![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() [font=Verdana]Is a USA Economic Collapse Due in 2005?[/font]
[font=Verdana]by F. William Engdahl[/font] [font=Verdana][size=2]http://www.studien-von-zeitfragen.net/[/size][/font] [font=Verdana][size=2]26 July 2004[/size][/font] [font=Verdana][size=2]www.globalresearch.ca[/size] [size=2] 28 July 2004[/size][/font] [font=Verdana][size=2]The URL of this article is: http://globalresearch.ca/articles/ENG407A.html [/size][/font][font=Verdana]The US Senate just reconfirmed 78-year-old Alan Greenspan to an unprecedented fifth term as chairman of the world's most powerful central bank, the Federal Reserve, or Fed as it is known. The fact that President Bush re-nominated Greenspan underscores how vulnerable the global financial edifice is, and not how excellent a central banker Greenspan is.[/font][font=Verdana]"The whole world is hostage to the misconceived economic policies of a dollar standard out of control."[/font] |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementslid
|
![]() Dus, in kort: De globale economie staat op instorten omdat ergens aan de andere kant van de wereld een debiel nog eens president wil zijn, en een andere debiel met een lang verstreken houdbaarheidsdatum niet met pensioen wil gaan.
Als dit waar is dan geloof ik ineens ook in de Matrix theorie, in het echte leven zou zoiets nooit kunnen. ![]()
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Je moet het artikel goed lezen, vlaamsebelg, bushfenomeen is slechts een randfenomeen dat niets te maken heeft met de mondiale zeepbel, aangedreven door de massale schuldpositie van de States en haar burgers.
Als de economische heropleving in de States niet stabiel is ( en zo ziet het er naar uit, hun oorlogseconomie begint in alle voegen te kraken ), trekken de nationale banken van China en Japan en het Arabische schiereiland hun geld terug uit de staatsdeviezen, met een meltdown tot gevolg. Heeft niets vandoen met Bushwacko. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Laat maar komen die depressie. Een paar jaar hyperinflatie met een vaatje olie dat het dubbel kost van wat het nu kost en trager stijgende lonen.
We're overdue for one.
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De oplossing voor al die problemen is de markt de rente laten bepalen zodat de politiek er geen invloed over heeft. (Uiteraard ook gelddruk legaal beperken tot enkel vervangingsmunt)
![]() |
#6 |
Parlementslid
|
![]() Hmmm misschien een kemel die ik schiet.
Maar moest dit waar worden, is het dan nu geen tijd om enkele goudklompjes te kopen?
Vlaanderen onze thuis. ... ![]() Laatst gewijzigd door Tjolder : 12 augustus 2004 om 20:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() De vraag is natuurlijk wat je met die goudklompjes dan gaat aanvangen ?
![]() Zowiezo zal de goudprijs vanaf het najaar serieus gaan stijgen, maar ... eerlijk gezegd zou ik mij een stuksken landbouwgrond kopen, wat kippen, varkens, zaaigoed, dat werkte ook goed tijdens de Depressie ![]() Niemand weet natuurlijk welke kant het opgaat, onmogelijk te voorspellen, maar bij stijgende olieprijzen, daaruit volgend toenemende inflatie, geldontwaarding, etc ... en een internationaal klimaat dat steeds 'spannender' wordt ( China dat in zes dagen Taiwan wil innemen, terroristen die de States en Europa willen treffen ), mja ... echte stabiele basis is dat niet he. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() geen doomsday hoor, en zeker geen loze voorspellingen, gewoon droge boekhoudkundige analyse.
als het geld op is en de schulden over je kop groeien, dat zit je in de problemen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Nieuwe leningen betekenen immers nieuw gecreeerd geld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Parlementslid
|
![]() Taiwan heeft geen leger van betekenis, en de VS hebben al laten weten dat ze niet ter hulp zullen schieten. China loert op Taiwan omdat daar geld te rapen valt, maar daar kunnen zij alleen aan als ze het land vreedzaam in bezit krijgen. Als het met geweld gebeurt spat het daar uiteen en zal de "made in Taiwan" veranderen in iets anders dat buiten China ligt. Maar dat is een andere discussie.
Inflatie is op zich geen ramp, als de lonen volgen tenminste. De lening van mijn huis zal dan minder en minder zwaar wegen, of zie ik dat verkeerd? Ik zou een uitstekend minister van Economie zijn, ik begrijp er niks van. ![]()
![]() |
#15 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zelfregulering, d�*�*r geloof ik vast in. Het is een feit dat de bomen niet tot in de hemel groeien, en er komt ook terug een tijd dat elk gezin geen drie GSM's meer zal kunnen bekostigen. En dat is maar goed ook, misschien zal er dan een halt komen aan de verzuring (luxeprobleem!). Dedju , ik vergat bijna nog iets: het Blok zal het oplossen. Hiphip... ![]() |
|
![]() |
![]() |