Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 augustus 2013, 10:39   #1
elsina
Provinciaal Gedeputeerde

elsina's schermafbeelding

Standaard politicus vs econoom

http://www.canvas.be/programmas/terz...6-fa54cb3bc493

Yves Leterme werd in zijn functie als premier en als hoofd van de OESO regelmatig kritisch aangepakt door econoom en opiniemaker Ivan Van de Cloot. Vanavond zetten we hen samen aan de tafel om verschillende thema’s te belichten.

Europa – Politici doen moeite om positief te blijven over de Europese toekomst. Maar veel opiniemakers zien de toekomst somber in. Hoe kan Europa zichzelf klaarstomen voor de toekomst?

Dexia – De redding van Dexia door de staat werd destijds fel op de korrel genomen door Van de Cloot. De bank blijft intussen maar voor nieuwe problemen zorgen. Zijn de kritieken te eenvoudig of moet Yves Leterme toegeven dat er fouten zijn gebeurd?
elsina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2013, 10:41   #2
Anna List
Banneling

Standaard

mocht Dexia zich in Amerika hebben afgespeeld en YL Amerikaan zijn ... ik denk dat hij op dit moment achter tralies zou zitten ... in alle (door hem betaalde) luxe uiteraard, maar wel van zijn vrijheid beroofd.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2013, 10:44   #3
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door elsina Bekijk bericht
Yves Leterme werd in zijn functie als premier en als hoofd van de OESO regelmatig kritisch aangepakt door econoom en opiniemaker Ivan Van de Cloot.
Opiniemaker: iemand die vindt dat hij moet bepalen hoe andere mensen moeten denken, er van uit gaande dat de anderen niet voor zichzelf kunnen denken. Een soort pastoor dus.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2013, 10:47   #4
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Opiniemaker: iemand die vindt dat hij moet bepalen hoe andere mensen moeten denken, er van uit gaande dat de anderen niet voor zichzelf kunnen denken. Een soort pastoor dus.
los op de inhoud...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2013, 10:57   #5
WetIsWet
Gouverneur

WetIsWet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Hoe akkoord ik ook ben met je mening dat opiniemakers er enkel zijn voor luie en domme mensen die zich de moeite niet getroosten om zich te informeren en zichzelf een opinie te vormen, blijft het mij toch verbazen dat opinies zeer waardevol blijken te zijn op dit forum als ze anti-NVA of tegen De Wever zijn, maar dat diezelfde opinies o zo sterk verguisd worden wanneer ze durven ingaan tegen het establishment en de huidige regering.

Make up your mind!
Oud 13 augustus 2013, 14:07   #6
demonen
Banneling

Standaard

ZIJ willen de 3 de grootste badbank vd wereld gespreid over 30 jaar afhandelen want tegen dan zijn zij dood en begraven.
Nemen wij de verliezen nu dan is hun carièrre voorbij en riskeren ze vermoord te worden door één vd 11 miljoen belgen die collectief 30 �* 40 procent verarmd zullen zijn.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2013, 15:24   #7
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WetIsWet Bekijk bericht
Hoe akkoord ik ook ben met je mening dat opiniemakers er enkel zijn voor luie en domme mensen die zich de moeite niet getroosten om zich te informeren en zichzelf een opinie te vormen, blijft het mij toch verbazen dat opinies zeer waardevol blijken te zijn op dit forum als ze anti-NVA of tegen De Wever zijn, maar dat diezelfde opinies o zo sterk verguisd worden wanneer ze durven ingaan tegen het establishment en de huidige regering.

Make up your mind!
Het woord "opiniemaker" stoort mij mateloos, om de al door mij aangehaalde reden; totaal los van welke opinie. Als iemand die mijn waarheid verteld zich een opinimaker noemt, vind ik dit beledigend voor ieder die in staat is een eigen doordachte opinie te vormen, los van zijn boodschap.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be