![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Op dit forum zitten toch een paar mensen die werkzaam zijn in het onderwijs.
Die gasten vertellen ons in andere draden dat wij wel leerplicht kennen, maar geen schoolplicht. Ik dacht dat ook. Maar vergissen zij zich (en dat zou erg zijn, als professionelen), of vergis ik me (dat zou erg zijn ... mijn eigendunk ... ). Wie weet waar de klepel en de klok hangen ? Is de huidige wetgeving voldoende ? Wat zou een ideale toestand zijn. Voor mijn part komt er schoolplicht. En moeten ouders die onvoldoende actief zijn om problematisch spijbelgedrag in te perken, het ouderlijk gezag ontnomen worden. Wellicht niet op een ouderwetse klassieke manier door de kinderen weg te halen, integendeel zelfs. Mogelijks wel door een sociaal aksident te laten toezien binnen de gezinssituatie. (op kosten van die ouders natuurlijk, ze moeten het gewaar worden !) titel: Politie zoekt spijbelaars thuis op link: http://www.standaard.be/cnt/DMF20130705_00648044 Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Als dit word vastgesteld, kan men ook de sanctie onmiddellijk toepassen, kindergeld en eventuele studietoelagen, van betrokken tiener, afnemen.
Geen poeha met gerecht en papa en mama zullen wel zelf zorgen dat het spijbelgedrag vermindert. De portemonnee is nog altijd de beste motivator. |
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Banneling
|
Allemaal statutaire ambtenaren in spé!
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wat is nu het verschil tussen leerplicht en schoolplicht?
Ik weet niet hoe dat in België is, maar hier in Nederland heb je leerplicht en dat betekent dat je gewoon op school moet zijn. Als jij zodanig veel afwezig bent op school dan krijg je problemen met de leerplicht ambtenaar. |
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Bij ons is er echter geen stok achter de deur als mensen beslissen hun kinderen niets te leren. |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De Gestapo is helemaal terug. Akkoord dat spijbelen aangepakt moet worden, maar om nu flikken in te zetten voor invallen in de huizen, sorry, wat een praktijk.
Na de GAS-boetes, de Spijbelrazzia.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Banneling
|
Ik vind heel dat machtsvertoon eigenlijk ook belachelijk.
Chronisch spijbelgedrag = stopzetten kinderbijslag. |
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Nu moet je dus echt wel oppassen tegen wie je een opmerking mag maken. Vandaar: de pliesie! maar inderdaad: 3 keer spijbelen, verwittiging, nogmaals spijbelen: stop kindergeld.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 5 juli 2013 om 09:21. |
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Waar haal je in godsnaam dat na 3 keer spijbelen het kindergeld wordt gestopt? Moest dat waar, er zouden geen extra besparingsronden nodig zijn. Ik herehaal dus: er is GEEN stok achter de deur bij problematisch spijbelgedrag. Vroeger niet, nu niet. |
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het kan zijn dat er vroeger ook tokkie ouders hun kinderen niet naar school stuurden, maar het spijbelprobleem is ondertussen toch wel al serieus toegenomen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#19 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Alleen zijn er cijfers van ouders die hun kinderen helemaal niets leren. Of is het echt totaal onbekend? |
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Banneling
|
|
|