![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() We kunnen lezen dat doodgeboren kinderen kunnen geregistreerd worden.
Als iemand zonder kinderen of zonder ervaring, kan me iemand vertellen wat het gemakkelijker maakt als we die bureaucraten deze informatie verschaffen of registreren? http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...reerbaar.dhtml |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zelf geen persoonlijke ervaring mee, maar ik vind dit een goed voorstel. Eigenlijk gaat dit over het registreren van kinderen die niet levensvatbaar veel te vroeg ter wereld kwamen. Eigenlijk werden deze kinderen als een miskraam bestempeld, maar kan je dat zo noemen als ze al echt op mini-mensjes lijken?
Een miskraam lijkt mij als je een embryo verliest, maar na 140 dagen spreken we wel al over een foetus en die is duidelijk met het blote oog zichtbaar, heeft al geslachtskenmerken en ga zo verder. Ik ken me dus voorstellen dat als je een kindje verliest in die fase van de zwangerschap, je dus duidelijk een kindje ziet en je ook kan zeggen of het een jongen of een meisje was. Voor veel ouders is dit heel traumatiserend en nog erger, omdat ze hun kindjes niet kunnen begraven. Officieel worden deze foetussen als chirurgisch afval bestempeld en mee verbrand met bijvoorbeeld geamputeerde ledematen of verwijderde organen. Dit is dus heel pijnlijk in veel gevallen. Met deze wet kunnen deze kinderen geregistreerd worden en dus ook begraven of gecremeerd. Mensen kunnen zo beter afscheid nemen en hun rouw wordt ook officieel herkend. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Ik vind dat niet meer dan normaal dat ouders een doodgeboren kind kunnen registreren.
Laatst gewijzigd door giserke : 1 augustus 2013 om 09:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Gouverneur
|
![]() Dus het is puur een registratieve aangelegenheid.
Bedankt voor de uitleg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een vriendin maakte een spontane abortus in haar vijfde maand.
Voor haar is het nog steeds een kindje dat zij verloor, een broertje van de kinderen die ze al eer had en het kindje dat daarna kwam. Zij had graag de bevestiging van haar gevoelen gezien op het gemeentehuis en op het kerkhof. Dat hielp haar in haar rouwproces. Ik gun haar dat. Wat een onooglijk kleine moeite voor de maatschappij en de administratie, om die rouwende moeder even tegemoet te komen. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |