 mio inwoners en elke uitbreiding heeft tot gevolg dat er meer en meer plattelandsmensen naar de stad afzakken. En dat is de echte reden waarom de bevolking in opstand is gekomen. Het vellen van de bomen was enkel de katalysator.
Oud 3 juni 2013, 16:37   #9
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vanmiddag heb ik op het nieuws nog het volgende gehoord. De bevolking van Istanboul is het kotsbeu dat de stad met de dag uitbreid. Ze zijn daar nu al met 16 mio inwoners en elke uitbreiding heeft tot gevolg dat er meer en meer plattelandsmensen naar de stad afzakken. En dat is de echte reden waarom de bevolking in opstand is gekomen. Het vellen van de bomen was enkel de katalysator.
Raspoutine heeft het dan ook niet over een park waar bomen zouden geveld worden!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raspoutine Bekijk bericht
het gaat over een park waar men ongeveer 300 bommen wil verwijderen om in de plaats van bommen
In die zin heeft ie dus wel gelijk, nog niks van die bommen gehoord op de VRT...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2013, 17:28   #10
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Raspoutine heeft het dan ook niet over een park waar bomen zouden geveld worden!

In die zin heeft ie dus wel gelijk, nog niks van die bommen gehoord op de VRT...
Raspoutine heeft volgens mij al een serieus aantal hectaren regenwouden op zijn actief...

Laatst gewijzigd door Another Jack : 3 juni 2013 om 17:29.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2013, 18:19   #11
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

deredactie.be spreekt nog maar net van de 'eerste dode' terwijl Amnesty International al dagen geleden twee doden meldde.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2013, 18:23   #12
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zit nog dieper dan dat: met de verdwijning van het park verdwijnt ook een monument van Atatürk om plaats te maken voor een winkelcentrum... in een replica van een Ottomaanse burcht. Een duidelijker politiek signaal is er niet me dunkt. Het slopen van art-nouveaugebouwen op aanstoken van katholiek politicaille is er niets tegen.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2013, 14:48   #13
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard Beelden v

Citaat:
Ben jij ergens in een woestijn of wat?

Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 4 juni 2013 om 14:54.
Oud 5 juni 2013, 09:11   #14
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ben jij ergens in een woestijn of wat?
Ik niet maar jij blijkbaar wel.
Oud 7 juni 2013, 10:22   #15
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard Erdogan heeft het lot van zijn land in handen.

Enerzijds :
Het project die de bedoeling heeft een park te vervangen door een « shoppingcenter » & zal sowiezo doorgaan zegt hij.

Anderzijds
Het park met al haar inhoud moet blijven wij blijven het park bezetten.

Wat gaat er nu gebeuren is dus een goede vraag ?

Gaat men dit democratisch oplossen of gaat de « arrogantie van de macht » de bovenhand halen en het Turkse volk verdelen?

Hoe erg wordt het morgen in Turkije ?

Hoe belangrijk is een « shoppingcenter » van « eigen partij-politiek belang » tegenover een oasis van rust en groen van algemeen belang?

En shoppingcenter kan er overal komen de mensen moeten zich alleen maar verplaatsen. Meestal is dat vandaag aan de rand, waarom moet het hier midden in de Stad?

Allemaal vragen die opnieuw niet aan komen in onze media?

Is de leefbaarheid, groen dan niet belangrijk en zeker binnen de Steden?

Ondertussen sta ik wel verbaast dat er bij de Groene partijen overal in Europa geen reactie komt op het verwijderen van dit park.

Waarom worden er geen (Belgische) delegaties naar Turkije gestuurd ?
Of is wat er vandaag overbljift aan Groen in steden en gemeenten niet belangrijk ?

Quid : fijn stof ?

Maar ook voor het Leopodlpark te 8370 Blankenberge gevolgd door het bouwen in het Albertpark kwam er op geen enkel ogenblik een reactie van de Groen partijen.

Hoe Groen is Groen is dan ook een goede vraag ?

Of Is het net zoals bij de andere partijen alleen maar schijn en excuus om stemmen binnen te halen.

Een groene affiche om stemmen binnen te halen met achteraf als enige bedoeling zich het zwijgen op te leggen om toch maar in een regering te komen... lees uberhaupt geen oppositie voeren.

De waarheden net zoals deze omtrent parken niet naar boven brengen...

Net zoals de vakbonden die in 2007 alles van de crisis hebben gemist en waarvan wij nu de gevolgen van dragen zeker op gebied van welvaart voor de volgende generaties, zijnde de « kinderen van alle rekeningen ».

Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 7 juni 2013 om 10:24.
Oud 7 juni 2013, 11:01   #16
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard Waar het allemaal om ging/gaat?

http://occupygezi.blogs.lalibre.be/a...-movement.html
Oud 14 juni 2013, 11:16   #17
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard De park bezetters krijgen een kans

Ik denk dat zij die kunnen grijpen mits alles op papier staat of op beeld.

http://forum.politics.be/showthread....58#post6676958

Bij deze gelegenheid stel ik mij de vraag wat Geert Bourgeois (N-VA ) met het Leopoldpark te 8370 Blankenberge gaat doen?

Gaat hij het terug publiek maken nu dat al de concessies binnen het park ten einde komen?

Of gaat hij ze verlengen?
Oud 20 juni 2013, 19:10   #18
Neptunus
Gouverneur

Standaard

Erdogan wil in het park ook een moskee neerpoten en dat zien de seculieren niet zitten.
Neptunus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2013, 21:33   #19
Mosasaurus
Banneling

Mosasaurus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat zij die kunnen grijpen mits alles op papier staat of op beeld.

http://forum.politics.be/showthread....58#post6676958

Bij deze gelegenheid stel ik mij de vraag wat Geert Bourgeois (N-VA ) met het Leopoldpark te 8370 Blankenberge gaat doen?

Gaat hij het terug publiek maken nu dat al de concessies binnen het park ten einde komen?

Of gaat hij ze verlengen?

Er komt een asielcentrum voor gaylords en anderen die geen donor bij het rode kruis mogen zijn.
Mosasaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2013, 10:56   #20
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard Het einde van de Raad van State?

Droevig te zien hoe weinig andere openbare omroepen in Europa solidair zijn met deze van Griekenland.

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/bu...verleg_impasse

Wat als het morgen met hen gebeurd?

Quid: Griekse oppositie, waar wachten zij op.

Willen zij morgen een openbare dienst hebben alleen maar gevuld door kleurlingen van de huidige coalitie of wat?

En wat met het arrest van de Raad van State die stelde dat de openbare omroep illico presto terug moest uitzenden?

http://www.pvda.be/nieuws/artikel/gr...erwinning.html

Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 21 juni 2013 om 10:58.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be