![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Deze avond in de Standaard:
http://www.standaard.be/cnt/dmf20130820_00700245 Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Parlementslid
|
![]() Toch altijd?
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Syndicaat van" Vlaamse " huisartsen? Weer ne "vak"bond bij?
Ik dacht toch...NVA..en vakbonden....? En is die Dr.Baeke nu toevallig geen NVAer,zeker... Nadia,Nadia toch...enfin,as ik wat jonger was...EN NVAer...dan..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Vreemdeling
|
![]() Boudewijn was zeker niet het doetje waarvoor iedereen hem hield.
Ook bij hem was dit spreekwoord van toepassing: "Omwille van de smeer likt de kat de kandeleer".
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch een paar bedenkingen vanuit mijn eigen ervaringen. 1)Ik ben begin veertig maar toch al te duur voor de privé (ik dacht nochtans dat het de 50+ waren die te duur waren). Hoe kan ik mij dan herinschakelen? 2)Hoeraberichten in Trends over herscholing gingen over bandwerkers die zich op een paar maanden omschoolden naar professionele schoonmaker... Wat met de hoger opgeleiden? Ikzelf vb. ben universitair: als ik mij wil herscholen ben ik weer vertrokken voor minstens vijf jaar (als ik voltijds onderwijs volg wat onmogelijk is als je werkt en een gezin hebt), dus volledig onrealistisch. Over de kostprijs zwijg ik dan nog. Ik kan maar één ding besluiten: al die blabla is vooral goed om blind snoeien in de sociale zekerheid goed te praten en niet om een efficiëntere SZ in de stijgers te zetten. Wat de beschuldigingen over orchestratie van de berichtgeving betreft: ik wil best geloven dat de N-VA zich stilaan begint te vergalopperen met zo'n fratsen. Hoogmoed komt voor de val.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. Laatst gewijzigd door Libro : 24 augustus 2013 om 00:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De vlaming wil meer blauw op straat omdat er een onveiligheidsgevoel heerst in de maatschappij. Er is teveel drugs en te veel terrorisme, volgens Jeanine en Marcel. En Jeanine en Marcel kunnen het weten want ze kijken naar VTM. Bovendien lezen ze het HLN. Voor dat meer blauw op straat te krijgen zijn er dan ook centen nodig. Aangezien sociale zekerheid en onderwijs toch voor niks nodig zijn is het een goede zaak dat de N-VA daarin snoeit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Howhowhow: onderwijs is wel nodig voor de arbeidsmarkt. Het mag echter niet teveel kosten en zich vooral niet bezighouden met onzin zoals geschiedenis of een correct taalgebruik!
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn post was sarcastisch bedoeld: ik heb een bloedhekel aan de vermarkting van het onderwijs en bij uitbreiding van de hele maatschappij.
Guillaume Van der Stighelen beschreef dit mooi in een column in de Knack van 10 juli 2013. Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. Laatst gewijzigd door Libro : 24 augustus 2013 om 02:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zoals ik al ergens heb gepost, op die manier worden er enkel werkrobots afgeleverd die slechts lineair kunnen denken. Juist voldoende om hun taak te kunnen uitoefenen. Verder kijken dan de neus lang is zit er niet meer in. Maar zo zit de wereld niet in elkaar. En het zijn dan die werkrobots die gaan stemmen op patsers, die dergelijk systeem voorstaan. De circkel is rond. En zo blijven we ter plaatse en komen we nooit ergens. De geschiedenis herhaalt zich telkens. A.d.h. van die uitdrukking zou men in feite het belang van geschiedenis moeten inzien. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Krijgen jullie in Belgie geen geschiedenis , wiskunde enz meer op school dan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iedereen kent wel iemand in zijn omgeving die arbeidsongeschikt is en daarbij hele dagen gaat bijklussen. Als we onze sociale zekerheid overeind willen houden, is het voor onze maatschappij een hele uitdaging om de profiteurs er tussenuit te halen, maw, het kaf van het koren te scheiden. We hebben onlangs nog dokters aan het woord gehoord over mensen die gewoon kwamen vragen om hen arbeidsongeschikt te verklaren. Deze mensen zochten zolang tot ze een dokter vonden die hen wilde helpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
'Het is niet nodig dat iemand uit richting X kennis moet hebben over onderwerp y.' Laatst gewijzigd door Ill Duce : 24 augustus 2013 om 10:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Gouverneur
|
![]() Schiet niet op de pianist : hij is reeds arbeidsongeschikt
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als iemand rechten gaat studeren. Dan hoeft hij of zij toch niet natuurkunde, wiskunde en scheikunde op het zelfde niveau te krijgen als iemand die een bèta-studie gaat doen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
90% van de bagger waarmee een regering gevormd is en waarmee het parlement is volgestouwd, komt uit rechten geperst. Hun beslissingen zijn dan vooral gestoeld op economische doctrines doorspekt met wat sentimenten die kunnen variëren van nationalisme tot illusionair liberalisme. Exacte wetenschappen halen die knullen hun waanideëen zo onderuit. De drijfveer waarom ze rechten studeren: 'ik kan veel centen vangen met het verkopen van verdediging. Na een jaar of 5 ga ik dan nog eens de politiek binnen.' De motivatie is verkeerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kunt je afvragen in hoeverre iiemand iets bewust en uit vrije wil doet. Zeker als het gaat om psychopaten enz enz. Maar er zijn toch genoeg praktische redenen waarom we het rechtssysteem toch niet gaan aanpassen aan de "feitelijke" kennis van de neurowetenschap. 2: Wat is er precies mis met die motivatie? Wat is er mis mee om veel geld te willen verdienen? Zeker in dit systeem is dat alleen maar handig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
1: geef eens wat argumenten om de exacte wetenschap te blijven negeren. 2: In feite is er niet veel mis mee met geld verdienen. Maar aangezien het monetair systeem een gesloten systeem is, is er voor die elite die veel geld schept een andere groep die daaronder lijdt. Zie communicerende vaten. Met die motivatie gaat men niet recht toepassen omdat er ergens recht nodig is, maar enkel om hun eigen belangen te verdedigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2: Dat klopt, maar hoe zie jij het dan graag? Als mensen die motivatie hebben dan hebben ze die motivatie toch gewoon? Wat doe je eraan? |
|
![]() |
![]() |